Permalänk

EA-fail

Spelet är bara så katastofalt dåligt att ord inte kan beskriva det.

Mina dåliga stats (K/D 2.9 och SPM 490) kanske blir lite bättre nu när dom äntligen tog bort negativ mus acc. men public stats är bara nåt man får ta upp för att alla forumsläsare tror att man "flejmar" för att det går dåligt

Den evigt urdåliga nätkoden ar lika kass som i betan

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och visst, nätkoden är inte dålig på samma sätt som i BFBC2, ger inte samma symptom, men den är minst lika dålig det bara yttrar sig annurlunda och är lika illa för gamplay upplevelsen

Många klaner försvann pga detta spel vilket inte är så konstigt men även om man bara spelar lite public nån timme per kväll har samma rätt att få vad man betalat för.

Dålig accuracy i all "vanliga" vapen (utom med raketgevär och GL som är lika träffsäkra som i BFBC2, grattis DICE), om man inte står totalt still och håller andan då blir det väl midre dåligt i fem sekunder

...och den där jävla bländande lapman igen!

När det gäller vapen och kartbalansering så undrar jag om dom testat spelet alls under utvecklingen. Kanske några ryggdunkare som sitter och berömmer spelets grafik och effekter och som inte kan spela FPS för fem öre. Skulle nog behövts en kräsen pragmatiker med lite FPS erfarenhet på DICE kontor

Allt som är Aim/skill-baserat har förstörts eller plockats bort och massa "lock on target" missiler har tillkommit i stället

(Oj då, Failspawn igen)

Tycker det är extra tråkigt för alla BF2 veteraner som har fått se uppföljaren totalförstöras.
Läste en del trådar om hur dom uppfattat spelet och det är ju bara att beklaga.

Permalänk
Medlem

Japps
Trevligt att du kommer med denna konstruktiva kritiken

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Japps
Trevligt att du kommer med denna konstruktiva kritiken

Har skrivit nåt 50-tal trådar på battlelogen och träffat utvecklarna på Dreamhack

Börjar kännas lite uppgivet nu får jag säga

Permalänk

det du spelar heter bad company 3, battlefield 3 släpps ut i december...

förhoppningsvist!

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk

Hittade detta på ett annat forum

swordfish skrev:
BF3 ÄR ETT SKITSPEL FRÅN DICE SOM HAR TAGIT BORT ALLT ROLIGT GAMEPLAY OCH SKILL I SPELET SOM DET VAR I BF1942. SMÅ JÄVLA KART JÄVLAR FOLK SOM BRYR SIG MER OM SINA STATS ISTÄLLET FÖR ATT HJÄLPA TILL SÅ MAN VINNER MATCHEN ALLA SOM GÅR RUNT OCH DREGLAR OCH RUNKAR TILL GRAFIKEN HATAR JAG MED BRYR MIG INTE ETT SKIT OM GRAFIK SPELET SKA VARA ROLIGT BALANSERAT ALLTSÅ INGA JÄVLA UPPLÅSNINGAR!!!!!!!!BORT MED STATS STÖRRE KARTOR SPRID UT FLAGORNA DICE . MAN BÖRJAR JU UNDRA HUR MAN SOM SPELUTVECKLAR PÅ DICE TÄNKER NÄR MAN GÖR DÅLIGA SPEL TILL PC SOM FAKTISKT HAR GJORT SÅ DICE HAR BLIVIT NÅGOT NEJ ISTÄLLET SKA DEM RÖVKNULLA OSS 1 VECKA EFTER MED RELEASE OCH GÅ UT MED ATT SPELET INTE VAR GJORT FÖR PC. HOPPAS DET FINNS NÅGON GUD UPPE BLAND MOLNEN SOM KOMMER DÖMMA DICE ARBETARE OCH EA TILL EVIG PISKNING/STENKASTNING/OBSKREVLIGA SMÄRTAR FRÅN HELEVETES BÄSTA TORTYRKAMARE!!!!!! RESARVERAR MIG FÖR OBSKRIVLIGT MÅNGA FELSKRIVNINGAR FU YOU AND HAVE A BAD DAY MR DICE AND EA! AGE OF RAGE!!!!

