Hur bra presterar Skyrim för er? -tråden.

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Månadens spelinköp på min "har-uppkörning-och-det-är-svindyrt"-budget står mellan Skyrim och Uncharted 3, får överväga ett tag innan jag bestämmer mig, men lutar definitivt mot Uncharted efter vad jag läst här

Tja, bryr man sig om utseende så verkar ju Uncharted 3 vara en direkt motpol till Skyrim. Blir rätt sugen på det, trots att jag vaken spelat ettan eller tvåan.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tja, bryr man sig om utseende så verkar ju Uncharted 3 vara en direkt motpol till Skyrim. Blir rätt sugen på det, trots att jag vaken spelat ettan eller tvåan.

Samma här, jag läste reviews för Uncharted 3 när jag satt på jobbet, knallade förbi webhallen och köpte ettan direkt efter (: Var aldrig intresserad av Uncharted förrän jag läste alla extatiska recensioner som kallade Uncharted 3 för game of the century, så jag blev väl lite meddragen i hypen. Ville spela igenom 1 och 2 för jag avskyr att hoppa in rakt i en serie, vill känna till karaktärer och relationer, även fast Uncharted inte verkar ha SÅ många återkommande profiler. Lirat igenom 1:an iaf, och jag gillade upplevelsen, och vad jag läst så blir serien bara bättre så fixar nog tvåan och trean inom kort (:

Skyrim kanske får vänta. Jag vet inte, ska se om jag kan dra pengar från något annat. Telefonräkningar är väl inte så viktiga, va?

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat i ett par timmar (vem fan behöver sova?) så kan jag säga att det enda jag har problem med är att texturerna är så jävla lågupplösta, allt annat är snyggt, ljus områdena osv men det är skit irriterande att se ett pixligt kantigt svärd konstant som "förstör" känslan lite.

Menyerna är faktiskt riktigt sköna(egen åsikt) efter du har lärt dig dom, dom har försökt att improva combaten lite och jag har spenderat 2 timmar på att springa runt i vildmarken och bara upptäcka saker! Underbart!

Men som sagt, texturerna suger tyvärr så om du är petig med sånt så skit i att köpa det eller vänta på ett HD texture pack

EDIT: Kan lägga till att jag har 60 fps stabilt med datorn i sign och allt på högsta förutom motion blur(mår fan illa av den inställningen)

EDIT2: Mina kort ligger i 60-70% load, så SLI verkar inte heller funka skit bra tyvärr :/

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Kör med burken nedan.

Maxade allt, 1080p, Ultra, 4xAA, 16xAF, max draw på allt etc men tyckte FPSen blev lite väl låg så gick ner till att stänga av AA och allt annat på High och det boostade min FPS en hel del till flytande och stabil. Får se hur det blir nästa vecka när AMD släpper nya drivisar och cap-profiler för just Skyrim.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Kör på med riktigt bra flyt både inne och ute, med allt på medel(texturerna är ändå på max + 4xAA), och det på en Core2Duo 2.4 +4mb ram och ett Nvidia 9800GTX. Så det räcker fint med rek. kraven! Spelet är underbart, inte snyggast men det har det där lilla extra i det mesta! Kör i 1080P...

Permalänk

förstår inte varför jag inte kan köra allt på ultra?!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Nvidia har släppt nya ''beta'' drivrutiner nu!

Kan tyvärr bekräfta att de drivarna får datorn i signaturen att göra så att BF3 blinkar grönt. Bytte tillbaka till senaste WHQL-drivarna och problemet löstes. Bara en sidnot för de som spelar BF3 och Skyrim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Kan tyvärr bekräfta att de drivarna får datorn i signaturen att göra så att BF3 blinkar grönt. Bytte tillbaka till senaste WHQL-drivarna och problemet löstes. Bara en sidnot för de som spelar BF3 och Skyrim.

Menar du verkligen det? Det gröna blinket i bf3 försvann när jag installerade 285.79.

