The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Csson:

Sitter ni redan o spelar? Jag pre-loadar nu från steam i typ 500kb/s. Innan sa steam till mig att jag inte kan spela än för att spelet är inte släppt. Är det något jag missat?

Vissa leker med vpn servrar.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

Enligt Steam släpps det om ungefär 8h, det är väl närmare 04:00 än 01:00 som tidigare diskuterades?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Synd att voucher inte fungerar längre, blir att hämta ett ex hos Webhallen imrn ;). Ni som redan fått, kom det med en karta + manual till PC?

Ja, jag fick med någon karta + manual iaf.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExtremeGFX:

Enligt Steam släpps det om ungefär 8h, det är väl närmare 04:00 än 01:00 som tidigare diskuterades?

Min säger 5 timmar.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExtremeGFX:

Enligt Steam släpps det om ungefär 8h, det är väl närmare 04:00 än 01:00 som tidigare diskuterades?

Say WHAT?! Okej nu måste jag ha en VPN, hjälp mig någon! Jag vet hur VPN funkar och sådär, vill bara ha en som har servrar i australien!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExtremeGFX:

Enligt Steam släpps det om ungefär 8h, det är väl närmare 04:00 än 01:00 som tidigare diskuterades?

Klockan är 01.00 på fredag - nu - i Delhi ungefär. I t.ex. Tokyo är den ~half fem på fredag morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Ja, jag fick med någon karta + manual iaf.

Ok, gött, blir väl värt att ta sig ner till affären i så fall

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Hehe, har tenta imorgon så är kanske tur att det inte fungerar atm^^ Även om det känns lite segt att ha väntat på spelet sedan innan jag visste att det skulle heta skyrim bara för att märka att det är tenta samma dag.

Permalänk
Medlem

This game will unlock in approximately 5 hours.

Så står det för mig i alla fall, puh Ska sitta uppe och skapa min karaktär. Sen sova, upp till föreläsningen, skriva projektrapport, hem, laga mat, ha parmiddag, sova, sen spela på lördag. Hemskt

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

This game will unlock in approximately 5 hours.

Så står det för mig i alla fall, puh Ska sitta uppe och skapa min karaktär. Sen sova, upp till föreläsningen, skriva projektrapport, hem, laga mat, ha parmiddag, sova, sen spela på lördag. Hemskt

Sova?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Min säger 5 timmar.

Samma här...

Permalänk

Jisses vilken hönsgård det har varit här hela dagen då. Ingen som har något informativt att nämna om spelet i fråga efter 6 sidor av ointressant babbel om beställningar och leveranser?

Jaja, nu ska jag däcka och inte vakna förrän jag får mitt sms-avi imorgon. 4kg lösgodis, en back läsk och ett gäng pasta-sallader har blivit inköpt under dagen, så nu är det bara spelet som fattas! Ligger sorterat i Sthlm.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en plan. Lägga mig tidigt, gå upp klockan fem, spela i en timme för att lindra det värsta suget, åka till jobbet, åka hem från jobbet, spela hela kvällen och natten.

Permalänk

Helvete Webhallen!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Say WHAT?! Okej nu måste jag ha en VPN, hjälp mig någon! Jag vet hur VPN funkar och sådär, vill bara ha en som har servrar i australien!

vpnsecure.me är den som flest använt tror jag, de hade t.o.m 10st skyrim australien servers uppe. Skulle dock för ungefär en timma sedan aktivera mitt skyrim med den men det verkar som deras servrar är överbelastade >_> har inte fungerat för mig den senaste timmen. Hoppas på att det funkar snart.

( Det kostar 14:- att få ett 2 dagars account där, det billigaste jag hittat som funkar med australien )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jahaja, gick in på Dustin för att kolla orderstatusen: Beräknad leverans 2011-11-15.

Edit: 10 sekunder senare ett mail som berättade om ändrat leveransdatum. Pluspoäng på det iaf.

Mitt har tydligen blivit skickat idag och är sorterat i Stockholm, så Dustin kanske lyckades få iväg spelen så de kommer i morgon i alla fall? Man får väl hoppas lite i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har en plan. Lägga mig tidigt, gå upp klockan fem, spela i en timme för att lindra det värsta suget, åka till jobbet, åka hem från jobbet, spela hela kvällen och natten.

