Permalänk
Medlem

Mina synpunkter efter någon månads användande är:

1) Ljudkvalitén är ok, men inte mer. Kör Spotify på jobbet med en sunkig datorhögtalare och då är det perfekt. Gillar dock inte att köra det på stereoanläggningen hemma. En annan sak tycker jag också är den relativt låga ljud-output när du maxar volymen i programmet. Att höja i windows är möjligt men skulle ändå föredra lite mer kräm i spelaren. Detta leder till...

2) Saknar en equalizer enormt mycket, eftersom jag ändå matar det till stereon ibland... när jag inte tar mig tid att fixa musik till winamp.

Nu lät det bara negativt men jag gillar verkligen idén, ser Spotify som en framtidsgrej med några nya versioner. Väldigt skönt till festen, bra utbud av musik, användarvänligt och att man upptäcker ny musik. Reklamen stör mig inte så mycket då jag inte betalar just nu, är ovan nämnda problem som hindrar mig från att köpa det.

Permalänk

Jag har en Spotify invite:

Erbjud något

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baron
Mina synpunkter efter någon månads användande är:

1) Ljudkvalitén är ok, men inte mer. Kör Spotify på jobbet med en sunkig datorhögtalare och då är det perfekt. Gillar dock inte att köra det på stereoanläggningen hemma. En annan sak tycker jag också är den relativt låga ljud-output när du maxar volymen i programmet. Att höja i windows är möjligt men skulle ändå föredra lite mer kräm i spelaren. Detta leder till...

2) Saknar en equalizer enormt mycket, eftersom jag ändå matar det till stereon ibland... när jag inte tar mig tid att fixa musik till winamp.

Nu lät det bara negativt men jag gillar verkligen idén, ser Spotify som en framtidsgrej med några nya versioner. Väldigt skönt till festen, bra utbud av musik, användarvänligt och att man upptäcker ny musik. Reklamen stör mig inte så mycket då jag inte betalar just nu, är ovan nämnda problem som hindrar mig från att köpa det.

Hmm, med vilken D/A omvandlare kör du då? Skulle vara intressant att veta då jag funderar på att skaffa Cambridge Dacmagic. Undrar då hur spotify kmr låta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Jag har en Spotify invite:

Erbjud något

Sluta deala o håll dig i Invite tråden.

Permalänk

Jag har mycket strul med Spotify tyvärr.

Det är segt på att ladda låtar och slutar spela mitt i låtar m.m
Mitt internet är det inget fel på kör 10/10 mbit fiber.

Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Spotify skarpt. Slipper kopiera runt alla MP3 till sina datorer. Kan sitta på jobbet och lyssna.

För övrigt körs Spotify servrarna på Solaris. Brukar vara ganska vanligt att köra servrarna på Solaris.

Permalänk

Tycker med att ljudkvalitén kunde vara bättre, Högsta volym med lurar ger inte direkt någon ljud känsla.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Avstängd

Spotify slutar vara gratis 9 april har jag läst på en reklambroschyr från BBB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Spotify slutar vara gratis 9 april har jag läst på en reklambroschyr från BBB

Gäller inte det bara de som har fått det via BBB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Spotify slutar vara gratis 9 april har jag läst på en reklambroschyr från BBB

Det gäller bara dom invites som BBBs kunder har fått av BBB. Inte oss andra.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

men en sak som hade snabbat upp musikutbudet var om man själv kunde lägga upp låtar och finns redan låtarna så tas dom bort ingen vill ju ha dubbletter. och bara premium användare skulle kunna lägga upp låtar. visst kanske inte direkt lagligt... men jag gillar spotify skarpt men som sagt lite klent musikutbud. :(. reklamen går an den är ju trots allt gratis.

Permalänk
Medlem

börjar lessna ur totalt nu faktiskt.
Fick för mig att jag ville lyssna lite nostalgisk magnus uggla i helgen.
Och vad f*n har dom då inte lyckats med? Jo, självklart så är alla dom populära låtarna på varje album "made unavailable by the artist/label"

Jaha? Det är ju helt sjukt att det nu blivit så att vissa artister börjar välja ut vilka låtar... En sak om en artist hoppar av helt och hållet. Men att plocka bort vissa låter gör ju allting till en stor jäkla soppa.. Helt omöjligt att veta _vad_ man får om man nu skulle bestämma sig för att börja betala.

I stort sett alla polare som har spotify har börjat snea ur på utbudet...
Så om dom inte börjar fixa till detta asap så känns det som att tjänsten är påväg ner i avgrunden.

