The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk

Mja, jag tycker då uppdragen håller betydligt högre klass än tidigare iaf. Men det är nog framförallt för att grottorna/ruinerna man drar till är så otroligt mycket bättre och unikt byggda, så det blir mer av en upplevelse än att bara behöva gå mellan punkt A och B och veta exakt vad som väntar. Det är även lite mer dialog bakom det hela, både från NPC's och via lappar/böcker, även om det bara är random strö-uppdrag. För att vara ett oändligt quest-system så har jag verkligen inget att klaga på än sålänge iaf.

Samma sak med de större handgjorda uppdragen. Även om dom i grunden säkert ofta är ganska simpla, så är det utfört på bra och dramatiska sätt med mycket snack och bakgrund via böcker. Det känns liksom större än vad det är, och jag tycker det är dumt att syna det genom att börja tänka för mycket. Fokusera på upplevelsen, omgivningen och omständigheterna istället för sånt här

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Mja, jag tycker då uppdragen håller betydligt högre klass än tidigare iaf. Men det är nog framförallt för att grottorna/ruinerna man drar till är så otroligt mycket bättre och unikt byggda, så det blir mer av en upplevelse än att bara behöva gå mellan punkt A och B och veta exakt vad som väntar. Det är även lite mer dialog bakom det hela, både från NPC's och via lappar/böcker, även om det bara är random strö-uppdrag. För att vara ett oändligt quest-system så har jag verkligen inget att klaga på än sålänge iaf.

Samma sak med de större handgjorda uppdragen. Även om dom i grunden säkert ofta är ganska simpla, så är det utfört på bra och dramatiska sätt med mycket snack och bakgrund via böcker. Det känns liksom större än vad det är, och jag tycker det är dumt att syna det genom att börja tänka för mycket. Fokusera på upplevelsen, omgivningen och omständigheterna istället för sånt här

Håller helt med, ett stort kliv framåt jämför med tidigare spel i serien.

Sen att det finns "autogenererade" uppdrag som är simpla är ju inget problem utan snarare än bonus.

Permalänk

Jag tycker det känns som att de har gjort en tradeoff. I Oblivion genererade de visst landskap vilket gjorde det ganska tråkigt och enformigt men questen kändes för det mesta välgjorda och djupare. Nu i Skyrim har de gjort allt landskap för hand vilket gör landskapet mycket vackrare och intressantare men istället har de genererat massa quests istället och även de större quest-serierna känns en aning korta och lite ytligare.

Permalänk
Medlem

Började om spelet idag, fast jag inte klarat det än.

Denna gången spelar jag Argonian, och ska perka Sneak, One-handed och Illusion främst.

Spelar på Master nivå nu, och en Restless Draugr är ungefär 3gånger så hård på Master som en Dragon på Normal

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buio:

Vet inte om jag håller med, och lite väl binärt med "sjukt tråkiga". Visst hade de kunnat göra ett par städer lite större/mer späckade (speciellt Windhelm är tråkig, men det kanske har med designen att göra också), men överlag är jag nöjd i alla fall.
-----

De skulle de behövt putsat spelet betydligt längre. Det finns en mängd buggar, konstigt att de tyckt spelet var "färdigt att gå guld". Kanske release till jul hade varit ok. Varje dag stöter jag på buggar som är irriterande och flera questbrytare. Igår försvann min bra companion som jag spelat med under lång tid utan att jag kunnat hittat henne. Bara för att ett quest behövde ha en annan som medföljare. Hon jag gifte mig med i spelet är också helt försvunnen, hon gick ut från kyrkan och sen såg jag henne inte mer. Inte i mitt hus eller i stan eller där hon var från början (långnäsa för min del ).

Hahaha!
Din giftemålspartner dök upp i mitt spel och gnällde om att jag smitit från nå bröllop. Jag betalade henne 2000 guld för nån ring eller nå liknande för att slippa gräva djupare i det hela men jag har bannemej inte påbörjat något sådant giftemål i spelet.
Så du lär väl hitta din fru i mitt spel om du fortfarande letar ;).

Äe, men jag hittade henne här tror jag:
]

I whiterun på marknadsplatsen om jag inte minns fel.

Dold text
Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hahaha!
Din giftemålspartner dök upp i mitt spel och gnällde om att jag smitit från nå bröllop. Jag betalade henne 2000 guld för nån ring eller nå liknande för att slippa gräva djupare i det hela men jag har bannemej inte påbörjat något sådant giftemål i spelet.
Så du lär väl hitta din fru i mitt spel om du fortfarande letar ;).

