The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Hedersmedlem

maverickgoose, det är inte tillåtet att bumpa sin tråd så låt bli detta i fortsättningen!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Jag minns hur microsoft år 2008 gjorde reklam att dx10 kommer vara jättebra grafik. Den här bilden visades då:
Flighsimulator dx10

Nu har vi Skyrim vilket faktiskt påminner om dx10 grafiken som visades år 2008:
http://bilder.egmont.se/cache/78/78f3/78f3daed05462c15e2d0208...

Kul att se utveckling.

Det kom fram att flight simulator bilden i dx10 var falsk och inte från spelet utan framritad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

http://ppsh-41.tumblr.com/post/13145143504/entire-tamriel-lan...

Verkar som både Cyrodiils och Morrowinds landmassor finns i Skyrim, men varför?

Personligen tror jag det är eller var till för att devs skulle kunna använda dem som skala. Något att jämför med. Vad tror ni?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

http://ppsh-41.tumblr.com/post/13145143504/entire-tamriel-lan...

Verkar som både Cyrodiils och Morrowinds landmassor finns i Skyrim, men varför?

Personligen tror jag det är eller var till för att devs skulle kunna använda dem som skala. Något att jämför med. Vad tror ni?

Ptja, dom har ju sagt att dom ska göra större DLC/content packs den här gången, så vem vet ;o

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

FÖR ER SOM HAR CROSSFIRE OCH VILL SPELA SKYRIM:

Ladda ner Radeon Pro, lägg in skyrim exe där, öppna tweaks fliken och på aa ställer ni in bioshock, får nu 120 fps i skyrim med ultrahigh.

Det Radeon Pro gör är att ni skapar en egen profil för applicationen i detta fall skyrim, i och med detta ställer man in bioshock profilen som av någon anledning funkar.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade detta på Bethesdas support forum, rätt tänkvärt.

The Bethesda TES game release cycle:

  • New game comes out, in a state that is much better than the last game they had on launch day.

  • First fortnight unearths a multitude of potentially game-breaking bugs. Players become grumpy and sad, and whinge all over the internet - "Bethesda, you've lost my business. Look at this dumbed-down/console-ised/glitchy piece of crap! This is the last game of yours I'll be buying! I'm uninstalling right now and playing the last game with a whole bunch of mods!"

  • A few months pass, mod community begins to flourish, multiple patches are released and the game reaches a more polished state. 85% of players now love it and are happily playing it. 13% prefer the last game over the new one but appreciate all the work that has gone into the series as a whole. 2% flood every forum with incessant whining that Bethesda sold out, became commercial, are now only appealing to the console generation, etc.

  • After about 3 years, the current game has an active, bustling community around it, and Bethesda announces a new TES title is in the works. Hardcore TES fans go absolutely rabid.

  • New game is released and the cycle begins anew.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Ärligt talat förstår jag inte det här med allt ramaskri över Skyrims texturer. Jag spelar BF3 på high och det är MASSOR av texturer i det spelet som är av samma (och ibland sämre) kvalitet som många av texturerna i Skyrim. Visst har BF3 också vissa texturer som är betydligt finare än de bästa i Skyrim, men å andra sidan går spelen inte att jämföra i fråga om skala.

Så varför klagar alla så in i norden på texturerna i just Skyrim?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Hittade detta på Bethesdas support forum, rätt tänkvärt.

The Bethesda TES game release cycle:

  • New game comes out, in a state that is much better than the last game they had on launch day.

  • First fortnight unearths a multitude of potentially game-breaking bugs. Players become grumpy and sad, and whinge all over the internet - "Bethesda, you've lost my business. Look at this dumbed-down/console-ised/glitchy piece of crap! This is the last game of yours I'll be buying! I'm uninstalling right now and playing the last game with a whole bunch of mods!"

  • A few months pass, mod community begins to flourish, multiple patches are released and the game reaches a more polished state. 85% of players now love it and are happily playing it. 13% prefer the last game over the new one but appreciate all the work that has gone into the series as a whole. 2% flood every forum with incessant whining that Bethesda sold out, became commercial, are now only appealing to the console generation, etc.