Ibland är det skönt att vara arbetslös kan jag lova Hoppas bara jag får spelet i brevlådan imorgon.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Börjar skolan vid 8 imorgon och sen har flickvännen bjudit hit någon med hennes pojkvän som man måste vara proper inför. Helvete med.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

vpnsecure.me är den som flest använt tror jag, de hade t.o.m 10st skyrim australien servers uppe. Skulle dock för ungefär en timma sedan aktivera mitt skyrim med den men det verkar som deras servrar är överbelastade >_> har inte fungerat för mig den senaste timmen. Hoppas på att det funkar snart.

( Det kostar 14:- att få ett 2 dagars account där, det billigaste jag hittat som funkar med australien )

Har fått upp detta på sidan hela kvällen: Sorry no more registrations allowed!.

:/

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Har vi någon lösning på problemet att man endast får 20fps?

Pröva disabla crossfire, säkert det som ställer till det. Iaf är det en ganska vanlig bug för nya spel att Crossfire och kanske SLI ger t.o.m sämre prestanda än med ett kort endast.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Har fått upp detta på sidan hela kvällen: Sorry no more registrations allowed!.

:/

Jag lyckades skapa ett konto, kan lägga upp det i denna tråden för alla att använda så fort deras servers kommer upp igen... Förutsatt att de gör det :/

Permalänk
Medlem

Vart ser ni hur mycket tid det är kvar på Steam? Jag tycker mig minnas att det stod bredvid pre-load/play knappen när jag köpte Dragon Age 2 innan release, men för Skyrim hittar jag inget alls.

Permalänk
Medlem

Får blue screen då och då och nu har jag stängt av automatisk restart så jag kan se error medelandet. Måste jag spela BF3 tills jag får BSOD eller kan jag forca fram en på något sätt? Detta är för att få det gjort tills Skyrim är ute så därför postar jag det här

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Börjar skolan vid 8 imorgon och sen har flickvännen bjudit hit någon med hennes pojkvän som man måste vara proper inför. Helvete med.

Fruntimmer med sina parmiddagar och annat påhitt. Jag känner för dig min vän!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Vart ser ni hur mycket tid det är kvar på Steam? Jag tycker mig minnas att det stod bredvid pre-load/play knappen när jag köpte Dragon Age 2 innan release, men för Skyrim hittar jag inget alls.

Finns en tråd om detta om du går tillbaka till övriga datorspel...
20:59 hoppade det från 5 till 4h enligt min screen i den tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Csson:

Sitter ni redan o spelar? Jag pre-loadar nu från steam i typ 500kb/s. Innan sa steam till mig att jag inte kan spela än för att spelet är inte släppt. Är det något jag missat?

Yes, jag sitter och spelar nu.

Spelar en Wood Elf Female, med inriktning på bågskytte/stealth.

Bilder; Spoilervarning (om ni inte vill se en liten del av en stadsdel, lite landskap och min karaktär):

Bilder

Jag har även hunnit köra ett enkelt benchmarktest, med ett av mina två HD6950 aktiverat (crossfire drar ner prestandan just nu).
Grafikinställningarna är satta till 1920x1080, 16x AF, Ultra, 4x AA.

Frames Time (ms) Min Max Avg
268939 4651000 16 65 57.823

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Jag startade om Steam nu och nu står det 4h, så om det står att releasen är väldigt sen, prova att restarta Steam, då borde det ändras annars borde det ju funka att köra när klockan är slagen oavsett vad det står.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Bra då skall väl min dator klara av Ultra/AF16x/AA2x @ 1680x1050 med acceptabel FPS (gillar inte att spela med minimum fps absolut inte lägre än ca 30 och avg ska iaf va över 50).

Får hoppas att spelet kommer tidigt imorrn...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Yes, jag sitter och spelar nu.

Spelar en Wood Elf Female, med inriktning på bågskytte/stealth.

Bilder; Spoilervarning (om ni inte vill se en liten del av en stadsdel, lite landskap och min karaktär):

Bilder

Jag har även hunnit köra ett enkelt benchmarktest, med ett av mina två HD6950 aktiverat (crossfire drar ner prestandan just nu).
Grafikinställningarna är satta till 1920x1080, 16x AF, Ultra, 4x AA.

Frames Time (ms) Min Max Avg
268939 4651000 16 65 57.823

Najs att se, borde få en rätt trevlig upplevelse själv då, har nästan exakt samma förutom att min processor inte är klockad

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Fruntimmer med sina parmiddagar och annat påhitt. Jag känner för dig min vän!

Tack min vän! Ja eller hur, förstår aldrig vad som är så lockande med sådant. Kommer väl dessutom få hälla i mig en del rödtjut för att jag ska stå ut så kommer väl inte kunna spela efter heller

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED