Permalänk
Medlem

HTC Sensation XE Unboxing

Jag tänkte att en unboxing utav min nya HTC Sensation XE, jag hoppas att det uppskattas här på SweClockers.
Köpte denna då jag ville ha en ny ersättare till min nokia 5800 Xpress Music vilket har varit den bästa telefonen med den i ljudväg. När fick reda på att HTC Sensation XE skulle släppas så kände jag direkt att jag måste ha den!
Beställde den från Tele2 och 2 dagar senare fick jag den.
Jag kan inte vara så nöjd som jag verkligen är, har jämför den med min Samsung galaxy SII och broderns Iphone 4s 64Gb som både jag och han fick den samma datum som jag fick min HTC Sensation XE(28 Oktober), som faktiskt var releasedate för Iphone 4S.
Min telefon har tycks vara snabbare både ut min och broderns synpunkt, andriod och IOS har sina fördelar och nackdelar men ännu har jag inte mött en enda när det gäller min telefon och faktiskt inte heller när det gäller Iphone 4S. För tillfället finns det inga mer genomtäknta mobiltelefoner och vad jag tror är den bästa för tillfället.

Här skymtar telefonen och hörlurarna vilket är en härlig syn.

Under telefonen finns dem resterade tillbehören i 2 olika sektioner

Layout av alla godsakerna

Laddaren och Micro-USB kabeln

Dags för den roliga biten

Tog bort skyddsplasten för telefonen samt skyddsplasten som satt för batteriet

Hörlurarna samt påsen och hörlursmuddarna, här har den inte alt att spara utan dem ger 2 par utav varje storlek, small, medium och large.

Där ligger allt fint inuti hörlurs påsen.

Telefonen, Jag älskar verkligen renheten och hela designen med telefonen, designen samt finishen är väldigt tilltagen

Men innan jag bestämde mig för att använda telefonen gick jag ut på stan för att inhandla lite tillbehör och blev följande:

Case-Mate: Tough Case (Köpt på Teknikmagsinet)
Betyg 10 av 10
Väldigt välbyggt skyddskal med perfekta utskärningar och utmärkt design samt genomtänkande, slår helt klart alla skal ute på marknaden som finns till HTC Sensation

Screen Protector Skärmskydd (Köpt på Kjell & Co)
Betyg 1 av 10
Det sämsta skärmskyddet jag varit med om, är alldeles för litet och passformen är väldigt dålig, det saknas 7mm i höjd samt 5mm i bredd för att den skall täcka hela skärmen.

Här ser ni hur skärmskyddet är, detta stämmer absolut inte!

Slutliga bilder med skyddsskalet och skärmskyddet

Permalänk
Medlem

Nice! Funderar oxå på den. Kan du inte lägga den bredvid 4S:n och ta ett kort så man ser storleksskillnaden?

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem

Är det mic på hörlurarna?

Permalänk
Medlem

Om ändå Android och HTC fungerade bra... Så ruggigt fin telefon! Svart och rött passar så jäkla bra ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineker:

Nice! Funderar oxå på den. Kan du inte lägga den bredvid 4S:n och ta ett kort så man ser storleksskillnaden?

Skall göre det så fort min bror är hemma

Skrivet av footy:

Är det mic på hörlurarna?

Japp!

Skrivet av Rolfsaurus:

Om ändå Android och HTC fungerade bra... Så ruggigt fin telefon! Svart och rött passar så jäkla bra ihop.

Min fungerar hur bra som helst, touchen flyter på bättre än på broderns 4S 64GB och det har han konstaterat efter att ha alla iphones sen 3G:an

Permalänk
Medlem

Var en sväng i Allum och reklamerade mitt skärmskydd och köpte istället ett:
Copter Screenprotector för HTC Sensation 4G
Betyg: 10 av 10
Väldigt bra skärmskydd,för nybörjarna kan det vara svårt att aplicera denna då man behöver lite kunskap om hur man folierar, men i övrigt så tar det även bort ljusreflektioner ganska bra, trots att det på bilderna ser ut att reflektera så pass mycket.
Dags för mer bilder
Köpte även en ny 1,8mm VIT LED då jag råkade knäcka av den gamla

Permalänk
Testpilot

Har den vanliga Sensation som jag flashat till en XE, mycket trevlig telefon som jag tror du kommer bli nöjd med

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Gick det bra med skärmskyddet? Ett bra tips är att lägga på lite i taget och trycka ut vätska eftersom. Hade stora problem med mitt då skärmskyddet landade på en lurvig matta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Har den vanliga Sensation som jag flashat till en XE, mycket trevlig telefon som jag tror du kommer bli nöjd med

Jag är inte bara nöjd, jag är förälskad i den !

Skrivet av zebra3:

Gick det bra med skärmskyddet? Ett bra tips är att lägga på lite i taget och trycka ut vätska eftersom. Hade stora problem med mitt då skärmskyddet landade på en lurvig matta...

Hur bra som helst....och det borde det gå då jag jobbat som solfilmsmoterare och Vinylmonterare :P, du ser ju resultatet, du vet väl att du kan tvätta av skyddet försiktigt med diskmedel o sätta tillbaka det igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Hur bra som helst....och det borde det gå då jag jobbat som solfilmsmoterare och Vinylmonterare :P, du ser ju resultatet, du vet väl att du kan tvätta av skyddet försiktigt med diskmedel o sätta tillbaka det igen?

Jo, men jag försökte få bort lite skräp med den lilla duken som följde med, självklart kommer det svarta spår från denna. Sen tog jag varmt vatten och en skrubb och försökte få bort det. Verkade bra till en början men så gör jag samma jävulskap med den svarta duken igen. Blir förbannad och kör illvarmt vatten med skrubben och det blev repor...

Sitter nu utan skydd och jag har inga repor någonstans efter två månader. Gäller bara att vara varsam antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Jo, men jag försökte få bort lite skräp med den lilla duken som följde med, självklart kommer det svarta spår från denna. Sen tog jag varmt vatten och en skrubb och försökte få bort det. Verkade bra till en början men så gör jag samma jävulskap med den svarta duken igen. Blir förbannad och kör illvarmt vatten med skrubben och det blev repor...

Sitter nu utan skydd och jag har inga repor någonstans efter två månader. Gäller bara att vara varsam antar jag.

ahaa förstår xD, snacka om konstant otur
jojo såklart, men jag har ju alltid skärmskydd för att vara på den säkra sidan

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått några repor, har haft min sen "vanliga" Sensation releasedagen 7e augusti var det va? eller var det ännu tidigare kanske? Jag har iaf inte haft skärskydd heller, så det måste vara en stryktålig sak

Jag har den nu flashad till en sensation XE men har inte orkat kolla om ljudet är bättre nu än det var förut. Vad säger ni?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Jag har inte heller fått några repor, har haft min sen "vanliga" Sensation releasedagen 7e augusti var det va? eller var det ännu tidigare kanske? Jag har iaf inte haft skärskydd heller, så det måste vara en stryktålig sak

Jag har den nu flashad till en sensation XE men har inte orkat kolla om ljudet är bättre nu än det var förut. Vad säger ni?

Bättre att vara på den säkra sida då jag jobbar med bilar på helgerna, det är fullt omöjligt, för att få det ljudet så måste du löda dit det specialgjrde Beats-ljudkortet/hörlursförstärkare, vilket du alldrig kan göra då det är utspritt över olika kretsar på moderkortet till telefonen, telefonerna må se likadana ut men det är mycket under skalet som är utbytt även utanför

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Bättre att vara på den säkra sida då jag jobbar med bilar på helgerna, det är fullt omöjligt, för att få det ljudet så måste du löda dit det specialgjrde Beats-ljudkortet/hörlursförstärkare, vilket du alldrig kan göra då det är utspritt över olika kretsar på moderkortet till telefonen, telefonerna må se likadana ut men det är mycket under skalet som är utbytt även utanför

Källa på det?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Källa på det?

sägs på alla reviews jag har tittat på hittils...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

sägs på alla reviews jag har tittat på hittils...

Okej, sägs tvärtom på alla reviews jag har tittat på hittils...

Inga källor som säger vare sig det ena eller det andra just nu.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Det är en mjukvara som gör beats-ljudet, inte en hårdvara som jag har förstått det? Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av footy:

Det är en mjukvara som gör beats-ljudet, inte en hårdvara som jag har förstått det? Rätta mig om jag har fel.

Ja och nej. I telefonen är det egentligen bara en equalizer som gör ljudet, dvs mjukvaran. DOck måste man förstås ge lite cred till själva hörlurarna som håller bra kvalité.

http://www.engadget.com/2011/10/13/htc-sensation-xe-with-beats-audio-review/ Engadget gjorde rester som visade att det finns egentligen inget speciellt i själva telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Ja och nej. I telefonen är det egentligen bara en equalizer som gör ljudet, dvs mjukvaran. DOck måste man förstås ge lite cred till själva hörlurarna som håller bra kvalité.

http://www.engadget.com/2011/10/13/htc-sensation-xe-with-beats-audio-review/ Engadget gjorde rester som visade att det finns egentligen inget speciellt i själva telefonen.

man ser ju klart att beatskurvorna ser bättre ut, ohh ja jag har hört det på några reviews på tuben, det är bara att lyssna noga !

Permalänk
Medlem

Men beats funktionen fungera inte med typ spotify eller på nätet utan bara med den "inlagda mediaspelaren" om jag förstår det rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av footy:

Men beats funktionen fungera inte med typ spotify eller på nätet utan bara med den "inlagda mediaspelaren" om jag förstår det rätt?

funkar så fort man stoppar i beatlurarna...då aktiveras ljudkortet och mirakel sker !

Permalänk
Avstängd

Trevligt att se!
Har också en Sensation XE hemma, dock pre-release sample så har haft den ett tag.

Föredrar dock min 4S.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

funkar så fort man stoppar i beatlurarna...då aktiveras ljudkortet och mirakel sker !

Skrivet av KsKz_91:

Bättre att vara på den säkra sida då jag jobbar med bilar på helgerna, det är fullt omöjligt, för att få det ljudet så måste du löda dit det specialgjrde Beats-ljudkortet/hörlursförstärkare, vilket du alldrig kan göra då det är utspritt över olika kretsar på moderkortet till telefonen, telefonerna må se likadana ut men det är mycket under skalet som är utbytt även utanför

Nej, "Beats Audio" på denna mobil är bara en speciell equalizer kurva. Och förövrigt så är alla Beats hörlurar väldigt överprisade, och har ingen chans alls mot bättre lurar i samma prisnivå.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av KsKz_91:

funkar så fort man stoppar i beatlurarna...då aktiveras ljudkortet och mirakel sker !

Det funkar med vilka lurar som helst men de måste vara anslutna fysiskt, går inte köra varken "HTC enhancer" eller "Beats Audio" via blåtand. Som redan nämnt är vanliga Sensation och XE identiska hårdvarumässigt och man kan använda "Beats Audio" på en flashad vanlig Sensation utan problem, jag märker tydlig skillnad mellan de två olika enhance-lägena.

Den vanliga Sensation är även nerklockad som standard (samma processor) men flashar man den med XE-mjukvaran blir den identiskt (förutom utseendet då). Jag köpte den vanliga då jag inte kände att det var värt att betala extra för den röda färgen även om den är jäkligt snygg

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Jag tänkte att en unboxing utav min nya HTC Sensation XE, jag hoppas att det uppskattas här på SweClockers.
Köpte denna då jag ville ha en ny ersättare till min nokia 5800 Xpress Music vilket har varit den bästa telefonen med den i ljudväg. När fick reda på att HTC Sensation XE skulle släppas så kände jag direkt att jag måste ha den!
[/IMG]

Så, hur var ljudet i jämförelse med Nokian då?

Permalänk

Beats är än så länge bara en reklam-gimmick, lite nya EQ-inställningar och massor med marknadsföring så WOPS så cashar HTC in storkovan. Har testat detta "fenomen" och det är i sanningens namn ingen stor skillnad, den finns där men den är inte värt priset någonstans. Det ska dock bli väldigt intressant då HTC börjar integrera nya bra ljudkretsar och Beats kan börjas ta på allvar. Sensation XE är till Sensation vad iPhone 4S är till iPhone 4... fler bokstäver.

Visa signatur

"There is no greater evidence of superior intelligence than to be surprised at nothing. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av O.nilsson:

Beats är än så länge bara en reklam-gimmick, lite nya EQ-inställningar och massor med marknadsföring så WOPS så cashar HTC in storkovan. Har testat detta "fenomen" och det är i sanningens namn ingen stor skillnad, den finns där men den är inte värt priset någonstans. Det ska dock bli väldigt intressant då HTC börjar integrera nya bra ljudkretsar och Beats kan börjas ta på allvar. Sensation XE är till Sensation vad iPhone 4S är till iPhone 4... fler bokstäver.

4S har en helt ny insida mot 4:an, vet inte vad du dillar om?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRZ:

Så, hur var ljudet i jämförelse med Nokian då?

Ganska mycket bättre !

Skrivet av IcedEarth:

4S har en helt ny insida mot 4:an, vet inte vad du dillar om?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis samma gäller även Sensation XE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Precis samma gäller även Sensation XE!

Har du ens läst vad vi har skrivit? Hårdvaran i Sensation XE är identisk med vanliga Sensation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Precis samma gäller även Sensation XE!

Hörru, hitta källor på vad du tror innan du sprider det vidare!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850