The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Varför köpa när det finns en utmärkt release av Razor 1911? Just sayin'

Därför att stödja Bethsoft. Dock ångrar jag mig lite tack vare Steam

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Tänkte fråga hur ni folk lirar? Jag har precis börjat (ca 3-4h spelat) och kör med sköld+yxa. Byter ofta till restoration magic med vänster handen, dvs heal och wards. Men känner mig sjukt sugen på att börja om och köra ren magiker hehe.

Har alltid spelat nån blandning mellan mage och smidig archer i TES-spelen, så denna gången tänkte jag göra en tung gubbe så valde en Nord och gick in för heavy armor och två-handssvärden. 3 timmar senare kommer jag på mig själv smyga runt med light armor och pilbåge, är ju så gott att sneacka in 2x dmg med headshots

Permalänk
Medlem

detta är fanimig det farligaste spelet jag spelat. Har inte fastnat för något spel sen cs och det var för drygt 5-6 år sedan. Spelat i 7timmar i sträck, är nästan lite rädd. Underbart spel!

Permalänk

Det enda jag nu verkligen känner att jag saknar är ordentliga hotkeys istället för favoritmenyn... Menyerna går att navigera i efter att man har vant sig vid att undvika musen och använda tangentbordet istället. Och sedan måste jag säga att jag ändå saknar ett ordentligt karaktärsblad med porträtt men det är mer en estetikgrej än något jag känner påverkar.

Permalänk
Medlem

Ambient occlusion för nvidia.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/images/31-1-1321042858.p...
Sätt på "Performance" istället för "Quality" annars blir det en enorm fps-drop.

Skrivet av silverrosen:

Det enda jag nu verkligen känner att jag saknar är ordentliga hotkeys istället för favoritmenyn...

När du har något valt i favoritmenyn tryck på en siffra så får du saken bunden till den knappen.

Detta kan vara buggigt och förstöra något:
showracemenu
visar karaktärskaparen.
Jag har använt den och inte märkt att något gått fel men var försiktig.

Permalänk
Avstängd

Spelat 12 timmar i sträck nu....

Spelet är likt Witcher 2 alldeles för lätt förutom när det är bossliknande fiender och då bossarna är förjävla svåra (på svåraste), oftast 2 skott för att döda de normala fienderna om jag smyger och för att ta ner en boss/bättre fiende så går hela arsenalen av scrolls, pilar, potions och knep åt :D. Satt i 20+ minuter för att döda 2 stycken såna trä fiender.

Förbannat bra spel och miljöerna, trots de lågt upplösta texturerna, ser fantastiska ut.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foff:

måste bara säga till er som tycker spelet ser snyggt ut: har ni spelat The witcher 2?? Det spelet visar hur snyggt Skyrim KUNDE och BORDE blivit om inte Bethesda varit lata.....

Dubbelpost för att jag inte vet hur man svarar på flera samtidigt:

Witcher 2 är som att spela en film jämfört med Skyrim. Du skulle inte ha en enda FPS om du maxade witcher 2 motorn på detta sättet

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Någon som vet av vart det finns ett fint 1 handssvärd än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

Ambient occlusion för nvidia.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/images/31-1-1321042858.p...
Sätt på "Performance" istället för "Quality" annars blir det en enorm fps-drop.

Efter en uppdatering till senaste beta drivrutinerna och applicerat fixen med "perormance" och "2x supersampling" så flyter det på mycket bättre av någon anledning. Och det tackar man ju inte nej till!

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Min ass kicking kajit: http://cloud.steampowered.com/ugc/631856593578166868/B34427B6... Bilden kan spoila lite om man inte vet vilka guilds som finns med i spelet!

http://nukeaduke.com/img/skyrim1.jpg Snyggaste delen av spelet jag sätt hittills.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av schitzo:

De bör verkligen göra om skuggorna. De är ju blockiga och äckliga även vid ultra.. usch

Mitt 5850 klarar det på max.

