Permalänk
Medlem

Tuxguitar använder jag

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekomendera en elguitarr åt en nybörjare?
Hade tänkt prisklassen 3-4kkr.

Jag är ganska så duktigt nollställd men väldigt intresserad
Tänkte köpa till en line 6 IV 75w förstärkare tror jag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Någon som kan rekomendera en elguitarr åt en nybörjare?
Hade tänkt prisklassen 3-4kkr.

Jag är ganska så duktigt nollställd men väldigt intresserad
Tänkte köpa till en line 6 IV 75w förstärkare tror jag.

vad har du tänkt spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

vad har du tänkt spela?

Tja, vore ju kul att gå emot Alter bridge, submersed och liknande. Och sen även kunna köra metallica ironmaiden riff och liknande. Hårdrock metal hållet då.

Jag är som sagt väldigt nybörjare, så hoppas ja inte ställer för dumma frågor

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Tja, vore ju kul att gå emot Alter bridge, submersed och liknande. Och sen även kunna köra metallica ironmaiden riff och liknande. Hårdrock metal hållet då.

Jag är som sagt väldigt nybörjare, så hoppas ja inte ställer för dumma frågor

Jag rekommenderar Ibanez RG, då jag tycker att de är väldigt lättspelade. Bra gitarrer som passar till det mesta. Jag rekommenderar också fast stall till nybörjare. Flytande stall är ett helvete att intonera/justera.

http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=13387&artno=117374
http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=20392&artno=232785

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

har tröttnat på min billigare nybörjar gitarr och känner att jag vill ha en ny och vill då ha en fender då jag tycker de är absolut snyggast. ska kanske till new york på höstlovet och funderar på att köpa denna där http://www.guitarcenter.com/Fender-American-Standard-Stratoca... . Vad tror ni om den? om jag inte åker till new york så kommer jag köpa gitarr i Sverige och troligtvis en mexico serie stratocaster för runt 7k. Vad tror ni om dessa gitarrer för en nybörjare?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Jag rekommenderar Ibanez RG, då jag tycker att de är väldigt lättspelade. Bra gitarrer som passar till det mesta. Jag rekommenderar också fast stall till nybörjare. Flytande stall är ett helvete att intonera/justera.

http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=13387&artno=117374
http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=20392&artno=232785

Tack för tipset, ska dra till musikbörsen och titta på dem så snart jag kan. Ja köper gärna ganska bra och avancerade grejjer, men det är nog bra som du antyder att det kan vara bra att vänta med vissa saker. Flytande stall där tex, ja vet knappt vad det är just nu så ska nog inte ge mig in i all för svåra grejjer direkt. Tack så mycket igen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

har tröttnat på min billigare nybörjar gitarr och känner att jag vill ha en ny och vill då ha en fender då jag tycker de är absolut snyggast. ska kanske till new york på höstlovet och funderar på att köpa denna där http://www.guitarcenter.com/Fender-American-Standard-Stratoca... . Vad tror ni om den? om jag inte åker till new york så kommer jag köpa gitarr i Sverige och troligtvis en mexico serie stratocaster för runt 7k. Vad tror ni om dessa gitarrer för en nybörjare?

Ja, Fender håller ju måttet med bra kvalité. Dock så varierar det med vilken gitarr man trivs med. Bäst är att provspela i en butik på olika gitarrer.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hallå alla gitarrister. Tänkte bara fråga hur ni håller motivationen uppe efter några år.

Har gått på musikskola från fyran till nian och därefter spelat i band hela gymnasiet. Nu går jag andra året på universitetet och har väldigt svårt med att motivera mig till att spela. Gillar att spela låtar som är varierade dvs. inte 4-5 riff och så är det klart.

Men det känns som att man inte tycker det är lika kul längre.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Hallå alla gitarrister. Tänkte bara fråga hur ni håller motivationen uppe efter några år.

Har gått på musikskola från fyran till nian och därefter spelat i band hela gymnasiet. Nu går jag andra året på universitetet och har väldigt svårt med att motivera mig till att spela. Gillar att spela låtar som är varierade dvs. inte 4-5 riff och så är det klart.

Men det känns som att man inte tycker det är lika kul längre.

Fetmarkerade raden säger väl rätt mycket?

Man ska spela för att man tycker det är kul...har alldeles för många riktigt jävla duktiga kompisar, både gitarrister o trummisar som mer eller mindre blivit påtvingade musikskolor/gymnasium som sen helt enkelt tröttnade för att dom inte gjorde det för sig själva utan för någon annans skull.

Glädje är motivationen!

Edit:
Min motivation kommer ifrån att gå till Youtube nån gång varannan dag och titta på typ Ozielzinho - Argos eller liknande. Sån jävla känsla.
Plus att jag införskaffat lite nya prylar i form av en

och en

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa en akustisk Martin på högst 8k, vill gärna höra era erfarenheter från X-serien!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Plus att jag införskaffat lite nya prylar i form av en
http://img820.imageshack.us/img820/1746/8439206187.jpg

Jem's är så jävla snygga!

(Eller är det en Jem? Vet att Ibanez har tillverkat en RG med Jem-handtaget...)

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Skrivet av Leeloo:

Jem's är så jävla snygga!

(Eller är det en Jem? Vet att Ibanez har tillverkat en RG med Jem-handtaget...)

Yes! En 94:a, helt underbar

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Har lite frågor angående framtida gitarrspel (gäller förstärkare, hoppas det går bra ändå)

Sitter och letar efter en billig rörförstärkare och har provat en del jag gillat, som jag bor nu kan jag dra på ganska rejält utan att störa allt för mycket men jag kommer flytta till lägenhet sen... Så jag undrar hur en attenuator fungerar?

Har jag förstått rätt att man kopplar head > attenuator > högtalare för att på så vis kunna dra på mycket men strypa volymen med attenuatorn? Om jag köper en mindre rörstärkare med inbyggd högtalare, hur fungerar det då? Jag kanske är helt ute och cyklar men någon här vet säkert.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Tråkigt när såna här trådar ska dö!

Jag postar två bilder på min utrustning i hopp om att får lite liv i tråden!

Inget alldeles för speciellt, fast jag gillar det något enormt!
För er som är lite intresserade om vad det är jag har så skriver jag det här nedan!

Marshall Vintage Moder 2466 100W
Marshall MR1960 A/V

Gibson Les Paul Classic Custom
Gibson Les Paul 50's Tribute Gold Top
Gibson SG Worn Faded
Yamaha FGX720SCA

Fulltone OCD (Overdrive)
Korg Pitchblack (Stämmare)
Fender Custom Shop (Tele-sladd)

Skulle varit kul och se lite vad alla andra aktiva medlemmar har!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Tråkigt när såna här trådar ska dö!

Jag postar två bilder på min utrustning i hopp om att får lite liv i tråden!

http://i538.photobucket.com/albums/ff341/BlackDistortioN/DSC0...

http://i538.photobucket.com/albums/ff341/BlackDistortioN/DSC0...

Inget alldeles för speciellt, fast jag gillar det något enormt!
För er som är lite intresserade om vad det är jag har så skriver jag det här nedan!

Marshall Vintage Moder 2466 100W
Marshall MR1960 A/V

Gibson Les Paul Classic Custom
Gibson Les Paul 50's Tribute Gold Top
Gibson SG Worn Faded
Yamaha FGX720SCA

Fulltone OCD (Overdrive)
Korg Pitchblack (Stämmare)
Fender Custom Shop (Tele-sladd)

Skulle varit kul och se lite vad alla andra aktiva medlemmar har!

najs setup är inte Marshallen lite stor för hemmabruk?

här är mina prylar

en Hagström Super swede
Ibanez TSA15H med tillhörande kabinett. 15watt fender liknande top med tubescreamer inbyggd

en cort strata kopia
falcon p-baskopia, dessa 2 är mina punk instrument
en ibanez srx305vbl, 5 strängad för metal o grindcore
en banjo, behöver servas
sen en nylon akustisk gura

Bakom dem står en balalajka med

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

najs setup är inte Marshallen lite stor för hemmabruk?

här är mina prylar
http://i.imgur.com/mp91y.png

en Hagström Super swede
Ibanez TSA15H med tillhörande kabinett. 15watt fender liknande top med tubescreamer inbyggd

http://i.imgur.com/tDxVK.jpg

en cort strata kopia
falcon p-baskopia, dessa 2 är mina punk instrument
en ibanez srx305vbl, 5 strängad för metal o grindcore
en banjo, behöver servas
sen en nylon akustisk gura

Bakom dem står en balalajka med

Nejdå! Visst är den stor, fast helt perfekt till hemmabruk med! Fast den kommer flytta på sig några gånger!
Fin setup! Gillar den "Super Swede":n väldigt mycket! Var i tankarna på skaffa mig en sådan innan!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Fina riggar!

