Call of Duty: Modern Warfare 3 är här

Permalänk
Medlem

kommer att inte köpa den.BF3 all the way!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Medlem

Oj, det var mycket tjat på att det var fult. Spelar det verkligen så stor roll för att avnjuta ett spel, eller tjatas det för tjatandets skull?

Nu kanske jag är lite partisk då jag har uppskattat spelserien hittills (mest bara single player läget dock). Blir att spela som ensamvarg i story mode. Nätet är dess största styrka men, ogilla.

Permalänk
Medlem

Visst önskan om lite ny grafikmotor vore ett + då jag själv har en dator som jag vet klarar men jag tycker ju Mw2 motorn duger fint och det gör så att många med lite äldre datorer kan lira utan problem.
BF3 grafiken (Ultra) slår ju CoD med flera längder men som andra har prata på så är det väldigt olika på hur man kör sin spelroll i spelen jag har lira CoD i många år och tycker man "Kör för sig själv" panga och fixa killstreaks och bara ha lite allmänt kul för sig själv när det går bra alltså inte så mycket team.
BF3 har du så mycket mer för ett perfekt team lir. tex
Assult/medic, Engineer, Support, Recon

att lira 4 polare på Conquest med fordon så är det aldrig fel med
en medic som kan få en till liv igen eller medickit låda
en engineer som kan plocka ut plan/bil med Stinger och c4
en Support som kastar ut ammo låda
en Recon (Sniper) som scoutar läget
är en härlig känsla i spelet om man lirar så men det är väl hur jag tycker

medans CoD är snabbt händer mycket / snabba kartor kul att lira när man vill komma bort från teamplay och bara köra för skoj

så känner jag för spelen

Visa signatur

CPU: I9-9900K - Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F - Minne: Corsair Vengeance RGB PRO Black 2x8 3200Mhz - Grafik: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming - Lagring: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 - Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X - Galaxy Silver

Permalänk
Medlem

Någon som har installerat COD: MW3?

Startar man spelet med ikon på skrivbordet, eller är det på kassa sätt som BF3? (Origin, webläsare...)

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa 2 liter mjölk istället för filmjölk.... (ungefär samma intressanta fakta som majoriteten skrivit i denna tråd)

Skrivet av S2:

Någon som har installerat COD: MW3?

Startar man spelet med ikon på skrivbordet, eller är det på kassa sätt som BF3? (Origin, webläsare...)

/ Stefan.

Du startar genom att klicka på ikonen (de kommer starta steam automatiskt)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Har fullt upp med BF3 och kan inte sen en enda anledning att lägga pengar på detta.

Förhoppningsvis räcker BF3 i ett par år nu!!!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

jag finner inget fel med MW3s grafik, jag stannar vid BF3 för man (jag) blir mindre frustrerad av spelet och det finns mycket mera partykänsla (typ lagspel, inte "UNTS UNTS UNTS UNTS, DET EH FEIST NUH")

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Lika tråkigt som black ops och alla dom andra , 499kr i sjön xD cod serien har sugit efter cod 4,

Visa signatur

Stationär: Rysk Super Maskin

Permalänk
Skrivet av excepto:

(jag) blir mindre frustrerad av spelet

Så du blir inte frustrerad att ramla genom backen eller se andra skjuta dej genom backen? Eller att spelet kraschar hela tiden? Eller kanske för att en del med dålig connection har oändligt med liv och dör 2 sec senare än alla andra? Detta har jag inte sett i mw3 hittills och jag har varit sjuk frustrerad över alla buggar i bf3. No hating mot spelkänslan i bf3 och teamplayet utan bara på alla buggar som gör att man ragequitar både med mening och annars så krashar spelet och man förlorar sina 12k xp;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Har fullt upp med BF3 och kan inte sen en enda anledning att lägga pengar på detta.

Förhoppningsvis räcker BF3 i ett par år nu!!!

Aaa halva striden var ju att släppa BF3 innan, hade planer på att köpa båda men det blir förmodligen enbart BF3 (som jag redan har) nu

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Du startar genom att klicka på ikonen (de kommer starta steam automatiskt)

Helt ok, så länge spelet är startat så går det snabbare att byta mode och banor hoppas jag. BF3, avslutas spelet och man måste starta upp det igen om man skall byta mode, eller bana.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Skumt när Fifa/Nhl spelen släpps (med mindre förbättringar) hyllas dom, men när CoD gör detsamma dissas dom.
Lite på modet och dissa CoD iofs.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Aaa halva striden var ju att släppa BF3 innan, hade planer på att köpa båda men det blir förmodligen enbart BF3 (som jag redan har) nu

Ja och det är nog därför vissa saker i BF3 inte dirket känns färdiga utan lite ihop slaffsat
Viktigaste att få ut spelet först.

Men ett par patcher till så blir det nog bättre och sen får vi se om det börjar dyka upp patcher som gör allt sämre i god bf2 anda hahaha

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Har spelat mkt CoD men tycker att alla spelen efter CoDmw bara har blivit sämre och sämre, håller mig till BF3!

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 PRO REV B3 CPU: Intel Core i5 2500K 4.3 GHz CPU Kylning: Cooler Master Hyper 212 Plus + Scythe 120mm Gentle Typhoon x2 Ram: Corsair 16GB CL9 2133Mhz Diskar: 1TB Samsung Spinpoint F3 SSD: Samsung SSD 840 EVO 250G Chassi: Fractal Design Define R3 Nätagg: Corsair TX 750W V2 80+ Bronze Gpu: Palit GTX 1060 6GB Skärm: BenQ 24" G2420HD

Permalänk
Medlem

Varit en trogen cod:are sen det första kom ut, men mw2 och bops svek mig ganska så hårt! blir nog till och vänta tills det blir lite billigare.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

Skumt när Fifa/Nhl spelen släpps (med mindre förbättringar) hyllas dom, men när CoD gör detsamma dissas dom.
Lite på modet och dissa CoD iofs.

Där är väl skillnaden att folk faktiskt är beredda att betala bara för att få med de nya spelarna, laguppställningarna och liknande. Sen så tokdissas ju Fifa/PES ganska ofta tycker jag. Själv gillade jag PES2 bäst och har följdaktligen dissat allt efter

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Går ju inte å hoppa över mw3 om man spelar bf3. Båda är bra spel.... Trevlig vinter vi har framför oss;)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Kunde inte bry mig mindre.. serien dog efter CoD 5

Call of Duty (Nytt)
Call of Duty 2 (Uppföljare)
Call of Duty 3 (Konsolspel)
Call of Duty 4: Modern Warfare (Nytt)
Call of Duty 5: World At War (Expansion)
Call of Duty 6: Modern Warfare 2 (Kopia)
Call of Duty 7: Black Ops (Kopia)
Call of Duty 8: Modern Warfare 3 (Kopia)

Call of Duty 4: Modern Warfare och Call of Duty 5: World at War är två av dom bästa spelen jag någonssin spelat för övrigt.. tråkigt att dom förstörde serien

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Sitter och pillrar på en compare.

Permalänk
Medlem

har spelat detta nu i ca 3 timmar...och jag tycker MW2 är mycket bättre. samt ogillas att alla sniper vapen är 1 hit kill..

Permalänk

Kommer köpa för singleplayer. Multiplayern är inte min kopp te. En kväll Michael Bay action i spelform är inte helt fel.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MightyKLARA:

Så du blir inte frustrerad att ramla genom backen eller se andra skjuta dej genom backen? Eller att spelet kraschar hela tiden? Eller kanske för att en del med dålig connection har oändligt med liv och dör 2 sec senare än alla andra? Detta har jag inte sett i mw3 hittills och jag har varit sjuk frustrerad över alla buggar i bf3. No hating mot spelkänslan i bf3 och teamplayet utan bara på alla buggar som gör att man ragequitar både med mening och annars så krashar spelet och man förlorar sina 12k xp;)

Inget av det där finns kvar.....

Skrivet av Robbaz:

Sitter och pillrar på en compare.

Kommer du märka nån skillnad, tror du?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

För mig dog COD serien efter COD 4. COD 1 och 2 till PC var super men det blir bara för mkt i modern warfare liren, likt en dålig Michael Bay rulle! 100 vs 1 och man har en luftpistol känns det som för mkt helt enkelt..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

Skumt när Fifa/Nhl spelen släpps (med mindre förbättringar) hyllas dom, men när CoD gör detsamma dissas dom.
Lite på modet och dissa CoD iofs.

En av de mest sanna kommentarerna jag läst i forumet!

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt det är både bu och bä att Cod har blivit så stort som det blivit. BF3 har gått från att vara just Battlefield till att bli mer åt Codish hållet men samtidigt måste konkurrensen finnas för att utvecklingen ska ske. Just därför kan jag bara tycka det är synd att cod inte har utvecklats mer än det har gjort till MW3.

Permalänk
Inaktiv

Måste bara fråga.
Jag blev bannad på MW2 för Aimbot/Wallhack. Mitt konto var hackat i en vecka och eftersom steam har en sån jätte snabb support så var jag bannad på MW2 när jag fick tillbaka det.
Är det någon risk att jag är bannad på MW3 serverna också?
Kör dom med IWnet också?

Och nu till ämnet om grafiken: Skit i grafiken och kör det för bra gameplay istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det kommer finnas dedikerade servrar, men BARA för orankade servrar.
Tydligen är dedikerat inte bra för rankning... hur fan de än tänkte där?

MW3, nej tack.

Ja precis, hur fan tänker dom egentligen? Hade jag vart sugen på att köpa detta så hade det vart ett stort minus att det inte finns dedikerade med ranking. Efter deras senaste släpp med ett par pauser i var och varannan match pga "searching for new host" och liknande sjukt störande bs så borde dom ha lärt sig kan man tycka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

Skumt när Fifa/Nhl spelen släpps (med mindre förbättringar) hyllas dom, men när CoD gör detsamma dissas dom.
Lite på modet och dissa CoD iofs.

Samma sak som att det är på modet att dissa allt som Apple kommer med?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Skojar du? Grafiken är densamma som COD 4, dvs MW1. Det ända som är nytt i detta är lite nya mods, samt skins. Man kan jämföra Call of duty med Apple = de ser inget fel att mjölka en produkt länge, och hålla sig till samma hårdvara så länge som folk köper det.

Det roliga med den jämförelsen är att Apple var bland de första med bärbara Sandy Bridge-processorer, först med Thunderbolt och först med Z68-chipset, så var passar CoD in i jämförelsen?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Inget av det där finns kvar.....

Kommer du märka nån skillnad, tror du?

Ps3 är helt klart lägre upplöst än Xbox 360, sitter och installerar skiten med dvd på pc nu. Aldrig gjort det på flera år känner mig ung igen haha.