Permalänk
Medlem

Haha jag får sämre fps inomhus
Det roliga är att det inte är någon synbar skillnad mellan ultra och high. Inte ens när man drar ner vissa saker på medium. Möjligtvis skuggorna endast. Ser heller ingen skillnad på drawdistance på max en en bit under max. Det enda är att det påverkar fpsn.
Kör med Core2Duo@3.6 ghz, 4gb ram, 512mb hd4850.
Nu minns jag inte exakt, men kör 4xAA, 12x eller 16x AF. Drawdistance över lag 2-3 snäpp under max (på en skala till upp till 12 har jag för mig). Allt annat påslaget. Texturer på högsta, skuggor på medium.
Får ut typ 55fps utomhus. Inga dropps som kan påverkas av att jag har en 2kärnig processor vad jag har sett heller så har svårt att förstå rekommendationen för en Quad. Juste kör 1600x1200 också. Ser i princip ingen skillnad på mina inställningar och "ultra", även om "ultra" gör att jag får typ 5fps. Kantutjämningen 4AA räcker gott och väl ändå.
Så för alla som undrar så känns ultra som något man tryckt in i spelet för att göra pc användare mindre besvikna över att deras hårdvara inte behöver gå på knäna. Dvs skulle alla få ut typ 250fps på sina nya riggar så skulle de börja gnälla. Istället har man lagt till tunga saker som inte gör någon synbar skillnad så att de nya riggarna landar på runt 60fps. Antagligen för att inte folk ska känna att du uppgraderat i onödan
Spelet andas verkligen konsollportning precis som folk säger. Vilket i mitt fall är positivt kan avnjuta spelet med högsta möjliga visuella upplevelse på gammal hårdvara.
Skillnaden mellan medium, high och ultra är inte direkt som i crysis för den som undrar, utan snarare väldigt marginell.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

förstår inte varför jag inte kan köra allt på ultra?!

Förmodligen så funkar 6990 inte så bra med skyrim eftersom det kortet använder 2 GPU:s alltså crossfire, prova och stänga av det om det går

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Jag får runt 20 fps med allt på högsta (dator i sign) :S har de senate drivrutinerna och bf3 rullar i 60-70 på högsta :S

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 - 1TB Western Digital Caviar Black - Intel Core i5 2500K @ stock - Silversone Rv02 - 64gb m4 SSD - 8gb 1600Mhz Vengeance LP - NH-D14 - 2x upplåsta "6950" 2gb sapphire toxic edition - Corsair AX 850W 80+ Gold - Dell 2412M

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

Förmodligen så funkar 6990 inte så bra med skyrim eftersom det kortet använder 2 GPU:s alltså crossfire, prova och stänga av det om det går

Joo det var det jag tänkte på också!
amd håller på och fixar de nya drivers till crossfire.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Fjaen vad det gnälls ..det är ett rpg inte eyecandy ala crysis ....sen har elderscrolls styrsystem alltid vatt mongoliserat konsoll port eller inte.

För mig rullar det mjukt med allt max utom wievdistance som står på high, det hackar i 1920*1200 annars på mitt stackars 460....

Sen för er som har problem med styrningen ...så knepigt är det inte ..e är ok tab är cancel..resterande knappar är wsad t ctrl shift alt och q samt space ... var tusan ligger problemet ? det enda som strulat alls för mig när det gäller styrningen av menyerna är att ibland är det förbaskat svårt å få möget att accepta när man ska resta (vilket förmodligen är en bugg då det inte ens går å trycka på knappen med musen när det inträffar)

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk

1. Se sign.
- Vet inte exakt vilka inställningar jag kör med, men det mesta på high iallafall, lite andra saker som draw distance på medium, 1680x1050.
- Ingen krash/frys på de två timmar jag har spelat. Grafikkortet blir dock rätt varmt, 85 grader är väl ganska mycket?
- Framerate varierar en del, men den brukar hålla sig över 60 iallafall, och det är inte ovanligt att den ligger uppåt 100 och väl det, iallafall inomhus.
- Stör mig en aning på kontrollerna faktiskt.

Och:

1. Vapnen jag ser framför mig har blå outlines, märks oftast när man befinner sig på mörka ställen.

2. Flickering. Verkar som det händer utomhus oftast, när det är ljust. Det blinkar lite, liksom. Rätt störande.

- Fysisk kopia.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk

där är en bug som gör att man får lite fps när man öppnar menyn så får man låg fps så man måste minimera spelet och öppna det igen om man öppnar menyn igen så får man låg fps mina 2 6970 ligger på 40% usage lol fail

edit inte ends cod mw3 kan köra multi gpu fan va amd fails

Permalänk

kul tar tid som f**, laddar/updaterar från steam med 300kb/s nångon som vet det bästa landet att ladda ner från?

edit: nu nere runt 120kb/s och den vägrar gå upp

Permalänk

@felix spelet suger just nu måste fan minimera och öppna det för att få okey fps och så kan man inte öppna menyn för då får man låg fps igen

Permalänk
Medlem

Se min dator i signen. Jag spelar på allt max i full HD. har 59-60 fps stadigt. Ute som inne. Spelet sattes efter high när jag starta första gånge. Men det känns helt ärligt konstigt att det ställer in på high. När jag får 60 stadiga i ultra haha.

Spelet för den som ej har det. Är otroligt snyggt. Iallafall på Ultra. Knappt hunnit spela men buggarna regnar tätt. Som vanligt.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

yeah right du har inte 60 59 fps jag har 2 6970 och jag får 60 till 45 fps du vet att man måste sätta den på advanzed för att den ska använda aa?

Permalänk
Medlem

Fyller på mallen när jag kommer hem men vet nån konsolkommandot för att visa FPS?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Fyller på mallen när jag kommer hem men vet nån konsolkommandot för att visa FPS?

Fraps är gratis annars. Funkar i alla OpenGL och DirectX applikationer i stort sett.

Lustigt att spelet tyckte att jag skulle köra det i Ultra med mitt 5770 när det föreslår High till ett 6970? Verkar prestera väldigt olika på olika datorer, lite som Vista

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av wannabemixer:

yeah right du har inte 60 59 fps jag har 2 6970 och jag får 60 till 45 fps du vet att man måste sätta den på advanzed för att den ska använda aa?

Tänkte jag skulle frapsa det åt dig. Jag gick in i en gammal save i skogen. Jag har runt 30-40 fps med fraps recording på 60 fps, surround, full size. Men är det inte mycket träd runt om mig så blir det runt 60. Du har lite rätt dock. Jag gick in i inställningar för att se om jag verkligen maxat. Och ja allt är maxat. Förutom shadow som jag har på medium.

Sen kom jag på att jag bryr mig inte om du inte tror mig. orkar itne kompirmera, ladda upp etc. Ska spela skyrim. Jag kansk lägger upp en video senar, när jag tar paus.

Hur som helst så är det helt klart spelbart på ultra. Som sagt är det inte mitt i skogen så flyter det på som vilket fps som helst. Men även bland träd så är det mer en spelbart

Kan det itne vara så att det är rätt dåligt stöd för crossfire atm? Verkar ju helt ärligt inte vara så stor skillnad. Jag kör single kort. Prova nya catalyst

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av wannabemixer:

yeah right du har inte 60 59 fps jag har 2 6970 och jag får 60 till 45 fps du vet att man måste sätta den på advanzed för att den ska använda aa?

Negtiv cf-skalning?

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av felixhk96:

kul tar tid som f**, laddar/updaterar från steam med 300kb/s nångon som vet det bästa landet att ladda ner från?

edit: nu nere runt 120kb/s och den vägrar gå upp

Laddar ner från Belgien.
Ökade från 60kb till 1.2mb. Inte det bästa men det får duga.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

men har du anistopic på x16 ? och aa på x8 och det är nog dålig cf sacling

Permalänk
Medlem

Får ca 60 FPS avg med dator i sign. Ultra/AF16x/AA4x, 1680x1050, vysnc=off, enablat två extra ini skugg-inställningar som default är disablat.


Spelar som female Nord

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

gtx 580 stock. 28-40 fps allt på ultra. YES!

i7 920 @ 3,2 ghz

Permalänk
Avstängd

Själv har jag en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=860126 <--- sådan
Jag presterar inte bäst, men det är 75 FPS på HIGH
ibland så får jag FPS drops just vid rök, men annars är den perfekt
Säljer den även för 6500 kr om någon är intresserad.
Den klarar sketna MW3 på högsta inställningar, men så gör även en dator från 98

Permalänk

Får ca 20-30 FPS med allt på högsta med I7 2600K och 2X 6950(840/1325). Det måste väl ändå vara drivrutinerna som gör att FPS'n är så låg?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Får ca 20-30 FPS med allt på högsta med I7 2600K och 2X 6950(840/1325). Det måste väl ändå vara drivrutinerna som gör att FPS'n är så låg?

Crossfire orsakar förtillfället låg FPS bug. Du får bättre prestanda ifall du disablar det.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional