Call of Duty: Modern Warfare 3 är här

Permalänk
Medlem

Mer av samma... blir inget köp.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Sgt.X:

köper deta bara för grafiken xD

+1

Skrivet av S2:

Någon som har installerat COD: MW3?

Startar man spelet med ikon på skrivbordet, eller är det på kassa sätt som BF3? (Origin, webläsare...)

Bf3 startar du väl också med ikonen? själv har jag inte haft uppe origin-fönstret sen jag installerade.

Skrivet av Robeliboban:

Gilla!

Permalänk

själv så stog man å köa i umeå utan för gamestop. i går mellan 00.00 till 01.00l va riktigt trevligt faktist. men det kunde ha varit mer folk va ju lita mer en 16ppl :/
när man kom hemm så vare bara att intstalera de å börja lira

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

De jag gillar med MW3 är att de har optimerat grafikmotorn så den är ju helt sanslöst bra nu. Och jag spelar inte FPS spel online för att glo på fet grafik utan för att få en bra spelupplevelse. Bättre att de är DX9 grafik som "alla" datorer kan klara av än att de hade gjort ett BF3 som 1/10 kan dra runt med optimal FPS ( 75-90 fps och aldrig droppa under 60 fps )

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Favoriseringen av konsoler har redan börjat "Elite fungerar till att börja med endast fullt ut för konsolversionerna, men PC-varianten lurar enligt uppgift runt hörnet." (frånsett alla utvecklingsaspekter som såklart också är gjorda efter konsoler)

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk

är det verkligen så dåligt som alla säger?, blev orolig nu för köpte det på lunchen...

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Nu kanske man slipper några av dem ensamvargarna man stött på och irriterat sig över i BF3

Man får hoppas på det ja Så irriterande när assaults som inte healar... BTW sorry för off thread.

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MightyKLARA:

Så du blir inte frustrerad att ramla genom backen eller se andra skjuta dej genom backen? Eller att spelet kraschar hela tiden? Eller kanske för att en del med dålig connection har oändligt med liv och dör 2 sec senare än alla andra? Detta har jag inte sett i mw3 hittills och jag har varit sjuk frustrerad över alla buggar i bf3. No hating mot spelkänslan i bf3 och teamplayet utan bara på alla buggar som gör att man ragequitar både med mening och annars så krashar spelet och man förlorar sina 12k xp;)

Så du spelar bf3 som man spelar cod?
Bra jobbat...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna köppt speler om de inte var ett årsen dem släppte föregångaren. man vill spela klart etg spel sen längta efter nästa. de ska inte stå runt hörnet. de ska vara vilda gissningar och rykten på forum flera månader. Som de var med Assians Creed 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Frågan är om MW3 är spelbart redan nu? Lider det av serverlagg mm. som Black ops gjorde? Är sjukt sugen på att köpa spelet, men vill att upplevelsen ska vara bra då jag köper det (:

Permalänk
Medlem

naaa, för likte mw2 , håller mig till bf3 ett riktigt spel!

Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti

Permalänk
Medlem

Och jag skulle inte kunna ha längtat mindre

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-modern-warfare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

Skumt när Fifa/Nhl spelen släpps (med mindre förbättringar) hyllas dom, men när CoD gör detsamma dissas dom.
Lite på modet och dissa CoD iofs.

Det är ju lite svårare att innovera ett sportspel.. FIFA/NHL/NBA etc har ju sina satta regler. Lagen har sina laguppställningar. De har sina stora turneringar och kupper. Vad kan utvecklarna göra, mer än att uppdatera grafiken och laguppställningarna varje gång? Sure, kanske är lite överdrivet att släppa det som ett nytt spel varje gång. Nya laguppställningar och lag skulle väl kunna släppas som en update, men grafikmotor-uppdateringar blir väl lite jobbigare.

Permalänk

Kommer köpa detta, ingen tvekan om det. Blev riktigt sugen nu. Självklart köpes detta inte till datorn utan konsollen. Najs tidsfördriv i soffan.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING, AMD 5600X, Corsair Vengeance DDR4 3600MHz 32GB, MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X 8GB, Cooler Master MasterLiquid Lite 240 AIO, MASTERBOX NR200, WD Blue SN550 1TB, 2x 250 GB SSD, Xiaomi Mi Curved 3440 x 1440.

