Något fel på nya routern? Riktigt seg nerladdning

Permalänk

Något fel på nya routern? Riktigt seg nerladdning

Tjena, allt började med att vi var ute på internet och helt random så sluta det fungera. Det står att det ska funka men vägrar att fungera, vi köpte då ny rotuer som heter: D-link DIR-635. EFter vi bytte till denna så blev det nästan värre, och att nu när vi laddar ner så laddar vi ner med 30-50kb/sec, förut låg det på 500/800 kb/sec. Och vi kör även med ett 8mb internet så. Jag undrar vad som kan vara problemet? Det jag mest vill ha reda på är vrf vi bara laddar ner med 30-50 kb/sec? För att när man ska ladda ner något så tar det ju verkligen ett år. Riktigt tacksam för svar. MVH Marcus.

Permalänk
Hedersmedlem

Saknas lite information för att man ska förstå vad det handlar om tycker jag.

1. Hur testar ni att ladda ner? Torrent? FTP? Web?
2. Vad får ni för hastighet utan router?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Prova att gå in i routerns inställningar bocka ur "quality of service" eller " QoS". Innan jag avaktiverade denna superfunktion, vilken var aktiverad från start, var min dlink router värdelös. Kunde inte se på svtplay, tog timmar att ladda upp några bilder etc.