För er med problem med Nvidias drivrutiner vid självextrahering. Lösning!

Permalänk
Medlem

För er med problem med Nvidias drivrutiner vid självextrahering. Lösning!

Vet ej om detta tagits upp tidigare och jag hittade inget på forumet så jag postar denna lösning här.
Har haft problem med att Nvidias drivrutiner inte kan packas upp utan man får ett fel typ "7-zip Data Error"
Provade flera drivare men alla misslyckades att packas upp av EXE-filerna.
Testade att köra 7zip och extrahera filerna direkt därifrån men fick fel där med.
Kör på ett Win 7 x64-system och har inte haft problem tidigare med Nvidias drivare.

Efter ett tag kom jag på vad som var felet... nämligen JAVA!!!
Så tipset för er som upplevt samma problem är att fimpa JAVA och köra en ren installation av det igen.
Har provat flera drivare nu från Nvidia och alla extraheras felfritt nu.

Så enkelt men ändå så retligt... tack JAVA för ert skit

Hoppas att ni får nytta av denna lösning.
PS. Flytta gärna tråden om den ligger olämpligt DS.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

Det hjälper inte Vet du något annat sätt?

Permalänk
Medlem

Nvidia har många problem med sina drivisar. Jag t.ex får grafik-crash 1-2 ggr per dag, då skärmen blir svart i 5sek. När jag sen får bild igen kommer meddelandet "The drivers has stopped working but has recovered". Använder jag nvidias gamla drivrutiner 275.33 så funkar det, men kör jag nyare så funkar de inte. Har ett ASUS 560ti.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Asså vad f#n ska jag göra?! Kan ju intallera Drivrutinen, ska ju lira BF3 nu också så då vill man ju självklart ha den änu mer änna. Kan någon snälla hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

En lösning är att ta ner drivaren på en annan dator där den går att packa upp, sen kopiera katalogen till ett usb eller dra över nätverk.
Den upppackade katalogen innehåller setupen du kan köra.
Sen är det ganska skumt att det är problem med att köra deras självextraherande filer på vissa konfigurationer.
Väldigt få har någon konkret lösning på problemen med om de ens har någon lösning.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krayde:

Asså vad f#n ska jag göra?! Kan ju intallera Drivrutinen, ska ju lira BF3 nu också så då vill man ju självklart ha den änu mer änna. Kan någon snälla hjälpa mig?

Men du kan köra installationen av drivrutinen men stöter på patrull senare?!
Kan vara tweakningen av rutinerna från Nvidia som bråkar med ditt kort.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

Jag väljer Extraction Path, sen kommer en loader upp som skall loada till 100%, kommer aldrig till 100% inann 7-zip data error kommer upp

Permalänk
Medlem

Heh, om du bara visste hur många av de nättjänster du tar för givet idag som du kan tacka Sun Java för.
Inte för att jag inte själv ogillar det ganska mycket, but still.
Själv har jag fått en uppdateringspåminnelse de senaste 3 omstarterna jag gjort, vet inte riktigt varför men Java.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Sigh, palla...

Permalänk
Medlem

Detta funkar! http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=213801&st=0&gopi...
Sprid ordet! Jävla luffare är dem dära Nvidia asså...

Permalänk
Medlem

Märkligt att tömma cachen och historiken skulle hjälpa?!
För det har jag inte gjort på Firefox som jag kör. Jag provade dessutom IE8an som jag aldrig använt på samma dator och det gick inte heller. Men ominstallation av Java funkade!
Lite ouppklarat är det allt vad som orsakar problemet skulle jag vilja påstå.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

Aa fattar inte hur dem tänker asså, hur svårt kan det vara att skicka ut en fungerande Drivrutin utan problem? Knas asså..

Permalänk
Medlem

Ja, Krayde, jag sitter i samma jävla usla sits som dig och det driver mig till vanvett. jag inbillar mig att mitt grafikkort är för dåligt för bf3 men det är okejat och drivisen är signerad för mitt kort men detta jävla 7-zip kan fara och flyga...

Permalänk
Medlem

Jag löste det... Fick en polare att ta ner filen, packade upp, packade sen ner i winrar. Jag hämtade över nätverket, packade upp med winrar och tryckte på setup... Satt nervig som få hela vägen igenom men gick klockrent. Nu ska jag testa BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindrax:

En lösning är att ta ner drivaren på en annan dator där den går att packa upp, sen kopiera katalogen till ett usb eller dra över nätverk.
Den upppackade katalogen innehåller setupen du kan köra.

Typ likvärdig metod jag rekommenderade
Det låter som om det är något med överföringen som blir korrupt och att det är lokalt förankrat. För det funkar bra på min andra maskin med likvärdig konfiguration. Märkligt att jag fick bort problemet genom att installera om Javan med?!
Well, well

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk

När jag installerar den nya drivrutinen så när datorn startar om så har jag blue screen!! Riktigt drygt, någon mer som upplever detta!?

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

När jag installerar den nya drivrutinen så när datorn startar om så har jag blue screen!! Riktigt drygt, någon mer som upplever detta!?

Jag får blue screen titt som tätt, men vette fan vrf. Kanske kan bero p ådet, ingen aning.

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=YrOKlh9fC9g om ni har grafik-crash de ska tydligen funka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Nvidia har många problem med sina drivisar. Jag t.ex får grafik-crash 1-2 ggr per dag, då skärmen blir svart i 5sek. När jag sen får bild igen kommer meddelandet "The drivers has stopped working but has recovered". Använder jag nvidias gamla drivrutiner 275.33 så funkar det, men kör jag nyare så funkar de inte. Har ett ASUS 560ti.

Antar du har den överklockade versionen? Jag får samma problem ifall jag kör på Default settings med mitt TOP kort. Måste dra upp spänning till 1075mV för att jag ska slippa det. Kan då även öka core till 950Mhz utan problem!

Bara en tanke ifall du redan inte testat.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=169555 så ska man tyligen avinstallera drivrutinerna på rätt sätt..