Permalänk
Skrivet av excepto:

... jag stannar vid BF3 för man (jag) blir mindre frustrerad av spelet och det finns mycket mera partykänsla (typ lagspel, inte "UNTS UNTS UNTS UNTS, DET EH FEIST NUH")

Haha, klockrent

En positiv sak är dock att det verkar som de har gjort om "Killstreaks" till nån form av "Pointstreak", där du även får poäng för att utföra objectives.
Det är ju dock inte en dag för tidigt då jag tycker CoD MW serien alltid lidit av att folk jagar killstreaks för mycket och inte bryr sig om objectives.
Särskilt frustrerande för mig som i princip bara kör objective games (eg. Headquaters/Domination/Demolition).

Kommer säkert inte att köpa MW3 på ett tag, fullt upp med BF3. Sen blir det nog att fundera om man vill ha det som ett casual game i soffan på PS3 eller lira ordentligt på PC.

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

+1

Bf3 startar du väl också med ikonen? själv har jag inte haft uppe origin-fönstret sen jag installerade.

Med den ikonen startar du din webbläsare, där du väljer vilket mode du vill köra.

/ Stefan.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Det var ju i alla fall lite skillnad mellan mw och mw2. Visst, det här är ett bra spel, precis lika bra som mw2, men vad är skillnaden? Mina kompisar köper det för nya kartor och banor och jag tjatar inte på dem. De får köpa vad de vill. Men det är för mycket pengar när man i stort sett får samma spel so mw2 fast med andra kartor och vapen.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Hittills är jag inte nöjd för fem öre. Det är som att spela MW2 fast med nya banor.

Hittills är jag nöjd. Det är som att spela MW2 med nya banor.

Permalänk
Medlem

Spelar CoD för SP.

Permalänk
Medlem

Fan blir givetvis tvungen att köpa MW3 när alla mina polare gått till det. Men jag hörde att dedikerade servrar bara fanns orankade? betyder det att rankade servrar är IWnet? Jag är bannad på iwnet sen ett bra tag tillbaka när jag hamnade i en hacker lobby på MW2..

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Varför ändra på något som är bra? Om MW3 är lika bra som MW2 så blir jag nöjd

Permalänk
Medlem

Vad tror du?

Permalänk
Medlem

Har själv inte testat MW3 ännu.

Men jag menar... Det ser och spelar ju exakt som MW2? Fattar inte hur de kan gilla online läget så mycket om det verkar vara MW2 med ett enda nytt gamemode och lite bot-killing-survival saker?

BF3 liknar i alla fall inte något annat BF3 spel speciellt mycket. Men MW3 verkar extremt likt MW3, i alla fall från det gameplay jag sett...
IGN gav det 9.0, looovar att de skulle gett det 10 egentligen, men de ville inte skapa en fet strid mellan BF3 och COD fansen!
Får vänta tills någon polare köper det så jag kan testa.
Call of duty kan för mig gå hem på konsoll, medan BF3 är för PC.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk

CoD:MW Franchisen måste vara det mest värdelösa som någonsin släppts. Ever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heya:

Schysst källkritik. En snubbe skriver en sak på 4chan- Då måste det ju vara sant!! Suck...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av carry:

Hittills är jag nöjd. Det är som att spela MW2 med nya banor.

Det låter bra det, Mw2 är en av mina favoriter bland CoD liren

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Schysst källkritik. En snubbe skriver en sak på 4chan- Då måste det ju vara sant!! Suck...

Sa aldrig att det var sant, frågan var inte ironisk..
Jag tror de kan bli mutade då och då, har ju läst om ställen som inte fått recensions-exemplar för att de inte gått med på att ha spelet på framsidan av tidningar eller inte kunnat gå med på villkor om att inte ge negativ kritik osv, från säkra källor. Har dock inga länkar, mutade med pengar är inget jag hört talas om "officiellt" än iaf.

För övrigt gav IGN spelet 9/10.

Permalänk
Medlem

MW3 stödjer inte dedikerade servrar på rankade matcher så det blir definitivt inget köp för mig.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC