Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

Att ni skriver en nyhet om detta leder ju inte till något annat än att fler tankar den läckta versionen, vilket innebär att ni "underlättar piratkopiering" och då, på sätt och vis (inte ordagrant), bryter mot era egna regler. De allra flesta vet säkert vart man ska vända sig och hur man ska bära sig åt för att få hem spelet, att tro något annat är bara fel.

Jag undrar då varför ni publicerar en sådan nyhet? Vad ger den?

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Och vem tvingar DICE att hoppa i säng med EA? Finns andra sätt att sälja sina spel. Samarbetar man med EA så godkänner man i alla fall indirekt om inte direkt deras agerande. Kan inte tycka synd om något företag som gör det ärligt talat.

Beter man sig som skit så får man sitt förr eller senare.

+1

Skrivet av Achronos:

Att ni skriver en nyhet om detta leder ju inte till något annat än att fler tankar den läckta versionen, vilket innebär att ni "underlättar piratkopiering" och då, på sätt och vis (inte ordagrant), bryter mot era egna regler. De allra flesta vet säkert vart man ska vända sig och hur man ska bära sig åt för att få hem spelet, att tro något annat är bara fel.

Jag undrar då varför ni publicerar en sådan nyhet? Vad ger den?

Den ger oss möjligheten att diskutera "nyheten"? Tror du seriöst inte att folk hade fått reda på det ändå?

Om man är insatt i fildelning brukar man regelbundet kolla olika trackers och där syns det rätt snabbt att BF3 är läckt.

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

Hur är det negativt att en person som inte har råd att köpa ett spel låter bli att ladda ner det? Om något som kommer h*n att, om h*n gillar spelet, ha större lust att köpa spel från samma utvecklare när h*n väl har pengar.

See?

Sen har jag en vän, som om han skulle köpa allt material han laddar ner skulle behöva betala ett antal tusen/månad, och det är ju lite mer än 500kr..

gör man samma sak med materiell egendom kallas det stöld, på vilket sätt ar immateriell egendom annorlunda?

jag kan ju inte sno en fin bil bara för att jag inte har råd med den, och att sedan komma med detta i rätten: "jo det var så att jag ville se om bilen var nånting för mig, och det är säkert att den dagen jag har råd kommer jag köpa en exakt lika dan"

tror den domaren skulle dra på smilbanden en aning:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dirtywilly:

gör man samma sak med materiell egendom kallas det stöld, på vilket sätt ar immateriell egendom annorlunda?

jag kan ju inte sno en fin bil bara för att jag inte har råd med den, och att sedan komma med detta i rätten: "jo det var så att jag ville se om bilen var nånting för mig, och det är säkert att den dagen jag har råd kommer jag köpa en exakt lika dan"

tror den domaren skulle dra på smilbanden en aning:)

Förutom att den begränsar min äganderätt och att de tar betalt om och om igen för exakt samma sak? Ingen alls. Måste vara därför de heter samma sak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dirtywilly:

gör man samma sak med materiell egendom kallas det stöld, på vilket sätt ar immateriell egendom annorlunda?

jag kan ju inte sno en fin bil bara för att jag inte har råd med den, och att sedan komma med detta i rätten: "jo det var så att jag ville se om bilen var nånting för mig, och det är säkert att den dagen jag har råd kommer jag köpa en exakt lika dan"

tror den domaren skulle dra på smilbanden en aning:)

Men stjäl du bilen så har ägaren inte längre tillgång till den, och har därmed förlorat något. Hur f*n kan du jämföra det med att ladda ner en film t.ex, där INGEN tar skada på något vis?

Ägaren förlorar inte något, och ingen inkomst uteblir heller. Jag säger inte att den som laddar ner en film har lagen på sin sida, som den ser ut nu, jag förklarar bara tankegången.

