Permalänk
Skrivet av muzzi:

Nej, det är inte konstigt då vi har fått otroligt bra priser. Om du vill ha bra priser och kunna ta vara på rabatten så ska du ha lite överseende för att det tar sin lilla tid.

Herregud vad folk gnäller, vänta två-tre dagar är lätt värt då man får 25% off.

Hah, skrattretande. Skett fel av order för en kund, vilket kan hända då dom har haft väldigt mycket upp, och du slänger bort tanken att köpa en processor...undrar hur intresserad du var av den. Suger väl att det skett fel men det händer men förmodar att cdon försöker rätta det.

Var intresserad för 4200kr inte mer, blir Ivy istället när de väl släpps.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Jag tror nog inte deras målgrupp heller är dryga kunder...
Om de redan har förklarat varför förseningar har skett bör ni ha överseende med tanke på priserna...
Ni blir ju för arga, är det inte dags o tagga ner lite?
Om det blir för jobbigt så kan ni alltid vara avbryta bokningen och köpa den prylen någon annanstans lite dyrare och kanske få den snabbare.
Att man sedan skriver en massa svordomar till supporten gör inte så att ni får era saker snabbare utan ni är bara taskiga mot någon som kan i stort sett inte göra något åt saken och är helt oskyldig gällande era försenade produkter.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Beställde en GT780 förra fredagen, fick den igår(torsdag). Stod att varan packades mellan måndag-->onsdag kväll(runt 20:00). Mr E från cdon som hänger här på sidan sa till mig att de släpade efter lite på lagret för de hade fått så mycket beställningar. 3/4 dagars leverans för en laptop. Helt ok imo!

Permalänk
Medlem

Fick en riktigt trevlig snubbe på Cdons kundservice efter man skrivit till dom.
Allt löste sig, och det var över förväntan vad hjälpsamma de var.

Nej, chatten var inte mycket att hänga i julgranen. Däremot servicen man fick när man gjorde ett ärende manuellt, var över förväntan!
Ska handla igen från Cdon och se om man slipper strul nästa gång, så stannar jag nog som kund ändå, då det är mycket värt att de värnar över sina kunder.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Nu har det gått 5 dagar o det står fortfarande leverans, inte för att vara dryg eller så men är de som jobbar på lagret enarmade 12 åringar som inte lärt sig läsa? Kan såklart inte avbryta beställningen heller så man kan beställa från en RIKTIG butik, o de drar pengar från konton när beställningen skickas....... MAN TACKAR CDON.

Rent skit är vad de är.

Permalänk

Jag är dock nöjd med CDon...tar normalt 2 dagar att få grejorna man beställt...det är ju snart samma sak med Inet...som blivit lite sämre. Förr handlade jag allt på Inet men nu går de flesta ordrarna till CDon. Så kommer det att förbli så länge de har bättre priser samt fina erbjudande för oss Sweclockare:) Tack Cdon!

Edit: av de nya delarna är endast moderkortet ifrån Inet (CDon hade det inte i lager)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Tycker det är larvigt att sitta och böla över att man fått hem fel prolle..
Det är mänskligt att fela. Kom igen, alla kan inte vara perfekta, hela tiden.
Den personen som packade ner just Din prolle, kanske har jobbat där tio år, utan att ha gjort ett enda fel, tills det var just Din tur.
Och då är helt plötsligt hela CDON värdelöst.
Jag har aldrig handlat där då jag är trogen Inet, men just mitt andra Sparkle GTX570 fanns enbart på CDON så det fick bli en beställning därifrån, och tro det eller ej, två dagar senare så fick jag hem mitt paket. Och ja, det var rätt grafikkort.
Så om ni inte har några extrema fall att snacka om, i denna tråden eller i andra, så lägg ner och gnäll för att ni har fått hem en vara som inte är den ni beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wonger:

Nu har det gått 5 dagar o det står fortfarande leverans, inte för att vara dryg eller så men är de som jobbar på lagret enarmade 12 åringar som inte lärt sig läsa? Kan såklart inte avbryta beställningen heller så man kan beställa från en RIKTIG butik, o de drar pengar från konton när beställningen skickas....... MAN TACKAR CDON.

Rent skit är vad de är.

samma här, orkar liksom inte vänta. Beställde i lördags har fortfarande inte fått något. Allt var i lager när jag beställde känns ganska surt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Tycker det är larvigt att sitta och böla över att man fått hem fel prolle..
Det är mänskligt att fela. Kom igen, alla kan inte vara perfekta, hela tiden.
Den personen som packade ner just Din prolle, kanske har jobbat där tio år, utan att ha gjort ett enda fel, tills det var just Din tur.
Och då är helt plötsligt hela CDON värdelöst.
Jag har aldrig handlat där då jag är trogen Inet, men just mitt andra Sparkle GTX570 fanns enbart på CDON så det fick bli en beställning därifrån, och tro det eller ej, två dagar senare så fick jag hem mitt paket. Och ja, det var rätt grafikkort.
Så om ni inte har några extrema fall att snacka om, i denna tråden eller i andra, så lägg ner och gnäll för att ni har fått hem en vara som inte är den ni beställde.

