Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vem minns inte fantastiska trådar som "Da bear" "ska träffa en brud" eller tråden där man gjorde om katten gustav strippar.
Medlem sen den blåa tiden när man överklockade sin K6-2 från 300 till 450MHz(!), sen blev det en duron 600MHz som man försökte plåga upp till 1GHz med silverpenna och coreknäckande. Det var bättre förr när man själv fick låsa upp CPUn!

Permalänk
Medlem

Medlem sedan sena barndomen och Swec har i alla 10 år varit lika fantastiskt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Oj vad tiden flyger när man har roligt.
Minns den blå tiden och som nån sa när man klockade duron med blyertspenna.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JenzA:

Har man ett medlemsnummer högre än 1000 är man en riktig nykomling..

What he said!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Graded.se

Jag saknar bamse ( Katten med propeller hatten )!
Eller om vi ska vara riktigt nostalgiska, blåa tiden!

Permalänk
Medlem

Ja, det var länge sedan man såg en färgglad hatt på någon avatar för att hedra "Bamse"!

Nu är det bara några månader kvar tills jag kan fira mitt tioåriga medlemskap.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det var ju ett tag sen man reggade sig här... mycket som har hänt sen dess kan man ju lugnt säga

Permalänk
Medlem

Tror att många besökte sidan ofta långt innan dom registrerade sig... Jag läste redan inlägg på forum och ladade ner drivutiner strax efter att gefoorce 3 kom ut. Kommer ihåg att det var nån strull med return to castle wolfenstein och jag hittade fungerande drivutiner här Men första gången som jag besökte sidan var när jag skulle lada ner 3dMarks 2001

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

har "bara" 9 år som registrerad användare, men har läst siten sedan starten

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk
Medlem

jag borde ha registrerat mig som 6 åring så skulle jag också få vara här
Låsa upp en CPU med blyerts (silver färg) lät coolt, om jag har förstått det rätt så skapade man kontakt mellan några bryggor.. Någon som har lust att förklara?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Musikälskare

Spelar ingen roll hur länge man har varit medlem, spelar roll att man är aktiv och ger kvalitativa inlägg (mest av tiden xD)

Reggad: 2002

10010 inlägg i forumet

1104 skapade trådar i forumet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Reflekterade över detta för inte så länge sedan, Nio år på denna sajt. Får mig att känna mig gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Spelar ingen roll hur länge man har varit medlem, spelar roll att man är aktiv och ger kvalitativa inlägg (mest av tiden xD)

Reggad: 2002

10010 inlägg i forumet

1104 skapade trådar i forumet

Vill inte verka otrevlig, men det verkar som att du hellre skapar en tråd på Sweclockers än att Googla lösningar på dina problem.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Har läst på sweclockers sen 2001 men reggade mig först 2003 jo jag vet var lat när man var ung, fast med närmare tankar så är jag nästan latare nu när man passerat 30

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Glöm inte att runt 2001 var man tvungen att omregistera sig ngn anledning (serverkrasch?). Så för de flesta vetaraner som har registreringsdatum kring 2001 så kan de faktiskt vara reggade tidigare än så.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det känns då inte som 10 år har gått ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av PreacherMan:

Vill inte verka otrevlig, men det verkar som att du hellre skapar en tråd på Sweclockers än att Googla lösningar på dina problem.

None taken Alltid roligt att ha en personlig mini-stalker! Keep on keeping on!

Ett forum är till för att ställa frågor och på så sätt skapa gemenskap

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gambit_2K:

Glöm inte att runt 2001 var man tvungen att omregistera sig ngn anledning (serverkrasch?). Så för de flesta vetaraner som har registreringsdatum kring 2001 så kan de faktiskt vara reggade tidigare än så.

Byte av forum snarare.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Byte av forum snarare.

var väl en total databas krasch där i krokarna med har jag för mig.. strax efter bytet.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av RealMadrid:

Jag har ändå varit medlem här i 4,5 år och jag känner mig som en total nykomling i den här tråden.

Det enda jag kan reminisca om är tiden då ett 8800 Ultra var det bästa man kunde få i grafikväg.

Eller när det var AMD processor som gälde till spel datorer
Athlon 64 <3

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Jag har väl hängt här tillräckligt länge för att få skriva antar jag..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Har något minne av att jag "Googlade" (för det gjorde man ju inte på samma sätt då) något nätverksproblem när jag satt på ett LAN år 2000.
Då kom jag till en härligt blå sida

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

Vad ung jag blev att känna mig nu. Trevligt trevligt.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Glömsk
Skrivet av iaken:

Är ju ändå rätt imponerande att folk som registrerade sig för 10 år sen fortfarande är kvar

Kan ej bestämma mig om det är något bra eller dåligt.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JenzA:

Har man ett medlemsnummer högre än 1000 är man en riktig nykomling..

Har man ett medlemsnummer över 100 är man en tönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

jag borde ha registrerat mig som 6 åring så skulle jag också få vara här
Låsa upp en CPU med blyerts (silver färg) lät coolt, om jag har förstått det rätt så skapade man kontakt mellan några bryggor.. Någon som har lust att förklara?

I gammal god SweC anda svar jag på frågan

Var ganska svårt att hitta info och fungerande bilder på hur man låser upp en "gammal" AMD Thunderbird.
Kort så gick det ut på att kortsluta ett par punkter på själva CPUn med en fin blyertspenna (var när kärnan var naken, utan någon töntig heat spread som skyddade den ) och på så sätt låsa upp multiplier.

http://www.ocmelbourne.com/tutorials/PencilTrick/index.shtml

Permalänk

Jag är inte, och har aldrig varit särskilt intresserad av överklockning. Ändå hänger jag fortfarande kvar och slösurfar här efter 9 år, haha.

Permalänk
Medlem

9,5år iallafall

Vad jag minns av den tidiga tiden var att jag pysslade mycket med fläktkylning.. Pressade in 8st 80mm fläktar (utöver CPU+GPU) i ett miditower-chassi av någon okänd anledning.. Tyckte väl att det var fränt på nåt sätt Levde jävel iallafall

Lödde även ihop en sån där egen LCD som man lödde ihop själv och kopplade till parallell-porten

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Reggade mig tidigt år 2000 men hade då redan lurkat runt ett tag utan att regga mig. Var lite slö på att regga mig vid forumsbytet dock, så jag får leva med ett så högt medlemsnummer som 521. :-/

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Minns jag var här på den blåa tiden och tankade drivisar och CS-patchar om jag inte minns fel... Tog ett tag innan jag reggade mig dock.

Sen blev överklockning aktuellt och jag köpte mig en Delta fläkt till min processorkylare, för det läste jag mig till var nåt i hästväg. När man var 13 spelade det ingen roll om datorn lät som en jävla apachehelikopter, sålänge den stackars XP1800+ processorn svettades och klarade av de_aztec med massa smokes med 100fps....

Visa signatur

Citera för svar..