Varför inte dra till med en ordentlig överdrift på en gång och jämföra piratkopiering med mord? För alla dessa uteblivna pengar kommer ju slutligen leda till feta VD's som tar livet av sig. :cry:

Herregud.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av dirtywilly:

1. gör man samma sak med materiell egendom kallas det stöld, på vilket sätt ar immateriell egendom annorlunda?

2. jag kan ju inte sno en fin bil bara för att jag inte har råd med den, och att sedan komma med detta i rätten: "jo det var så att jag ville se om bilen var nånting för mig, och det är säkert att den dagen jag har råd kommer jag köpa en exakt lika dan"

tror den domaren skulle dra på smilbanden en aning:)

1. sättet det är annorlunda på är att det är kopiering, inte stöld.
hade du kunnat göra samma sak med materiell egendom så hade du fått nobelpris.

2. ingen har stulit något. inte ens antipiratbyrån eller ifpi försöker hävda stöld längre.

Permalänk

Orkar inte läsa igenom alla posts men ni vet väl om att i origins avtal så har ni godkänt att dom ska få gå igenom er dator och se om ni tar ner något olagligt eller ej. Exempelvis som bf3. Vilket antar åtgjärden kommer bli där igenom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sockervadd:

Orkar inte läsa igenom alla posts men ni vet väl om att i origins avtal så har ni godkänt att dom ska få gå igenom er dator och se om ni tar ner något olagligt eller ej. Exempelvis som bf3. Vilket antar åtgjärden kommer bli där igenom.

risken är ju att om man håller på med den crackade verisionen så kanske man inte kan installera det riktiga spelet sen.
jag vågar inte
vill inte riskera nåt skit sen när man väl ska installera det köpta spelet.
kul om det kommer upp nåt i stil med att du har förbrukat din installation redan eller du har inte behörighet att installera BF3.
not

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

valet mellan att köpa spelet för 600 spänn på steam NU,eller att tanka det nu,och köpa det om ett år på steams julrea för 75 kr skulle nog en del tycka var ett rätt lätt val.
fast det går lika bra med selleri förstås :).

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Skrivet av darknessviking:

valet mellan att köpa spelet för 600 spänn på steam NU,eller att tanka det nu,och köpa det om ett år på steams julrea för 75 kr skulle nog en del tycka var ett rätt lätt val.
fast det går lika bra med selleri förstås :).

det hade gått om steam hade gått att köpa spelet genom steam .
det är bara genom Origin som du kan spela Battlefield 3.

Permalänk
Avstängd

Vad är EA rädd för kan man undra? Dels så är det multiplayer läget man vill ha (iaf jag) och för det andra om nu spelet är så bra så borde det sälja minst lika bra som om det inte hade läckt ut.Är det dock dåligt så lär det bli sämre läget att sälja det

Mitt är ialla fall förbokat sen länge länge!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av pärkka:

Som jag förstått det så är det en exakt kopia av den skiva man skulle fått om man köpt det i affären, skulle man inte då kunna installera spelet så när man kommer hem och har köpt sitt spel på releasedagen bara trycka in cd-koden?
Smart drag av EA att släppa det på detta sätt i så fall.

Behövs inte eftersom man kommer kunna tanka ner BF3 via Origin innan det släpps. Sedan blir det såklart en dag-ett-patch som nästan är standard numera.

Permalänk

Trevligt att de nu har en version av spelet som de anser vara klar för release. Nu har de ju också nästan en och en halv vecka på att göra dag-0-patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0n0ffknappen:

Senast var det Dead Island )) Jag gillar att ha fysiska kopior på de spelen jag gillar.

Skrivet av ashashiva:

Självklart. köper helst mina spel på skiva då det ger en känsla av att man verkligen köpt något. Sedan ser det bra ut i hyllan

Skrivet av xXBaconXx:

Själv köper jag alltid skiva.
jag gillar inte att vänta på nedladdningar, då de för mig har en tendens att vara något opålitliga. Sen gillar jag att ha skivan. Det känns bättre;)

Jaha där ser man hur fel man kan ha
Tappar alltid bort skivorna så tycker det är väldigt smidigt att ha spelen i tjänster som Origin, Steam och Battlenet.
Även om det är synd att det är flera olika.

