The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Super! you made my day

Skrivet av Albinfiskare:

Ska det installera sig från skivan då? För när jag skriver detta så öppnar den bara steam mappen... :S

Edit! Facepalm på mig själv... tack ändå!

Skönt att kunna vara till hjälp

Fan vad Skyrim är kul!

Skrivet av KKay:

Någon annan som hittat en fastfrusen mammut?

Jag har hittat några döda
Men det gills nog inte!

Permalänk

Phuuu, då har man suttit och lirat i runt 14 timmar nu då Känns som att man har väldigt blandade tankar om vad som är bra och dåligt. Är man en van Oblivion-spelare så känner man direkt avsaknaden av levande ljussättning, då nästan allt känns passivt och tråkigt ljust (Fick sänka brightness en heeel del). Och som tidigare nämnt så är 90% av texturerna i spelet helt otroligt tragiska. Men som tur var så blev man efter några timmar tillräckligt fångad i själva spelvärlden för att inte tänka på det så mycket. Moddare är i full gång och har redan börjat släppa nya fräscha texturer så

Tycker det händer väldigt mycket kul och oväntade saker hela tiden, och man har ofta stora valmöjligheter för hur man ska handskas med saker och ting. Levels och skills går dock upp på tok för fort, men fienden är iaf ofta väldigt utmanande när man kör på högre svårighetsgrad (Upp till level 11 iaf). Och det är sjukt hur mycket ordentliga voice-actors kan göra för inlevelsen. Karaktärer känns så mycket mer levande!

Men det finns så sjukt mycket man vill ändra på. Ska lira några dagar till innan man själv börjar fippla. Slängde dock in de första moddarna tidigare inatt. It's a start!

No more blocky noses and chins
Detailed Faces

Köttar i övrigt för första gången någonsin en jävligt manlig Nord som vevar yxa och heavy armor med The Companions :DTänkte att jag skulle lira första vändan hyfsat rakt på och hjärndött, så blir det nå seriösare sen när alla ordentliga fixar och förbättringar börjar trilla in, tillsammans med ordentligt stöd för eyefinity och cross/tri-fire.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

en utav sakerna i spelet som är väldigt lik de i oblivion och som är så jäkla dåliga är det där då man ska sno nått. spelar ingen roll hur försiktig man är, spelar ingen roll att ingen ser en ta saken, det slutar alltid med att en bunt med vakter kommer springandes mot en då man lämnar byggnaden/stället, eller så försöker folket som äger saken att mörda ihjäl en först.
såg dock en väldigt dum sak på youtube, en video som visar hur man stjäl utan sneak, där personerna kan vara i rummet medans man roffar åt sig allt, he en skål, gryta eller nått annat över deras huvuden, då ser dom ej nått, men det är så dumt, ska man behöva täcka över varje persons huvuden i byggnaden med grytor varje gång man ska sno något?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Är det någon som har koll på var man kan få ett riktigt billigt exemplar till PC? Självklart kan jag använda prisjakt men det brukar alltid finnas någon som vet ställen som har extra bra pris, helst ska det vara en steamkod!

Permalänk
Medlem

Mitt skyrim bara stängs av rätt vad det är ? någon som vet varför ? och fick sämre fps när jag uppdatera driversna ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

Hmm... när jag ska ta ett gammalt uppdrag, lämna tillbaka golden claw tillägaren" eller va dert va... så lyckas jag inte få till att den visas på kartan... kan ju inte springa runt o leta överallt... vad har jag missat..? :/

Permalänk
Medlem

jag har bara börjat på skyrim eftersom jag är mer än halvägs in i the witcher 2, mina första intryck är att jag har svårt att tro skyrim är ett bättre spel än the witcher 2.

