Vilken butik har snabbast frakt? (Säg INTE CDON)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Menar naturligtvis lagerförda varor.
Dustin har inte klickat på 15år för min del.

Det jag beställde fanns faktiskt på lager. 2st fläktar.

Permalänk
Medlem

Dustin home eller Inet enligt min erfarenhet

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lieghton:

Det är så att tidigt i onsdags beställde jag nya delar till en dator från Komplett, 24.com och Cdon.com

Alla delar har kommit utom CDON.coms.. Självklart, ringde upp och dem säger att dem fortfarande håller på att packa varan.. (Detta tar alltså 2½ dag för dem)? Och deras supportteam verkar helt inkompetenta.

Så jag undrar vilken internetbutik som har snabbast leverans då jag vill beställa nu och gärna ha grejorna på Måndag.. Vet att Dustin är snabba men de har inte det jag letar efter.

jag har aldrig haft problem med cdon , har dom varorna i lagret skickas dom direkt

Permalänk
Medlem

Dustin home är galet snabba, beställde en projektor+ duk vid 19 tiden och hade grejerna hemma dagen efter vid 10. Beställde en dator som alina.se skulle montera åt mig, beställningen gjordes vid 8 på morgonen och datorn var monterad och skickad samma dag! Så dom två är grymt snabba!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lieghton:

Har kollat på Webhallen och Komplett, vilken är snabbast? (Är nämligen ute efter klarnas julkampanj)

Webhallen är grymt snabba. Inet suger enligt mig. Köpt 5 gånger därifrån. Brukar ta ungefär 3-5 dagar. Så numera försöker jag undvika att köpa därifrån.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Inet och DustinHome enligt mig och då har jag ändå handlat ifrån de förstnämnda såväl som Komplett, Webhallen, Alina och CDON.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Jag hade inte en aning om vart dom hade sitt lager men jag gissade på tex Göteborg på grund av att frakten ner hit till Skåne överlag går snabbare än till tex Norrköping (16 söder om Stockholm) där jag bodde förut. Hur som hälls så blir jag alltid överraskad över hur fort det går när jag köper något från Dustin.

Det kan ju förstås vara så att dom har lager på något mer ställe, men central lagret ligger utanför Stockholm vad jag vet.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

davido.se - Har fått det jag beställt på mindre än 24 timmar ett par gånger. Vilket är sjukt.

Permalänk

Är inte rubriken lite missvisande?
Snabbast frakt fast lagret är sega med sin packning..

Kanske "Snabbast packning"?

Min kandidat är ginza då, 2 dagar med packning.
Har inte varit med längre frakt än 1-2 dagar, 1 dag för mina däck till bilen från tyskland.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Ja gillar Webhallen starkt, jag kan åka direkt och hämta grejorna över disk samma dag om jag lägger ordern innan lunch.

Permalänk

Dustin home
Alina
Komplett
Inet
Misco
Webhallen

levererar ofta dagen efter beställningen.

Permalänk

Den snabbaste leveransen jag någonsin upplevt var hos Inet. Beställde delar en sen eftermiddag, kunde sedan hämta ut dem dagen efter. Som bonus får ju även SweClockers-medlemmar fri frakt.

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

CDON behandlar mina beställningar snabbt iaf.
Cirka leveranstid:
CDON 1-2 dagar
Inet 1-2 dagar
Webhallen (ligger 1 mil bort) 4 dagar (!!)
Komplett ska man vara glad man ens får något

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

+
inet brukar ha varan dagen efter
webhallen brukar ha varan efter 1-2 dagar någon gång 3 dagar

-
komplett satt och vänta i 2 veckor på en vara som dom skulle haft men inte hade men bra support hade dom
Cdon köper bara där när jag inte har bråttom med något eller om jag vill tjäna in extra pengar har tagit 3-21 dagar att få saker från dom

Permalänk
Avstängd

Dustin home brukar alltid fungera jättebra för mig. Komplett har fungerat fint också. Har haft en del problem med Webbhallen och CDON däremot.

EDIT:
/facepalm Såg inte att detta var ett dödgräve, aja.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

*host* dammigt det var här då *host* - jaha, tråd från 2011

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Komplett verkar även jobba helger för sist jag beställde på fredag kl 18.00 så fick jag det på måndagen (!)

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

*host* dammigt det var här då *host* - jaha, tråd från 2011

det är la trevligt när gamla trådar får lite liv igen

Permalänk
Medlem

Webhallen, 30-120 min från det att man lagt en order tills man har produkten i handen och är hemma igen.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Avstängd

Inet, dustinhome

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Jag vill påstå att alla av våra stora aktörer har snabba leveranser, annars hade dom inte varit stora aktörer med dagens krav på leveranstid. Att man på enstaka order har fått vänta några dagar extra är ju absolut inte konstigt. Ibland går det fel eller tar extra tid av någon anledning.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

inet, alltid fått dagen efter om.
cdon har i princip alltid varit långsamma för mig, varit kund där i hur många år som helst.

Så enda gången jag beställer från dom är när jag inte behöver sakerna dagen efter.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Inser att tråden är gammal, men jag ska ändå slå ett slag för Inet.
Har alltid fått det jag beställt dagen efter, förutsatt att jag har beställt före 18.00.

Komplett och Webhallen är också bra, men där har jag oftast fått vänta en extra dag.

CDON är ganska långsamma av sig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

inet, komplett, och dustin är ofta väldigt snabba. webhallen brukar hamna någon dag efter ungefär.

EDIT: oj, kanske var lite gammal tråd det här ja...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Antar att vi fortsätter bumpa en medeltidstråd så jag hänger på.

Alla stora aktörer förutom cdon typ dagen efter.
Komplett, maxfps, inet, dustinhome, cyberphoto etc etc etc alla alltid dagen efter.
Knappast som Inet är något speciellt

Dom flesta företag har att dom packar samma dag om ordern läggs innan ex kl 15.00, sen är det bara posten som står för resten dvs inget företaget påverkar.

Permalänk
Medlem

Vi är ändå rätt bortskämda när de kommer till leveranstid. Ellos som ändå är väldigt stora och de har ingen packning och leverans till dagen efter.

Det är inte häller länge sen det tog mer än en dag och skicka ett brev till de bekanta(berode på porto-typ såklart) så att posten kan leverera genom halva Sverige på bara en dag är jag väldigt tacksam över.
CDON har jag märkt har lite längre leveranstid men de beror inte på posten utan CDON

Permalänk
Medlem

Inet är snabbast tycker jag pga cutoff tiden är kl 17. Sen finns ju butiker lite här och var.

Webhallen är helt okej de också då man kan hämta i butik om man vill vilket är käckt.

Komplett har minst två dagar eftersom det skickas från Norge men jag håller på och testar hämtning på Pickup Point vilket skall vara en dags lev. Dock kass cutoff tid (kl12).

CDON är klart sämst, tar alltid 3-4 dagar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

Ingen som tänker nämna Netonnet?
Har handlat av dem cirka 3 gånger och alla gånger har jag fått varan nästkommande arbetsdag.

Å andra sidan så har de inte gratis frakt likt Inet/Komplett om man nu inte vill vänta 2-5 arbetsdagar på sitt paket men om man absolut vill ha ett paket nästa dag så kan jag varmt rekommendera Netonnets expressfrakt!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Inet, Även Webhallen är snabba

Permalänk
Medlem

Komplett har alltid varit blixtsnabba. La en order på en söndag och kunde hämta ut på måndagen efter. Annars Inet, Dustin, Webhallen.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.