uTorrent måste Ominstalleras efter varje Reboot

Permalänk
Medlem

uTorrent måste Ominstalleras efter varje Reboot

Hey! Efter jag köpte min nya dator så har jag fått ett antal små problem här och där. Ett utav dem är att varje gång jag Startar om min Dator eller avslutar uTorrent så istället för att uTorrent ska startas upp som vanligt (har valt att uTorrent skall startas upp automatiskt vid uppstart) så kommer istället Installations Guiden upp, dvs. den man Installerar uTorrent med. Tar ca. 20sec att Installera men det är EXTREMT störande att behöva göra det varje gång jag startar om datorn. Flippar över på det. Och självklart så förstår jag inte varför detta händer.
Varför ska jag behöva Installera om uTorrent vid varje omstart för? Kommer den inte ihåg att jag redan har Installerat den eller? Vad händer?

Permalänk
Vila i frid

Du har förmodligen problem med fil-rättigheterna på ditt W7-konto. Avinstallera uTorrent. Skapa en ny användare. Logga in på den nya användaren och installera uTorrent. Funkar det då vet du var du ska leta...

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har installationsprogrammet för uTorrent i Autostart?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Låter som att du kör intstallern varje gång du rebootar... Se till att din genväg pekar på rätt EXE-fil och inte på installer-filen.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Hmm okey, ska kolla på det och se så jag valt rätt fil till Autostart

Permalänk
Medlem

C:\Users\Anunnaki\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
Är det här ni menar? Om det är här ni menar så ligger det bara 3 program, inte uTorrent. Man kan välja inne i uTorrent itself om den ska starta när Windows startar eller inte.