Permalänk
Skrivet av Sisjöbävern:

Vill du stödja DICE så ska du donera pengar och inte köpa deras spel, pengarna går till förläggarna och butikerna.

Fattar inte vad ni gnäller över, de som hade tänkt köpa spelet kommer fortfarande köpa det, Dice och EA kommer också dra in massiva belopp och massiva vinster, majoriteten av de som laddar ner hade inte heller köpt det.

Spel, film och musikbranchen har gått som raketer sen Kazaa och DC++ kom igång, det finns inga argument mot det, sluta whina och dra och köp erat spel om 10 dagar och få hela upplevelsen.

Stödja ett vinstdrivande företag genom att donera pengar ur egen ficka? Det var bland det dummaste jag hört. Vinstdrivande företag skall ju just drivas på vinst, inte på allmosor. Företagen jag jobbat för genom åren har då aldrig fått pengar donerade till sig.

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

valet mellan att köpa spelet för 600 spänn på steam NU,eller att tanka det nu,och köpa det om ett år på steams julrea för 75 kr skulle nog en del tycka var ett rätt lätt val.
fast det går lika bra med selleri förstås :).

600 spänn? Spel på Steam kostar inte 600 spänn.

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

Men stjäl du bilen så har ägaren inte längre tillgång till den, och har därmed förlorat något. Hur f*n kan du jämföra det med att ladda ner en film t.ex, där INGEN tar skada på något vis?

Ägaren förlorar inte något, och ingen inkomst uteblir heller. Jag säger inte att den som laddar ner en film har lagen på sin sida, som den ser ut nu, jag förklarar bara tankegången.

Varför inte dra till med en ordentlig överdrift på en gång och jämföra piratkopiering med mord? För alla dessa uteblivna pengar kommer ju slutligen leda till feta VD's som tar livet av sig. :cry:

Herregud.

självklart drar jag det till sin spets, jag förstår samtidigt att man laddar ner när tillfälle ges.

Jag blir bara så full i skratt varför man inte kan köpa ett spel man ändå kommer ha i sin ägo under lång tid och förmodligen ha en massa glädje av.
räknar man ut hur mycket det kommer kosta per timme så blir det otroligt lite pengar per gång.
Finns det andra saker man kan spara in på i livet så att man har råd att köpa spelet (om nu fattigdom är problemet).
Är man bara snål, så tycker jag att det bara är skamligt.

gå bara till dig själv, du lägger ner massa pengar och engagemang på utveckling, tester marknadsföring på en produkt för att sedan märka att nån kopierar din vara och säljer den 10ggr billigare. Då skulle det säkert ta hus i helvete.

Mord kan det väl inte bli??:) kanske, stämpling eller vållande till annans död.

som sagt herregud

Permalänk
Medlem

Roligt att Sweclockers tipsar om piratkopierade spel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riddlz:

Max 20 000 som kommer ladda detta, som mest, sen måste de vänta på crack, o hälften kommer ge upp, vissa kommer inte kunna installera, så no big deal, ingen förlorar på det, de hade ändå inte köpt spelet o så kan man ändå inte lira mp som e huvuddelen av bf3, tråkigt men ja, så är det med de flesta spel.

Oj du, vad bygger du det på? Det är bara att ta en koll på valfri tracker så ser du att den seedas och leechas av typ 1300.
Sedan är väll detta den värd vi lever i, förstår inte vad alla blir så uppspelta av. Gissar på att det saknas någon fil som ska laddas ner via Origin eller dylikt för att det ska funka. Men jag gissar på att om BFBC 2 sålda 9 miljoner ex och BF 3 har enligt EA själv 10 ggr fler förhandsbokningar än BFBC 2 så kommer mer än dina 20 000 ladda ner spelet.
Hör köpt det själv och längtar till den 27e.

Sedan tycker jag det är bra att DICE har gjort en SP kampanj. Det kommer locka många som inte är sådana HardCore BF fans att börja spela spelet och några av dem kanske börjar köra MP.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Skrivet av cosplay:

1. sättet det är annorlunda på är att det är kopiering, inte stöld.
hade du kunnat göra samma sak med materiell egendom så hade du fått nobelpris.

2. ingen har stulit något. inte ens antipiratbyrån eller ifpi försöker hävda stöld längre.

Kineserna är kungar på att kopiera saker, men inget nobelpris har kommit.

det jag menar med att jag inte stjäl en bil, har bara med att om jag inte har råd att hålla på med en hobby eller köpa nånting så kanske jag måste inse att jag inte kan hålla på med det.

Permalänk
Skrivet av Sockervadd:

Orkar inte läsa igenom alla posts men ni vet väl om att i origins avtal så har ni godkänt att dom ska få gå igenom er dator och se om ni tar ner något olagligt eller ej. Exempelvis som bf3. Vilket antar åtgjärden kommer bli där igenom.

är ganska så säker på at ea tog bort den biten när användarna nerd rage'ade delux..

jag tankade jävligt mycket spel en gång i tiden, var med på scenen för länge sedan.
idag så händer det att jag tanka något ibland om det inte finns ett demo, i bf3 fall så finns det ju en öppen beta så då har man ju testat.
är nog bara rika konsol kids som köper mer spel än mig så jag är ganksa positiv för [pc] spelbranchen
för övrigt så tycker jag att utgivarna förkärnar en hel del skit...jag för köpte rage.....det funkade ju fin fint, INTE!
*generalisering på utgivarna och rage var ju lite värre än det brukar va.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Överst på SweC imorgon: Battlefield 3 Prestandatest hehe

Ja visa nu att ni vågar )

Mina tankar om BF3:

+Snygg grafik
+Kul att det är gjort på hemmaplan

- Tråkigt att det inte finns multiplayer för oss som inte ämnar sitta och träna två tredjedelar av dygnet, utan man åker på däng.
- Det ska inte behövas 7-8skott för att knäppa någon utan headshot.

Gillade CS när det va stort men sen svalnade intresset för att lira shooters i multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadow_of_crille:

det hade gått om steam hade gått att köpa spelet genom steam .
det är bara genom Origin som du kan spela Battlefield 3.

Om du ska märka ord kan du banne mig starta dina meningar samt namn med stora bokstäver och dela in meningar/stycken korrekt.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk skriver det är tragiskt osv, ingenting i erat liv har ändrats plus så kan ingen spela det pågrund av crack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Om du ska märka ord kan du banne mig starta dina meningar samt namn med stora bokstäver och dela in meningar/stycken korrekt.

Seriöst... Vart är världen påväg?

Permalänk
Medlem

Nu har jag förbokat och betalt spelet, skulle aldrig tanka ner en piratrelease som förmodligen bygger på ren beta-kod. Dock skulle jag kunna tanka ner det om det fanns soundtrack med, man tycker att man borde få göra det om man ändå köpt spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror personligen att fler köper bf3 om de tillåts testa spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltså nu blir jag förvirrad. Ska man läsa det som "ess-pee" och "ähm-pee", eller som singleplayer respektive multiplayer? Konfys i kolan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loftberg:

Alltså nu blir jag förvirrad. Ska man läsa det som "ess-pee" och "ähm-pee", eller som singleplayer respektive multiplayer? Konfys i kolan.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs det som du vill men jag tycker det flyter bättre om man tänker singleplayer och multiplayer.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

denna tråd borde stängas, då den inte gör någon nytta utan bara skapar onödiga och hatiska debatter