Permalänk

Har byggt denna dator, vad tycks?

Hej. Är ny här och hoppas på lite synpunkter i rätt riktning angående mitt köp av dator.

Byggde ihop denna. Bra, dåligt? Ändra något?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1089321/2011-11-06

Några saker jag funderar över är om nätaggregatet klarar av att köra båda grafikkorten i crossfire/sli samt driva resten av delarna eller måste jag köpa mer power? Får korten plats i chassit och kommer dem att få mycket utrymme mellan varandra så att kylningen inte blir dålig?

En annan sak jag funderar över är om det spelar någon roll att man kör intel processor och radeon kort? Har sett att många använder amd processor tillsammans med radeon? Är det några för- och nackdelar?

Jag är tacksam för all hjälp...

Mvh
Kim

Permalänk
Medlem

extremt dyr hdd? Du kan köpa en 1TB caviar black och en 120GB ssd och ändå komma undan billigare. Behöver du mer lagring kan du ju köpa till en 2TB sen när priserna har återgått till det normala

Permalänk

du har rätt. HD kan man nog vänta lite med. Har en 400gb sata disk hemma som förmodligen kan användas under tiden tillsammans med en ssd disk.

Behöver dock veta vad ni mer kunniga har att säga om mina tidigare frågor?

Permalänk
Medlem

PSUn räcker för dom grafikkorten. Finns en sida för att räkna på sånt (http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp).
Vet inte hur det är med plats och värme i det chassit men 2 grafikkort alstrar givetvis en hel del värme...ev nån extra fläkt.

Gissar att datorn ska användas till spel? i5 2500k ska, vad jag har förstått, fungera i princip lika bra som i7 2600k när det gäller just spel så det kanske är bättre att ta en sån och lägga mer på grafikkorten..ex 2x 6970 ist

Permalänk

tror det blir i7 2500k istället och 2 st 6970 2GB i crossfire. Kommer dessa två kort få plats i moderkortet samt chassit? Kommer allt flyta på bra ihop ?

Permalänk
Medlem

du får kolla på chassitillverkarens sida. bör stå hur mycket plats det finns för grafikkort. Ja det finns ingen anledning vad jag vet att dom inte skulle funka bra ihop