Permalänk
Medlem

Kul att någon slopar den stilrena modningen! Det här ska följas, gillar verkligen arbetet på dödskallen och rören runt omkring!

Permalänk

Grymt jävla coolt. Dyrka den stilen. Hoppas du funderar inte på att bygga med den där rostiga burken som står skrivbordet?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Kul att någon slopar den stilrena modningen! Det här ska följas, gillar verkligen arbetet på dödskallen och rören runt omkring!

tack, kommer att se mycket bättre ut när det är målat

Skrivet av Markus Kleven:

Grymt jävla coolt. Dyrka den stilen. Hoppas du funderar inte på att bygga med den där rostiga burken som står skrivbordet?

Tackar, Den rostiga burken är en högtalare, det var de som jag började att fixa upp och måla, det är ett set nu, mus, tangentbord, skärm och högtalare, Datorlådan ska dock inte vara lika rostig som de andra.
Här är två bilder på det som är målat, kanske målar om dem lite senare, beror helt på hur de går ihop med lådan när den är klar

Permalänk
Citat:

Tackar, Den rostiga burken är en högtalare, det var de som jag började att fixa upp och måla, det är ett set nu, mus, tangentbord, skärm och högtalare, Datorlådan ska dock inte vara lika rostig som de andra.
Här är två bilder på det som är målat, kanske målar om dem lite senare, beror helt på hur de går ihop med lådan när den är klar

Jag misstänkte det sedan när jag skrollade upp och kikade på bilderna igen.
Men grymt skönt tema. Du skulle ha det stående på någon verkstadsbänk lr motsv. Typ som de bänkarna i Fallout 3.

Permalänk

Vilken talang! Gött också att du låter projektet ta den tid det tar för att få det riktigt bra. Ingen stress

Du skulle ju kunna jobba som formgivare, eller det kanske du gör redan?

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

Sjutton tummar upp! Mycket läckert, full pott!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Markus Kleven:

Jag misstänkte det sedan när jag skrollade upp och kikade på bilderna igen.
Men grymt skönt tema. Du skulle ha det stående på någon verkstadsbänk lr motsv. Typ som de bänkarna i Fallout 3.

Hmm, de där med en verkstadsbänk kanske är en bra ide, får se om man kanske skulle bygga ett bord sedan ha ha, tack för tanken

Skrivet av gonkypete:

Vilken talang! Gött också att du låter projektet ta den tid det tar för att få det riktigt bra. Ingen stress

Du skulle ju kunna jobba som formgivare, eller det kanske du gör redan?

Tackar! Jo tid har jag också för tillfället, är jobbsökande, jag har inte jobbat med formgivning som ett jobb, men jag tillverkar ringar och halsband av tenn, säljer lite då och då som en hobby, jag är lite konstnärlig i alla fall så det har nog hjälpt mig I bygget också

Skrivet av backfeed:

Sjutton tummar upp! Mycket läckert, full pott!

Tack det gläder mig

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att du ska måla chassit som resten av prylarna? Hade varit nice att se hur du gör det, för det ser riktigt snyggt ut!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Snusfri

Riktigt snajdigt, som ett stort Fallout fan (och postapokalyptiska världar) så föll detta mig på läppen fast jag normalt sett enbart gillar stilrena chassin utan massa krussiduller Det om något visar att detta är ett klassbygge

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mycket bra detaljarbete! Är avundsjuk att du lyckats så bra

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Riktigt snyggt! Ska bli kul att se den klar!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Konsolgrävare

Fy fan vad snyggt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag gissar på att du ska måla chassit som resten av prylarna? Hade varit nice att se hur du gör det, för det ser riktigt snyggt ut!

Jo de kommer bli målat ganska så lika som de andra, kanske inte lika rostigt dock. Jag kommer att lägga upp bilder på olika steg när jag målar sen, och en beskrivning vad jag gjort under varje bild

Skrivet av EpicBoobs:

Riktigt snajdigt, som ett stort Fallout fan (och postapokalyptiska världar) så föll detta mig på läppen fast jag normalt sett enbart gillar stilrena chassin utan massa krussiduller Det om något visar att detta är ett klassbygge

Tack, roligt att du tycker om det, glad att det finns mer fans här av den stilen här

Skrivet av sj6:

Mycket bra detaljarbete! Är avundsjuk att du lyckats så bra

Skrivet av kvicksilv3r:

Riktigt snyggt! Ska bli kul att se den klar!

Skrivet av tyvar1:

Fy fan vad snyggt!

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonSaysBaka:

Jo de kommer bli målat ganska så lika som de andra, kanske inte lika rostigt dock. Jag kommer att lägga upp bilder på olika steg när jag målar sen, och en beskrivning vad jag gjort under varje bild

Awesome!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kanske inte min still direkt men coolt, snyggt och det syns lång väg att du inte har tummen mitt i handen.

Gillar att du tänker i "3-D" och inte bara 2-D.

Good work.

Permalänk
Entusiast

Detta har potential att bli det coolaste jag någonsin hat sett i chassiväg, ska bli kul att följa och inspireras av

Permalänk

Det här stuket på chassin brukar bli löjligt tillslut. Men detta var så otroligt bra gjort. Bra jobbat 5p

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

helt sinnes !!

Permalänk
Medlem

Hur går det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sugen på mer! Hur går det med byggandet?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

Kanske inte min still direkt men coolt, snyggt och det syns lång väg att du inte har tummen mitt i handen.

Gillar att du tänker i "3-D" och inte bara 2-D.

Good work.

Thanks jag har alltid bara haft ganska tråkiga och billiga dator lådor förut så detta blir ett upplyft för mig, vet inte om det hade varit min stil för 10 år sedan, men det är det nu ha ha

Skrivet av Blargmode:

Detta har potential att bli det coolaste jag någonsin hat sett i chassiväg, ska bli kul att följa och inspireras av

Skrivet av stoffe1100:

Det här stuket på chassin brukar bli löjligt tillslut. Men detta var så otroligt bra gjort. Bra jobbat 5p

Skrivet av lagergren1:

helt sinnes !!

Tackar

Skrivet av KKay:

Hur går det?

Skrivet av Svbg:

Sugen på mer! Hur går det med byggandet?

Det går bra, väntar bara på att limmet jag beställde ska komma, kan inte göra något tills då, men när jag får limmet och limmat ihop plywooden då är det dags för målning så efter helgen så blir det mer bilder

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt!
Plywooden ser nästan lite ut som ben, och vi som spelat skyrim på senaste tiden får lite flashbacks till dragon armor

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag sitter verkligen å tänker post apo, ultimata riggen för zombie spänning

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk

off topic men kan man redigera/lägga till fler bilder i ett galleri när man publicerat det?

Visa signatur

FritzarnolD it's da Fritz!

Permalänk
Skrivet av FrezoreR:

Riktigt trevligt!
Plywooden ser nästan lite ut som ben, och vi som spelat skyrim på senaste tiden får lite flashbacks till dragon armor

Jag vill så spela skyrim, kan int än dock, tack för att du tycker om den

Skrivet av Arcifer:

Jag sitter verkligen å tänker post apo, ultimata riggen för zombie spänning

Tackar

Skrivet av Fritzarnold:

off topic men kan man redigera/lägga till fler bilder i ett galleri när man publicerat det?

jo det kan man utan problem, det är int svårt heller

Permalänk
Medlem

Hur går det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Hur går det?

Det går supar bra, håller på slipa allt med sandpapper för målning just nu, ska måla imorgon eller ikväll

Permalänk
Medlem

Nu vill vi så väldigt gärna se en uppdatering på det här bygget!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alla kan borra och slipa, men inte alla är konstnärer. Det här är riktigt tufft, dödskallen är verkligen kreativ, likaså resten. Det ska bli riktigt kul att se hur det här slutar:) Good work.

Edit: Stavfel