Samsung S23A750D — mitt första intryck + ställ era frågor!

Permalänk

Samsung S23A750D — mitt första intryck + ställ era frågor!

EDIT: Någon mod som kan ändra till 700d istället för 750d i topic?

Hello,

Vet att många har frågor om denna skärm — var själv en av dom — tills jag tappade tålamodet och sprang och köpte den nu på lunchen
Därför är tanken är att ni ska kunna ställa frågor om skärmen kontinuerligt i denna tråd, så ska jag försöka besvara dom.

Jag han bara spela på den under lunchen i 10 min, men kommer hårdköra den direkt efter jobbet (BF3 HELLO??).
Så, här kommer mina första intryck:

Portar
+ DVI dual link-kabel följer med, funkar felfritt och levererar 120 hz

Hz
+ Redan på 60hz märkte jag skillnad när jag flyttade runt ett fönster i windows. Ställde sedan upp den till 120hz, flyttade fönstret igen och fick en "nära-CRT-upplevelse"
+ 80-90% av suddighets/ghostningsproblemen som jag upplevde på Cinema Displayen är borta i BF3. De resterande 10-20% har jag inte hunnit avgöra huruvida det är FPS eller Hz-orsakade. En stor förbättring med andra ord (vilket ju också var väntat eftersom Cinema Displayen är värdelös på detta område). Ibland gick det riktigt segt, men då kollade jag FPSen och då var den nere i 30-40 — ny lägstanivå i BF3 för mig (så, kanske börjar bli dags att sänka ner någon inställning från ultra, någon som vet vad som är effektivast att ställa ner?)

Färgåtergivning/Svärta
- Inte superimpad av färgerna, både i windows och på Teheran Highway. Är dock rätt bortskämd på denna front iom min Cinema LED Display (som ju är en high-end IPS). Teheran Highway är dessutom en ganska fult ljussatt bana imo (nattbana som är "RPG-mörk"), så jag återkommer på detta område. Men som sagt, inte imponerad.

Responstid
+ Kändes spontant väldigt direkt!

Om det är någon som har lite koll på hur man bäst snyggar till färgerna lite, hojta gärna till!

PS. Eftersom jag skelar kommer jag tyvärr inte kunna svara på några frågor om 3D DS.

Permalänk
Medlem

Skrivit fel skärm i rubriken eller? Jag äger en S23A750D och den har ingen dvi utgång och den skickar därför heller inte med någon dvi dual kabel utan en Displayports kabel. Jag har beställt en S27A950D och den kommer att ha dvi dual link kabel medföljande.

Permalänk
Medlem

Ts, testa sätta skärmen på gamingmode, med sidoknapparna dvs om det finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Skrivet av ts85:

Skrivit fel skärm i rubriken eller? Jag äger en S23A750D och den har ingen dvi utgång och den skickar därför heller inte med någon dvi dual kabel utan en Displayports kabel. Jag har beställt en S27A950D och den kommer att ha dvi dual link kabel medföljande.

Ops, skrev fel i rubriken, ja! Någon mod som kan ändra till 700d i topic?

Skrivet av Holm01:

Ts, testa sätta skärmen på gamingmode, med sidoknapparna dvs om det finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Undersöker detta ikväll.

Permalänk
Skrivet av Holm01:

Ts, testa sätta skärmen på gamingmode, med sidoknapparna dvs om det finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte hittat några "sidoknappar", om du menar att dom ska sitta på sidorna av själva skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Inte hittat några "sidoknappar", om du menar att dom ska sitta på sidorna av själva skärmen?

Ja precis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Skrivet av Holm01:

Ja precis.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, hittade knapparna på undersidan av skärmkanten nu. Dom är touch, dvs inga knappar som sticker fysiskt. Ganska smutt.

Det finns en del ljus/färg-presets man kan välja mellan där.

Och under "Magic" (ja, det heter så lol) så finns ett färgläge som heter "Gaming". Vad det läget gör är att ljusa upp och minska kontrasten lite (vad jag märke iaf). Ingen direkt större eller mindre win/loss. Antar att man kan se fiender i skuggor lite bättre.
För mig som inte kan kalibrering blir alla dessa typer utav lägen väldigt mycket en smaksak.

Permalänk
Medlem

Man kan väl ta och ställa in custom röd, grön och blå färg inställning manuellt på skärmen? Vad i färgerna är det som inte tilltalar dig? Fel färgbalans eller är de bleka eller kanske för överdrina osv? Själv tar jag alltid och ställer in precis allt manuellt, "presets" är sällan det optimala.

Är mycket intresserad av denna skärm själv men är ju också nöjd med VX2268wm (riktigt bra färgbalans och bra responstid och inget synligt overdrive problem) som jag har redan så och behöver nästan köpa ett saftigare grafikkort om jag ska börja spel med 120Hz i 1920x1080. Har du nån kamera, alltid trevligt med lite bilder, skulle gärna se en bild på backlight bleed, dvs ta en bild när du använder t.ex. "skärmsläckaren" "Blank" som är helsvart och tar bild när det är mörkt i rummet (behöver inte va på natten men iaf lite mörkare än på dagen iaf).

Du kan ju iaf ta och testa kalibrera enligt denna recensionen, det är 27" i fråga men de alla borde ha samma sorts paneler så är nog väldigt nära varandra iaf. http://www.pcmonitors.org/monitor-reviews/samsung-s27a750d

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Man kan väl ta och ställa in custom röd, grön och blå färg inställning manuellt på skärmen? Vad i färgerna är det som inte tilltalar dig? Fel färgbalans eller är de bleka eller kanske för överdrina osv? Själv tar jag alltid och ställer in precis allt manuellt, "presets" är sällan det optimala.

Är mycket intresserad av denna skärm själv men är ju också nöjd med VX2268wm (riktigt bra färgbalans och bra responstid och inget synligt overdrive problem) som jag har redan så och behöver nästan köpa ett saftigare grafikkort om jag ska börja spel med 120Hz i 1920x1080. Har du nån kamera, alltid trevligt med lite bilder, skulle gärna se en bild på backlight bleed, dvs ta en bild när du använder t.ex. "skärmsläckaren" "Blank" som är helsvart och tar bild när det är mörkt i rummet (behöver inte va på natten men iaf lite mörkare än på dagen iaf).

Du kan ju iaf ta och testa kalibrera enligt denna recensionen, det är 27" i fråga men de alla borde ha samma sorts paneler så är nog väldigt nära varandra iaf. http://www.pcmonitors.org/monitor-reviews/samsung-s27a750d

Det är en kombination av två saker som gör att jag upplever bildkvaliten/färgen sämre på Samsungen än på Cineman.

- Dels så upplever jag färgerna blåa och mer articifiella/skrikiga på Samsugen. Precis som du säger kan man ta bort blått manuellt (eller köra en rätt nice preset som heter "Intelligent" under "Magic" ---> "Bright"-menyn, som jag kör nu. Men jag upplever att färgen får en sorts "jolmighet"/"smutsighet" ändå, vilket jag tror har att göra med att den i egenskap av TN-skärm måste emulera upp massa färger den egentligen saknar.

- Dels så skulle jag säga att allting ser... ca 20% mer... "tecknat" ut på Samsungen. Cineman känns mer som att kolla på ett snyggt foto eller en snygg film (vi snackar i BF3 nu alltså :). Vad det är som gör detta är säkert också något TN-relaterat. Men jag vet inte mer speficikt än så!

Men ovan får man man väga mot att BF3 jämförelsevis känns sjut jobbigt att spela på Cineman pga Hz:en! En skärm som också kostar 5500 kr mer
Så sammanfattningsvis kan man säga att art directorn i mig snyftar lite, men hardcore-FPS-gamern i mig njuter

Tack för länken förresten, ska testa den!
Tar det mer datorkraft att köra på 120hz? Varför?

Kan ta lite bilder senare ikväll när det är mörkt. Ska se om jag kan fånga upp bleeden rättvist (varit mycket värre på bilder jag sett än IRL imo) samt se om ja kan lyckas fånga upp bildkvaliten i BF3 med en 2-skärmars eyfinity

EDIT: Obs också att det är 700d ja har, inte 750d. Skrev fel i topic. Dtror däremot inte det är någon skillnad förutom designen + DVI ist för DP-port?

Permalänk
Medlem

Jepp 700D och 750D använder samma paneler.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Beställde denna skärmen igår och har två frågor. Hur enkelt är det att köra 3d på den med PCn och två 6970-kort? Fungerar crossfirex med 3D?

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Jepp 700D och 750D använder samma paneler.

Sådär, då har ja kört en liten foto-session.

Bleed:
http://dl.dropbox.com/u/135760/Display/PA310793.jpg
Har försökt ställa bilden ljusmässigt så att den är hyffsat rättvis.
(Bleeden är ingenting jag personligen stör mig på)

Design:
http://dl.dropbox.com/u/135760/Display/PB010794.jpg
Jävligt smal Nuf' said.

Ok, nu ska jag försöka visa med bilder det jag försökte förklara tidigare vad gäller skärmens bildkvalitet jämfört med en cinemadisplay.
Mina bilder kommer aldrig bli riktigt rättvisa, men jag tror ni får en bra hint vad det handlar om.

Typ samma vy i eyfinity:
Samsungen: http://dl.dropbox.com/u/135760/Display/PB010799.jpg
Cineman: http://dl.dropbox.com/u/135760/Display/PB010800.jpg
Riktigt så stor skillnad är det dock inte (och det blev ju lite olika ljus i motivet här).
Jag skulle säga att det är någonstans mellan den skillnaden ovan, och skillnaden dom emellan på denna bild:
http://dl.dropbox.com/u/135760/Display/PB010797.jpg (Samsung tv och Cineman th)

Här är även två bilder till där ja stängde av eyfinity och kopplade in en skärm i taget:
Samsungen: http://dl.dropbox.com/u/135760/Display/PB010801.jpg
Cineman: http://dl.dropbox.com/u/135760/Display/PB010802.jpg

Skrivet av dino1980:

Beställde denna skärmen igår och har två frågor. Hur enkelt är det att köra 3d på den med PCn och två 6970-kort? Fungerar crossfirex med 3D?

Testade att slå på 3Dn (alla olika 4-5 lägena) och det flöt på kanon — märkte ingen direkt prestandaförsämring faktiskt (på tom server dock). Kan dock inte bedömma kvaliten på 3D som sagt iom att jag skelar
Har också två 6970or som du ser i sign.

Permalänk
Medlem

Tackar. Vilken ljusstyrka var det som du tog bilden med? Varierar ju rätt så kraftigt beroende på ljusstyrkan. Själv måste jag köra med '26' i brightness på min VX2268wm (annars hade kört 31) för att tona ner bleeden, försvinner nästan helt jämnfört med att täcka typ 1/5 av skärmen på 100% ljusstyrka.

Bilder som tas av skärmarna ger aldrig rättvis bild av det hela men man ser någorlunda skillnaden mellan vanlig TN panel och IPS kanske. Sen är kanske färgbalansen något mera blå/lila aktig på Samsungen med dedär inställningarna iaf men säkert väldigt liten skillnad i praktiken.

Kan löna sig att pröva leka lite med kontrast inställningar dock. På vissa TN paneler kan det förekomma väldigt olika resultat beroende på inställning. Denna sida underlättar iaf att konfigurera kontrast, gamma, ljusstyrka http://www.lagom.nl/lcd-test/ (lönar sig även att kolla Gradient / banding bilden när man ställer in kontrast inställningen)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tackar. Vilken ljusstyrka var det som du tog bilden med? Varierar ju rätt så kraftigt beroende på ljusstyrkan. Själv måste jag köra med '26' i brightness på min VX2268wm för att tona ner bleeden, försvinner nästan helt jämnfört med att täcka typ 1/5 av skärmen på 100% ljusstyrka.

Bilder som tas av skärmarna ger aldrig rättvis bild av det hela men man ser någorlunda skillnaden mellan vanlig TN panel och IPS kanske. Sen är kanske färgbalansen något mera blå/lila aktig på Samsungen med dedär inställningarna iaf men säkert väldigt liten skillnad i praktiken.

Kan löna sig att pröva leka lite med kontrast inställningar dock. På vissa TN paneler kan det förekomma väldigt olika resultat beroende på värdet.

Nemas problemas.

Bilderna är tagna med maxad ljusstyrka

Jo, har testat fippla runt med färgerna så att de efterliknar de på cineman. Men det spelar liksom ingen roll, ser liksom artificiellt/jolmigt ut (jämförelsevis dårå!)
Justja, ska testa den där kalibreringsguiden...

Permalänk
Medlem

Som exempel på min VX2268wm får jag en helt annan färgton bara att jag går från kontrast 75 till 76. Märks bra mot Sweclockers forum backgrundsfärgen då ljusgrå (även t.ex. ljusbrunt) är såna färger som man tydligast skiljer färgbalansen. Sen minns jag med iaf nån annan nvidia drivrutin så började jag få "banding" problem, dvs att färgen inte alltid var "smooth" när färgen varierade i färgstyrka ifall jag gick över 75 i kontrast. Visserligen har jag inte det problemet just nu iaf så måste ha haft med drivrutinen att göra oxå.

Så det kan förekomma såna konstiga ganska stora förändringar även med ett enda steg som lönar sig att hålla ett öga på.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Hej har lite problem med min skärm (s23a700d).
Har ett Gtx 570 kort och får inte igång 3d på min skärm.
När jag kör 3d 2d konverting till 3d får jag grön/grå skärm som flimmrar och skärmen fryses till och när jag kör 3d side by side blir skärmen svart. Enligt samsung ska det gå att köra med geforce kort och 3d med skärmen!
Är det någon som vet om man måste ställa in speciella inställningar eller är det fabrikatsfel?

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Som exempel på min VX2268wm får jag en helt annan färgton bara att jag går från kontrast 75 till 76. Märks bra mot Sweclockers forum backgrundsfärgen då ljusgrå (även t.ex. ljusbrunt) är såna färger som man tydligast skiljer färgbalansen. Sen minns jag med iaf nån annan nvidia drivrutin så började jag få "banding" problem, dvs att färgen inte alltid var "smooth" när färgen varierade i färgstyrka ifall jag gick över 75 i kontrast. Visserligen har jag inte det problemet just nu iaf så måste ha haft med drivrutinen att göra oxå.

Så det kan förekomma såna konstiga ganska stora förändringar även med ett enda steg som lönar sig att hålla ett öga på.

Intressant. Detta tål att botaniseras i.

Skrivet av Manne21:

Hej har lite problem med min skärm (s23a700d).
Har ett Gtx 570 kort och får inte igång 3d på min skärm.
När jag kör 3d 2d konverting till 3d får jag grön/grå skärm som flimmrar och skärmen fryses till och när jag kör 3d side by side blir skärmen svart. Enligt samsung ska det gå att köra med geforce kort och 3d med skärmen!
Är det någon som vet om man måste ställa in speciella inställningar eller är det fabrikatsfel?

Nvidia + Samsung verkar ju vara ett härke.
Kan inte ge ett difinitivt svar, men på inet står det faktiskt "Fungerar EJ med Nvidia 3D Vision" på 750d (som då alltså i stora drag är samma skärm som 700d)
http://www.inet.se/artikel/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-le...

Någon annan som vet?
Jag hade nog spontant försökt byta den mot en annan om du är jättepeppad på 3d.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Samsung s23a700d efter bla denna tråd. Och är nöjd med den, riktigt nice o lira på. 3D däremot har jag knappt provat så kan inte säga så mycket om det. Köpte den mest för 120hz och att jag var i behov av en ny skärm. Så 3D var bara ett plus.

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |

Permalänk
Skrivet av RedNosE:

Köpte mig en Samsung s23a700d efter bla denna tråd. Och är nöjd med den, riktigt nice o lira på. 3D däremot har jag knappt provat så kan inte säga så mycket om det. Köpte den mest för 120hz och att jag var i behov av en ny skärm. Så 3D var bara ett plus.

Grattis!

Jag gillar skärmen mer och mer.

Testade att kolla upp i luften och runt i ett litet rum — så att FPS:en går upp till ~120. Då känns det som att alla typer av fördröjningar är eliminerade

Permalänk
Medlem

Hur glossy är skärmen egentligen?

Beställde en i ren frustration (över att det ska vara så förbaskat svårt att hitta en skärm som uppfyller alla önskemål) när jag var på semester. Men efter att ha sett dessa bilder så insåg jag att jag ska returnera den:

Permalänk
Skrivet av kdid:

Hur glossy är skärmen egentligen?

Beställde en i ren frustration (över att det ska vara så förbaskat svårt att hitta en skärm som uppfyller alla önskemål) när jag var på semester. Men efter att ha sett dessa bilder så insåg jag att jag ska returnera den:

http://www.pcmonitors.org/wp-content/uploads/2011/10/S27A750D...

http://www.pcmonitors.org/wp-content/uploads/2011/10/S27A750D...

Ah, det daer aer en 750d. Star fel i topic, ja har 700d.

Anyway, upplever inte att det aer sa glossy som pa dom bilderna.
Har inte kaennt att glossyheten varit ett problem overhuvudtaget, men sa aer ja ocksa bara petig med sant naer det kommer till baerbart...

Permalänk
Medlem

Stör mig heller inte på att skärmen är för glossy.

En fråga någon kanske kan svara på. Jag har en till skärm som jag vill använda, som enbart har vga anslutning. Innan har jag kört vga till dvi adapter som följde med grafikkortet. Dock funkar inte det nu om jag vill köra nya skärmen i 120 hz (vilket jag vill ). Så jag funderar på om det funkar att använda http://www.24.se/mini-displayport-till-dvid-single-link-adapter-20-hane245-hona-p-16696.aspx?externalsearch=1 "mini DisplayPort till DVI-D Single Link adapter" ? Kan jag köra min nya skärm i 120 hz då? Har även hdmi utgång på kortet men använder det till plasma tv. Grafikkortetet är det i sign btw.

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon koll på om den kombinationen fungerar?

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |

Permalänk

Tjena jag är intresserad av S23A750D. Hur mycket reflektioner blir det egentligen? Sitter i ett källarrum med minimalt fönster, kanske 0,5 meter högt och 1,5 meter brett som dessutom har rullgardin så det kommer inte in mycket ljus om man inte vill. Kommer det funka fint så man slipper se reflektioner av säg själv när man spelar? Om man gör det när skärmen är av bryr jag mig inte om.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Tjena jag är intresserad av S23A750D. Hur mycket reflektioner blir det egentligen? Sitter i ett källarrum med minimalt fönster, kanske 0,5 meter högt och 1,5 meter brett som dessutom har rullgardin så det kommer inte in mycket ljus om man inte vill. Kommer det funka fint så man slipper se reflektioner av säg själv när man spelar? Om man gör det när skärmen är av bryr jag mig inte om.

Jag har 3 stora fönster i mitt rumt, och jag har inte upplevt reflektioner av mig själv annat än i svarta loading screens.

Så du kan va lugn.

Permalänk
Skrivet av cowabunga:

Jag har 3 stora fönster i mitt rumt, och jag har inte upplevt reflektioner av mig själv annat än i svarta loading screens.

Så du kan va lugn.

Låter sjukt bra! Har du testat några andra 120 Hz innan du köpte denna? Tänker mest på Asus VG236HE, men även t.ex. BenQ XL2410T. Har själv sett BenQen in action och färgerna va väl inte de bästa men flytet gjorde att jag helt tänkte om angående mitt skärmköp, va inne på IPS tidigare. Ser gärna att färgerna är bättre på denna än på BenQen.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Låter sjukt bra! Har du testat några andra 120 Hz innan du köpte denna? Tänker mest på Asus VG236HE, men även t.ex. BenQ XL2410T. Har själv sett BenQen in action och färgerna va väl inte de bästa men flytet gjorde att jag helt tänkte om angående mitt skärmköp, va inne på IPS tidigare. Ser gärna att färgerna är bättre på denna än på BenQen.

Kommer ju IPS:er med 120hz nästa år om du orkar vänta xD
Jag kommer nog köpa en sån då om dom får till dom bra.

Men nej, jag har inte testat någon annan (nämnvärt iaf).

Permalänk
Skrivet av cowabunga:

Kommer ju IPS:er med 120hz nästa år om du orkar vänta xD
Jag kommer nog köpa en sån då om dom får till dom bra.

Men nej, jag har inte testat någon annan (nämnvärt iaf).

Jo, jag har hört det men om en billig TN kostar 1k idag och en billig IPS 2k medan en 120 Hz TN kostar 3k så borde ju en 120 Hz IPS ligga på 4k minst. Antagligen mer för det är nytt. Det är inga pengar jag lägger på en skärm, tycker 3k är taket.

Du är inte missnöjd med färgerna då? Så länge den är bättre än min 3 år gamla TN och samtidigt som den har 120 Hz så är jag nöjd.

Har du testat 3D i film något? Tycker det låter som en kul bonus att man kan köra det om det funkar bra

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Den här skärmen och Nvidia 3dvision fungerar utmärkt. Bara att ställa skärmen på 3dläge "brevid" och starta upp glasögonen samt enabla 3dmode side by side tex i crysis2. Har bara testat en stund men det flyter på fint. Riktigt bra skärm med den bästa färgåtergivningen jag sett på en TNpanel när man jobbat lite med inställningarna. 120 hz märks verkligen,har kört Quake i 120hz på tjockskärm i 12 år så första plattskärm som hänger med här.
Mvh

Visa signatur

i5 9600K@5,1Ghz - Asus Z 390A- Corsair 16Gb -Corsair 115 pro-
RTX 2060 - Samsung EVO 970 M2 - Corsair RM650x - Samsung C32JG51- Synology 218play
Bottlehead Crack - Audeze - A90 - RME- S.M.S.L

Permalänk
Skrivet av cB3r:

Den här skärmen och Nvidia 3dvision fungerar utmärkt. Bara att ställa skärmen på 3dläge "brevid" och starta upp glasögonen samt enabla 3dmode side by side tex i crysis2. Har bara testat en stund med det flyter på fint. Riktigt bra skärm med den bästa färgåtergivningen jag sett på en TNpanel när man jobbat lite med insällningarna. 120 hz märks verkligen,har kört Quake på tjockskärm i 12 år så första plattskärm som hänger med här.
Mvh

Nice, har dock AMD så jag får Sequential Frame eller vad det heter om jag köper den. Men är du säker på att du kör 3D Vision och inte Samsungs egna som följer med? Just att alla säger att färgerna är så bra gör för TN mig väldigt intresserad, det är exakt vad jag letar efter 120 Hz med så bra färger som möjligt, men att det sen inte finns en enda recension av skärmen som kan backa upp det är bara löjligt.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO