Permalänk

Gillar Spotify mer och mer för var minut som går. Den mest strålande funktionen är just de öppna spellistorna som låter användare lägga till sina egna favoriter i en viss genre eller liknande. Sen att det är oerhört snabbt och dessutom till ett enormt förmånligt pris gör det bara till en bonus.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Fick en invite idag, men spotify var en besvikelse
ljudkvaliten är för dålig, (gorde lite AB test med orginalet) ingen inbyggd EQ, låtarna kan inte sparas lokalt som tex MP3 eller bättre.
Jag avinstallera tyvärr efter lite testande.

Men iden är bra annars, att man inte kan spara går ju komma runt, men ljudkvaliten var det avgörande varför spotify inte är nått för mig,

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Fick en invite idag, men spotify var en besvikelse
ljudkvaliten är för dålig, (gorde lite AB test med orginalet) ingen inbyggd EQ, låtarna kan inte sparas lokalt som tex MP3 eller bättre.
Jag avinstallera tyvärr efter lite testande.

Men iden är bra annars, att man inte kan spara går ju komma runt, men ljudkvaliten var det avgörande varför spotify inte är nått för mig,

Hela poängen är ju att det skall streamas och inte sparas, så det är ju inte en nackdel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Fick en invite idag, men spotify var en besvikelse
ljudkvaliten är för dålig, (gorde lite AB test med orginalet) ingen inbyggd EQ, låtarna kan inte sparas lokalt som tex MP3 eller bättre.
Jag avinstallera tyvärr efter lite testande.

Men iden är bra annars, att man inte kan spara går ju komma runt, men ljudkvaliten var det avgörande varför spotify inte är nått för mig,

Hade du lätt kunnat spara ner låtarna hade det inte varit gratis eller så hade det varit mycket mer reklam. De vet ju att 90 % inte orkar eller inte vet hur man gör för att spela in ett ljud som spelas upp på datorn.

Permalänk
Medlem

Att spara är ju inte nån större konst, om man vill tex lägga över en del på MP3 spelare, det är ett mindre problem.

Men spotify måste öka ljudkvaliten 2 snäpp ungefär, (ja jag är kräsen)
därför passar inte spotify mig, inte nån annan liknade tjänst heller skulle jag tro.

Samma problem finns ju på filmsidan av streamat, för låg kvalite! vissa TV serier går väl an dock typ "äntligen hemma" på dom lite bättre betaltjänsterna som streamat.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Är det Windoze only eller?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Är det Windoze only eller?

Windows, Mac OS X, Wine

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som får nya invites att dela ut hela tiden? Jag har fått sex stycken de senaste dagarna.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Är det Windoze only eller?

Windoze är det operativsystemet de använder i The Matrix?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Är det någon annan som får nya invites att dela ut hela tiden? Jag har fått sex stycken de senaste dagarna.

Alla premium users får en invite att ge ut varje dag hela December
Extremt smart sätt att marknadsföra sig själv på om jag får säga det själv.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thadizzy
Alla premium users får en invite att ge ut varje dag hela December
Extremt smart sätt att marknadsföra sig själv på om jag får säga det själv.

Oj fan, då är julklapparna fixade då!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

jag fick två invites på mitt gratiskonto idag! jippi!

Visa signatur

Cooler Master Cavalier 3 |-| Hiper ATX 580W |-| Gigabyte GA-965P-DS3 |-| Intel Core 2 Duo E6700 |-| Corsair Value S. PC5300 2048MB |-| HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4 |-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Fick en invite idag, men spotify var en besvikelse
ljudkvaliten är för dålig, (gorde lite AB test med orginalet) ingen inbyggd EQ, låtarna kan inte sparas lokalt som tex MP3 eller bättre.
Jag avinstallera tyvärr efter lite testande.

Men iden är bra annars, att man inte kan spara går ju komma runt, men ljudkvaliten var det avgörande varför spotify inte är nått för mig,

Fick testa spotify och jag hade samma upplevelse när det gäller kvalitet. Det märktes direkt hur platt och tomt det låter, men tydligen ingen av mina kompisar märker av det. Har du lust och publicera lite tester som du har gjort angående ljudkvalite?

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur Spotify fungerar? Har aldrig använt mig av det själv eftersom när man har en egen server så finns det lyssande programmet ampache som kan streama ljudfiler.

Är det en databas man söker i med ljudfiler tillagda av spotify-admins? Eller så? Då är det skrämmande likt ampache.

Hoppas någon förstår vad jag menar!

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

Fick Spotify invite igår. Rätt imponerad av programmet, men dem har ju inte så stort utbud på elektronisk musik som jag hade hoppats. Typ Trance, Dance, House, Hardcore, Commercial Trance, Hardstyle.

Sedan så var ju inte ljudkvalitén den bästa, 160 Kbps Ogg/Vorbis. Tycker dom skulle ha 320kbps, men då krävs det bättre bredband, vilket inte alla har...
Man tycker ju dock att de flesta lär ha över 3 mbit /sec.

Sammanfattningsvis är det en bra idé, men det skulle inte kunna ersätta nerladdning då folk vill ha med sig musiken på tex mp3 spelare.

To do:
*Höj ljudkvalitén
*Utöka utbudet på "Mindre populära" musikstilar.
*Möjlighet att kunna spara låtar på datorn för betalande kunder.

Får ett VG av mig

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Re: spotify

Citat:

Ursprungligen inskrivet av petan
Någon tomte som har ett konto att ge till en strumpnisse?jimmy_hedblad@yahoo.se

Skulle bli väldigt tacksam.

mvh j

Hänvisar till denna tråden...

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Använd Invite-Tråden som sagt.

Permalänk
Medlem

Till ljudfreaksen: http://getsatisfaction.com/spotify/topics/soundquality
formatet är 160kbps Ogg Vorbis. Inte 320s eller WAVs men det låter fint här hemma Sitter man sen i ett behandlat rum med rörstärkare osv kanske det inte är riktigt samma grej.

Har kört det nu i några timmar och måste säga att det är riktigt nice. Dryg reklam och som student har jag inte råd med 99kr/mån.

Om man vill spara låtar kan man betala en slant extra tror jag.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius

Om man vill spara låtar kan man betala en slant extra tror jag.

Nej?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Får säga att jag gillar spotify, men jag saknar dynamiska spellistor och en klient (som tydligen skall vara på gång) till min iPhone. Som det är nu måste jag ändå ha massa musik och grejer i iTunes annars har jag inget att lyssna på när jag inte är vid en dator med spotify-klienten installerad. Samt att mer musik vore väldigt trevligt.

Dessutom kan dem ju sluta upp med att ta bort musik :/
(Fick tag i en invite nu nov/dec skiftet och efter det tog dem bort The Knife )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

anser att, ju fler som betaler de 99:-/månaden ju större spotify blir, dessto större kommer utbudet också att bli. så är det ju alltid. är ungefär som hur jordens befolkning har exploderat. 2 får 4 kottar får 24 kottar får 96 kottar osv osv. peace! läs det rätt

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Medlem

spotify

är det någon som har en invite så man kan kolla in vad spotify ät för något verkar grymt har försökt få invite överallt nu vet inte vad jag ska göra.om det är någon som har en invite skicka isf till stefan_1988_@hotmail.com
tacki förhand

Permalänk
Medlem

Till att börja med så tycker jag tiggarna ska hålla sig till den andra tråden. Kostar 99 kr att testa! Vad väntar ni på?

Jag tycker spotify funkar kalasbra faktiskt. Tror inte alla låtar finns, men finns rätt så många måste jag säga, betydlig fler än jag någonsin haft i något mp3 arkiv... man kan söka rätt på lite tidiga nittitalslåtar utan problem... 14 album med Eddie Medusa, vilket är mycket mer än någon vill lyssna på. Sen fattas lite Metallica och några till, men de beror ju på skivbolagen och inte på spotify. Man kan inte spara låtarna, är ju de som är "kopieringsskyddet" så att säga, att allt streamas. När de gäller ljudkvalitet så är de inget jag stört mig på alls. Vad de skulle vara för skillnad på dessa och vanlig MP3 kan jag inte svara på.