Dealbreakern är ju att man vill ha tillgång till "allt" på ett och samma ställe. Kan inte spotify erbjuda detta så börjar man ju leta sig åt andra tjänster helt enkelt, för som det är nu så måste man ju fylla ut det som saknas på annat sätt och då kan man ju likväl strunta i det totalt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Dealbreakern är ju att man vill ha tillgång till "allt" på ett och samma ställe. Kan inte spotify erbjuda detta så börjar man ju leta sig åt andra tjänster helt enkelt, för som det är nu så måste man ju fylla ut det som saknas på annat sätt och då kan man ju likväl strunta i det totalt.. [/B]

Bassebaba: leta efter andra tjänster? säg gärna till, men vad jag vet så finns det ingen gratistjänst som erbjuder så mycket musik. Och om man vill lyssna på ugglan ska man lida

Permalänk
Medlem

Lämpligt att tråden nästan varit orörd sedan någon gnällde på att Ugglas utbud på Spotify. Magnus Uggla har sagt vad han tycker om Spotify och framförallt Sony Music. Någon som är förvånad över skivbolagens agerande i detta?
Magnus Uggla - De nya piraterna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
Bassebaba: leta efter andra tjänster? säg gärna till, men vad jag vet så finns det ingen gratistjänst som erbjuder så mycket musik. Och om man vill lyssna på ugglan ska man lida

Nääfan, gratistjänsten kan jag inte klaga det minsta på...
Men tror knappast reklamen kommer täcka kostnaderna i längden.. Vidare så vill ju skivbolagen att folk ska gå över till lagliga alternativ som kostar pengar, och då funkar det inte med en ofullständigt utbud..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorin
Lämpligt att tråden nästan varit orörd sedan någon gnällde på att Ugglas utbud på Spotify. Magnus Uggla har sagt vad han tycker om Spotify och framförallt Sony Music. Någon som är förvånad över skivbolagens agerande i detta?
Magnus Uggla - De nya piraterna

Skönt där.. Artister, så jävla giriga.
uggla själv har ju inte släppt nått sen 2007.
Det är så sjukt... Dom spelar in en sak en gång (EN JÄVLA GÅNG), sen grinar dom över att dom inte får pengar i all oändlighet.

Jag menar, ta dom flesta andra yrken, bara frisör som exempel, om en frisör klipper en person, då är det betalning för den tiden den gången, inte fan får frisören in cäsh i all framtid? Mer pengar = mer klipp.

Sen är det klart att cdskivor är prissatta efter att ett visst antal måste säljas, men fan, säljs det inte nog, bad luck, folk vill inte ha er skitmusik...

Bästa vore göra om systemet på nått sätt, så att artisterna får betalt en gång för ett skivsläpp och sen får det vara nog...
Allt handlar i slutändan bara om deras egna girighet...

Uggla själv drar parallell till gatumusikern, men han får ju stå där dag ut och dag in och spela...
Uggla själv vill väl bara lägga några veckor i studion, och sen kunna leva år av lyx på pengarna han förväntar sig att skivan ska dra in...
Så visst den dagen en artist inte får in säg motsvarande ~25 000.- i månaden under den tiden det tar att skriva+spela in en skiva, sure, då kan jag förstå att dom börjar grina. Men då är det bara inse att det är dags att byta bransch...

Och om dom nu är så kåta på cäsh, dra ut på turne... Fan spana u2, det snackades ju om att dom skulle spräcka alla rekord, dra in MILJARDER bara på biljetter i sin senaste turne....

Permalänk
Medlem

Saxat från Dagens Industri: (http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FArticl...)

Citat:

Spotify har sedan det lanserades i oktober 2008 nått en miljon användare i Sverige. Både Per Sundin och Mark Dennis bekräftar att Spotify är en succé - inte bara vad gäller antalet användare utan även vad gäller intäkterna till musikbolagen. Spotify är nu större än Itunes, mätt i intäkter till de båda skivbolagen.

Permalänk
Medlem

Detta är för mig ett mysterium.

Dessa premiumkonton kan ju knappast ge några större inkomster när löner, administration, rättigheter och servrar och bandbredd ska betalas.

Inkomsterna från reklamen lär ju också vara tämligen marginella.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av depeo
Detta är för mig ett mysterium.

Dessa premiumkonton kan ju knappast ge några större inkomster när löner, administration, rättigheter och servrar och bandbredd ska betalas.

Inkomsterna från reklamen lär ju också vara tämligen marginella.

1 miljon användare endast i sverige. Jag vet av en slump att spotify är på gränsen till sinnesjukt stort i t.ex. England.

Så pengar lär dom dra in.

Permalänk
Medlem

Håller med depeo fullständigt här.
Tidningar överlag skriver så sjukt kassa artiklar, ingenting som backar upp.

Själv hade man ju velat se siffror från både apple och spotify...
Antalet sålda låtar, hur mkt som dras in på reklam, hur många premiumkunder som dom har, etc etc etc etc.
Men, först så klassas det väl som "affärshemligheter", sedan "dumförklaras" läsarna, det ska väl "räcka" med att man skriver att spotify gått om för att vara en "nyhet".... Sen ska man bara tugga i och acceptera det...

edit: Jag ställer mig alltså likaså sjukt skeptisk till hur dom får ihop detta... Reklam + en andel premium kunder VS försäljning för ~dollarn låten...
Jag har aldrig hittils stött på en person som betalat för spotify premium

Och vad är det för reklam sen? Cekrar ju knappast vara cocacola, nike,skönhetsprodukter och pampers som slutit gigantiska avtal..
Det är mest "heeeeeyjj det är kevin borg köp min nya skiva" he he he
Och den reklamen är ju från skivbolagen, som antagligen mer eller mindre annonserar gratis...

edit2: fan detta kan man ju sitta och fundra på hela dagarna...
Läste fler saker nu:
1. uggla + bob dylan (!) ska lämna....
Spotify kommer ju vara ett sjunkande skepp om dom inte löser pengarna asap, så att artisterna blir nöjda.
Men detta kan man ju som sagt räkna ut med lilltån:
Ponera att en premiumkund lyssnar 2 timmar om dagen i snitt.
en låt ~4 min = 120/4=30 låtar om dagen, gånger 30 dar i månan, 900 låtar i månaden.... Sen är väl vissa dubletter då, men hur som helst.... 100 spänn, efter att spotify och staten tagit sina delar, då är det inte många korvspad kvar att dela ut till artisterna... Är väl rätt självklart att dom girigburkarna inte blir nöjda...

2. även läst saker som att dom förväntar sig att kunna höja priser och skit efter att dom "tagit sig in på marknaden"
Detta är vad ajg förstått det största problemet för alla företag/modeller med en gratis-del och sen grejor som kostar. Alla "räknar" ju med att kunna få över kunder från gratis till betal.
Se bara på onlinelagring, var ju nått företag (kan det varit diino?) som körde en 100% gratisgrej.. den var dom tvugna att ta bort...
Hur som helst, om dom börjar spamma tjänsten med mer reklam, eller dyrare priser, då kommer ju folk lessna ur och hoppa vidare till "nästa" grej, eller gå tillbaka till kopiering... Det är knappast drog-beroende vi snackar om här...

Permalänk
Medlem

Vill se siffror på hur stor del av Spotify som ägs av skivbolagen och hur mycket av intäkterna de tar...

Permalänk
Medlem

Jag börjar blir RIKTIGT JÄVLA FRUSTRERD NU!

När jag ska ladda ner så går det inte i opera... då måste jag göra ett nytt acc me firefox. Sen när jag ska ladda ner får jag en fil som den inte vette fan va den ska göra med, och den går inte heller att spara på datorn..........

Det är ett undr att tangentbordet fortfarande fungerar........................................................................................................

HTRSIUJK*RTYSDEUIJ
KRETA_S&KDYK

Edit: Jamen va trevligt, de funkar i Microsofts lilla helvetes maskin!
Äntligen!

Ni får ursäkta språket men jag var/är så extremt irriterad.

Permalänk

Spotify är super nice

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Nu finns det även stöd för iPhone och Android.
Köpte precis Premium och testade det på Android, och funkar fint.

(Tar en stund att vänja sig vid att inte behöva skynda sig att byta låt fort när det är ett par sekunder kvar för att undvika reklam. )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av depeo
Nu finns det även stöd för iPhone och Android.
Köpte precis Premium och testade det på Android, och funkar fint.

(Tar en stund att vänja sig vid att inte behöva skynda sig att byta låt fort när det är ett par sekunder kvar för att undvika reklam. )

Laddade ner Spotify till min iPhone för några timmar sedan och skaffade premium. Äntligen säger jag bara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En kompis har gjort ett program i AutoIT som några kanske är intresserade av.
Tyst - Stäng av ljudet på Spotifys reklam

Permalänk
Medlem

En sak som jag bara lär ta upp. Jag reggade ju ett gratis konto på Spotify till min laptop. Och när jag skulle till och lägga in samma konto, dvs jag skulle ladda ner Spotify till min stationära dator så fick jag till svar att det inte gick att använda samma gratis konto som jag hade till laptopen, utan jag fick två alt. att välja på för att kunna ladda ner programvaran.

Och det var att köpa Prenium för 99 spänn, eller Unlimited för 49 spänn. Den gratis varianten fanns inte att ta till.

Utan jag blev tvungen att skaffa mig ett nytt gratis konto för att kunna ladda ner programvaran till min stationär dator. Inget som jag hade något imot, tvärom. Men visst är det underligt att det inte ska gå att kunna använda samma gratis konto till båda laptopen och till den stationär datorn.

Jag ska väl oxå passa på att säga att jag vid tillfället vid nerladdningen, eller inloggningen utav det konto som jag hade till laptopen inte var aktiv då jag skulle till och logga in, dvs jag var inte inloggad på det akuella gratis konto.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Hm, jag har delat med mig av mitt gratiskonto till två andra (dvs två olika datorer) och det har inte varit något problem med nedladdning, installation och att använda samma konto på alla datorerna. Du blir visserligen utloggad om någon annan skulle börja lyssna när du gör det, men så är det när man delar med sig

Permalänk
Medlem

Har ca 25 invites om någon vill ha.

Visa signatur

Dator| Intel 2600K@ 4,5 Ghz | ASUS P8P67 EVO B3 | Sapphire HD 7970 3GB | 4tb Raid | 8gb 1600mhz | Samsung Blackrose 24" | BenQ 24" LED XL2420T