  • After about 3 years, the current game has an active, bustling community around it, and Bethesda announces a new TES title is in the works. Hardcore TES fans go absolutely rabid.

  • New game is released and the cycle begins anew.

Jag hoppas att det är en vanlig forummedlem och inte någon form av moderator som skrev det där.
Att ta för givet att man måste modda för att spelet ska bli bra pga en usel konsolportning är skrattretande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Hittade detta på Bethesdas support forum, rätt tänkvärt.

The Bethesda TES game release cycle:

  • New game comes out, in a state that is much better than the last game they had on launch day.

  • First fortnight unearths a multitude of potentially game-breaking bugs. Players become grumpy and sad, and whinge all over the internet - "Bethesda, you've lost my business. Look at this dumbed-down/console-ised/glitchy piece of crap! This is the last game of yours I'll be buying! I'm uninstalling right now and playing the last game with a whole bunch of mods!"

  • A few months pass, mod community begins to flourish, multiple patches are released and the game reaches a more polished state. 85% of players now love it and are happily playing it. 13% prefer the last game over the new one but appreciate all the work that has gone into the series as a whole. 2% flood every forum with incessant whining that Bethesda sold out, became commercial, are now only appealing to the console generation, etc.

  • After about 3 years, the current game has an active, bustling community around it, and Bethesda announces a new TES title is in the works. Hardcore TES fans go absolutely rabid.

  • New game is released and the cycle begins anew.

Det tragiska är att det är väldigt enkelt att byta ut företagsnamnet och spelet till vilket som helst och få en ganska träffsäker analys även där...

Permalänk
Hjälpsam

Läste att kompanjoner får din nivå när dom ansluter men att de inte går upp i nivåer.
En bot är att öppna konsolen, klicka på din kompanjon skriv disable och sen enable, de skall då få samma nivå som du har.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Det tragiska är att det är väldigt enkelt att byta ut företagsnamnet och spelet till vilket som helst och få en ganska träffsäker analys även där...

Det var min tanke också. Det finns många som ska klaga högt och vilt över allting som inte är till deras fulla tillfredställelse.

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som börjat få krasher till desktopen nyligen?

Permalänk

Tycker det verkar lite dåligt med olika sortes spells jämfört med Oblivion. De få jag hittat som säljer säljer samma spells på samma nivå. Upplägget i Oblivion var mycket bättre då alla städer hade en egen inriktning(destruction, alteration osv).

Tips på vart man kan köpa spells? Har kommit till Mageguild och där fanns de inget av intresse. Även pratat med han på Dragonreach.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av korreWorre:

Tycker det verkar lite dåligt med olika sortes spells jämfört med Oblivion. De få jag hittat som säljer säljer samma spells på samma nivå. Upplägget i Oblivion var mycket bättre då alla städer hade en egen inriktning(destruction, alteration osv).

Tips på vart man kan köpa spells? Har kommit till Mageguild och där fanns de inget av intresse. Även pratat med han på Dragonreach.

Du måste ju levla upp i de olika områdena innan de blir tillgänliga

Permalänk
Medlem

såg nu fanns amd drivrutin för skyrim och har något testar den än? http://www.sweclockers.com/nyhet/14757-amd-slapper-catalyst-1...

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att installera om spelet..... Men kommer jag behöva ladda om det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxplosive:

Funderar på att installera om spelet..... Men kommer jag behöva ladda om det då?

eller kör med cd då går det fortare än laddar ner, bara om du har cd.

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En del tål mycket som denna Whiterun guard en pil genom skallen(gick faktiskt genom hans vänstra öga ) verkade bara kittla lite ;). Min trogna följeslagare fick sätta in nådastöten med hennes "two-handed" svärd

En liten grej med följeslagaren jag har, hon verkar jobba för PETA, jag dödade en höna i riverwood å hon drog svärd direkt å började kötta på MIG
Trodde de var en bugg så jag loadade senaste saven å testade igen, nope samma sak. Hon blev inte lite arg heller, samma med hundar också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaa, visst är det intressant.