Äe, men jag hittade henne här tror jag:
]

I whiterun på marknadsplatsen om jag inte minns fel.

Dold text

Har svar på varför du är anklagad för att ha rymt från bröllop!

Antar du gjorde supar-tävlingen i Markath när du söp med någon snubbe om vem som kunde klara flest glas? Sen däckade du och gjorde massa busika saker, haha

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Din giftemålspartner dök upp i mitt spel och gnällde om att jag smitit från nå bröllop. Jag betalade henne 2000 guld för nån ring eller nå liknande för att slippa gräva djupare i det hela men jag har bannemej inte påbörjat något sådant giftemål i spelet.
Så du lär väl hitta din fru i mitt spel om du fortfarande letar ;).

Haha, jag kanske borde kolla hur mycket guld jag har kvar, har säkert blivit sol och vårad.

Ska kolla på stället du sa.

Permalänk
Avstängd

Har inte spelat något andra the elder scrolls spel men du skulle var roligt om det fanns ett co-op läge

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nikkop:

Har svar på varför du är anklagad för att ha rymt från bröllop!

Antar du gjorde supar-tävlingen i Markath när du söp med någon snubbe om vem som kunde klara flest glas? Sen däckade du och gjorde massa busika saker, haha

Dold text

Hehe. Aaa, det stämmer ju. Där ser man! Fick man en förklaring på det också ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Är det möjligt att gifta sig med tjej-ledaren i The Dark brotherhood?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Är det möjligt att gifta sig med tjej-ledaren i The Dark brotherhood?

Hon är väl redan gift... Med en varulv dessutom. Jag skulle inte vilja ha en brud som blivit, eh ... betäckt av en varg gång på gång under en massa år.

Dold text
Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Har svar på varför du är anklagad för att ha rymt från bröllop!

Antar du gjorde supar-tävlingen i Markath när du söp med någon snubbe om vem som kunde klara flest glas? Sen däckade du och gjorde massa busika saker, haha

Dold text

Var inte den tävlingen i Riften? Jag minns iaf att jag blev skitless eftersom jag precis hade gått från whiterun till riften för en quest, och dessutom hamnat i windhelm före det pga den obefintliga skyltningen mellan dem. Sen helt plötsligt vaknar man upp bakis i Markarth på andra sidan skyrim. >.<

bör tilläggas att jag ogillar fast travel, så precis därefter jag köpte en häst

Dold text
Permalänk

behöver hjälp med en quest, sätter spoiler efter som det är i slutet av spelet

nån som kan hjälpa mig med questen finding elder scrolls det är questen där man ska använda teleport maskinen i dvärg grottorna fattar inte i vilken kombination man ska trycka för att starta teleport maskinen

Dold text
Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Skrivet av Svj0hn:

Hon är väl redan gift... Med en varulv dessutom. Jag skulle inte vilja ha en brud som blivit, eh ... betäckt av en varg gång på gång under en massa år.

Dold text

Jo det är hon, men han kan ju råka "försvinna".
Äsch så petig kan man inte vara

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnapptEnHammock:

behöver hjälp med en quest, sätter spoiler efter som det är i slutet av spelet

nån som kan hjälpa mig med questen finding elder scrolls det är questen där man ska använda teleport maskinen i dvärg grottorna fattar inte i vilken kombination man ska trycka för att starta teleport maskinen

Dold text

Är det den med en stor maskin & ett podie med fyra knappar?

I så fall ska den fyrkantiga boxen du hade med dig sitta längs till höger & sen trycker du på
en knapp i taget från höger till vänster, tills alla fyra lyser, du får hoppa ner ibland & antingen
värma spegeln i mitten av maskinen med antingen fire eller ice -magi.
(Finns spell-tome-böcker därinne du kan läsa ifall du saknar rätt magi; "use" i inventoryn.)

När ljusstrålarna från maskinen pekar i taket - alla tre - ska du vrida ringarna i taket så att en
ljusstråle träffar varje rund spegel i taket, det finns en per ring. Så tror jag.

Dold text
Permalänk
Skrivet av Hammar:

Är det den med en stor maskin & ett podie med fyra knappar?

I så fall ska den fyrkantiga boxen du hade med dig sitta längs till höger & sen trycker du på
en knapp i taget från höger till vänster, tills alla fyra lyser, du får hoppa ner ibland & antingen
värma spegeln i mitten av maskinen med antingen fire eller ice -magi.
(Finns spell-tome-böcker därinne du kan läsa ifall du saknar rätt magi; "use" i inventoryn.)