Och jag håller med

Permalänk
Medlem

Håller med gällande "Lock on" grejer, så jävla tråkigt. Visst, finns i verkligheten men tråkigt ändå. Dock håller jag inte med om dålig accuracy, tycker de är bra accuracy och härlig känsla i vapnena. Men man kan ju knappt lira med short/medium distance vapen för då får man ett sniperskott i fejset.....

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att du borde uppsöka psykiatriker för att få bukt med dessa datorproblem som uppenbarligen förstör ditt liv.

Du har inte på några som helst ställen "dåliga stats". Att du dödar nästan tre gånger så mycket som du själv dör borde ju rimligtvis innebära att någon annan, eller en grupp kollektivt dör tre gånger så mycket som dom dödar dig. 490spm är vaddå? nästan 10.000 på en 20 minuters conquest. Hur många poäng finns det kvar till övriga då?

Och att du anser det och inte bara kan spela ett spel för att det är roligt att faktiskt spela ett spel så bör du omedelbart sluta spela över huvud taget.

Och tycker du inte att spelet i sig är roligt, ja spela ett annat då som du inte behöver slita av dig håret då du inte får ut din 14-åringsönskan om att bli världskändis och dominera universum.

Men det kanske bara var stycke två som du ville att någon skulle säga till dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

Håller med gällande "Lock on" grejer, så jävla tråkigt. Visst, finns i verkligheten men tråkigt ändå. Dock håller jag inte med om dålig accuracy, tycker de är bra accuracy och härlig känsla i vapnena. Men man kan ju knappt lira med short/medium distance vapen för då får man ett sniperskott i fejset.....

Dom borde lägga till vind osv i spelet, så att alla recons måste räkna ut vart dom ska skjuta

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Hittade detta på ett annat forum

swordfish skrev:
BF3 ÄR ETT SKITSPEL FRÅN DICE SOM HAR TAGIT BORT ALLT ROLIGT GAMEPLAY OCH SKILL I SPELET SOM DET VAR I BF1942. SMÅ JÄVLA KART JÄVLAR FOLK SOM BRYR SIG MER OM SINA STATS ISTÄLLET FÖR ATT HJÄLPA TILL SÅ MAN VINNER MATCHEN ALLA SOM GÅR RUNT OCH DREGLAR OCH RUNKAR TILL GRAFIKEN HATAR JAG MED BRYR MIG INTE ETT SKIT OM GRAFIK SPELET SKA VARA ROLIGT BALANSERAT ALLTSÅ INGA JÄVLA UPPLÅSNINGAR!!!!!!!!BORT MED STATS STÖRRE KARTOR SPRID UT FLAGORNA DICE . MAN BÖRJAR JU UNDRA HUR MAN SOM SPELUTVECKLAR PÅ DICE TÄNKER NÄR MAN GÖR DÅLIGA SPEL TILL PC SOM FAKTISKT HAR GJORT SÅ DICE HAR BLIVIT NÅGOT NEJ ISTÄLLET SKA DEM RÖVKNULLA OSS 1 VECKA EFTER MED RELEASE OCH GÅ UT MED ATT SPELET INTE VAR GJORT FÖR PC. HOPPAS DET FINNS NÅGON GUD UPPE BLAND MOLNEN SOM KOMMER DÖMMA DICE ARBETARE OCH EA TILL EVIG PISKNING/STENKASTNING/OBSKREVLIGA SMÄRTAR FRÅN HELEVETES BÄSTA TORTYRKAMARE!!!!!! RESARVERAR MIG FÖR OBSKRIVLIGT MÅNGA FELSKRIVNINGAR FU YOU AND HAVE A BAD DAY MR DICE AND EA! AGE OF RAGE!!!!

