Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Undrar hur många kommer att skolka från skolan för det här Majoriteten går väl fortfarande i skolan?

Jag är arbetslös för tillfället så fritid har jag!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Inaktiv

För er som saknar bil vill jag informera att det finns det s k Dreamhacktåget och Swebus kör direkt till Elmia. Från de stora städerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

För er som saknar bil vill jag informera att det finns det s k Dreamhacktåget och Swebus kör direkt till Elmia. Från de stora städerna.

Från Göteborg också?

Permalänk

Hej, jag har som sagt köpt en Express biljet för 970Kr till Dreamhack. Hur ska jag gå tillväga för att sälja den, och vilket pris tror ni är vettigt? Tack.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Absolut viktigaste förutom dator och kablage är egen stol och kudde!

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Hej, jag har som sagt köpt en Express biljet för 970Kr till Dreamhack. Hur ska jag gå tillväga för att sälja den, och vilket pris tror ni är vettigt? Tack.

Hör med folk du känner / Facebook. Annars så finns ju blocket. Jag vet folk som brukar köpa biljetter där när det är slutsålt annars.
Exakt hur man ska gå till väga vet jag inte..
Och jag skulle nog vilja säga att 1200 - 1300 spänn inte är omöjligt att sälja den för. Kanske mer men jag vågar inte spekulera.

Skrivet av Lithen2:

Absolut viktigaste förutom dator och kablage är egen stol och kudde!

Lätt! Stolarna som finns där redan gör så att man får träsmak i röven efter 10 minuter. För att inte nämna avsaknaden av tillbakalutning när man vill sträcka på sig!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Kul att se att det är lite aktivitet här.
Nu vet jag inte riktigt om jag bryter mot reglerna genom att "annonsera" här, men vi chansar ändå.

Jag kommer att åka till Dreamhack Winter 2011 och kommer att köra egen bil.
Jag tycker det är grymt tråkigt att åka själv och det är inte riktigt snällt mot plånboken.
Därför söker jag nu samåkningskamrater.

Bilen kommer att gå från Göteborg tidigt torsdag morgon (ca 8.00) för att beräknat vara framme till 10.00 i Jönköping. Jag har en ganska liten bil, men om ni inte har några monsterdatorer och monsterskärmar kan få plats med mig plus två samåkare.
Bilen går sedan tillbaka från Jönköping vid ca 6 tiden på söndagsmorgon för att vara framme vid 8.00 i göteborg. (Detta pga arbete).

Jag bor inte i göteborg men på vägen, kan jag boka en plats?
Det ordnar vi ska du se. Färdvägen går från göteborg via borås, ulricehamn och slutligen jönköping. Så länge det är på den streckan går det ypperligt att hoppa på under färden.

Jag bor i Göteborg, vart hämtas man?
Om du bokar plats i god tid kan vi ordna så att det blir hämtning och lämning vid dörren. För detta får man betala en liten extra bensinpeng.

Vad kostar resan?
Jag tar inte ut mer betalt än bensinförbrukningspengar plus parkeringsavgiften vid Elmia.
Det är ca 170km enkel resa (340 t/r). Min bil drar ungefär 0,7l/10km. Detta blir ca 30 liter bensin á 14kr/l = 420kr + 100kr i parkering.
Så om det är en person som följer med kostar resan 260kr p/p. Om det är två som följer med kostar resan 175kr p/p
(För förbehåll om bensinförbrukning och avgift för parkering, samt bensinens pris på avresedatumet)
Betalning sker när du kliver på och så får du underskjutande eller överskjutande belopp på hemresan.

Kan man lita på mig som bilförare?
Jag har haft körkort i 5,5år prickfritt. Jag låter hellre resan ta en halvtimme längre än att stressar på och råkar ut för en olycka.
Säkerheten framför allt. Bilen är i gott skick, skatten och försäkrningar är betalada.

Jag är intresserad!
Kul. Gör då så att du skickar iväg ett PM här till mig med ditt telefonnummer så kommer jag att ringa upp dig och gå igenom de sista detaljerna. Alternativt kan du maila dina uppgifter till mig på jaus(a)jaus.se

Om det är många!
Om det är många som är intresserade av att åka från Göteborg till Dreamhack så skulle jag kunna ordna fram en minibuss (via hyrföretag) och så delar vi på den kostnaden (ca 300kr p/p).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Apropå bilåkning, tänk på att ha på vinterdäcken!
Förra året var det rejält halt och nära nog snöstorm på vägen hem.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Apropå bilåkning, tänk på att ha på vinterdäcken!
Förra året var det rejält halt och nära nog snöstorm på vägen hem.

För mig är det en självklarhet!
Jag minns vägen till DHW10 då gick hastigheten i ca 35-40km/h mellan borås och jönköping. Vägen hem vart det lite snabbare, men otroligt snöigt och halt..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spel565:

Från Göteborg också?

Jag sökte på swebus.se och det visade sig att det finns direktbussar mellan Göteborg och Dreamhack Elmia. Ditresan kostar 79 kr och hemresan kostar 89 kr. Skynda och boka när det är så billigt. Bara att man slipper en transfer från tågstationen är lätt värt pengarna.

En grej som jag undrar. När öppnar DHW11 och när slutar DHW11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

En grej som jag undrar. När öppnar DHW11 och när slutar DHW11?

