Permalänk
Medlem

Grafikkort funkar inte

Hejsan! Jag har köpt ett nytt grafikkort ( GeForce gtx460 ) men när jag satte i det så är skärmen bara svart.
Har prövat att avinstallera mitt gamla grafikkort innan jag satte i 460n fast det funka inte heller.
Någon som har någon aning om vad felet är?

Permalänk
Skrivet av broshi:

Hejsan! Jag har köpt ett nytt grafikkort ( GeForce gtx460 ) men när jag satte i det så är skärmen bara svart.
Har prövat att avinstallera mitt gamla grafikkort innan jag satte i 460n fast det funka inte heller.
Någon som har någon aning om vad felet är?

har du kopplat in strömförsörjningen till grafikkortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Vad har du för ett nätagg.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

det funkar med mitt gamla grafikkort så strömförsörjning har jag ju.
nätagget: modell: pc8044 total 220W max... tror jag.. förstår mig inte riktigt på vad det står

Permalänk
Medlem
Skrivet av broshi:

nätagget: modell: pc8044 total 220W max... tror jag.. förstår mig inte riktigt på vad det står

eller var det där inte nätagget kanske..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av broshi:

eller var det där inte nätagget kanske..?

220w är nog för lite?

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Känns ju lite väl lite även för ett 460 men svårt att säga om det är det, vad har du för resterande komponenter?

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av broshi:

Hejsan! Jag har köpt ett nytt grafikkort ( GeForce gtx460 ) men när jag satte i det så är skärmen bara svart.
Har prövat att avinstallera mitt gamla grafikkort innan jag satte i 460n fast det funka inte heller.
Någon som har någon aning om vad felet är?

Ditt nya grafikkort kanske behöver extra ström från nätagget som ditt gamle inte behövde.
Leta efter kontakter bak på ditt grafikkort likt denna

EDIT: fixade en bild på en gtx460 istället

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

Rekomenderad nätdelsstyrka=450 W

Har du 220W så är du kanske lite i underkant?

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem

Nu vet vi ju inte vad du hade för grafikort förut, finns många kort som inte behöver extra strömförsörjning, så vi testar att fråga igen har du anslutit från nätaggat den strömförsörjning som behövs för att grafikkortet ska kunna fungera, bör vara 2 x 6pins PCIe kontakter

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Låter som en gammal OEM-dator med ett väldigt svagt nätagg. Chansen att det ens finns en pci-e kontakt är väldigt liten. Även om det hade funnits två så känns effekten på tok för lite. Mer information hade dock inte skadat...

EDIT:

Efter vidare forskning verkar det som att TS sitter på en HP Pavilion s5000.
Singelcore AMD64 med 2GB DDR2. Uppgradering av grafikkort gör förmodligen ingen nytta alls, då processorn flaskhalsar något sjukt.
Rekommenderas starkt att spara ihop lite ytterligare cash och uppgradera hela systemet istället.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

processorn: Pentium (R) Dual-core E5300 @ 2.60 GHz

vad ska jag ha för sladd om jag ska koppla mer el från nätagget direkt in i grafikkortet? jag menar, det finns inga uttag i nätagget, men det finns ju i grafikkortet.
Och om det är ett för dåligt nätagg, så hjälper detta väl inte?

Om man ska köpa nytt, vad ska man tänka på förutom Watten? fungerar till exempel Corsair TX650M 650W PSU(http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646595) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nu vet vi ju inte vad du hade för grafikort förut, finns många kort som inte behöver extra strömförsörjning, så vi testar att fråga igen har du anslutit från nätaggat den strömförsörjning som behövs för att grafikkortet ska kunna fungera, bör vara 2 x 6pins PCIe kontakter

inte direkt in till grafikkortet, nej.