Och jag håller med

Vad roligt då att det finns alternativ för olika typer av spelare då. Vill man spela BF1942, om det nu är ultimat för att hjälpa till så man vinner spelet, så finns den möjligheten och vill man runka till grafik och spela för stats så kan man spela BF3.

Permalänk
Skrivet av kraft90:

Håller med gällande "Lock on" grejer, så jävla tråkigt. Visst, finns i verkligheten men tråkigt ändå. Dock håller jag inte med om dålig accuracy, tycker de är bra accuracy och härlig känsla i vapnena. Men man kan ju knappt lira med short/medium distance vapen för då får man ett sniperskott i fejset.....

Vapen accuracy var en av få saker som faktiskt var ganska balanserat i BFBC2.
Så naturligtvis var som tvugna att förstöra det

Börjar ni tröttna på att fastna på småkanter och annat onödigt krimskrams i spelet?

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

Hittade detta på ett annat forum

swordfish skrev:
BF3 ÄR ETT SKITSPEL FRÅN DICE SOM HAR TAGIT BORT ALLT ROLIGT GAMEPLAY OCH SKILL I SPELET SOM DET VAR I BF1942. SMÅ JÄVLA KART JÄVLAR FOLK SOM BRYR SIG MER OM SINA STATS ISTÄLLET FÖR ATT HJÄLPA TILL SÅ MAN VINNER MATCHEN ALLA SOM GÅR RUNT OCH DREGLAR OCH RUNKAR TILL GRAFIKEN HATAR JAG MED BRYR MIG INTE ETT SKIT OM GRAFIK SPELET SKA VARA ROLIGT BALANSERAT ALLTSÅ INGA JÄVLA UPPLÅSNINGAR!!!!!!!!BORT MED STATS STÖRRE KARTOR SPRID UT FLAGORNA DICE . MAN BÖRJAR JU UNDRA HUR MAN SOM SPELUTVECKLAR PÅ DICE TÄNKER NÄR MAN GÖR DÅLIGA SPEL TILL PC SOM FAKTISKT HAR GJORT SÅ DICE HAR BLIVIT NÅGOT NEJ ISTÄLLET SKA DEM RÖVKNULLA OSS 1 VECKA EFTER MED RELEASE OCH GÅ UT MED ATT SPELET INTE VAR GJORT FÖR PC. HOPPAS DET FINNS NÅGON GUD UPPE BLAND MOLNEN SOM KOMMER DÖMMA DICE ARBETARE OCH EA TILL EVIG PISKNING/STENKASTNING/OBSKREVLIGA SMÄRTAR FRÅN HELEVETES BÄSTA TORTYRKAMARE!!!!!! RESARVERAR MIG FÖR OBSKRIVLIGT MÅNGA FELSKRIVNINGAR FU YOU AND HAVE A BAD DAY MR DICE AND EA! AGE OF RAGE!!!!

Och jag håller med

Får man detta rageT för ett spel så är det dags att skaffa sig ett liv o flytta arslet från datorn

Permalänk
Medlem

Allt jag har att säga är att det här är "nutidens spel". Man vill känna att man får ut något från att göra saker i spelet, alltså att du blir belönad.
Se till exempel på Steam, de införde ett achievement-system som gör att man vill spela ett spel mer än bara till slutet.
Samma med BF3, de använder upplåsningar, dog-tags och medaljer för att belöna spelaren. Ska jag vara ärlig, hade jag aldrig spelat mer än ~10 timmar om jag inte hade blivit belönad med ett nytt vapen eller liknande.

Såååå.. mitt tips till dig är att suck it up and keep playing.