Var väl det, kombinerat med bristen på information om hur det går att skicka ut grejorna, plus att det tog sån lång tid som fick mig att brinna av.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

La min order för 24 dagar sedan, och dom har "packat" den i 5 dagar. Börjar tröttna på det här... Och det är absurt att jag inte får avboka min order bara för att det står att den packas. Den packas ju uppenbarligen inte!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag har beställt nästan en hel dator i delar på Cdon måndagskväll i tron att de var seriösa och snabba. Alla delar fanns hemma och skulle ta 1-3 arbetsdar. När är det fredag och varorna packas fortfarande enligt min status. Cdon verkar inte packa mina varor i alla fall. Beställde samma kväll på Komplett andra datorsaker och fick det jag ville ha på någon dag bara. Ska bli mycket spännande att se hur lång tid det här kommer att ta. Få mig som kund igen är nog inte aktuellt, de känns oseriösa.

Permalänk
Medlem

Helt okej butik men ni får jobba på er leveranstid. Beställer man något innan lunch skall man ha det dagen efter. Det skall inte ta fyra dagar att få en enkel sladd levererad.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Ja, men nu hade faktiskt Inet en anledning till varför och dom säger också till på sin hemsida och facebook t.ex i tid och dom säger varför det går snett.
Det har inte CDON gjort. Det är taskigt och tråkigt. Jag menar, vem vann bästa nätbutik 4:e året på raken? Cdon eller Inet?. Det säger allt, tyvärr.

Cdon har inte sålt hemelektronik under alla de fyra åren och heller inte varit med bland alternativen att rösta på förrän i år om jag inte missminner mig. Men visst, det verkar ju som om de fortfarande har lite kaos och kunnat kommunicera bättre.

Beställde en pryl till mig själv i onsdags och är på "packning" fortfarande. Kommer den så sent att det bara är någon dag eller vecka kvar innan julafton, så tror jag att den får slås in som en julklapp från mig till mig istället ^^.

Jag är inte rosenrasande ännu men hade jag fått vänta i 24 dagar som KKay så hade jag nog varit det

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Tråkigt att CDON saknar så mycket för att bli #1 på elektronik sidan.

- Går inte att lägga till på en order / avbeställa för den är "för långt in i processen"
(Varan var inte ens på packning och tog dom 2dagar att skicka den så ser inte varför det inte skulle gå)

- Ingen telefon eller ens email.
Man är tvungen att gå via deras väldigt väldigt slöa kundsupport där meddelanden ligger och väntar på att någon ska svara.
Detta är väldigt löjligt, varför inte ha telefon support?

- Går man via snabbkassan så får man inget kolli id och sitter i mörkret efter att ha beställt.
(Så har det alltid varit och förstår inte varför dom inte kan fixa det)

Sen tycker jag att CDON svarar alldeles för lite på frågor i denna tråden, Inet kan vara "borta" i två dagar och sen svara 20pers på en gång.

Permalänk
Medlem

För er som missat detta!! 15% på utvalda prylar för dom 1000 första som beställer ifrån CDON

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/default?177...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anexus:

För er som missat detta!! 15% på utvalda prylar för dom 1000 första som beställer ifrån CDON

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/default?177...

ITS A TRAP!

Permalänk
Medlem

Se där. Cdon har skickat ut rätt prolle till mig idag.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av wonger:

ITS A TRAP!

HAHA! Jag åkte dit, tyvärr! Hoppas dock det löser sig snart! (JA, jag har förstås oxå fått problem med CDON!)

Visa signatur

AMD PhenomII X6 1090T | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 4gb | ASUS GTX570 1280Mb | OCZ SSD Agility 3 120Gb + Samsung 1Tb | Fractal Design Define R3 | Antec VP550P

Permalänk
Medlem
Skrivet av BEViking:

Se där. Cdon har skickat ut rätt prolle till mig idag.

Ropa inte "hej" än! haha

Visa signatur

AMD PhenomII X6 1090T | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 4gb | ASUS GTX570 1280Mb | OCZ SSD Agility 3 120Gb + Samsung 1Tb | Fractal Design Define R3 | Antec VP550P

Permalänk

Missnöjd

Jag är väldigt missnöjd med CDON efter en erfarenhet där min flickvän har beställt en mobil från dem.
Först o främst tog det dom nästan en vecka för dem att skicka den trots att den påstods att vara i lager. Har nu också skickat in denna mobil på ångerräten och att genom att spåra på kolli-nr kan jag se att dom tog emot den för redan precis en vecka sedan. Vid kontakt med dom idag (där kontakten är grymt krånglig, först chatt och kö, som förövrigt inte fungerade alls igår, där jag inte fick något hjälp, har jag tagit kontakt med dom genom en kontaktformulär) påstår dom att dom inte har tagit emot den än trots att jag skickade med ett kolli-nr där det står svart på vitt att dom har tagit emot den.