Jag använder spotify i Ubuntu. Finns utmärka instruktioner på hemsidan på hur man installerar spotify och kör de via wine. Nästa steg är självklart en egen klient, men de har betydligt bättre service på linux fronten än många andra.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Ja spotify ÄGER. Men för att jag ska pröjsa för skiten i månaden skulle jag vilja ha låtarna i lossless-kvalité. Hade gärna pröjsat 200kr i månaden för att få dom i lossless t.om.

Det är ju bara en beta men dom har sjukt mycket låtar!

Dark Tranquility har dock bara 3 låtar och Dark Funeral finns inte alls. Det är lite skumt, ändå rätt stora band...

Permalänk
Medlem

Är det nåt jag missat för det verkar inte finnas nån funktion att bläddra bland all musik?

Enda jag kan göra är att göra en sökning på en låt eller artist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Är det nåt jag missat för det verkar inte finnas nån funktion att bläddra bland all musik?

Enda jag kan göra är att göra en sökning på en låt eller artist.

Vill du hitta ny musik finns ju lite olika alternativ. Under "Home" kan du ju kolla på "What's New" och topplistor för olika länder. Under Radio spelas ju musik efter vissa filter. Går du in på en artist kan du se länka till liknande artister och även lyssna på "Artist Radio" som är musik av artisten och liknande artister. Annars kan du ju alltid koppla kontot till last.fm

Att däremot kunna bläddra över ett register med musik känns lite onödigt då biblioteket är så stort, då är det väl lika bra att bläddra efter en sökning?

Off-topic om invite-tråden:
Bra initiativ att göra om den till en tråd där invites erbjuds istället för önskas. Att alla lägger ut sina emailadresser i tråden är ju en dröm för spambotar, och vem orkar gå igenom hela tråden och testa sig fram när man ska skicka invite, tvivlar på att alla ändrar sina inlägg om de lyckats få tag i en.

Jag är däremot lite emot att lägga ut invitekoder direkt i tråden. Misstänker att många då tar flera stycken och "hamstrar upp" på konton, det är nog bättre att lösa det i PM eller med mail då. Skickar man via mail ser man om mailadressen redan har ett konto.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
jag gillar inte faktumet att inte ens band som metallica eller red hot chili peppers har komplett utbud där, och många, många band så är det enda som finns massa compilation-skivor o.s.v.

Jävla skräputbud ibland.

Håller med fullständigt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Verkar som om en del har rätt stora funderingar kring utbudet. Saken är ju den att de inte tar in separata band, utan bolag så som Sony BMG, Virgin m.m. och om de bolag som är med inte har släppt några skivor med en viss artist så är inte den artisten med. Har de släppt en samlingsskiva med någon låt på så finns bara de låtarna, inte "allt" med den artisten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

tycker spotify är helt klart ett steg i rätt riktning när det gäller att fildelare ska kunna leva efter lag och rätt, hade varit trevligt ifall spotify släpte någon funktion till t ex ipods eller mp3mobiltelefoner såsom walkman osv.

är nog inte så stor chans att det skulle komma till ipod då apple gärna vill få folk att köpa musiken ifrån deras itunes.

men som sagt, helt klart ett steg i rätt riktning, känns som om det inte kommer bli jätte svårt att leva efter ipred nu

Permalänk
Medlem

Spotify verka riktigt häftigt, tyvärr har jag inte lyckats komma in i systemet än.. Men själva ideen med att kunna streama all musik man gillar utan att behöva köpa den och det helt lagligt är hel sjuk.. om någon har en invite över kanske jag kan få en chans att prova systemet själv :>
Men i vilket fall ser jag fram emot att kommer in i det när det än händer, det verka sjukt spännande