Asus Transformer Prime släpps den 9 november – innehåller Nvidia Tegra 3 "Kal-El"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

om den skeppas med ett bättre Office-prgram är det ett givet köp

sitter på en TF101 och PolarisOffice suuuger. radbryter mitt i ord så formateringen fuckas när man copy/pastar in i MS Word på datorn

Det kommer nog inte ta så lång tid innan OpenOffice portas över när dessa ARM-padtops gör intåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imdak:

Troligtvis kommer den inte släppas med ICS, eftersom ICS är utvecklat på TI plattformen så krävs troligtvis lite kodändringar osv. Om den kommer med ICS så imponerar asus' programmerare grymt mycket

ICS kommer för alla relevanta smartphone-plattformar (Tegra, Snapdragon, Omap, Exynos etc). Inget konstigt med det. Det är bara Honeycomb som var ett undantag eftersom det var en snabbfix för att få ut nåt mot ipad så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Har dom fixat android så det kommer gå att jobba med musik latensfritt? eller kommer android fortsätta agera leksakssystem?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Knapparna såg sexiga ut.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Många som har Transformer (Gen1) har problem med backlight bleeding och att batteriet drar jättemycket ström när den är kopplad till dockan. Nu vet jag inte om detta är fixat, men har läst om det! Får hoppas att Prime inte lider med dessa problem!

Var själv på väg att köpa en Transformer, men det blev inte så. Vilket jag kan ångra ibland! Verkar vara en rolig pryl.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Ser jäkligt nice ut... Men jag köper nog hellre än Ultrabook (ge oss UX31 med Ivy Bridge!!!) än en platta.

Fast kommer väl sluta med att man äger båda...

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Viktigaste frågan måste ju vara: Kommer gröna stenar orsaka prestanda-problem?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

Viktigaste frågan måste ju vara: Kommer gröna stenar orsaka prestanda-problem?

Jag tror du undrar om Transformer Prime är Optimus..erad. För android.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Fick ju ha begär av denna trots att jag har ettan. Men för att det ska bli ett givet köp för mig så måste den ha 3g. Så kommer inte köpa ny transformer förrän det kommer med 3g.

Trött på att använda mobilen. Lättare att ha utan mobilen som wifi och att det drar batteri på mobilen samt internet då jag inte har oändligt...

Permalänk
Medlem

Vad kan priset tänkas vara då?

Permalänk
Medlem

Har verkligen svårt att se varför de skippar 3G, Sitter på en ZTE light som jag använder rätt mycket och jag är mycket sugen på en bättre platta, denna maskinen skulle ju vara ultimat om den bara hade 3g faaan vad sur man blir!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Does it run crysis?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Har verkligen svårt att se varför de skippar 3G, Sitter på en ZTE light som jag använder rätt mycket och jag är mycket sugen på en bättre platta, denna maskinen skulle ju vara ultimat om den bara hade 3g faaan vad sur man blir!

Ja man undrar vad dom tänkte när dom skippade 3G.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Mest intressant av alla plattor hittills. Lär dock fortfarande vara alldeles för dyr för min smak, jag vägrar betala fantasibelopp för leksaker.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vet inte men jag har alltid tyckt det känns lite jobbigt att ha enheter med inbyggt modem då man måste ha multipla abonnemang.
Så för mig gör det inte mycket, använder gärna mobilen som gränssnitt mot nätet.

Men vore ju nice med en transformer där man kan docka in mobilen som dom hade på en av sina konceptdatorer.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Tommy_h:

Hur står sig Tegra mot Fusion? Eller är det 2 helt olika klasser?!

Antar att du med Fusion menar E350/E450. Fusion krossar Tegra, men då ska man komma ihåg att en E350 har långt mycket högre strömförbrukning (TDP 18W) jämfört med en Tegra 2 som kanske drar 2-3W som mest.

Hittade ingen direkt jämförelse, vilket kanske inte är så oväntat. Men en omväg man kan ta är via nya Atom CPU som har en GMA 3600 som bara är Intels namn på PowerVR SGX545. Det finns en rad telefoner med SGX540 som är ett något långsammare chip än SGX545.

Vet dock inte hur mycket vikt man kan sätta till de prestandasiffror som idag finns på Atom med SGX545 då Intel flyttade fram lanseringen p.g.a problem med drivare. Men här kommer lite jämförelser

Edit: glömde skriva at det är Atom N2600/N2800 som har SGX545.

Hummingbird har en SGX540 i sig.

Skrivet av Fluf:

Svårt att jämföra prestanda mellan ARM och x86 arkitektur. Främst på grund av att ARM inte har de instruktioner som x86 bygger alla sina beräkningar på och dels att ARM är avsevärt mycket bättre på att parallellisera över flera kärnor.

Men i subjektiv användning av Windows 8 ARM vs x86 med snarlika program, spel och filmer borde Tegra3 vara skarpare än Fusion i de flesta lägen. Skall bli ytterst intressant att se kompetenta testsviter mellan olika x86 och ARM processorer under Windows 8 sedan.

