Permalänk
Medlem

Glada nyheter

Har ringt Samsung nu. Svaret jag fick där var att butikerna var för ivriga med att lägga upp produkten. Butikerna har angivit datumet 18 november men samsung har inte sagt något datum.

Telefonisten försäkrade mig om att datorn KOMMER lanseras, frågan är bara när. Han vågade inte ge någon gissning. Jag kan vänta läääänge på denna...

EDIT: syftar på 14".

Permalänk
Skrivet av Redstorm:

Har ringt Samsung nu. Svaret jag fick där var att butikerna var för ivriga med att lägga upp produkten. Butikerna har angivit datumet 18 november men samsung har inte sagt något datum.

Telefonisten försäkrade mig om att datorn KOMMER lanseras, frågan är bara när. Han vågade inte ge någon gissning. Jag kan vänta läääänge på denna...

EDIT: syftar på 14".

Enligt killen jag pratade med nyss så stämmer webhallens datum. "nästa fredag" alltså den 18e.

Permalänk
Medlem

Då måste det vara interna kommunikationsfel hos samsung. Jag talade med IT support avdelningen, där bad de mig vänta så ringde de o kollade upp det hos ansvariga. Samtidigt borde inte Webhallen våga ge ett så precist leveransdatum i ett så här sent skede om de inte fått leveransbekräftelse från Samsung. Fantastiskt!

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Yippiwhey:

Ser fint ut, men jag skulle vilja veta hur spelprestandan är på 14"arn med i5 och Radeon HD 6490M 1gb då de (som vanligt) alltid fått den fläskigaste versionen att rescensera...

Permalänk
Medlem

Väldigt förvirrande när man läser olika tester och internationella forum. Man får intrycket av att det är olika skärmar i omlopp - testomdömena varierar ju från urusel till rätt bra skärm. Jag tänker avvakta tills jag själv kan se och bedöma den.

Permalänk
Medlem

Tror de flesta testare är vara med stora stationära IPS skärmar. Man får inte vara kräsen när det kommer till bärbara datorers skärmar enligt mig. Det är vedertaget att det inte finns några vettiga skärmar, jag tror den här är en av de bättre i och med det höga nits-talet och upplösningen.

Permalänk

Jag vet att det inte är en gaminglaptop, men kommer man att kunna lira typ GTA IV eller BF3 på denna, på low-medium settings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaidiot:

Jag vet att det inte är en gaminglaptop, men kommer man att kunna lira typ GTA IV eller BF3 på denna, på low-medium settings?

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6490M.43843.0.html

BF3 är nog tyvärr ytterst tveksamt iaf.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Skrivet av raaaz:

Kollar man på youtube så verkar det ju finnas en del med samma grafikkrets som kört betan. Visserligen har de haft fetare processor...

Detta klippet borde väl motsvara en chronos 7 14"
All settings on its lowest at 1366x768 res
Specs:
Featuring Genuine Windows® 7 Home Premium (64-bit)
Intel® Core™ i5-2430M processor @ 2.30ghz
6GB memory
750GB Hard drive
39.6 cm (15.6") High-Definition LED HP BrightView Display
AMD Radeon HD 6490M Graphics 1GB

Permalänk
Medlem

Kommer det bara 2 modeller till sverige?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II, XFX Core Edition 650W 80+ Bronze, Asus P8P67-M PRO REV B3,
Intel Core i5 2500K 4,0GHz, Antec Kuhlner h20 620, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP,
Cooler Master Silencio 550 Svart || Dell XPS 14z ||

Permalänk

finns i lager att köpa på några av de största svenska nätbutiker nu

Permalänk
Skrivet av mysiskatten:

finns i lager att köpa på några av de största svenska nätbutiker nu

Dock inte 14tums modellen som efterfrågas :). De andra 2 har varit ute ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vileplume:

Dock inte 14tums modellen som efterfrågas :). De andra 2 har varit ute ett bra tag.

Nog måste det vara ett skrivfel, det rör sig om en dator som varit ute ett bra tag, dvs en till två veckor.

Jag utlovar kortare recension när jag får tag i den! Har en beställning på dustin, om webhallen får den före så tar jag den där.

Permalänk
Skrivet av Redstorm:

Nog måste det vara ett skrivfel, det rör sig om en dator som varit ute ett bra tag, dvs en till två veckor.

Jag utlovar kortare recension när jag får tag i den! Har en beställning på dustin, om webhallen får den före så tar jag den där.

Får man önska ett prestandatest på GTA IV och BF3? Vilken beställde du, 14" eller 15.6"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaidiot:

Får man önska ett prestandatest på GTA IV och BF3? Vilken beställde du, 14" eller 15.6"?

Kan testa BF3, beställt 14".

Permalänk
Medlem

Jag skrev:
"Er distributör kunde inte ge en anledning till att 700Z3A-S01 dragits tillbaka. Är riktigt intresserad av just denna 14" modell. Har det dykt upp någon systematiskt fel? Kommer det komma upp någon ny revision inom närmsta tiden med andra specifikationer?
Tacksam för svar, är i behov av en ny dator innan jul. "

Svaret jag fick:
"Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I dagsläget finns inga planer på någon ny revision, jag föreslår att du
kikar på någon annan modell i vårt utbud som du hittar nedan.

http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/noteb...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor. "

Så less på dessa standardsvar, det är inte precis så att jag kommer välja någon annan av deras modeller, ingen som är ens i närheten av 14" modellen...

Permalänk

Vad i helvete? Vad menar dom med det svaret egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaidiot:

Vad i helvete? Vad menar dom med det svaret egentligen?

Instämmer fullständigt. Jag svarade deras mail med ett relativt upprört mail om att jag vill veta sanningen, framförallt eftersom jag ringde in dagen efter jag skickade det där mailet och då lovade telefonisten att den kommer inom en snar framtid. Återkommer med deras svar!

Permalänk
Skrivet av Redstorm:

Instämmer fullständigt. Jag svarade deras mail med ett relativt upprört mail om att jag vill veta sanningen, framförallt eftersom jag ringde in dagen efter jag skickade det där mailet och då lovade telefonisten att den kommer inom en snar framtid. Återkommer med deras svar!

Varför är det så jävla svårt för tillverkare att ge ett besked. Pratade med LG idag ang. deras p330 och dom visste ingenting.

Permalänk
Medlem

Fått ett förvånansvärt bra och välformulerat svar från samsung nu. Jag skrev ett duktigt upprört mail till dem, om jag var dem skulle jag bett mig dra åt helvete. Här kommer iaf svaret:

"Hej XX

Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Jag har läst mailet och det stod inte att den aldrig skulle komma, men
vi är en support efter köpet och även vi kan ha fel. Eftersom vi är en
support efter köpet, så får vi inte uppgifter när alla produkter kommer.

Så jag kommer inte heller att spekulera när den datorn kommer till
butikerna heller.

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Samsung Support"

Permalänk
Medlem

Fått ett ordererkännande från Dustin nu. Den 24 november är preliminärt datum för leverans. Ett ordererkännande BÖR de inte skickat ut om de inte bekräftat leverans från distributör.

EDIT: Oktober ändrat till korrekta november

Permalänk
Skrivet av Redstorm:

Fått ett ordererkännande från Dustin nu. Den 24 oktober är preliminärt datum för leverans. Ett ordererkännande BÖR de inte skickat ut om de inte bekräftat leverans från distributör.

24 oktober, det blir en dealbreaker, orkar inte vänta så länge...

Permalänk

En unboxing och review av 15.6" modellen. Värt att kolla på!

Permalänk
Medlem

Nån som faktiskt har testat denna datorn och kan uttala sig om skärmen? Är själv lite sugen på denna, men skärmen måste hålla OK klass annars får jag väl leta vidare...

Permalänk

Nu har dom tagit bort 14" från webhallen. Ser mörkt ut...

Permalänk

Är det endast storleken (och kanske priset) som är anledningen till att ni vill ha 14" varianten?
15,6 tummarn är ju lite bättre men också större så klart. Jag tycker själv den verkar mest intressant men det verkar som alla andra vill ha 14"?

Permalänk
Skrivet av BackSmack:

Är det endast storleken (och kanske priset) som är anledningen till att ni vill ha 14" varianten?
15,6 tummarn är ju lite bättre men också större så klart. Jag tycker själv den verkar mest intressant men det verkar som alla andra vill ha 14"?

Jag vill personligen inte ha en bärbar som väger mer än 2 kg eller är större än den jag har nu.

Permalänk
Medlem

Klämde lite på denna datorn på Inet i Sisjön. Den kändes väldigt lik Macbook Pro, i synnerhet tangentbordet och touchpaden. Nice med bakgrundsbelysta tangenter. Överlag bra byggkvalité. Det som sabbade det för mig var skärmen som tyvärr inte kändes tillräckligt bra. Grådassig känsla över den. Sen så är frågan om inte 1600x900 är för få pixlar på 15"?

Permalänk

skärmen är kass såg den idag live... fattar inte hur samsung kan sätta denna skit skärm på denna annars fina datorn.