Nu tror jag väl att detta kommer lösa sig men jag kommer ändock inte handla från cdon igen. Förstår inte hur det de kan ha så pass höga omdömen på prisjakt? Lika högt som dom bästa TROTS att dom till skillnad från nästan alla andra inte ger kolli-nr och inte ens går att ringa!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Har nu försökt få mitt nätagg bytt i ungefär en månad, kundtjänst har inte återkommit på 3 veckor. Funkar visserligen men lider av coil whine, låter högre än mina 11 fläktar i datorn, låter värre än musklick, överröstar mitt tangentbord.

Någon som genomfört retur hos cdon och kan berätta uppskattad tid?

Permalänk
Medlem

Beställde en 2500k + minne för 1800 spänn igår klockan 18. På posten står det idag att de har mottagit mitt paket. Jag är nöjd!

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem

Nu har dom postat mitt packet också, fem dagar tog det att packa. Får väl ha lite överseende när man fick så mycket rabatt. Skönt att det blev gjort innan helgen iaf!

Permalänk
Avstängd

Ni måste tänka på att det inte är så lätt när flera tusen Hårdvaru hungriga Nördar beställer samtidigt kan nog ta en stund...när jag beställer här i Finland kan det ta 1-2veckor normalt innan man får sin sak

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Fick mina saker idag, beställde i lördags. Ganska nöjd! Allt funkar felfritt:)

Permalänk
Medlem

Tjenare. Jag är nöjd med cdon! I början var det lite krångligt eftersom jag ville byta ut några varor men det redde ut sig. La beställningen på torsdag kväll och ändringen var genomförd på måndag. Hade sakerna på onsdag. Väldigt bra packat!
Beställde datorprylar för ca 5000 kr av komplett för en månad sedan. Lådan jag skulle hämta upp på deras pick up point var så pass fraktskadad att det såg ut som de hade spelat amerikansk fotboll med den. Personen på supporten trodde mig inte ens så jag var tvungen att skicka in bilder på mina trasiga prylar. Blev lovad att de skulle skicka ut nya saker till pickup pointen. Tog mer än 2 veckor innan jag fick mina nya saker så allt som allt tog det runt 3 veckor från det att jag la beställningen till det att jag fick mina prylar. Så än sålänge har iallafall jag väldigt mycket bättre erfarenheter av cdon än komplett.

Permalänk
Medlem

Hej CDON

Går fortfarande inte att kombinera rabattkoder och ni utlovade att den funktionen skulle bli klar någon gång under hösten, det har nu blivit vinter och fortfarande ingen skymt av denna så efterfrågade funktion :(. Hur mycket längre ska vi behöva vänta på den här nya funktionen?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Hej CDON

Går fortfarande inte att kombinera rabattkoder och ni utlovade att den funktionen skulle bli klar någon gång under hösten, det har nu blivit vinter och fortfarande ingen skymt av denna så efterfrågade funktion :(. Hur mycket längre ska vi behöva vänta på den här nya funktionen?

Man kan kombinera presentkort och rabattkod.

Permalänk
Medlem

Har alltid varit nöjd med CDON och försvarat butiken. Nu när det vankas Jul får det inte bli fel i beställningarna men visst råkade även jag ut för det.

Min tolerans nivå är väldigt låg och sådant här kan göra att jag byter butik helt trots att man kan spara några kronor hos CDON.

Det är inget svårt att läsa sig till vad som ska skickas och lyckas man inte med detta så ska man fan inte jobba med det heller.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Har alltid varit nöjd med CDON och försvarat butiken. Nu när det vankas Jul får det inte bli fel i beställningarna men visst råkade även jag ut för det.

Min tolerans nivå är väldigt låg och sådant här kan göra att jag byter butik helt trots att man kan spara några kronor hos CDON.

Det är inget svårt att läsa sig till vad som ska skickas och lyckas man inte med detta så ska man fan inte jobba med det heller.

har gillat CDON jag med, nu drog jag iväg en beställning på en 510ssd disk, med sweclockers 15% erbjudande, provar, 15% rabatt i varukorgen, 15% rabatt när jag fyller i kortuppgifter 1690kronor som ska betalas, och tro fan att det när betalningen är gjord visar sig att det reserverats 1990 kronor i vilket fall,

när man kommer dit, och de ändå tar mer betalt, är felet väldigt mycket grövre än vad som är okej.

man kan ju tycka att de åtminstone kan ge en chans att knappa i 5% rabattkoden innan de äcklar sig på detta vis.

---
förövrigt., krångligt sätt att försöka få support har de med, ingen mail, och dessutom svårhittade länkar när man vill ha personlig service.
den lilla länken längst ner där är vad som gäller om man vill skicka ett riktigt meddelande. "kundservice start" låter för mig som att börja från början.

----
edit.

fick nu svar från kundtjänst och de rättade till betalningen, 1691 kronor blir vad som dras tillslut i vilket fall. riktigt trevligt,
förbannad var jag, men de ska ha beröm för att de fixar till och ordnar sådant här såpass snabbt.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com