Finns absolut INGET i ARMs instruktions-set som skulle göra den mer effektiv på multicore jämfört med x86, snarare tvärt om då sättet man implementerar atomära instruktioner på i en RISC (ARM är en RISC) kräver fler instruktioner än motsvarande på x86. Atomära instruktioner krävs i sin tur för att implementera saker som mutex, semaphorer och spinlocks. Intel och AMD har också långt mycket mer erfarenhet än ARM på att bygga multicore CPUer, så om någon sida har en fördel så är det x86. Men skulle nog säga att i praktiken så är Atom, Zacate och Cortex A9 ungefär lika effektiva som multicore CPUer, Atom och framförallt Zacate är dock klart snabbare.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Grymt! Jag ska till USA alldeles snart, tänkte passa på att köpa en när jag är där! Hoppas bara att den kommer finnas i nån affär runt manhattan 9-13 Nov... Nån som har nått tips på en pålitlig affär som kan tänkas sälja den?

Permalänk
Medlem

Newegg är pålitligt. Även NCIX, Men är osäker på om dom har en markbutik i Usa, tror dom kör på e-handel bara

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WarWolf.667:

Vet inte men jag har alltid tyckt det känns lite jobbigt att ha enheter med inbyggt modem då man måste ha multipla abonnemang.
Så för mig gör det inte mycket, använder gärna mobilen som gränssnitt mot nätet.

Men vore ju nice med en transformer där man kan docka in mobilen som dom hade på en av sina konceptdatorer.

One Word my friend. Tether!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

ser nice ut men i den där reklamfilmen såg man ju typ 5 sec av den riktiga produkten ...

Permalänk
Hedersmedlem

In the transformer series, Optimus joins forces with Kal El in an alliance never seen before. Together they fight of the new rising threat of market dominance from a famous multinational company with a fruit name.
Their only weakness is that Optimus still has not been upgraded with proper long range communication devices such as 3G.

Alla dessa serienamn är väldigt kul tycker jag ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Undrar vad för knark Asus folk använder? Vad det än är är det dåligt. De borde sticka till Afghanistan och köpa kvalitets grejer.

För ett företag som har fått skit i år för att de använder glansig plast att tänka att glansig plast för tangenter på tangentbordet är en bra idé är ju ta mig fan imponerande. Hur korkad får man vara utan att få sparken?

Permalänk
Skrivet av RazerBlader:

Synd bara att det inte är en äkta Kal-el, den är en sanning med modifikation, läste att GHzen inte skulle vara lika hög som Nvidia själva gått ut med i denna transformer, samt är det 5 kärnor, och inte endast 4a, den 5e är mer av en nedklockad kärna som fungerar vid slösurfning och som används för att batteritiden ska vara tillfredsställande under tiden som man inte använder mer krävande grafik/beräknings-program/applikationer så som spel vad jag läst mig till =P

Det är absolut ingen sanning med modifikation. Det är Kal-El, vare sig du vill det eller inte. Den femte kärnan kommer finnas på alla Kal-El då det är en del av arkitekturen, och förmodligen är den lite lätt nedklockad för att spara batteri på samma sätt som processorn i iPhone 4, iPhone 4s, och Samsung Galaxy Nexus är nedklockade. Om man vrider på det, det släpptes en telefon med Tegra 2 i 1.2ghz; är det då inte Tegra 2 för att den har högre klock än referensdesignen?

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Undrar vad för knark Asus folk använder? Vad det än är är det dåligt. De borde sticka till Afghanistan och köpa kvalitets grejer.

För ett företag som har fått skit i år för att de använder glansig plast att tänka att glansig plast för tangenter på tangentbordet är en bra idé är ju ta mig fan imponerande. Hur korkad får man vara utan att få sparken?

Ehh.... ja...fast.... va?
Någon på asus borde få sparken för att de använder "glansig plast" på tangenter, och bara drogpåverkade folk är dumma nog att köpa en dator som har "glansig plast" på tangenterna? Eller tolkade jag dig fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Does it run crysis?

Crysis är mig veterligen inte portat till ARM, ännu.
Men det bör kunna köras på denna, om än långsamt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Om den ligger runt 4,5k för 16 gb versionen blir det nog ett garanterat köp!

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Skrivet av oscarstegland:

Det är absolut ingen sanning med modifikation. Det är Kal-El, vare sig du vill det eller inte. Den femte kärnan kommer finnas på alla Kal-El då det är en del av arkitekturen, och förmodligen är den lite lätt nedklockad för att spara batteri på samma sätt som processorn i iPhone 4, iPhone 4s, och Samsung Galaxy Nexus är nedklockade. Om man vrider på det, det släpptes en telefon med Tegra 2 i 1.2ghz; är det då inte Tegra 2 för att den har högre klock än referensdesignen?

Den kärnan "companion core" är väl tom byggd med extra strömsnåla transistorer?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Jag tror du undrar om Transformer Prime är Optimus..erad. För android.

Nej jag undrar om Kal-El kommit över sin allergi

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

väldigt Stålmannen/Smallville inspirerat tema på trailern ! 1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

*delikat inlägg*

Tack!