Hur skapar jag en ny karaktär men behåller den gamla i Skyrim?

Permalänk
Medlem

Hur skapar jag en ny karaktär men behåller den gamla i Skyrim?

Jag har tröttnat på min 46 barbarwarriorsuperost efter att ha avlustat questlinen och fått 100 Two-hand 100 smithing och bästa armorn för warriors ..

Tänkte skapa en mage och en archer/sneaker .. Men frågan är hur jag skapar nya gubbar utan att min warrior försvinner??

Tack

titel redigerad
Permalänk
Medlem

Spara på en annan slot?

Permalänk
Medlem

I pausmenyn välj Save så att du gör en save som inte är en quick save. Sen är det ju bara att starta nytt game!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexson:

I pausmenyn välj Save så att du gör en save som inte är en quick save. Sen är det ju bara att starta nytt game!

Så den kommer inte överskridas? Måste jag stänga av Autosave?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandrop:

Så den kommer inte överskridas? Måste jag stänga av Autosave?

Autosaves överskrivs hela tiden, det han sa att i Save menyn finns det en "New Save", använd den
Den försvinner inte utav quick/auto save så använd den när du tänkt byta karaktärer.

Permalänk
Medlem

vad var kommandot för att namge en save, var det så enkelt att det var "savegame namn"?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Inaktiv

Bäst titel i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Bäst titel i år.

Ja, denna titeln drog till sig ett svar på en minut. Så bra var den nog.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av sandrop:

Ja, denna titeln drog till sig ett svar på en minut. Så bra var den nog.

Titeln är dock rejält ogenomtänkt, med tanke på att folk inte kommer kunna googla sig till lösningen som angavs.
Och att man inte vet vad det är du undrar över utan att gå in i posten = ren och skär tur att någon bemödade sig
att gå in och svara.

Permalänk
Medlem

Lösningen är ju lika enkel som att plocka äpplen med hovarna.
Bara installera om spelet på annan dator och du kan lira med helt ny karaktär från början. SLipper man det där tjafset med att backa upp sina savegames och slipper oroa sgi för att råka skriva över sparfiler osv osv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

bara starta en ny karaktär, de vanliga saves (dvs inte autosave) kommer vara kvar, vi säger du har 100 st saves på din warrior så gör du en ny vi säger mage och sparar så kommer den spara save 101 som din mage sen 102, kör du sen på din warrior igen så sparar den den som 103 och 104 osv osv.
inget försvinner eller tas bort mer än de vanliga auto saves

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo85:

Titeln är dock rejält ogenomtänkt, med tanke på att folk inte kommer kunna googla sig till lösningen som angavs.
Och att man inte vet vad det är du undrar över utan att gå in i posten = ren och skär tur att någon bemödade sig
att gå in och svara.

Okej, bra att veta.

Tack för alla svar annars vågade inte testa så det var nog bäst att fråga.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Tänk på att skapa så specifika och tydliga trådtitlar som möjligt, det gör det lättare för dig att få hjälp samtidigt som andra med liknande frågor kan hitta tråden.