ni som är besvikna på skyrim tycker jag ska testa the witcher 2, det är lite segt i början innan man kommer till den första staden men sen är det väldigt bra, det verkar vara gjort för pc, ritkigt snygg grafik, bra combat system (iallefall när du speccat lite så du får lite abilities)

vapnena har inte 3 stats som i skyrim vikt skada och pris utan har ganska avancerade stats,

jag tror att skyrim kan vara ett bra spel, men det ser inte bra ut, combatsystemet känns klumpigt och menyerna är bara förfärliga.

i the witcher finns även lesbomancy LOL

Visa signatur

gege

Permalänk
Skrivet av danboffe:

jag har bara börjat på skyrim eftersom jag är mer än halvägs in i the witcher 2, mina första intryck är att jag har svårt att tro skyrim är ett bättre spel än the witcher 2.

ni som är besvikna på skyrim tycker jag ska testa the witcher 2, det är lite segt i början innan man kommer till den första staden men sen är det väldigt bra, det verkar vara gjort för pc, ritkigt snygg grafik, bra combat system (iallefall när du speccat lite så du får lite abilities)

vapnena har inte 3 stats som i skyrim vikt skada och pris utan har ganska avancerade stats,

jag tror att skyrim kan vara ett bra spel, men det ser inte bra ut, combatsystemet känns klumpigt och menyerna är bara förfärliga.

i the witcher finns även lesbomancy LOL

(Har innan spelat Oblivion, Fallout 3, Fallout NV, Witcher 2 och dussintals andra RPG)
Witcher 2 är ett väldigt bra spel tycker jag! Kan absolut rekommendera det till andra, men inte som ett substitut till Skyrim.. Själv tycker jag Skyrim är briljant spel och om någon vecka kommer denna knopp att fullt börja blomma ut (har ju redan börjat komma mods!)

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 11 timmar första dagen. Är besviken på att texturerna håller så ojämn kvalité. För att inte tala om texturerna som man ser på långt avstånd. Riktigt dåligt är det. Och att man inte använder sig av snabbtangenter 0-9 är bara så fruktansvärt dåligt. Det visar helt klart att Bethesda inte orkar göra det där extra för Pc-spelare. Musik, art direction och det nya hantverkssystemet är annars bra. Att questa och utforska grottor är skoj som aldrig förr.

Har svårt att hitta en balans i svårighetsgraderna. Jag lirar som pilbågskytt och antingen oneshotar man allt eller så måste man peppra dem fulla av pilar.

Dessutom kraschar mitt spel till skrivbordet, helt slumpmässigt. Jag kör med allt på ultra och kantutjämning på x2. Igår kraschade det 3-4 ggr under hela dagen. Vilket jag anser vara tillräckligt ofta för att vara störande.

Har nvidias senaste certifierade drivisar. KÖr med i7 2600k (oklockad) och Gtx 580 3gb vram (oklockad), 8 gb ram. (kommer ej ihåg om jag har specc i signaturen ^_^)

Permalänk

Skulle uppskatta en mod som visar ett nummer för Värde/Vikt så man kan avgöra hur värdefulla saker är relativt vikten utan att behöva tänka. Brukar störa mig på det när man lootar mycket och ständigt tar med sig för mycket

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Mitt skyrim bara stängs av rätt vad det är ? någon som vet varför ? och fick sämre fps när jag uppdatera driversna ?

Samma nu :S, mitt senaste save game crashar instant när jag loadar

Permalänk
Skrivet av fabz:

Och att man inte använder sig av snabbtangenter 0-9 är bara så fruktansvärt dåligt.

Du kan numrera dina favoriter med 0-9 så går visst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murrmel5:

Asså, jag fattar inte hur man ska låsa upp nya skrik Har hittat en massa nya ord och jag har dödat ca 5 drakar... men säger fortfarande "Dragon souls are required to unlock shouts" -.- Gör jag någonting fel?

Du måste trycka "r" för att unlocka shoutsen.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Jag resonerade också som dig när jag en snorvalp. Dock försökte jag aldrig proppa på andra min piratåsikt. Jag lovar att det växer bort med åren (och den stadiga inkomsten). Nu stödjer jag med glädje de spelutvecklare som tillverkat något som intresserar mig och jag är helt säker på att du, såvida du fortfarande kommer vara spelintresserad, kommer mogna även du.

Är varken snorvalp eller utan stadig inkomst
Dock så känner jag inte för att ge mina pengar till ett företag som har släppt detta och kallar det för ett PC-spel. Dessutom så tyckte jag att Oblivion och Fallout 3 var väldigt tråkigt. Fallout 3: New Vegas var värt mina pengar dock, men det är för att utvecklarna var Obsidian Entertainment som jag mer än gärna stödjer.

Kanske när de sänker priset (och avstår från att släppa DLC som säljs till hutlösa priser men som egentligen borde klassas som en patch till main spelet med minor content) Guldhäst någon..? Men Skyrim ett bra RPG i mina ögon (när man stänger av quest tracking...), förutom alla issues som följer av att Bethesda är latmaskar som inte vet att utveckla spel. Men visst, Bethesda är riktigt bra businessmen och kan sin marknadsföring, men det innebär inte att jag automatiskt vill köpa deras produkt på lanseringsdagen.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Skyrim reaches nearly 250,000 concurrent Steam users on day one, topples MW3

http://www.pcgamer.com/2011/11/12/skyrim-reaches-nearly-25000...

"It’s probably also a record number of people concurrently falling to their knees, gazing up into the falling rain, and cursing a single interface designer’s name. " Troligen.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MyZk0:

Är varken snorvalp eller utan stadig inkomst
Dock så känner jag inte för att ge mina pengar till ett företag som har släppt detta och kallar det för ett PC-spel. Dessutom så tyckte jag att Oblivion och Fallout 3 var väldigt tråkigt. Fallout 3: New Vegas var värt mina pengar dock, men det är för att utvecklarna var Obsidian Entertainment som jag mer än gärna stödjer.

Kanske när de sänker priset (och avstår från att släppa DLC som säljs till hutlösa priser men som egentligen borde klassas som en patch till main spelet med minor content) Guldhäst någon..? Men Skyrim ett bra RPG i mina ögon (när man stänger av quest tracking...), förutom alla issues som följer av att Bethesda är latmaskar som inte vet att utveckla spel. Men visst, Bethesda är riktigt bra businessmen.

http://s3.amazonaws.com/kym-assets/entries/icons/original/000...

Du behöver inte köpa spelet, så länge du inte Parasiterar på oss andra är det OK.
Att en grabb utan inkomster som fått sin dator av föräldrarna kör en kopia kan jag förstå, men inte när en vuxen med egna inkomster gör det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Mitt skyrim bara stängs av rätt vad det är ? någon som vet varför ? och fick sämre fps när jag uppdatera driversna ?

Samma här, spelat lite nu på förrmiddagen å kommit en bra bit i spelet å rätt som var det var tillbaka till skrivbordet, spelet är säkert fullt med buggar, beteshästarna (betsheda) har väl aldrig lyckas göra ett spel utan buggar, tex : Morrowind borde hetat Bugswind, Oblivion borde hetat Buglivion, Fallout 3 borde hetat Bugout 3 (har dessa tre spel). Har inte uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Är jag en dålig mage/range karaktär eller är melee så grymt mycket bättre i början? One-hit med en yxa men kan inte sänka vissa fiender med flames + pilar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Du kan numrera dina favoriter med 0-9 så går visst!

Va!?

Lol. Ska undersöka saken omdelebart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tack, jag tabbade ut ur spelet nu för att googla fram exakt detta, skulle bara snabbt kolla forumet först

Skrivet av Dikth:

Vet inte hur många som vet om detta, men när man trycker på 'Q' och får upp fovourite-listan så kan man binda allt till siffror där. Om man t.ex hovrar över "flame" och trycker på ettan så bindas den till ettan.