När ljusstrålarna från maskinen pekar i taket - alla tre - ska du vrida ringarna i taket så att en
ljusstråle träffar varje rund spegel i taket, det finns en per ring. Så tror jag.

Dold text

Tack som fan, har gnuggat geni knölarna bra länge för att försöka få det att funka

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

Lirar en dark elf (tror jag det är) och tänkte köra sneaky sneaky med båge nu. Vad är bra perks att köra med archery och stealth?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Lirar en dark elf (tror jag det är) och tänkte köra sneaky sneaky med båge nu. Vad är bra perks att köra med archery och stealth?

Typ archery och sneak, kanske? Perksen i fråga är väl ganska självförklarande, så det beror helt på din spelstil.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Harakiri:

Kan man bygga nåt kul av alla Dvärg artefakter ?
Förutom då att smälta ner dem o bygga rustning/vapen .. tänkte på alla kugghjul och powercores man hittar.

De delarna kommer från olika slags "robotar" som dvärgarna byggde för x antal hundra år sedan, tror faktiskt inte man kan göra något mer med dom :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det finns kul sidoquester. "A Night To Remember" t ex. Svårt att prata om utan spoilers (som faktiskt förstör den rätt rejält IMO), men om du är level 14+ kan man stöta på "Sam" i diverse taverns. Det är fortfarande min favoritquest hittills

Har gjort den questen och kan också rekommendera den! Helt klart lite annorlunda än de flesta andra i spelet

Kan också rekommendera ett quest där man ska snoka/avslöja lite saker i Markarth, questet heter The Forsworn Conspiracy.

Dold text
Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem

"Another known glitch is; upon completing the quest, and exiting the city with the Forsworn any time you go back to Markarth the guards will start the framed murder dialogue and the only way to get out of it is resisting arrest and running out of the city."

Hänt mig dock pga att jag dödade en person framför en vakt, det finns inget som man kan göra åt det? Det är tråkigt när man gör quest och måste åka dit att bli attackerad av alla vakter konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluerose:

"Another known glitch is; upon completing the quest, and exiting the city with the Forsworn any time you go back to Markarth the guards will start the framed murder dialogue and the only way to get out of it is resisting arrest and running out of the city."

Hänt mig dock pga att jag dödade en person framför en vakt, det finns inget som man kan göra åt det? Det är tråkigt när man gör quest och måste åka dit att bli attackerad av alla vakter konstant.

Sådär är det för mig också efter jag klarat questen jag skrev om i inlägget ovanför. Väldigt drygt eftersom man måste till Markarth i väldigt många quests, och då måste ta ihjäl alla vakter nästan varenda gång man reser dit.

Något annat jag stör mig väldigt mycket på (och som förmodligen tagits upp i tråden eller andra Skyrimtrådar) är att när jag på vissa quests jag ska prata med en person, så går det inte. När jag går i närheten av personen och trycker "E" så upprepar personen bara samma mening hela tiden, någon dialog öppnas aldrig. Har hänt på minst 5-6 olika quests för mig, som jag alltså inte kommer kunna genomföra.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Typ archery och sneak, kanske? Perksen i fråga är väl ganska självförklarande, så det beror helt på din spelstil.

Jo absolut, dom 2 är givna. Tänkte mer enchanting kanske för brinnande pilar och annat trevligt eller om man kanske ska satsa på smiting för göra lite bra saker. Kluven som bara den, svårt att välja

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av Bluerose:

"Another known glitch is; upon completing the quest, and exiting the city with the Forsworn any time you go back to Markarth the guards will start the framed murder dialogue and the only way to get out of it is resisting arrest and running out of the city."

Hänt mig dock pga att jag dödade en person framför en vakt, det finns inget som man kan göra åt det? Det är tråkigt när man gör quest och måste åka dit att bli attackerad av alla vakter konstant.

Snubblade över en "fix" för detta i Nexus nyss, som kanske kan testas? Glöm inte att göra en ordentlig sparning innan du börjar fippla med dessa typer av kommandon.

"Go into the town
Open the console
Click a guard and write "gotojail"
Use "tcl" to pass through the jail bars, go and reclaim your items.

No more annoying guards attacking you."

Skrivet av frillan125:

Jo absolut, dom 2 är givna. Tänkte mer enchanting kanske för brinnande pilar och annat trevligt eller om man kanske ska satsa på smiting för göra lite bra saker. Kluven som bara den, svårt att välja

Rekommenderar inte att satsa på mer än 2-3 perk-träd i början, annars kommer du få storspö Men utöver sneak och archery så hade jag nog sagt light armor eller one handed weapons. Du får väldigt saftiga sneak-shots med båge, men samtidigt så är du helt försvarslös i närstrid när skiten väl brakar loss, så något borde du ha att sätta emot på den fronten. Smithing och Enchanting är inte något som du behöver storsatsa på, utan dessa kan du ta en perk av vid enstaka tillfällen när du känner att det behövs. Enchantade prylar kommer du hitta lite överallt ändå, och smithing har sina fördelar framförallt längre fram i spelet för att skapa och pusha de riktigt bra utrustningarna. Smithing används ju annars ganska friskt här för att exploita fram pengar, men det rekommenderar jag inte, särskillt inte på lägre levels då du behöver skillpoängen på archery och sneak om du vill kunna överleva hyfsat.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför esbern vägrar prata?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twattycake:

De delarna kommer från olika slags "robotar" som dvärgarna byggde för x antal hundra år sedan, tror faktiskt inte man kan göra något mer med dom :/

Apropå dvärgar och deras efterlämningar :
I två av deras gamla komplex så har jag i slutet kommit fram till någon sorts apparat som kräver något sorts objekt för att aktiveras.
Dock står det bara något i stil med "You lack the required object to operate this".
Vad är det jag har missat ? Vad är det för objekt man bör ha ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat Dragonscale armor. Men hur gör jag för att tex göra så att "handskarna" gör så att Destructions spells kostar "...%" mindre? Samma med att "chestplates" gör så att jag får mer magica.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Har precis skaffat Dragonscale armor. Men hur gör jag för att tex göra så att "handskarna" gör så att Destructions spells kostar "...%" mindre? Samma med att "chestplates" gör så att jag får mer magica.

Du måste lära dig enchanting.

Nu har jag ganska exakt 80 timmar i spelet och har en heavy 2H krigare, en magiker, en tjuv och en archer/ranger. För er som står i startgroparna tycker jag personligen att det roligaste är att köra en archer med fokus på båge och sneak. Light armor och one handed tar man som det kommer. Dels blir gameplay roligare eftersom man inte bara lubbar igenom allt som jag tycker man gör med en tung krigare. Dels blir själva striderna roligare eftersom man måste sikta. Att man är lite ömtåligare i light armor bidrar också. Dessutom räcker staminan längre med light armor. Med 80% increase i båge damage, 3x damage från sneak och ökad chans till critical blir man en riktig mördarmaskin OM man är försiktig.

Hur sätter man spoilertaggar?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Du måste lära dig enchanting.

Nu har jag ganska exakt 80 timmar i spelet och har en heavy 2H krigare, en magiker, en tjuv och en archer/ranger. För er som står i startgroparna tycker jag personligen att det roligaste är att köra en archer med fokus på båge och sneak. Light armor och one handed tar man som det kommer. Dels blir gameplay roligare eftersom man inte bara lubbar igenom allt som jag tycker man gör med en tung krigare. Dels blir själva striderna roligare eftersom man måste sikta. Att man är lite ömtåligare i light armor bidrar också. Dessutom räcker staminan längre med light armor. Med 80% increase i båge damage, 3x damage från sneak och ökad chans till critical blir man en riktig mördarmaskin OM man är försiktig.

Hur sätter man spoilertaggar?

Jo båge och sneak är roligt som fan, har inte hunnit längre än till Whiterun då jag smyger mig fram hela tiden
Eller ja tar ju allt "löst" på vägen också.....pick pocketing lvl 100

spoilertaggar är bara [*SPOILER][*/SPOILER] utan *

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Du måste lära dig enchanting.

Nu har jag ganska exakt 80 timmar i spelet och har en heavy 2H krigare, en magiker, en tjuv och en archer/ranger. För er som står i startgroparna tycker jag personligen att det roligaste är att köra en archer med fokus på båge och sneak. Light armor och one handed tar man som det kommer. Dels blir gameplay roligare eftersom man inte bara lubbar igenom allt som jag tycker man gör med en tung krigare. Dels blir själva striderna roligare eftersom man måste sikta. Att man är lite ömtåligare i light armor bidrar också. Dessutom räcker staminan längre med light armor. Med 80% increase i båge damage, 3x damage från sneak och ökad chans till critical blir man en riktig mördarmaskin OM man är försiktig.

Hur sätter man spoilertaggar?

Staminan är väl inget problem för tung rustning när man tagit perken som gör att rustningen inte väger något alls?

Själv bytte jag dock bort min sneaky backstabber/archer för en 2H Nord då den senare kändes som den passade bäst i storyn.