Själv blir jag mer och mer avskalad. Sitter nu på en esp les paul goldtop, en taskig bas, trasig acke och ux2 kopplad till garageband. Det är så man kan gråta blod. Men det går att lira på det också (sic).

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Fina riggar!

Själv blir jag mer och mer avskalad. Sitter nu på en esp les paul goldtop, en taskig bas, trasig acke och ux2 kopplad till garageband. Det är så man kan gråta blod. Men det går att lira på det också (sic).

Det viktigaste är inte att man sitter på mycket utrustning och dyra saker, det viktiga är man sitter på något man är nöjd med!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Nejdå! Visst är den stor, fast helt perfekt till hemmabruk med! Fast den kommer flytta på sig några gånger!
Fin setup! Gillar den "Super Swede":n väldigt mycket! Var i tankarna på skaffa mig en sådan innan!

Tackdetsamma om din cream les paul, sjukt najs Grymt nöjd med haggan! fick vänta lite på den men 4500-4800 eller vad jag nu gav var den lätt värd! Mycket bättre gitarr än epiphonarna i samma prisklass, känns som en gibson nästan! Solidt bygge, fast den är kina tillverkad, bra kvalité, inget som strulat! kanske något billig elektronik men det går o byta Stället jag köpte den på var helt guld med, en lokal musikaffär här. Den hade ändrat på sig lite nu sen jag köpt den i somras, eftersom luft fuktigheten är annorlunda. De justera om den, slipa banden lite på sidan där de stack ut helt gratis! "allt som har med spelbarhet fixar vi gratis" sa han. helt guld!

Skrivet av Billy Bob:

Fina riggar!

Själv blir jag mer och mer avskalad. Sitter nu på en esp les paul goldtop, en taskig bas, trasig acke och ux2 kopplad till garageband. Det är så man kan gråta blod. Men det går att lira på det också (sic).

Går det lira så är de bra Emuleringarna i datorn börjar bli riktigt bra nuförtiden. Felet man ofta gör är o jämnföra de med en riktig gitarrförstärkare, vilket är fel. Om du däremot jämnför de mot en uppmickad gitarrförstärkare så är de oftast inte stor skillnad! om du har bra emulering då. Du kan känna skillnad i hur gitarren svarar på ditt spelande dock. Spelar du in något roligt då också?

Skrivet av frozrr:

Det viktigaste är inte att man sitter på mycket utrustning och dyra saker, det viktiga är man sitter på något man är nöjd med!

helt rätt! och dyrt != bättre, man kan hitta sjukt prisvärda billiga saker med, bara man vet vad man är ute efter

Edit:

Slänger ut en fråga här med, har någon av er provat metal muff? söker kompliment distortion till min stärkare när man vill spela något av det tyngre slaget. Metall muffen verka väldigtmångsidig med gain ratten + att den har 3 bands eq, vilket alltid är bra har kollat i lokala musikaffärer men inte hittat någon som har den :/

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

Slänger ut en fråga här med, har någon av er provat metal muff? söker kompliment distortion till min stärkare när man vill spela något av det tyngre slaget. Metall muffen verka väldigtmångsidig med gain ratten + att den har 3 bands eq, vilket alltid är bra har kollat i lokala musikaffärer men inte hittat någon som har den :/

Hm, om du har mycket dist/gain inbyggt i din förstärkare behöver du väll bara en Overdrive för att boosta det hela?
Jag kör som sagt in på highgain-kanalen på min förstärkare och sedan boostar med Overdriven för att få så "rått" ljud som möjligt, åt metal-stuket då asså!
Dom bästa anses ju att vara Fulltone OCD och Ibanez Tubescreamer när det gäller en Overdrive. Fast sen finns det en sak jag vill inskaffa mig som är brutalt rå! Dyr som fanken, men imponerande som satan! Den kallas för "Triple Wreck" och är gjord av "Wampler Pedals".
http://www.wamplerpedals.com/aiab/triple-wreck.html
http://www.youtube.com/watch?v=VBjfEkC2-qo

Kanske kommer någon som är lite mer expert på det här området som kan hjälpa dig lite mer, men annars rekommenderar jag www.marshallforum.com! Dom har mängder av veteraner som har full koll på allt dom säger!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Tråkigt när såna här trådar ska dö!

Jag postar två bilder på min utrustning i hopp om att får lite liv i tråden!

[IMG]http://i538.photobucket.com/albums/ff341/BlackDistortioN/DSC0...[IMG]

[IMG]http://i538.photobucket.com/albums/ff341/BlackDistortioN/DSC0...[IMG]

Inget alldeles för speciellt, fast jag gillar det något enormt!
För er som är lite intresserade om vad det är jag har så skriver jag det här nedan!

Marshall Vintage Moder 2466 100W
Marshall MR1960 A/V

Gibson Les Paul Classic Custom
Gibson Les Paul 50's Tribute Gold Top
Gibson SG Worn Faded
Yamaha FGX720SCA

Fulltone OCD (Overdrive)
Korg Pitchblack (Stämmare)
Fender Custom Shop (Tele-sladd)

Skulle varit kul och se lite vad alla andra aktiva medlemmar har!

Det var ingen dålig samling där!! Fan vad snygg Goldtopen är, du har inte lust att byta den mot en Epi Les paul

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Hm, om du har mycket dist/gain inbyggt i din förstärkare behöver du väll bara en Overdrive för att boosta det hela?
Jag kör som sagt in på highgain-kanalen på min förstärkare och sedan boostar med Overdriven för att få så "rått" ljud som möjligt, åt metal-stuket då asså!
Dom bästa anses ju att vara Fulltone OCD och Ibanez Tubescreamer när det gäller en Overdrive. Fast sen finns det en sak jag vill inskaffa mig som är brutalt rå! Dyr som fanken, men imponerande som satan! Den kallas för "Triple Wreck" och är gjord av "Wampler Pedals".
http://www.wamplerpedals.com/aiab/triple-wreck.html
http://www.youtube.com/watch?v=VBjfEkC2-qo

Kanske kommer någon som är lite mer expert på det här området som kan hjälpa dig lite mer, men annars rekommenderar jag www.marshallforum.com! Dom har mängder av veteraner som har full koll på allt dom säger!

Min förstärkare( Ibanez TSA15H) är typ en helt ren fender-ish förstärkare med en tubescreamer som gain-del. Så det finns inte sååå jättemycket kräm o hämta där jo har sett lite om ttripple wreck med innan, den verkar låta helt grymt bra

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Har lite frågor angående framtida gitarrspel (gäller förstärkare, hoppas det går bra ändå)

Sitter och letar efter en billig rörförstärkare och har provat en del jag gillat, som jag bor nu kan jag dra på ganska rejält utan att störa allt för mycket men jag kommer flytta till lägenhet sen... Så jag undrar hur en attenuator fungerar?

Har jag förstått rätt att man kopplar head > attenuator > högtalare för att på så vis kunna dra på mycket men strypa volymen med attenuatorn? Om jag köper en mindre rörstärkare med inbyggd högtalare, hur fungerar det då? Jag kanske är helt ute och cyklar men någon här vet säkert.

testade en weber mass 100 tillsammans med min valveking 112:a, stärkare > attenuatorn > 4x12:a, får ner ljudet en aning men det är inte värt pengarna, bättre att satsa på en mindre stärkare direkt för hemmabruk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Det var ingen dålig samling där!! Fan vad snygg Goldtopen är, du har inte lust att byta den mot en Epi Les paul

Hahah, tackar! Jag tror att Goldtopen har en "crush" i mig såå den lär inte släppa mig i första taget tyvärr!