Tack från mig också, precis vad jag behövde veta

Visa signatur

"I do not fear computers. I fear the lack of them."

Permalänk
Medlem

Blev spelet väldigt svårt vid level 12 ? Eller har jag valt helt fel perks? Jag kan knappt gå någonstans utan att bli dödad. Jag kör blade, men tar inget. Kör dubbla magier med perken men de dör inte längre. Eller finns det svårare ställen att gå till ?

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Skrivet av Jimicro:

Blev spelet väldigt svårt vid level 12 ? Eller har jag valt helt fel perks? Jag kan knappt gå någonstans utan att bli dödad. Jag kör blade, men tar inget. Kör dubbla magier med perken men de dör inte längre. Eller finns det svårare ställen att gå till ?

Det handlar väldigt mycket om var du är.. Bara för att stället är nära behöver det inte vara lätt i detta spel.

Permalänk
Medlem

Nytt problem uppstått nu funkar inte Esberns ljud och kan inte komma vidare :/ Det enda minuset än så länge är quest buggarna. Det är även Main quest..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

en utav sakerna i spelet som är väldigt lik de i oblivion och som är så jäkla dåliga är det där då man ska sno nått. spelar ingen roll hur försiktig man är, spelar ingen roll att ingen ser en ta saken, det slutar alltid med att en bunt med vakter kommer springandes mot en då man lämnar byggnaden/stället, eller så försöker folket som äger saken att mörda ihjäl en först.
såg dock en väldigt dum sak på youtube, en video som visar hur man stjäl utan sneak, där personerna kan vara i rummet medans man roffar åt sig allt, he en skål, gryta eller nått annat över deras huvuden, då ser dom ej nått, men det är så dumt, ska man behöva täcka över varje persons huvuden i byggnaden med grytor varje gång man ska sno något?

Jag har aldrig fått några vakter efter mig när jag stulit något (såvida ingen sett mig dvs) och jag har lyckats ta saker i befolkade hus utan att lägga grytor på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag har aldrig fått några vakter efter mig när jag stulit något (såvida ingen sett mig dvs) och jag har lyckats ta saker i befolkade hus utan att lägga grytor på dem.

http://www.youtube.com/watch?v=rt5aUdijAN8
Gör du såhär? hahahah

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Samma här, spelat lite nu på förrmiddagen å kommit en bra bit i spelet å rätt som var det var tillbaka till skrivbordet, spelet är säkert fullt med buggar, beteshästarna (betsheda) har väl aldrig lyckas göra ett spel utan buggar, tex : Morrowind borde hetat Bugswind, Oblivion borde hetat Buglivion, Fallout 3 borde hetat Bugout 3 (har dessa tre spel). Har inte uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet.

För mig hände det några gånger innan jag installerade uppdateringen till spelet. Efter det har allt flytit på som det ska, menyerna fungerade fullt ut med musen osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

För mig hände det några gånger innan jag installerade uppdateringen till spelet. Efter det har allt flytit på som det ska, menyerna fungerade fullt ut med musen osv.

Spelet är uppdaterat å har precis installerat 285.79 beta drivarna, ska testa lite senare å se vad som händer, tack för hjälpen annars.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

i questet DIPLOMATIC IMMUNITY så kan jag inte få tillbaka min gear som ska ligga i en låda.
Lådan är tom nån fler som har haft samma problem?

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem

Vart köpte ni erat Skyrim, någon som har någon bra sida att rekomendera där man kan köpa spelet ifrån billigt?
så man får en kod som man kan lägga in i Steam?

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mock:

Vart köpte ni erat Skyrim, någon som har någon bra sida att rekomendera där man kan köpa spelet ifrån billigt?
så man får en kod som man kan lägga in i Steam?

Själv köpte jag det från GameStop för 116 spänn, men det var ju förstås för att jag lämnat in ett par gamla spel.