Inget midnattsöppet för Skyrim

Permalänk

Inget midnattsöppet för Skyrim

Hade ändå hoppats på Webhallen, grovt besviken faktiskt...

Självklart är det inte lika mycket att tjäna på det när det inte är ett multiplayerspel osv men det är precis dessa små saker som alltid påminner om hur osköna Webhallen faktiskt är och i slutändan bara bryr sig om sin vinst. För mig är detta den mest betydelsefulla spelreleasen hittills genom mina dagar som gamer, jag har aldrig längtat så mycket efter att ett spel ska släppas. Visst är jag en avgudande fan av TES och det är inte lika mycket av en big deal för alla andra här i Sverige/Stockholm men det är inget snack om att denna release är enormt efterlängtad! Detta bryr sig inte Webhallen inte om, alls.
Det skulle definitivt komma massvis med folk för att köpa Skyrim så fort de bara kunde, tillräckligt många för att det ändå skulle vara klart lönsamt tror jag, men inte så brutalt lönsamt att de orkar bry sig tydligen...

Ville bara skriva av denna grova irritation, men är lika intresserad av att få andras synpunkter på saken också, är jag den ända som tänker såhär?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Var glad att de har nattöppet och events för några spel alls.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

är inte bara att ha öppet lite längre, säkert inte så poppis hos personalen direkt, eller hade du varit sugen att vara på jobbet halva natten fredag-lördag? nej tack.
som sagt ovan, var glad att de har det nån gång alls

Permalänk
Medlem

Webhallen kan inte ha nattöppet varje gång ett spel släpps. Visst, Skyrim hör inte till de minsta men försäljningsmässigt så hör det inte till de största heller. Att de har nattöppet för Gears of war, Halo, Call of duty, Battlefield m.fl. betyder bara att dessa spel säljer mkt bättre och därför kan det vara mer lönsamt för webhallen att ha nattöppet.
However... om Bethesda skulle komma med ett multiplayerspel som kretsar runt TES-världen så skulle de nog få nattöppet haha

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

är inte bara att ha öppet lite längre, säkert inte så poppis hos personalen direkt, eller hade du varit sugen att vara på jobbet halva natten fredag-lördag? nej tack.
som sagt ovan, var glad att de har det nån gång alls

Det är natten torsdag-fredag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lanbonden:

är inte bara att ha öppet lite längre, säkert inte så poppis hos personalen direkt, eller hade du varit sugen att vara på jobbet halva natten fredag-lördag? nej tack.
som sagt ovan, var glad att de har det nån gång alls

Äh så jädra jobbigt är det inte att vara uppe några timmar och gneta. Som ovan nämnt var det också natten mot fredag och inte lördag
Det handlar nog helt enkelt om att det inte är en tillräckligt viktig release för dem att köra nattöppet och oavsett popularitet så blir det nog småknepigt för dem att hålla två nattöppet med allt vad det innebär samma vecka som MW3-releasen som var nu bara 3 dagar innan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

en viktigt poäng med skyrim är att den använder steam så du kommer inte kunna spela nå tidigare hur som helst (pc verson är klart bättre eftersom den har mod tools) och en annan sak är att skyrim är inte ett online spel så det spelar inte så stor roll när du får spelet eller börjar.

ta tex. WoW om du är snabb nog så kommer du ligga farmför alla andra vilcket betyder att du inte behöver trängas med alla andra på din server (nog för att börja kl 5 på morgonen är en bättre idea när det kommer till tid spenderad)

Permalänk
Medlem

VA? Jag som hade planerat att dra på mig fullrustningen Hade dragit ner skiten ifrån vinden och var säker på att vinna en collectors edition eller liknande.
Fan säger jag bara

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av harith:

en viktigt poäng med skyrim är att den använder steam så du kommer inte kunna spela nå tidigare hur som helst (pc verson är klart bättre eftersom den har mod tools) och en annan sak är att skyrim är inte ett online spel så det spelar inte så stor roll när du får spelet eller börjar.

ta tex. WoW om du är snabb nog så kommer du ligga farmför alla andra vilcket betyder att du inte behöver trängas med alla andra på din server (nog för att börja kl 5 på morgonen är en bättre idea när det kommer till tid spenderad)

Exempelvis senaste cod-spelen använder ju också steam så det argumentet håller väl inte? ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Klart allt handlar om vinst för företag, hade du velat driva något som inte gick på vinst?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Kanske kan det vara så att Elder scrolls spelen helt enkelt har en mognare publik än de som dreglar efter CoD, MW, BF3 osv ?
Jag tror det eftersom de senare spelen är mer inriktade på snabb action och Elder scrolls spelen kräver mer tålamod.

Äldre personer ser garanterat mer sällan någon poäng i att sitta och vänta vid någon spelaffär halva natten.
Det där fanatiska köandet för att få se någon idol eller vänta på någon film eller spelsläpp är oftare något som hör yngre tonåren till.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det är bra.
Kanske mindre Oblivion-fanboys försvinner också.

Go go!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Dom hade ju nyss en, är nog svårt att motivera 2 samma vecka. Fick antagligen välja mellan MW3 och Skyrim och kom fram till att MW3 skulle ge större uppslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Själv tycker jag det är bra.
Kanske mindre Oblivion-fanboys försvinner också.

Go go!

Hur tänker du nu?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Klart det är bra att de har nattöppet över huvud taget vid vissa releaser, men det är just att de har öppet vid de spel de har öppet vid och sedan dissar Skyrim som gjort mig lack. Men det var ju även därför jag gjorde denna tråd, för att kolla om det bara var jag som kände såhär eller om det var en majoritet som tyckte likadant. Det verkar som att Skyrims release är mycket större i mitt huvud än vad resten av världen verkar tycka att den är...

Klart att man inte vill driva något som inte går med vinst, men i Webhallens fall så är de så stora att de skulle kunna kosta på sig ett till midnattsöppet bara för kundernas skull om de nu brydde sig. Så hade jag velat göra om jag bestämde över en väldigt lyckad butikskedja så som Webhallen, men om man bara bryr sig om att vinsten ska vara så hög som möjligt in på minsta lilla krona så får man väl vara sådan också, tycker bara det är trist...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Ja, det här spelsläppet skulle iallfall jag säga är en otroligt mycket större händelse än MW12, CoD23 eller vilket spel i ordningen det nu är på de där dussin-shooters spelen. Där kommer ju nya spel hela tiden.
Ett nytt genomarbetat Elder scrolls är däremot något stort och ovanligare, runt 5 år sedan det senaste i serien släpptes.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Klart det är bra att de har nattöppet över huvud taget vid vissa releaser, men det är just att de har öppet vid de spel de har öppet vid och sedan dissar Skyrim som gjort mig lack. Men det var ju även därför jag gjorde denna tråd, för att kolla om det bara var jag som kände såhär eller om det var en majoritet som tyckte likadant. Det verkar som att Skyrims release är mycket större i mitt huvud än vad resten av världen verkar tycka att den är...

Det är absolut inte bara du. Är lika arg jag med.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Förstår dom.
Skyrim är en stor hyp av alla elder of scrolls fans men kommer vara lika dåligt som Oblivion.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Var glad att de har nattöppet och events för några spel alls.

Lite så tänker jag med. Visst, skyrim kommer sälja bra men knappast i samma liga som BF3 eller MW3.

Permalänk
Medlem

Jag är också lite putt faktiskt men samtidigt förstår jag dom. Spelet lär väl sälja väldigt bra på steam så förklaringen ligger väl kanske där. Sen tror jag inte att Webbhallen måste gå med enorm vinst under tiden de har nattöppet. Den uppoffringen får de igen flera gånger genom att vara den hängivna spelbutiken.

Permalänk
Skrivet av Leffe_Sweden:

Hade ändå hoppats på Webhallen, grovt besviken faktiskt...

Självklart är det inte lika mycket att tjäna på det när det inte är ett multiplayerspel osv men det är precis dessa små saker som alltid påminner om hur osköna Webhallen faktiskt är och i slutändan bara bryr sig om sin vinst. För mig är detta den mest betydelsefulla spelreleasen hittills genom mina dagar som gamer, jag har aldrig längtat så mycket efter att ett spel ska släppas. Visst är jag en avgudande fan av TES och det är inte lika mycket av en big deal för alla andra här i Sverige/Stockholm men det är inget snack om att denna release är enormt efterlängtad! Detta bryr sig inte Webhallen inte om, alls.
Det skulle definitivt komma massvis med folk för att köpa Skyrim så fort de bara kunde, tillräckligt många för att det ändå skulle vara klart lönsamt tror jag, men inte så brutalt lönsamt att de orkar bry sig tydligen...

Ville bara skriva av denna grova irritation, men är lika intresserad av att få andras synpunkter på saken också, är jag den ända som tänker såhär?

Det är väl självklart att Webhallen är ett vinstdrivande företag och agerar därefter? Att lacka ur pga att du inte får ditt spel mitt i natten vore väl som att brinna av för att Ica inte öppnar dörrarna åt dig efter stängning bara för att du behöver dasspapper.

Får lite känslan av att du ser Webhallen mer som en "polare" än ett företag som vilket annat.
Varför de har nattöppet vid stora releaser beror nog snarare på att de vill minska stressen vid ordinarie öppettid dagen efter. Sen att de är så pass justa att de gör ett kul event av det är väl bara en bonus. Vi som gamers bör väl snarare vara glada över de gånger vi faktiskt får komma och köpa spelen redan vid tolvslaget, men att bli sur över att de inte har öppet mitt i natten bara för att Skyrim är det spel DU har sett fram emot mest av allt känns lite väl hybris.
Chilla på torsdag kväll istället, kolla igenom filmer och recensioner av spelet och tagga. Sen somnar du in förväntansfull som ett barn natten före julafton.

Snön ligger vit på taken, Webhallen-tomten är inte vaken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Hur tänker du nu?

Tänker att Oblivion-fanboys är generellt sätt jävligt dåliga.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Tänker att Oblivion-fanboys är generellt sätt jävligt dåliga.

Huh. Har inte mött en Oblivion fanboy än. Har mött en del Morrowind fanboys som hyllar Morrowind som en gud dock. (Är en själv... )
Vad brukar en Oblivion fanboy göra?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Jag gillar alla morrowind fanboys jag har sett de senaste dagarna (blev nyligen medlem här). Det verkar som att vissa (Azoicer) tycker att dom är mycket bättre än de så kallade oblivion fanboysen för dom tycker att oblivion vilket uppenbarligen är fel. Man får ju inte tycka olika, hur skulle världen då se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Huh. Har inte mött en Oblivion fanboy än. Har mött en del Morrowind fanboys som hyllar Morrowind som en gud dock. (Är en själv... )
Vad brukar en Oblivion fanboy göra?

Hylla Oblivion för att vara awesome, utan att spelat de andra spelen.

Skrivet av foxyperson:

Jag gillar alla morrowind fanboys jag har sett de senaste dagarna (blev nyligen medlem här). Det verkar som att vissa (Azoicer) tycker att dom är mycket bättre än de så kallade oblivion fanboysen för dom tycker att oblivion vilket uppenbarligen är fel. Man får ju inte tycka olika, hur skulle världen då se ut.

Äh. Jag klagar på Oblivion av obvious reasons.
Till exempel: askasst röstskedespeleri/implementering, "för" hand in hand med spelaren, för lite ens karaktär som gäller mer på dig själv som spelare, lore-rape, med mera.

Är snarare en TES fanboy. Rätt ska vara rätt, eller i alla fall bra implementerat.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

De sysslar inte med välgörenhet. Poängen med att driva företaget är ju att tjäna pengar, precis som du inte går till jobbet utan att få betalt.

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Äh. Jag klagar på Oblivion av obvious reasons.
Till exempel: askasst röstskedespeleri/implementering, "för" hand in hand med spelaren, för lite ens karaktär som gäller mer på dig själv som spelare, lore-rape, med mera.

Är snarare en TES fanboy. Rätt ska vara rätt, eller i alla fall bra implementerat.

Jag Har bara spelat oblivion vilket jag tycker är ett av de bästa spelen jag någonsin har spelat, får nu då hoppas att skyrim är något vi båda kan gilla