Själv hittade jag denna ingame:

Tamriel, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

FÖR ER SOM HAR CROSSFIRE OCH VILL SPELA SKYRIM:

Ladda ner Radeon Pro, lägg in skyrim exe där, öppna tweaks fliken och på aa ställer ni in bioshock, får nu 120 fps i skyrim med ultrahigh.

Det Radeon Pro gör är att ni skapar en egen profil för applicationen i detta fall skyrim, i och med detta ställer man in bioshock profilen som av någon anledning funkar.

Aa alltså. Inte crossfire profile?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Jaa, visst är det intressant.

Själv hittade jag denna ingame:
http://forumbilder.se/images/ab22201175642e804.jpg

Tamriel, eller hur?

Inte hela, bara de som har vart med i TES II - V. (Men bara Vvardenfel var med i Morrowind.)
Till söder finns ju Summerset Isle, Valenwood, Elsweyr och Black Marsh. Kanske finns nån liten hint om vart nästa spel kan utspela sig kanske.

Visa signatur
Permalänk

Ifall du går in i en affär kan du lyfta upp saker och lägga det i ett hörn där han/hon säljaren inte ser så märker de inte ifall du tar det och det kommer inga vakter ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av snowfox43:

Ifall du går in i en affär kan du lyfta upp saker och lägga det i ett hörn där han/hon säljaren inte ser så märker de inte ifall du tar det och det kommer inga vakter ^^

Eller lägga en korg över huvvet på alla i affären

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av snowfox43:

Ifall du går in i en affär kan du lyfta upp saker och lägga det i ett hörn där han/hon säljaren inte ser så märker de inte ifall du tar det och det kommer inga vakter ^^

Skrivet av krrjon:

Eller lägga en korg över huvvet på alla i affären

Eller lura upp dom på ovanvåningen om det finns nån, sen springa ner :>

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Aa alltså. Inte crossfire profile?

Ya så jag kör och det funkar klockers!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Testade runt lite med Radeonpro för att hitta den bästa settingen för mina 6970's Så ni som har crossfire kan ju testa också. Mitt benchmark location är "dustman's Cairn" som ligger North-West om whiterun. Bara fasttravel dit och titta på borgen. Kom ihåg att verkligen "apply now" i radeon pro annars funkar det inte.

Vanilla Crossfire som ifs är segare än singelkort men är med för jämförelse skull.

"Grusburk's" Tips om Bioshock AA (fast jag forcade Vsync off på tweaks).

Crossfire x tweaks med oblivion profile loaded samt vsync off.

Crossfire x tweaks med oblivion profile loaded samt vsync on.

Crossfire x tweaks med oblivion profile loaded samt vsync off med disable aero.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Synd att ingen vet som vad dom pratar om svarar dig..

Du har alltså STULIT prylarna, eller hur? Då behöver du en HÄLARE & inte en handlare,
dom köper inte stöldgods & det är därför prylarna inte syns hos dom när du försöker sälja dom.
Stulet = markerat RÖTT i din inventory. Ok?

Tips:
Ta dig till Riften. Har du inte varit där fixar du femtio spänn & går ut ur [insert stad]
& betalar för häst&vagn-transport dit. Gå sen till torghandeln & häng lite där, tills en snubbe
med skägg undrar om du vill hjälpa till lite .. sen löser det sig.

Jaha så man ska alltså........sätter spoiler här

Så man ska alltså stjäla den där ringen han vill att man ska ta å lägga i nån ficka? Men vafan åker man inte dit då å får skaka galler? För visst är det denna lilla marknad i Riften? Ursäkta kass kvalla mobilbild :/

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som råkat ut för att det buggat sig i Markarth?

Vakterna säger att jag förrått staden trots att jag gjort klart questet. Senare så dödade jag en person framför en vakt under ett annat quest och sen dess har de jagat mig. Kan heller inte göra något förutom att döda/springa iväg från dem.

Permalänk
Medlem

"Buggat sig" .. utveckla.

Så länge man inte friger någon Forsworn-ledare ur fängelset,
eller strular upp det för Silver-Bloods i allmänhet, är man poppis i Markhart.

Dold text