Skrivet av E_maN:

Min förstärkare( Ibanez TSA15H) är typ en helt ren fender-ish förstärkare med en tubescreamer som gain-del. Så det finns inte sååå jättemycket kräm o hämta där jo har sett lite om ttripple wreck med innan, den verkar låta helt grymt bra

Jaha! Jo, då förstår jag om det inte finns så mycket kräm! Men kanske Triple Wreck är något att satsa på som en julklapp till sig själv då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

nuvarande prylarna sånär som på Alexi 600:an som fått vandra vidare:

Peavey Valveking 112 moddad till topp, Bugera 4x12:a
Gibson Buckethead Les Paul Signature
Taylor 516ce
Thomann fenderbyggsats
"Gitana" klassisk

ESi Duafire, M-audio Studiopro 3 och AKG K271 mk2 för dom gånger jag inte orkar dra skarvkabel till köket (rör+ojordat=crap)
Garageband, Amplitube och Guitar pro används då

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

nuvarande prylarna sånär som på Alexi 600:an som fått vandra vidare:
http://farm8.staticflickr.com/7028/6732610789_e3a751fe6e_b.jp...

http://farm8.staticflickr.com/7142/6732611815_d2ef62a744_b.jp...

Peavey Valveking 112 moddad till topp, Bugera 4x12:a
Gibson Buckethead Les Paul Signature
Taylor 516ce
Thomann fenderbyggsats
"Gitana" klassisk

ESi Duafire, M-audio Studiopro 3 och AKG K271 mk2 för dom gånger jag inte orkar dra skarvkabel till köket (rör+ojordat=crap)
Garageband, Amplitube och Guitar pro används då

Mycket fin samling! Har alltid undrat lite om "Buckethead" signaturens killswitch-knappar är gjorda av plast? Och hur känns det egentligen med en knapp på gitarren på det sättet? Annars är dom gitarrerna rå coola! Lite avundsjuk där på Mac:en... Skulle gärna vilja ha en då jag med håller på med inspelning osv... Faktum är, såhär ser min rigg ut "just nu"... Dock kommer inte jag och Pro Tools överäns så fruktansvärt bra...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Mycket fin samling! Har alltid undrat lite om "Buckethead" signaturens killswitch-knappar är gjorda av plast? Och hur känns det egentligen med en knapp på gitarren på det sättet? Annars är dom gitarrerna rå coola! Lite avundsjuk där på Mac:en... Skulle gärna vilja ha en då jag med håller på med inspelning osv... Faktum är, såhär ser min rigg ut "just nu"... Dock kommer inte jag och Pro Tools överäns så fruktansvärt bra...
http://i538.photobucket.com/albums/ff341/BlackDistortioN/2012...

det är samma knappar som i vanliga arkadspel typ, använder dom inte sådär galet mycket personligen men köpte guran just för att buckethead är en stor inspiration, och gitarren är lika allsidig som buckethead själv med splitbara mickar etc, jag är inte speciellt stor själv men anser att dom 10 extra procenten på storleken gör mycket för min fingerkontroll

heh, jobbade lite väl mycket en månad förra året och det var bättre att ta ut en dator än pengar, hade nog aldrig lagt 40k på en burk annars, men den är 2år gammal och fungerar ypperligt för mina ändamål med 8 kärnor på 2,4ghz, 24gb ram, ssd och 7850

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

det är samma knappar som i vanliga arkadspel typ, använder dom inte sådär galet mycket personligen men köpte guran just för att buckethead är en stor inspiration, och gitarren är lika allsidig som buckethead själv med splitbara mickar etc, jag är inte speciellt stor själv men anser att dom 10 extra procenten på storleken gör mycket för min fingerkontroll

heh, jobbade lite väl mycket en månad förra året och det var bättre att ta ut en dator än pengar, hade nog aldrig lagt 40k på en burk annars, men den är 2år gammal och fungerar ypperligt för mina ändamål med 8 kärnor på 2,4ghz, 24gb ram, ssd och 7850

Jaha, har den 24 band då med?

Ibland får man unna sig lite lyx! Konstigt nog gillar inte SweClockare så mycket Mac...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Jaha, har den 24 band då med?

Ibland får man unna sig lite lyx! Konstigt nog gillar inte SweClockare så mycket Mac...

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gib...

hehe, njä men jag var less på att bängla med windows