Nu vet jag inte om det står på deras hemsida längre och jag orkar inte leta heller. Men andra år har det varit från 12:00 på Torsdagen fram till 12:00 på Söndagen.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Proffsmoddare

Kom och säg hej till mig i Cooler Masters bås!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Undrar hur många kommer att skolka från skolan för det här Majoriteten går väl fortfarande i skolan?

Blir la att skolka nån lektion på fredagen men annars ska jag dra tillbaka, missar för mycket om man skippar en hel fredag Då kan man ju ta o käka där med när man endå håller på

Permalänk

Blir att åka utan dator i år, insupa atmosfären och gå på expo, se nån final kanske

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nccish:

Nu vet jag inte om det står på deras hemsida längre och jag orkar inte leta heller. Men andra år har det varit från 12:00 på Torsdagen fram till 12:00 på Söndagen.

Bättre upp! Det börjar redan 08:00 på torsdagen, slutar 12:00 på söndagen! Iaf har det varit så tidigare
Bästa time of arrival: cirka 09:30. Man kommer tidigt, men slipper köa!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv

Min buss är framme 13.00. Det blir lagom. Måste bara ladda upp med en massa läsk osv och mat för den delen. Förresten, när måste man bestämma sig för vilken plats man vill ha?

nccish: Ska du inte vara med? Eller råkar du bara ha en extra biljett över?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon2110:

Min buss är framme 13.00. Det blir lagom. Måste bara ladda upp med en massa läsk osv och mat för den delen. Förresten, när måste man bestämma sig för vilken plats man vill ha?

nccish: Ska du inte vara med? Eller råkar du bara ha en extra biljett över?

Innan du skriver ut biljetten, så lämpligen innan du åkt hemifrån!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv

Jag har köpt den där expressbiljetten så det är därför jag undrar ifall jag måste boka en plats för att expressbiljetten skall vara giltig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

nccish: Ska du inte vara med? Eller råkar du bara ha en extra biljett över?

Vara med på vad?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Jodå det är klart jag ska :). Vi är fyra personer som ska dit och röja! Jag missade DH förra året eftersom jag bodde utomlands så jag är riktigt sugen. Även om jag samtidigt känner att jag börjar bli för gammal för det (20 år lol). Men det är sådana känslor man får förtränga för att ha roligt!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nccish:

Jodå det är klart jag ska :). Vi är fyra personer som ska dit och röja! Jag missade DH förra året eftersom jag bodde utomlands så jag är riktigt sugen. Även om jag samtidigt känner att jag börjar bli för gammal för det (20 år lol). Men det är sådana känslor man får förtränga för att ha roligt!

Helt rätt! ) DH blir man aldrig för gammal för, det blir ju vad man gör det till! Sett en del gamla stötar på 30+ sitta där

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Helt rätt! ) DH blir man aldrig för gammal för, det blir ju vad man gör det till! Sett en del gamla stötar på 30+ sitta där

Sant! :). Och sen får man ju se till att ignorera alla omogna jävlar som figurerar där. Även om det är kul att vara lite omogen ibland. Jag digger t.ex. alla roliga skyltar som folk gör där. Kramrutan är också en klassiker etc.etc.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nccish:

Sant! :). Och sen får man ju se till att ignorera alla omogna jävlar som figurerar där. Även om det är kul att vara lite omogen ibland. Jag digger t.ex. alla roliga skyltar som folk gör där. Kramrutan är också en klassiker etc.etc.

Well, det är fjortisarna som gör det där på nätterna. Fjortisarna är folket som är på DH under hela eventet utan någon dator. De som driver runt och hänger i tunneln mellan B och D heller nätterna, planlöst stirrande på alla som går förbi. x) Tycker oftast de är rätt irriterande.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv

Ser verkligen framemot DHW11. Allt är ordnat, det är bara drygt en månad kvar.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Ser verkligen framemot DHW11. Allt är ordnat, det är bara drygt en månad kvar.

Aahh.. Ser fram emot det jag med!
Men inget ordnat ännu, blir till att packa lite titt som tätt snart

Eller, transport och dator har jag ju.

Låter ödet bestämma om man får trevliga kamrater runtom sig =]

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Precis bokat plats nu med!! Dock var det rätt fullt i D-hallen, så jag fick endast tag på en plats väldigt nära scenen (D11:25) Nån som vet ungefär hur högt det brukar låta där? Funderar på att byta till annan sal eller plats i d-hallen ifall det är för högt

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Heronic:

Precis bokat plats nu med!! Dock var det rätt fullt i D-hallen, så jag fick endast tag på en plats väldigt nära scenen (D11:25) Nån som vet ungefär hur högt det brukar låta där? Funderar på att byta till annan sal eller plats i d-hallen ifall det är för högt

Skithögt. Är du inte ett stort fan av elektronisk musik eller musik i allmänhet, så byt.

Börjar bli lite panik för oss, platserna vi väntar på har ännu inte släpps(högersidan i B-hallen), och risken är att när de väl gör det så kanske de blir Blitzkrieg-bokade av andra. Sitter och F5:ar map:en konstant..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv

Jag såg att de öppnade B17 och B16 häromdagen. Det bör absolut komma snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

GJorde han? Jag hade för mig att det var Day[9] och Apollo som hade hand om det? Iaf de stora matcherna

Dom gjorde också det