Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

vad är poängen? är ju bara multiplayer man vill åt med bf serien iaf.

Skrivet av Decster:

Vem köper inte BF3? Det är nästan ett måste tycker jag

Bara noobs och ströfolk som vill testa att spela som kör pirat, alla vi som älskar bf3 köper!

Det är den ända riktiga!

Har köpt L E på GameStop, betald o klar, är bara att hämta den 27:e (vill gärna ha fysisk, därför blev det gamestop)

Vi ses på slagfältet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av winmaan:

Vad gör du om fjärrkontrollen till TV'n är MIA när det blir paus i programmet?

hahaha det hamnar i min signatur :D:D:D, om du vill att jag ska ta bort den säg bara till

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

vad är poängen? är ju bara multiplayer man vill åt med bf serien iaf.

Håller med dig, själv skulle jag säga 20% campaign och sen 80% multiplayer. Att spela BF3 utan multiplayer är ingen hit i mina ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Avstängd

BF3 är ett spel som för en gångs skull är värt att köpa i mitt tyckte, jag kan stå ut med att vänta nån vecka tills releasen!

Permalänk
Medlem

UPPENBARLIGEN så har nyheten ett visst intresse då det är 250 kommentarer på bara några timmar. Så konservativt DN-kultur folk kan väl bara inse att det är ett hett ämne kring ett hett spel. Är en sak att länka och uppmuntra folk till kopiering/fildelning, en annan att ha en diskusson angående ämnet.

För övrigt kommer jag gå i ide en månad eller två när spelet släpps. Hej då gym, after-work, vänner (okey hörs på skype) och ja det finns risk för korta arbetsdagar vid release. BF3 kommer ge mig sjuk underhållning kvällstid och ni får kalla mig hur mycket DICE fanboy ni vill, tas emot som en komplimang. Nej inte hypead alls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Slår vad om att det är en del folk som förhandsbeställt i butik, som tankar det bara för att ha allting färdiginstallerat, och vid release knappa in CD-nyckeln när man får hem den.

Eller så köper dom en CD-key för 100-150kr och VIPS så har dom tjänat 200-300kr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

You dont fuck with Battlefield 3. Älskar piratkopiering MEN Battlefield 3 is not to be downloaded, for it is a masterpeice.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Tror inte att piracy kommer slå så hårt mot Dice faktiskt.
Som många sagt innan, vem fan köper BF för att spela SP? Det är MP man är ute efter.

Sen kan man ju jämnföra med Call of Duty 4.
Top kopierade spelet när det släpptes, men en storsäljare. Tror inte det drabbade IW så hårt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Max 20 000 som kommer ladda detta, som mest, sen måste de vänta på crack, o hälften kommer ge upp, vissa kommer inte kunna installera, så no big deal, ingen förlorar på det, de hade ändå inte köpt spelet o så kan man ändå inte lira mp som e huvuddelen av bf3, tråkigt men ja, så är det med de flesta spel.

Permalänk
Medlem

har någon lyckats klara ut spelet än?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

har någon lyckats klara ut spelet än?

Nej, de flesta fastnar vid release date check bossen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangler:

Nej, de flesta fastnar vid release date check bossen.

hehehehe
en boss värd att slåss länge och hårt mot!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Kan man inte tanka hem och använda så att man slipper installera när man har köpt på skiva?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

frågan är hur många som hade köpt BF3 enbart för kampanjen

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Kan man inte tanka hem och använda så att man slipper installera när man har köpt på skiva?

Just nu så om du försöker starta installationen så kommer du till orgin och måste uppge en CD-Key så spelar nog ingen roll om du har det nerladdat eller på skiva när du ska installera det den 27.

Permalänk
Medlem

tror inte presis att detta kommer skada försäljningen av spelet, man köper ju inte BF3 för singel player

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Finns visserligen piratkopior av grafikkort men de har sämre kvalité än orginalen och är inte gratis. Hade det gått att "ladda ner" ett nytt grafikkort gratis hade folk såklart gjort det också. Är man så snål eller fattig så man inte hade köpt spelet kan man ju lika gärna ladda ner det säger jag!

Är jag så black att jag inte har råd att köpa ett spel för 500kr, så borde jag låta bli att spela..

som med allt annat, har jag inte råd eller anser mig inte ha råd då skiter jag i det..

Permalänk
Skrivet av MightyKLARA:

Kan man vara något annat än snål när man är fattig?

kanske det finns nån annan billigare hobby?

Permalänk

älskar visa kommentarer

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Man väntar till release istället! Piratkopiera gynnar inte Spelbranschen eller Pcgaming för 5 öre!

Jag har redan köpt spelet, men hade de funnit fungerade crack hade jag nog tankat det för att få mer koll på kraven för spelet. Piratade spel kan vara ett bra sätt att få veta om spelet är värt ett köp eller inte framförtallt nu när de blir färre och färre demos.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av dirtywilly:

Är jag så black att jag inte har råd att köpa ett spel för 500kr, så borde jag låta bli att spela..

som med allt annat, har jag inte råd eller anser mig inte ha råd då skiter jag i det..

Hur är det negativt att en person som inte har råd att köpa ett spel låter bli att ladda ner det? Om något som kommer h*n att, om h*n gillar spelet, ha större lust att köpa spel från samma utvecklare när h*n väl har pengar.

See?

Sen har jag en vän, som om han skulle köpa allt material han laddar ner skulle behöva betala ett antal tusen/månad, och det är ju lite mer än 500kr..

