AMD rullar ut Catalyst 11.10

Permalänk
Medlem

Det är så här man löser buggarna:

New profiles added to this release:
- NBA 2012: Disables CrossFire

Tur att man inte spelar sportspel.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att alla får sådana problem, mitt 5970 ångar på gött med nya drivrutiner. Jag känner ingen skillnad, får se vad fraps säger imorrn.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk

fick bsod med:( starta sedan om och rensade med driver sweeper och när jag installlerar så avbryter windows installationen mitt i och säger att drivrutinerna inte är digitalt signerade:P på hemsidan går ej 11.9 att hitta så nu vetifan vad jag ska göra. har ett 6870 för ni som frågade om 6xxx serien hadde problem.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Med andra ord så är denna drivrutin inget att installera?

Jo

Skrivet av Dumsnuten:

Flera som fått BSOD verkar ha grafik kort ur 5xxx serien? Någon/några som fått bsods när man har 6xxx?

Kör upplåst 6950 och det fungerar utmärkt

Skrivet av skewgen:

ahh äntligen kan man köra 16000x16000 pixlar, var lite jobbigt innan...

Ja, lite lagom kul när man kom hem med sin nya 200-tums skärm, och så kunde man inte ens köra med rätt upplösning

Skrivet av steamuser:

nån som bluescreenar med ett kort? eller 6950?

Funkar fint på mitt

Permalänk
Medlem

Lyckades installera 11.10 och CAP 4 utan problem. Antar att jag är lyckligt lottad. Båda mina 6970 kör runt 100% så jag är nöjd.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

inget problem här. krävdes en omstart bara

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Jag sitter på ett 4870.

EDIT. Fan. Jag får blåskärm på preview 3 också.

Jag kör 4890 i cf med preview 3 utan något problem överhuvudtaget.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Så där, var bara tvungen att:

1: Avinstallera allt med AMD programvara etc
2: Avinstallera bildskärmsdrivrutiner (via enhetshanterare)
3: Stänga av datorn och ta ut ett av korten
4: Starta datorn med bara ett kort i
5: Stänga av och sätta tbx kortet
6: Installera allt igen och så fungerar det

Permalänk
Skrivet av Eiai:

Dessa drivare förstörde min CCC då jag inte kan se några menyer på den.. antar att jag använder 10.09 medans då..

Menyer fungerar för mig, avinstallera drivrutinerna först normalt sen starta om i felsäkert läge och kör driversweeper innan du installerar nya drivisar så brukar det fungera problemfritt

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Verkar som att folk har problem med dessa drivrutiner.

Tycker att mitt BF3 fungerar utmärkt för mig atm med 11.10 preview 3. Så jag undrar om det finns någon vinst i att installera drivrutinerna? någon som har fått några positiva skillnader med 6870 cf?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Verkar som att folk har problem med dessa drivrutiner.

Tycker att mitt BF3 fungerar utmärkt för mig atm med 11.10 preview 3. Så jag undrar om det finns någon vinst i att installera drivrutinerna? någon som har fått några positiva skillnader med 6870 cf?

Funkar finfint för mig, har ju dock 2st 6850 men.. Tycker det hackar lite mindre och blev ett jämnare flyt (jämnfört med 11.9)

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Jag gjorde det, men flash fungerade inte för mig. Filmerna blev bara gröna på youtube.

Provat att starta om datorn?
Har fått det där flera gånger, går alltid bort efter omstart.

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande prewiew drivisarna+CAP4 funkar helt smärtfritt. Fick ännu trevligare spelupplevelse med HT av med. Kan rekkomendera användandet av DriverSweeper har besparat mig problem. Tror jag

Permalänk
Medlem

Jag har de senaste drivrutinerna på kortet som är helt nytt. Xfx Radeon 6970. Jag hade ett 5850 innan och då kunde jag ha 120hz på min Benq och 60 på min tv i duplicate mode. Varför är det helt omöjligt med mitt nya kort? hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Tråkigt att alla får sådana problem, mitt 5970 ångar på gött med nya drivrutiner. Jag känner ingen skillnad, får se vad fraps säger imorrn.

Jag har själv ett 5970 och har problem med frysningar lite titt som tätt. Dessa gör att jag måste starta om datorn varje gång. Dessutom flyter det inte på nämnvärt bra i BF3. Skulle vara kul att veta vilka inställningar du kör med och vad du har för FPS? Upplever du att det flyter på bra hela tiden?

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk

En liten offtopic-fråga, men hur stänger man av HT? Är det via bios? Och fungerar det på alla moderkort?

Har nämligen kollat runt i mitt gigabyte bios och hittar det fan inte, någon som har ett gigabyte z68 som vet?

Tacksam för svar,
MVH David

Visa signatur

ASUS G75VW-T1031V - i7-3610QM / 8GB RAM / 750GB + 128gb SSD / 17,3" / GTX670M 3GB / BT / Win 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidsavenberg:

En liten offtopic-fråga, men hur stänger man av HT? Är det via bios? Och fungerar det på alla moderkort?

Har nämligen kollat runt i mitt gigabyte bios och hittar det fan inte, någon som har ett gigabyte z68 som vet?

Tacksam för svar,
MVH David

Lite svårt att stänga av HyperThreading när din CPU saknar funktionen. Endast i7 och en del 2 kärniga i3 och i5 har HT.

Annars heter funktionen i ditt BIOS "CPU Multi-Threading", om HT är tillgängligt på CPUn

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Lite svårt att stänga av HyperThreading när din CPU saknar funktionen. Endast i7 och en del 2 kärniga i3 och i5 har HT.

Annars heter funktionen i ditt BIOS "CPU Multi-Threading", om HT är tillgängligt på CPUn

Hmm fast jag har ju en i5a?

Visa signatur

ASUS G75VW-T1031V - i7-3610QM / 8GB RAM / 750GB + 128gb SSD / 17,3" / GTX670M 3GB / BT / Win 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidsavenberg:

Hmm fast jag har ju en i5a?

Han skrev fel, men din I5:a har inte HT.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidsavenberg:

Hmm fast jag har ju en i5a?

Jag skrev: En del 2 kärniga i3 och i5 har HT. Du har en 4 kärnig i5a. Finns ingen 4 kärnig i5 med HT.
Är iofs bara dom äldre i5orna med 2 kärnor som har HT.

Vet du ens vad HyperThreading gör? För en enkel google sökning skulle svarat på din fråga..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Har inga problem med den nya drivrutinen. Jag installerade den och behövde inte ens starta om. Funkar fint i BF3 men någon stor prestandaförbättring tycker jag inte att det blev.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Jag skrev: En del 2 kärniga i3 och i5 har HT. Du har en 4 kärnig i5a. Finns ingen 4 kärnig i5 med HT.
Är iofs bara dom äldre i5orna med 2 kärnor som har HT.

Vet du ens vad HyperThreading gör? För en enkel google sökning skulle svarat på din fråga..

Jag vet väldigt lite om vad det innebär, främst visste jag att intel kör med det i vissa av sina processorer men exakt vad det gör har jag ej tagit reda på. Såg bara i ett tidigare inlägg att en person märkt att det fungerat bättre med crossfire om man tog bort ht.

Därför frågade jag lite snabbt om det, och nu fick jag ett bra svar. Tack ska du ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS G75VW-T1031V - i7-3610QM / 8GB RAM / 750GB + 128gb SSD / 17,3" / GTX670M 3GB / BT / Win 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SIR_HanZen:

22-4 andra runden, ne de får räcka för mig, ses imorn morgon igen

Tror du är lite fel ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

AMD har själva sagt att det inte ska vara några som helst problem att installera över dom gamla, dom t.o.m rekommenderar det.

Vad AMD säger tar jag med en stor skopa salt nuför tiden..har inte mycket övers för det företaget längre.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Ska hem och prova denna men kör nu med preview 3 och har funkat felfritt för mig i bf3. Flyter på fin fint.
Kör med 2st 6950 i cf och har en 2500k.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Problem vid installation? Körde över de gamla med crossfire samt eyfinity påslaget direkt, 2500k 2x6950.

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att Rage funkar så väldigt bra heller för folk med nya drivisarna.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Jag avvaktar nån vecka, bf3 funkar fint för mig nu, vill inte sabba nåt som funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Ska hem och prova denna men kör nu med preview 3 och har funkat felfritt för mig i bf3. Flyter på fin fint.
Kör med 2st 6950 i cf och har en 2500k.

Samma här, med CAP 4 dårå. Fast en och annan krash inträffar då och då. Vad kör du video-inst i Bf3? Har ju också 2 st 6950.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk

Jag uppdaterade bios på mitt moderkort, installerade om windows7 64bit, och formaterade alla hdds, därefter installerade jag de senaste drivrutinerna.
Dock så krashar fortfarande BF3, får ett windows error där det står att windows kontaktar mig när problemet är löst (yeah right).
Utöver det, ibland ser man grönt flimmer någon m-sec, och ibland kan grafiken hoppa ur totalt. och det är inte pga värme, jag har haft 1 bordsfläkt som blåser rakt på grafikkorten med öppen dörr i härjedalskylan..

Detta verkar inte fungera så bra =D
Funderar på att uppgradera till Nvidia.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!