Permalänk
Medlem

I samband med releasen av BF2 hade jag i stort sett samma åsikt. BF2 handlade i stort sett bara om poänghets, lite, eller ingen skills alls och det var mest trist att spela med all obalans, lagg, delfinhopp osv. Jag och hela klanen lade ner efter några matcher. BF2 blev till slut fixat men då spelade jag bara lite public någon gång då och då.
I samband med högre krav från spelare, nostalgi som påverkar omdömet och liten acceptans för förändringar (bara förändringar som passar en själv) så blir det fail oavsett vad spelutvecklare än gör. Sedan skall man givetvis inte sticka under stolen med att det finns problem i spelet, men jag tror nog att en del fixas, precis som det gjordes i BF2 och BC2. Tålamod, avvakta eller avinstallera.

Permalänk
Skrivet av KoloN:

Jag skulle nog säga att du borde uppsöka psykiatriker för att få bukt med dessa datorproblem som uppenbarligen förstör ditt liv.

Du har inte på några som helst ställen "dåliga stats". Att du dödar nästan tre gånger så mycket som du själv dör borde ju rimligtvis innebära att någon annan, eller en grupp kollektivt dör tre gånger så mycket som dom dödar dig. 490spm är vaddå? nästan 10.000 på en 20 minuters conquest. Hur många poäng finns det kvar till övriga då?

Och att du anser det och inte bara kan spela ett spel för att det är roligt att faktiskt spela ett spel så bör du omedelbart sluta spela över huvud taget.

Och tycker du inte att spelet i sig är roligt, ja spela ett annat då som du inte behöver slita av dig håret då du inte får ut din 14-åringsönskan om att bli världskändis och dominera universum.

Men det kanske bara var stycke två som du ville att någon skulle säga till dig?

Väldigt bra och moget svar +1

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Roligaste är folk som säger att grafiken är oviktig och sen börjar klaga på att spelet inte är som 1942.

Men snälla nån, gå och spela 1942 om ändå grafiken är oviktig

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Spelet är bara så katastofalt dåligt att ord inte kan beskriva det.

Mina dåliga stats (K/D 2.9 och SPM 490) kanske blir lite bättre nu när dom äntligen tog bort negativ mus acc. men public stats är bara nåt man får ta upp för att alla forumsläsare tror att man "flejmar" för att det går dåligt

Den evigt urdåliga nätkoden ar lika kass som i betan

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och visst, nätkoden är inte dålig på samma sätt som i BFBC2, ger inte samma symptom, men den är minst lika dålig det bara yttrar sig annurlunda och är lika illa för gamplay upplevelsen

Många klaner försvann pga detta spel vilket inte är så konstigt men även om man bara spelar lite public nån timme per kväll har samma rätt att få vad man betalat för.

Dålig accuracy i all "vanliga" vapen (utom med raketgevär och GL som är lika träffsäkra som i BFBC2, grattis DICE), om man inte står totalt still och håller andan då blir det väl midre dåligt i fem sekunder

...och den där jävla bländande lapman igen!

När det gäller vapen och kartbalansering så undrar jag om dom testat spelet alls under utvecklingen. Kanske några ryggdunkare som sitter och berömmer spelets grafik och effekter och som inte kan spela FPS för fem öre. Skulle nog behövts en kräsen pragmatiker med lite FPS erfarenhet på DICE kontor

Allt som är Aim/skill-baserat har förstörts eller plockats bort och massa "lock on target" missiler har tillkommit i stället

(Oj då, Failspawn igen)

Tycker det är extra tråkigt för alla BF2 veteraner som har fått se uppföljaren totalförstöras.
Läste en del trådar om hur dom uppfattat spelet och det är ju bara att beklaga.

Får jag fråga vad som är meningen med tråden? De allra flesta som har köpt spelet inklusive jag tycker att det är kul Gillar du det inte så spela det inte.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av KoloN:

Jag skulle nog säga att du borde uppsöka psykiatriker för att få bukt med dessa datorproblem som uppenbarligen förstör ditt liv.

Du har inte på några som helst ställen "dåliga stats". Att du dödar nästan tre gånger så mycket som du själv dör borde ju rimligtvis innebära att någon annan, eller en grupp kollektivt dör tre gånger så mycket som dom dödar dig. 490spm är vaddå? nästan 10.000 på en 20 minuters conquest. Hur många poäng finns det kvar till övriga då?

