BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffie:

Har du testat att stänga av UPnP?

UPNP är avstängt, fortfarande problem. Jag försöker komma in på valfri server, connection has timed out. Efter 5-25 försök kommer jag in men lyckas bara stanna på servern i ett par minuter innan jag förlorar uppkopplingen igen.

100/100, kabel, ny router, fungerade perfekt tidigare i veckan men nu fungerar det knappt alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

UPNP är avstängt, fortfarande problem. Jag försöker komma in på valfri server, connection has timed out. Efter 5-25 försök kommer jag in men lyckas bara stanna på servern i ett par minuter innan jag förlorar uppkopplingen igen.

100/100, kabel, ny router, fungerade perfekt tidigare i veckan men nu fungerar det knappt alls.

Testa att inaktivera Avast om du använder det. Läste tidigare idag att Avast orsakar problem för några.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd

Beskrivning av problem:
utkastad till skrivbordet efter ca 20min med BF3 fortfarande på
den enda lösningen att stänga ner var genom aktivitetshanteraren

Speciell hårdvara:
överklockat GTX 580 med 911mhz core 2228mhz mem och 1.1v

Mjukvara:
senaste drivrutinerna till allt
Win7 Ultimate 64

Lösning:
ökade till 1.11v (har kört i flera timmar på raken utan att bli utkastad)

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
"BF3 har orsakat ett problem och har slutat att fungera" När spelet ska starta - både i MP och SP.

Speciell hårdvara:
Sign. allt oklockat.

Mjukvara:
Senaste drivrutinerna till allt
Win7 Ultimate 64

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Skrivet av wingman92:

Det kan vara att kortet är instabilt, många gigabyte oc kort är från fabrik är inte helt stabila, så är det med mitt gtx 560ti krashar förut i bf3 hela tiden efter 5 min.
Höjde volten till 1.062 och nu krashar det inte längre.

Ska jag höja core voltage i msi afterburner? Verkar som den står på 1012 redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Problem: Jag joinar en server 30sekunder - 5minuter in i matchen så fryser bf3 och jag får "bf3 har stött på ett problem och måste avslutas rutan" (minns inte exakt om det stod så men något i stil med det.)

Hårdvara: HD6870 DirectCU crossfire. (resten finns i sign) , har även testat köra stock clock & volt på grafikkorten utan resultat. Och så har jag testat köra utan crossfire utan resultat.

Mjukvara: 11.10 preview 3 drivrutinerna, har även testat med 11.8 och 11.9 Windows 7 ultimate 64bit.

Lösning: Inget ännu.

Problemet verkar ju iallafall vanligt. Men jag har heller inte hört något från DICE om det.

ursäkta stavfel är ganska trött för tillfället

Testat CAP4 crossfire profilerna? Finns länk i nån annan tråd här på forumet.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Svågern håller på attinstallera bf3 på sin dator... har stått installing game sen igår kväll... ska han avbryta eller?
"waiting for you to finish the installation"

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Lagg vid höga fps (runt 60 och upp) spel krashar / blackscreen

Speciell hårdvara: SLI 460 1gb 850 core / 4400 mem

Mjukvara: Senaste, Win 7, Google Chrome

Lösning: Dagens webbläsare har hårdvaruaccelearation. Denna ställer till det i spelet av någon anledning. Ha ALLTID webbläsaren minimerad vid spel löste mitt problem galant. Kan också nämna att jag kör i windowmode (tabbing funkar inte så bra i fullscreen).

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd

Beskrivning : http://www.youtube.com/watch?v=cL6pm6JWJqQ

Acer Aspire TimelineX 3820TG (HD6550m)

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Gigabyte GTX560ti SLI
Crasha hela tiden.

Lösning som verkar funka: Först uppdatera bios på gfx kortena. Sen öka volten till 1062 med msi afterburner

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: När jag går in på battlelog så kommer inte den där typ toolbar grejen längst ner på sidan inte upp. Där man kan kolla vänner och sånt på. Har kunnat spela innan men igår börja jag få detta problem och nu vill de sig inte.

Speciell hårdvara: nope,har kunnar spela innan så.

Mjukvara: ja , windows 7

Lösning: Jag har märkt att detta problem endast sker i google chrome och allt funkar som det ska i explorer. jag är rätt säker på att jag har den senaste versionen av chrome.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet kraschar och går till black screen som låser hela datorn efter några minuters spelande.

Speciell hårdvara: GTX 570SLI

Mjukvara: Har nyaste drivrutinerna till både Moderkort, ljudkort och grafikkort.

Lösning: ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Beskrivning av problem: Spelet kraschar efter 3-5 minuter och datorn måste startas om manuellt.
Speciell hårdvara: Asus gtx 570, ej referens. Oklockad.
Mjukvara: Windows 7 64 bitars Ultimate. Drivrutiner 285.62
Lösning: Ingen än...