Mm, kanske det. Men 5850s prestanda ligger väl vid 6870 eller nåt sånt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MyZk0:

Varför köpa när det finns en utmärkt release av Razor 1911? Just sayin'

Jag resonerade också som dig när jag en snorvalp. Dock försökte jag aldrig proppa på andra min piratåsikt. Jag lovar att det växer bort med åren (och den stadiga inkomsten). Nu stödjer jag med glädje de spelutvecklare som tillverkat något som intresserar mig och jag är helt säker på att du, såvida du fortfarande kommer vara spelintresserad, kommer mogna även du.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Konsolgrävare

Hur gjorde du så att du såg din gubbe framifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Tänkte dela med mig av ett underbart kommando i konsolen som jag hittade på skyrims wiki.

showracemenu

Detta låter dig att ändra om din gubbes utseende precis lika mycket som när man skapar den (t.o.m. ras!). Du kan även byta namn.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hur gjorde du så att du såg din gubbe framifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

tryck/håll in F, verkar bugga lite. Ibland funkar det bra att rotera kameran om jag bara trycker F, ibland måste jag hålla ner F.

Något annat som buggar ganska hårt för mig är att equipa saker i olika händer. Hur jag än gör så verkar spelet välja mellan höger och vänster hand helt random. Om jag klickar med vänster musknapp 10 gånger på rad så kommer spelet placera vapet/skillen i höger, vänster eller båda händer helt random. vilket är lite drygt när man vill använda en heal spell lite snabbt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yuppienalle:

Tänkte dela med mig av ett underbart kommando i konsolen som jag hittade på skyrims wiki.

showracemenu

Detta låter dig att ändra om din gubbes utseende precis lika mycket som när man skapar den (t.o.m. ras!). Du kan även byta namn.

Minns att i oblivion så buggade det med ens färdigheter när man gjorde så. Inte här?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ArakanI2:

tryck/håll in F, verkar bugga lite. Ibland funkar det bra att rotera kameran om jag bara trycker F, ibland måste jag hålla ner F.

Något annat som buggar ganska hårt för mig är att equipa saker i olika händer. Hur jag än gör så verkar spelet välja mellan höger och vänster hand helt random. Om jag klickar med vänster musknapp 10 gånger på rad så kommer spelet placera vapet/skillen i höger, vänster eller båda händer helt random. vilket är lite drygt när man vill använda en heal spell lite snabbt.

Tack för svaret! en Annan sak jag undrar är: blir spelet anorludna med olika race,utseendet m.m eller är det bara för roleplaying syftet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack för svaret! en Annan sak jag undrar är: blir spelet anorludna med olika race,utseendet m.m eller är det bara för roleplaying syftet?

Skickades från m.sweclockers.com

Träffade på en kajit som hälsade på mig som sin broder, vet inte om han gjorde det för att jag var kajit eller för att han alltid säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppienalle:

Tänkte dela med mig av ett underbart kommando i konsolen som jag hittade på skyrims wiki.

showracemenu

Detta låter dig att ändra om din gubbes utseende precis lika mycket som när man skapar den (t.o.m. ras!). Du kan även byta namn.

Det spontanprovade jag runt åtta & det fungerade ju. (Samma i Oblivion)

Har nu suttit sen i eftermiddags & gillar det nog iaf lite. Ger upp för idag. Snart lvl 8.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spefaktiv!:

Tänkte fråga hur ni folk lirar? Jag har precis börjat (ca 3-4h spelat) och kör med sköld+yxa. Byter ofta till restoration magic med vänster handen, dvs heal och wards. Men känner mig sjukt sugen på att börja om och köra ren magiker hehe.

kör med sköld och bra en hands vapen jag kommer över. min armor är heavy och jag blir storspöad av necromancers :C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

tryck/håll in F, verkar bugga lite. Ibland funkar det bra att rotera kameran om jag bara trycker F, ibland måste jag hålla ner F.