Och att du anser det och inte bara kan spela ett spel för att det är roligt att faktiskt spela ett spel så bör du omedelbart sluta spela över huvud taget.

Och tycker du inte att spelet i sig är roligt, ja spela ett annat då som du inte behöver slita av dig håret då du inte får ut din 14-åringsönskan om att bli världskändis och dominera universum.

Men det kanske bara var stycke två som du ville att någon skulle säga till dig?

Dåligt och bra handlar bara om vad man jämför med, jag hoppades på ett bra spel och den statistiken visade jag för folk tror att man klagar på spelet PGA att det går dåligt för en själv

Jag är rutinerad i FPS spel och vet att detta jag tar upp är problem med spelet, inte min dator eller min egen skicklighet och massor med folk delar min frustration. Särskilt som huvudproblemet med nätkoden är lika gammalt som BF2 och av nån anledning aldrig blir löst.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är kul och gillar det i vilket fall, spelar det nästan varje dag och väntar på patcher som ska fixa buggar som att spawna nära fiender osv, och i mina ögon så ser jag inte varför man ska ha skapat ca 20 trådar om hur EA/DICE failat med spelet, håll dig till dem som redan finns istället?

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med KoloNs tidigare inlägg.
Ett snyggt spel som man kan ha lite kul med, och du Mattias håller på att skita ner dig av ilska för att dina "skills" inte kommer till sin rätt, att vapnen inte siktar som de ska, osv osv. Du borde nog göra något annat än att spela dataspel ett tag och lita på att vi som tycker det är roligt klarar oss själva.

Testa patience. Du kan spela själv, finns ingen att bli arg på, 100% rättvisa, inget att skylla på. win for you!

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Har skrivit nåt 50-tal trådar på battlelogen och träffat utvecklarna på Dreamhack

Börjar kännas lite uppgivet nu får jag säga

Och vad vill du komma fram till?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Dåligt och bra handlar bara om vad man jämför med, jag hoppades på ett bra spel och den statistiken visade jag för folk tror att man klagar på spelet PGA att det går dåligt för en själv

Jag är rutinerad i FPS spel och vet att detta jag tar upp är problem med spelet, inte min dator eller min egen skicklighet och massor med folk delar min frustration. Särskilt som huvudproblemet med nätkoden är lika gammalt som BF2 och av nån anledning aldrig blir löst.

1: Problemen har blivit diskuterade i ett antal trådar ett antal gånger på detta forum.
2: Klaga på sweclockers kommer inte på något sätt hjälpa dig förutom att möjligtvis höja ditt ego när alla bf3 hatarna hoppar på bandwagonen och börjar skrika i kör.
3: Dice har ett eget forum, skriv där.
4: Ingen bryr sig om dina stats

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Får jag fråga vad som är meningen med tråden? De allra flesta som har köpt spelet inklusive jag tycker att det är kul Gillar du det inte så spela det inte.

Att dom allra flesta är nöjda tvivlar jag på, för det är inte min uppfattning.

Men jag får tacka för alla svar och råd och det finns ett uttryck som stämmer på ganska många som spelar BF3

ignorance is blessed.

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Och vad vill du komma fram till?

Att dom fixar nätkoden, var det otydligt?

Permalänk
Medlem

Förstår inte mig på dem som säger att man inte behöver kunna aima på BF3.

Visst spelförståelsen och det sunda förnuftet kanske kommer före i vissa situationer men man kommer inte långt om man inte kan aima i vanliga hederliga 1on1 situationer.

Och det där med lock ons. Jag lovar att om du kan aima i baken på tanken med en RPG så går det bra mycket snabbare att få ut tanken...