TEORIER:
- Ljuddrivrutiner (realtec och PB som fuckarupp?) Ska testas
- PB som inte vill funka? Ominstalation löste ej problemet.
- Buggiga Drivrutiner? 285.38 och 280.26 löste ej problemet
- Internt ljudkort? Att avaktivera Optical ljudutgång och Högtalar utgångar och endast ha Headphones utgång aktiv löste ej problemet.
- MSI afterburner? Avinstallation löste ej problemet
- Överhettning? Körde fläktar på 100% och maxtemp på GPU var 55c CPU var 48c Löste inte problemet
- Något övrigt program? Stängde allt som inte behövdes för BF3, Löste inte problemet.

OKej, Kan ha hittat en lösning, lite osäker då jag började fibbla febrilt i panik med ALLT som kunde tänkas vara problemet UTAN att testa varje lösning för sig.

Detta gjorde jag:

Avinstalerade det interna ljudkortet HELT, och instalerade nya drivrutiner.
Tog bort PunkBuster helt, Instalerade den riktiga clienten, la till Battlefield och uppdaterade.

Tog bort grafikkortet i enhets hanteraren, sökte ny hårdvara och klämde sen in de senaste drivisarna från NVIDIA.
Körde sedan CMD (kommando tolken) och körde sfc /scannow (lät den tugga sen startade jag om Datorn.
gick sedan in i ORIGIN och settings, tog sedan bort (ingame optionet)

Guiden jag hittade:
http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/

Detta funkade, efter att datorn låst sig och helvetet utspelat sig genom hörlurarna efter 5 minuters spelande oberoende av vilken server jag spelade så spelade jag inatt 4 timmar rakt av på Swec servern.

Håller tummarna att det e löst.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Telia modem/router

Skrivet av Uzor:

Your Connection to the Server has timed out!
Hela jäkla tiden får jag det när jag försöker joina en server, har fan inte kunnat spela online sen spelet släpptes.
Sitter på 8 mbit/s och har ingen aning om hur man löser detta...
EDIT: Ibland brukar det poppa upp "Could not get a connection to server" och att jag har en för gammal version för bf3 trots att det inte har kommit några nya även fast jag har kollat idag.

Dessutom löstes ett problem med min polares gigabyte gtx 560 ti OC genom att flasha om bios till F13_C på gigabytes sida,
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1044983-ni-som-h...
Följ det Spektra säger.

Mina "connection" problem löstes av att starta om Telias Thomson modem

Med vänliga hälsningar

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najj:

Beskrivning av problem: Spelet kraschar och datorn måste startas om.
Speciell hårdvara: Zotac gtx 570, ej referens. Oklockad.
Mjukvara: Windows 7 64 bitars Ultimate. Drivrutiner 285.62
Lösning: Ingen än...

Lider av samma fel allt fryser så kan man inte äns trycka CTRL+ALT+DEL utan man måste starta om datorn.
Nu har jag iofs Radeon kort men det är något med BF3 som gör det då mina temps är helt OK och alla andra spel jag kör fungerar galant.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Är det någon här som INTE lyckats lösa frysningsproblem med Nvidias 500-serie (framför allt Gigabyte 560 Ti) genom att reglera volt/klock eller flasha BIOS?

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet flyter på perfekt, och fryser sedan utan förvarning.

Speciell hårdvara: MSI GT683R (Laptop med i7-2630QM @2GHz, Geforce 560M, 8GB RAM, 2 st hårddiskar i RAID 0)

Mjukvara: Windows 7 64bit, nvidia Drivers 280.(36 tror jag, det var inte betadrivrutiner)

Lösning: Uppdaterade grafikkortsdrivrutinerna till 285.62 vilket löste problemet. simpel lösning.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade första inlägget.

Om ni löser erat eget problem eller någon annan snälla skriv "lösning på problem" i inläggs titeln och sen citera inlägget/inläggen med problemet/problemen i!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Beskrivning av problem:
"BF3 har orsakat ett problem och har slutat att fungera" När spelet ska starta - både i MP och SP.

Speciell hårdvara:
Sign. allt oklockat.

Mjukvara:
Senaste drivrutinerna till allt
Win7 Ultimate 64

Lösning:
Ominstallation

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Beskrivning av problem: Får svart skärm efter ca 30sec till 3 minuters spelande.

Speciell hårdvara: q9550@3.71, singel 5870 @ stock

Mjukvara: Senaste drivisarna till grafikkortet, Windows 7

Lösning: -

Löste detta genom att spärra fläkten till 100%, då kunde jag spela 2 maps utan att någonting inträffade. Still going strong.

Permalänk
Medlem

Jag hade problemet att BF3 inte ville installeras via Origin efter nerladdning

min lösning var att leta upp bf3-installationsfiler och ta bort dom och sedan ladda ner det på nytt, sen fungerade det utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av oAkkEo:

Problem: Kan spela runt 3 minuter sedan fryser allt och hoppar till skrivbordet (det jag har uppe) dock är spelet igång men måste stänga av det via Aktivitetshanteraren.

Hårdvara: Gigabyte 560ti, ej klockat.

mjukvara: Fullt uppdaterad Windows 7 Home Premium, med senaste Nvidia drivrutiner (285.62).

Lösning: inget... suck*

Samma kort, fick krash hela tiden. Installerade Nvidia system tools, underklockade till 750/1500. Inge mer krash

Permalänk

Beskrivning av problem: Spelet "hackar till" nån gång i sekunden, så kallad "stuttering". Grafikinställningar spelar ingen roll, det hackar ändå än hur man ställer in grafiken.

Speciell hårdvara: Du sitter på en överklockad CPU med hyperthreading teknologi, t.ex. Intel i7 2600K.

Mjukvara: Windows 7 64bit, senaste drivrutinerna för AMD (11.10 Preview 3).

Lösning: Om du i BIOS väljer att avaktivera hyperthreading så kommer dessa hack och ryck att upphöra. Antar att EA/DICE kommer med en uppdatering som löser detta problem framöver, men för oss som vill spela smärtfritt och har dessa problem så är detta enda lösningen just nu.
Detta kan mycket väl bero på att man överklockat, jag har inte provat att klocka ner och ha hyperthreading aktiverad för att se om problemet kvarstår eller inte. Någon får gärna prova om de vill.

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk

Beskrivning av problem:
"BF3 har orsakat ett problem och har slutat att fungera" Varje gång en runda är slut. Då det står Your team has won/lost.

Speciell hårdvara:
ASUS GTX 580 DirectCU II

Mjukvara:
Senaste drivrutinerna till allt
Win7 Home edition 64

Temporär lösning: Installera om drivrutinerna till grafikkortet så kan jag spela tills jag startar om datorn igen. Väldigt konstigt. Suttit i 4 dagar nu och gjort detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DrumTiger:

Lösning: Om du i BIOS väljer att avaktivera hyperthreading så kommer dessa hack och ryck att upphöra. Antar att EA/DICE kommer med en uppdatering som löser detta problem framöver, men för oss som vill spela smärtfritt och har dessa problem så är detta enda lösningen just nu.

jag kör i 4.8Ghz med HT ON och har absolut inga problem med stuttering/hack
jag tror nog mer problemet ligger i att du kör ATI?
bara en gissning

eller är det några med överklockade i7or med HTon och Nvidia kort som har stuttering?
om så är fallet så är det nåt annat

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Samma kort, fick krash hela tiden. Installerade Nvidia system tools, underklockade till 750/1500. Inge mer krash

vilken ska jag ha 750/1500 på? Grafikklocka, minnesklocka eller processorklocka?

Permalänk

Kan inte sänka voltages på mina Gigabyte 560 ti... Finns det någon annan lösning för mig?

Edit: Glöm det , löste det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Hej grabbar!

Lösning till : Random disconnects från server, loginserver eller "kicked by admin" (PB) med EA origins (kan se ut som CTD)

1: Ladda ned PBsetup
2: Lägg den i BF3 mappen
3: Kör repair install på BF3 i Origin
4: Kör PBsetup och låt den patcha PB
5: game on till nästa silent PB / BF3 update

Dessa är menade att uppdateras i spelet när man är ansluten till en server, men misslyckas att göra det eftersom, ja, servrarna kickar dig för att du kör fel version av BF3 / PB, och PB kickar dig för att du kör fel version av PB / spelet. Vet inte riktigt hur EA tänkte där.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
Utkastad till skrivbord, ibland måste hard reset göras då skärmen tappar kontakt med gfx i samband med andra problemet.

Speciell hårdvara:
MSI GTX 560 Ti OC.

Mjukvara:
Win7 Ultimate 64

Lösning:
Ingen, har testat allting känns det som.. olika drivisar till Nvidia, olika klockfrec. samt olika core volt's

edit; stängde av inbyggda ljudkortet samt uppgraderade till senaste nvidia drivisar, blev nästan värre...
Nån som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
När jag startar multiplayer är skärmen svart men ljudet är igång. kan tabba osv utan problem. startar jag origin i spelet (shift+f1) och sen stänger ner det så blinkar den. startar jag campaign så kommer endast laddnings bilden upp(?) (röken rör sig och färgerna) men den laddar aldrig klart.

Speciell hårdvara:
Nej, spelade betan och då gick det bra.

mjukvara:
win7 Pro 64

lösning:
har en rysk version av bf3. hade missat en av alla filer som man skulle lägga in för att få engelska.