Något annat som buggar ganska hårt för mig är att equipa saker i olika händer. Hur jag än gör så verkar spelet välja mellan höger och vänster hand helt random. Om jag klickar med vänster musknapp 10 gånger på rad så kommer spelet placera vapet/skillen i höger, vänster eller båda händer helt random. vilket är lite drygt när man vill använda en heal spell lite snabbt.

Funkar varje gång för mig, hölstra vapnen o sen tryck f stå still o snurra med musen. Då ser man gubbe hur man vill.

Permalänk
Medlem

Inget nytt från AMD när CF profil för Skyrim kommer
Ett 5850 i 1080p duger inte för att maxa ^^

Permalänk
Medlem

****SPOILER*******

Hehe fin bild, blev vald utav darkbrotherhood med, döda bitchen, sen tog jag ut guildet ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag kör ren magiker! riktigt roligt! awesome med dubbla fire spells på händerna som sen senare i speccen gör så att man kan combinera dom till en starkare spell går alldrig OOM heller eftersom jag har speccat att det tar mindre mana och jag har lite fire gear!

Du spelar inte på högsta svårigheten va? jag har extremt ofta slut på mana (lev 17 med +75% mana regen -15% destruction mana cost 280 mana)

Får rätt ofta byta till min pilbåge med drain magicka medans min fire / frost attronach leker med fienderna.

Samt, satans vad vek en magiker är för skada på högsta. Börjar du ta skada är det redan för sen för att göra något åt det heh.

En sak som de defenetivt behöver fixa till är så att där kommer en notifiering om vilken magi du tar up med hotkeys, finns ingen visuell skillnad what so ever mellan de olika summonsen, riktigt störigt. Samt "you have gained a soul" från soul bind. Hallå? jag vill gjärna veta hur pass stark själen är jag fångat (inte för att jag använder dem till något annat än att ladda upp pilbågen jag hittade).
Enchanting verkar smått värdelös förutom som ett snabbt sätt att levla. Man måste lägga alldeles för många talents i den för att den skall bli användbar jämfört med vad man kan hitta för föremål.

Permalänk
Medlem

Varför fjuttar ni med magiker och strunt, själv kör jag renodlat vikingastuk med svärd och yxor och mosar och plundrar alla.

Skämt åsido, försöker faktiskt få min gubbe att vara så vettig som möjligt.

Har inte spelat så mycket Oblivion tidigare, men några jag skulle vilja knyta band med är...

Dark Brotherhood. Vart håller dom hus?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Min ass kicking kajit: http://cloud.steampowered.com/ugc/631856593578166868/B34427B6... Bilden kan spoila lite om man inte vet vilka guilds som finns med i spelet!

http://nukeaduke.com/img/skyrim1.jpg Snyggaste delen av spelet jag sätt hittills.

Jag gillar tallrikarna som hänger i luften.

Permalänk
Medlem

Asså, jag fattar inte hur man ska låsa upp nya skrik Har hittat en massa nya ord och jag har dödat ca 5 drakar... men säger fortfarande "Dragon souls are required to unlock shouts" -.- Gör jag någonting fel?

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Skrivet av enzity:

Varför fjuttar ni med magiker och strunt, själv kör jag renodlat vikingastuk med svärd och yxor och mosar och plundrar alla.

Skämt åsido, försöker faktiskt få min gubbe att vara så vettig som möjligt.

Har inte spelat så mycket Oblivion tidigare, men några jag skulle vilja knyta band med är...

Dark Brotherhood. Vart håller dom hus?

Dold text

Åk till Windhelm, gå/bryt dig in i ett hus bebott av "familjen" Arentino, kolla på övervåningen

Dold text
Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Någon annan som hittat en fastfrusen mammut?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tänker ej leta igenom tråden så jag frågar bara.

Är det lika dant som i Oblivion att man måste ladda upp sitt magiska vapen hela tiden? Jag tyckte nämligen att detta var drygt och jag hade hellre sett att någon form av magic/charge bar sjönk istället.