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Dåligt och bra handlar bara om vad man jämför med, jag hoppades på ett bra spel och den statistiken visade jag för folk tror att man klagar på spelet PGA att det går dåligt för en själv

Jag är rutinerad i FPS spel och vet att detta jag tar upp är problem med spelet, inte min dator eller min egen skicklighet och massor med folk delar min frustration. Särskilt som huvudproblemet med nätkoden är lika gammalt som BF2 och av nån anledning aldrig blir löst.

Men nu förstår jag inte. Du skrev ju

Skrivet av mattias_gbg:

Mina dåliga stats (K/D 2.9 och SPM 490)

. Och nu låter det ju som att du ville visa upp att du var grym så att folk inte trodde att du satt hemma i pojkrummet och vrålade över att du blev dödad så mycket.

Självklart kan man alltid jämföra "bra och dåligt" med olika saker. Men för oss "normala" så brukar man jämföra med ungefär genomsnittet och där bör du ligga rätt högt. Men om jag nu jämför med dig (jag har strax över K/D 1.0 och SPM på strax över 200) och brukar oftast hamna i den övre halvan av av scoreboarden så borde jag ha sjukt dåliga stats och borde ha all rätt att klaga på spelet? Istället tycker jag att spelet är riktigt nöjbart när man har en tråkig halvtimme och hoppa in och köra lite stridsvagn eller flyga lite helikopter(vilket jag blir omedelbart nedskjuten med men det är roligt när man väl lyckas skaffa sig en kill ), alternativt sneaka omkring med C4 och försöka spränga fiendevagnar eller placera ut IEDs när dom kommer

Jag har spenderat ungefär 12 timmar på BF3, tror inte jag skulle gjort det ifall om jag inte hade roligt med det. Och om jag får vara fördomsfull så tror jag att du har bra många fler timmar spenderade på det än jag

Så åter igen, om spelet är så dåligt, varför bryr du dig ens om det? Spela någonting som passar dig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Att dom allra flesta är nöjda tvivlar jag på, för det är inte min uppfattning.

Men jag får tacka för alla svar och råd och det finns ett uttryck som stämmer på ganska många som spelar BF3

ignorance is blessed.

Det är sjukt tragiskt om dom allra flesta som spelar inte är nöjda. Men mest för att dom som inte är nöjda fortsätter att spela.

ignorance is bliss

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Att dom fixar nätkoden, var det otydligt?

Vadå fixar nätkoden? Du tycker att vapnen siktar dåligt och att banor är obalanserade. Hur skulle de fixa det med nätkoden? Kan du vara lite mer specifik på vad som är fel? Hur alla vapen siktar har de valt och är inte en bugg och banorna skulle inte se annorlunda ut om nätkoden var annorlunda.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Jag skulle nog säga att du borde uppsöka psykiatriker för att få bukt med dessa datorproblem som uppenbarligen förstör ditt liv.

Du har inte på några som helst ställen "dåliga stats". Att du dödar nästan tre gånger så mycket som du själv dör borde ju rimligtvis innebära att någon annan, eller en grupp kollektivt dör tre gånger så mycket som dom dödar dig. 490spm är vaddå? nästan 10.000 på en 20 minuters conquest. Hur många poäng finns det kvar till övriga då?

Och att du anser det och inte bara kan spela ett spel för att det är roligt att faktiskt spela ett spel så bör du omedelbart sluta spela över huvud taget.

Och tycker du inte att spelet i sig är roligt, ja spela ett annat då som du inte behöver slita av dig håret då du inte får ut din 14-åringsönskan om att bli världskändis och dominera universum.

Men det kanske bara var stycke två som du ville att någon skulle säga till dig?

Men poängen är inte att man har bra stats, jag tror han menar att vill man satsa och i så fall möta dom bästa. Så dör man av buggar, saker som är ofärdigt, dålig hitbox då är det inte kul. Och det spelar heller ingen roll om det är så i public också, att du dör pga av spelets hitbox är helt knas.