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

underbart! då kan man ju stilla sin hunger lite granna i väntan på det riktiga spelet, dvs multiplayer

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 PRO REV B3 CPU: Intel Core i5 2500K 4.3 GHz CPU Kylning: Cooler Master Hyper 212 Plus + Scythe 120mm Gentle Typhoon x2 Ram: Corsair 16GB CL9 2133Mhz Diskar: 1TB Samsung Spinpoint F3 SSD: Samsung SSD 840 EVO 250G Chassi: Fractal Design Define R3 Nätagg: Corsair TX 750W V2 80+ Bronze Gpu: Palit GTX 1060 6GB Skärm: BenQ 24" G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Fan va sjukt egentligen. Alltså, vad tjänar idioten på att ladda upp en kopia? Måste ju bara vara själva grejen, känslan av att man är "den förste"

Det är klart att det känns coolt Det hade jag också tyckt, om jag jobbat hos någon återförsäljare hade jag givetvis knäppt kort då jag viftar med en skarp kopia och retat polarna med den bilden. Självklart inte bryta förpackningen och ladda upp det men ändå, det ÄR en skön känsla att vara först.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Jag har redan köpt spelet, men hade de funnit fungerade crack hade jag nog tankat det för att få mer koll på kraven för spelet. Piratade spel kan vara ett bra sätt att få veta om spelet är värt ett köp eller inte framförtallt nu när de blir färre och färre demos.

+1 Jag måste säga att jag tycker att piratkopiering är bra i rätt syfte. Med risk för regelbrott så när jag tankat ett spel, spelat det i någon timme och gillar det, har jag rännt ner på stan och köpt mig en kopia. Gör man bra spel ska man ha betalt, gör man dåliga spel och "lurar" på folk att köpa det så ska man inte ha det. Det har även hänt att jag tankat ett spel och sen köpt det men kastat skivan och fortsatt på den piratkopierade, så länge man köper spelet spelar det ju ingen roll hur många kopior man har.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Tröttsamt när folk saknar integritet och ger vika för alla intressen som inte är ens egna.
Men du kanske tycker det är en schysst affär att EA får dina pengar och rätt fri insyn i vad du gör med produkten du köpt och annars.

Så du menar att reklamtavlorna i bf3 (de finns också i bc2 men med fiktiva motiv) skulle visa reklam skäddarsydd för mig utifrån data exe-filen samlar in vidaresänder till EA. I mitt fall KLM, tandblekning, blondiner och lokala mäklarfirmor? Enligt facebooks affärsmodell..

Iden och är snygg och det är väl knappast något tekniskt i vägen för det men tvivlar på att detta skulle mottas av spelarna särskilt väl.

Angående releasen så tänker jag absolut köpa det. Jag vill spela multiplayerdelen och även om DICE inte får speciellt stor bit av kakan uppmuntras dem att skapa fler spel.

Jag har dock inga moraliska skrupler av att ladda ner filerna och testa det när crack släppts.
Testar självklart på en skitdator så jag inte riskerar virus och dyligt.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Skrivet av Scripteddie:

Förvånad att inte apple råkar ut för något liknande.. Jag menar, dom lyckas tillverka 4 miljoner telefoner och inte någon i kedjan läcker?

händer hela tiden också...läste du inte om att "någon" på apple hade glömt bort sin prototyp iphone4 på en bar i san francisko?....detta häner titt som tätt, oavsett tillverkare, kedja etc...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

jag tycker ea/dice borde släppa singeplayer tidigare än multiplayer, jag kommer aldrig någonsin att spela singleplayer annars.

(och det är förjävligt att de släpper spelet olika dagar i olika regioner.)

Permalänk
Inaktiv

Som jag förstått det så är det en exakt kopia av den skiva man skulle fått om man köpt det i affären, skulle man inte då kunna installera spelet så när man kommer hem och har köpt sitt spel på releasedagen bara trycka in cd-koden?
Smart drag av EA att släppa det på detta sätt i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Självklart. köper helst mina spel på skiva då det ger en känsla av att man verkligen köpt något. Sedan ser det bra ut i hyllan

Ja du... Själv tyckte jag samma sak tills jag tröttnade på att sätta in en skiva för att starta spel. Nu är ju det löst på flera sätt. T.ex steam och i detta fall Origin. (som jag fortfarande undrar varför den envidas med att blanda swe och eng på ett eng os med eng som förvalt språk och varför live verisionen är en beta) Men jag har inte heller plats för fler spel på minna hyllor. Vet inte om jag har fler spel eller om min bostad är mindre än din. BC2 var det sissta spelet jag köpte på skiva och jag tycker att det är mycket krångligare. BF3 kommer jag tanka ner. Tror inte det är möjligt på annat sätt då jag köpt det på Origin =). Hoppas de inser att predownload kan vara bra för deras servrar, men har inte så höga tankar om EA så. En skiva kanske hade vart bättre där.

EDIT: Konsol spel köper jag fortfarande på skiva.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luxor ABC80:

Bara för att EA är dåliga så skall man inte straffa Dice för det. Dice är ett av världen skickligaste spelutvecklare och att de fortfarande använder PC som huvudplattform underbart.

Och vem tvingar DICE att hoppa i säng med EA? Finns andra sätt att sälja sina spel. Samarbetar man med EA så godkänner man i alla fall indirekt om inte direkt deras agerande. Kan inte tycka synd om något företag som gör det ärligt talat.

Beter man sig som skit så får man sitt förr eller senare.