Man kanske får mycket kills via det sättet också om man har nästan 3 i K/D men detta gör också att man känner att man inte vet hur bra aim man har. Ofta kan jag känna att jag levererar konstiga kills där man känner att där borde jag inte kunnat döda han. Men o andra sidan i nästa läge så fattar man inte varför inte kulorna träffar.

Hur som helst så är detta något "elit" spelare inte pallar lägga tid på och satsa i clanmatcher på. Lägg till om det ska handla om pengar mm. Hur kul är det att ett dåligt gjort spel ska avgöra matcher i så tighta fighter som det kan bli.

Hela poängen ligger nog i att folk runt om i världen, speciellt i E-sports sammanhang har haft så stora förhoppningar på att dom ska ta ett sådant faktiskt grymt spel på många andra sätt till nästa nivå. Men det känns snarare som att dom backar i dessa frågor...

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Skrivet av KoloN:

Men nu förstår jag inte. Du skrev ju . Och nu låter det ju som att du ville visa upp att du var grym så att folk inte trodde att du satt hemma i pojkrummet och vrålade över att du blev dödad så mycket.

Självklart kan man alltid jämföra "bra och dåligt" med olika saker. Men för oss "normala" så brukar man jämföra med ungefär genomsnittet och där bör du ligga rätt högt. Men om jag nu jämför med dig (jag har strax över K/D 1.0 och SPM på strax över 200) och brukar oftast hamna i den övre halvan av av scoreboarden så borde jag ha sjukt dåliga stats och borde ha all rätt att klaga på spelet? Istället tycker jag att spelet är riktigt nöjbart när man har en tråkig halvtimme och hoppa in och köra lite stridsvagn eller flyga lite helikopter(vilket jag blir omedelbart nedskjuten med men det är roligt när man väl lyckas skaffa sig en kill ), alternativt sneaka omkring med C4 och försöka spränga fiendevagnar eller placera ut IEDs när dom kommer

Jag har spenderat ungefär 12 timmar på BF3, tror inte jag skulle gjort det ifall om jag inte hade roligt med det. Och om jag får vara fördomsfull så tror jag att du har bra många fler timmar spenderade på det än jag

Så åter igen, om spelet är så dåligt, varför bryr du dig ens om det? Spela någonting som passar dig bättre.

Jag är "competetive gamer"

Public stats skriver jag bara för annars tror alla att jag klagar för jag inte kan spela alls.

Hade spelet bara funkat hade ingen behövt bry sig om tävlingsspelare som statspaddar på public servrar, då hade vi kunnat fokusera på klan-tävlingar i stället.

Public behövs bara för att låsa upp vapen et.c.

Tråden handlar inte om att bråka med andra spelare utan om Spelet!
Det är en dålig produkt och problemen nonchaleras av EA/DICE

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Så åter igen, om spelet är så dåligt, varför bryr du dig ens om det? Spela någonting som passar dig bättre.

Jag kan inte svara för honom, men det man märker hos många (inte alla) är att det handlar om att dom har lirat alla BF-spel sedan BF 1942 och tycker att grundfilosofin är tilldragande. Man har skaffat vänner som hängt med i många år, haft fantastiska stunder tillsammans och skapat minnen för livet. Man har kört seriöst, tränat och spelat mängder med matcher och byggt upp en bra känsla för spelet som är svår att få ur huvudet.

När fler blir bättre på spelet, det blandas in fler saker (Dice har väl någon form av artistisk stolthet, dumt nog, som får dom att hitta på nya saker i sina spel) och man tappar den fullständiga kollen på vad som händer i spelet så blir det svårt att acceptera.
Man grinar om allt och inget enbart i syfte att få ur sig frustration. Vissa kommer med en faktisk konstruktiv kritik som går att använda, men det är ovanligt tyvärr.
Oftast bubblar den här typen av kritik upp i samband med release för att sedan sakta tyna bort när folk lärt sig spelet bättre, det har patchats upp eller folk helt enkelt tröttnat.