Permalänk
Medlem

Level 30-60

Blizzard har designat Diablo III mer streamlinat. Jag tycker det är bättre på många punkter. Men när man spelat klar normal och nått level 30 så har man redan alla skills, sen är det flatline till level 60. Levlande helt utan karaktärsutveckling, det enda som spelar roll är loot.

Jag tror att Blizzard valt att lägga ut alla skills som de gjort för att låta de flesta ta del av dem. De finns många som casualspelar och inte ens fortsätter efter de är klara med normal. För de som fortsätter tycker jag det är lite tråkigt, jag hade gärna sett lite fler skills/karaktärsutveckling efter level 30. Jag förstår deras designval, även om jag som 1-60 spelare hade sett en mer linjär karaktärsutveckling. Det går lite emot rollspelaren i mig helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Du har runor som ändrar dina skills totalt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Du har runor som ändrar dina skills totalt?

Och alla dessa runor finns väl tillgängliga redan på level 30?

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot ändringen av skills, och det finns anpassningar med runor, crafting och mycket annat som är intressant. Från level 1-30 får man nya skills med jämna mellanrum, sen mellan 30-60 händer det ingenting alls med karaktären längre utom gear. Skills ökar automatiskt i styrka för att passa det hårdare motstånden förstås.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det kmr finnas vanliga runor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Och alla dessa runor finns väl tillgängliga redan på level 30?

Nej det gör de absolut INTE, endast de två sämsta varianterna av respektive runa finns tillgänglig i normal, och de bästa runorna droppas bara i Inferno

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

är level 60 max level? lite tråkigt, gillade att ligga på level 90+ haha, tog en jävla massa baalruns i 2an, känns som att ta sig till lvl 60 kommer gå ganska enkelt och snabbt om det är max level?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

är level 60 max level? lite tråkigt, gillade att ligga på level 90+ haha, tog en jävla massa baalruns i 2an, känns som att ta sig till lvl 60 kommer gå ganska enkelt och snabbt om det är max level?

Denna maxlevel kommer såklart höjas efter hand som expansionerna rullar ut.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Denna maxlevel kommer såklart höjas efter hand som expansionerna rullar ut.

aha lite wow style på det hela.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det var ju precis samma sak i D2 och det spelet får väl sägas vara ganska framgångsrikt.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Blizzard har designat Diablo III mer streamlinat. Jag tycker det är bättre på många punkter. Men när man spelat klar normal och nått level 30 så har man redan alla skills, sen är det flatline till level 60. Levlande helt utan karaktärsutveckling, det enda som spelar roll är loot.

Jag tror att Blizzard valt att lägga ut alla skills som de gjort för att låta de flesta ta del av dem. De finns många som casualspelar och inte ens fortsätter efter de är klara med normal. För de som fortsätter tycker jag det är lite tråkigt, jag hade gärna sett lite fler skills/karaktärsutveckling efter level 30. Jag förstår deras designval, även om jag som 1-60 spelare hade sett en mer linjär karaktärsutveckling. Det går lite emot rollspelaren i mig helt enkelt.

Okej, nu får alla fan lägg av med det här, hur Blizzard än gör så klagar alla på något.

Om dem gör det som D2 klagar alla och alla vill ha nytt, fräscht och innoverande.
Gör dem något nytt fräscht och innoverande vill alla ha D2 med bättre grafik.

Du hade alla dina skills vid 30 i D2 sen var det bara gear som gällde, och det funkade ju utmärkt.
Dessutom finns det en FAKTISK customization av din karaktär den här gången, för ärligt talat, hur många gånger gjorde man en karaktär som inte kom från en mall, tillräckligt med Str och Dex, allt annat i Vitality, inget i Energy etc. Det fanns i princip EN erkänd Gear-build för alla klasser och gick man inte genom den var man dålig på livet (Man skulle tillexempel ha Shako, HoTO etc. allt gick ut på att ha så många +skill som möjligt)

Tack för mig, haters gonna hate

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Okej, nu får alla fan lägg av med det här, hur Blizzard än gör så klagar alla på något.

Inte för att vara sån nu men jag skulle säga att det är likadant åt andra hållet med. Vad än Blizzard gör så är det ett bra val enligt allt för många.

Själv tycker jag Blizzard gjort en del tveksamma val till 3:an men jag litar på att spelet blir bra tillslut i alla fall för Blizzard brukar hålla bra standard.

Permalänk

är lvl 60 max level i diablo 3 ?????

EDIT : ops missade inlägget där det stod

Permalänk
Medlem

Istället för att behöva uppgradera sina skills varje level så uppgraderas alla skills automatiskt varje lvl.
Mycket bättre system än diablo 2. Som sagt de bästa gems och runes droppas endast i inferno som är lvl 60+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Nej det gör de absolut INTE, endast de två sämsta varianterna av respektive runa finns tillgänglig i normal, och de bästa runorna droppas bara i Inferno

Är det inte så att alla runor bara droppar i bättre versioner sen precis som gear? Finns inte alla varianter redan under normal?

Skrivet av AcolYte:

Okej, nu får alla fan lägg av med det här, hur Blizzard än gör så klagar alla på något.
Om dem gör det som D2 klagar alla och alla vill ha nytt, fräscht och innoverande.
Gör dem något nytt fräscht och innoverande vill alla ha D2 med bättre grafik.
Du hade alla dina skills vid 30 i D2 sen var det bara gear som gällde, och det funkade ju utmärkt.
Dessutom finns det en FAKTISK customization av din karaktär den här gången
.....
Tack för mig, haters gonna hate

Tycker inte jag var speciellt hatisk i mitt inlägg, utan snarare bara framförde mina åsikter som konstruktiv kritik. Är det inte ok att ifrågasätta eller kritisera, allt de gör är bara bäst automatiskt?

Visst D2 är inte ett under av bra design när det gäller skills, och det går att få ut de skills man vill ha till level 30 även om de förstås inte blir maxade (oftast rörde det sig om 4-5 skills med 20 (eller något mindre på en) och sen ett fåtal poäng här och var på skills som bara behöver en poäng eller är pre-requisites. Varför måste de låsa sig till hur D2 fick ut skills när de designar D3, speciellt med tanke på hur mycket annat de förändrat? Tittar man på andra spel så är karaktärsutvecklingen mer jämn, t.ex. WoW har nya skills/talents hela vägen upp till 84-85 vad jag känner till.

Är det så att för casuals skull har de lagt ut alla skills redan under 1-30? Min tanke är att det inte hade varit omöjligt att ha säg 5 till skills mellan 30-60. Där man kanske får den sista på level 55+ och känna att man nått ett coolt mål med sin karaktär.

Permalänk
Medlem

Visst droppar runorna och gems redan på normal. De är dock inte i närheten så kraftfulla som de som kommer senare.
Har för mig runes och gems dyker upp i act 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Är det inte så att alla runor bara droppar i bättre versioner sen precis som gear? Finns inte alla varianter redan under normal?

Tycker inte jag var speciellt hatisk i mitt inlägg, utan snarare bara framförde mina åsikter som konstruktiv kritik. Är det inte ok att ifrågasätta eller kritisera, allt de gör är bara bäst automatiskt?

Visst D2 är inte ett under av bra design när det gäller skills, och det går att få ut de skills man vill ha till level 30 även om de förstås inte blir maxade (oftast rörde det sig om 4-5 skills med 20 (eller något mindre på en) och sen ett fåtal poäng här och var på skills som bara behöver en poäng eller är pre-requisites. Varför måste de låsa sig till hur D2 fick ut skills när de designar D3, speciellt med tanke på hur mycket annat de förändrat? Tittar man på andra spel så är karaktärsutvecklingen mer jämn, t.ex. WoW har nya skills/talents hela vägen upp till 84-85 vad jag känner till.

Är det så att för casuals skull har de lagt ut alla skills redan under 1-30? Min tanke är att det inte hade varit omöjligt att ha säg 5 till skills mellan 30-60. Där man kanske får den sista på level 55+ och känna att man nått ett coolt mål med sin karaktär.

Nej, man kan kritisera så mycket man vill och ge konstruktiv kritik, men det har spytts ut oförtjänt mycket kritik, utan det konstruktiva. Många som bara klagar och klagar men inte kan komma med egna förslag, jag tror på Blizzard och att dem har gjort det bästa dem kan, och om dem har behövt kompromissa någonstans så har dem tatt den bästa kompromissen.
Jag har inget bra svar, men dem har jobbat på ett helt annat sätt med skillsen i D3 än i tex. WoW, med alla runor som helt förändrar skillen, finns videor på hur dem ändras etc.
Sen har väll Diablo alltid handlat mer om loot än dem olika skillsen.
Nu vet jag inte hur skillsen i sig funkar riktigt i Diablo 3, sätter man fler poäng i en skill som man anvädner mycket eller är skadan och så kopplat till ens vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Nej, man kan kritisera så mycket man vill och ge konstruktiv kritik

Mitt kritik kommer förstås inte spela någon roll på hur spelet blir, och när man väl nått level 60 är det ändå multiplayer, loot och pvp som gäller. Bara jag som tyckte de kunde gjort en jämnare bana på utvecklingen av karaktären sklllmässigt. Sitter ju ändå och uttalar sig utan att veta hur det känns att spela 30+ i spelet, får se nästa år hur det blir egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Nej det gör de absolut INTE, endast de två sämsta varianterna av respektive runa finns tillgänglig i normal, och de bästa runorna droppas bara i Inferno

Jo du skriver ju för tusan själv att alla varianterna av runor finns tillgängliga i normal...

Eller du kanske tycker +10% istället för +8% skada är "en helt ny skill"???

Det tror jag ingen av oss andra gör.

Faktumet kvarstår, du kommer kunna använda alla varianter av en skill redan på level 30, oavset om du inte får högsta % bonusen på dem. Att påstå något annat är lika absurt som att påstå att det är en ny skill när du får ett bättre vapen (då skill dmg är baserat på wpn dmg).

Permalänk
Medlem

Uppenbart vid det här laget, men ingen av oss vet hur mycket runorna kommer påverka våran spelstil. Skillnaden denna gång är att vi har alla färdigheter och de skalar automatiskt med nivån, istället för som i D2 där du hela tiden måste spara poäng inför nästa förmåga och lägger allt på t ex. blizzard för att vara ultimat och sen i hell är varje monster resistent mot kyla... jättekul det var.

Nu byter du bara färdighet och den riktiga valmöjligheten ligger i runornas påverkan och taktiken de medför. T ex. den bästa inferno röda runan i slow time för wizard kommer ge 140% mer skada för din grupp medan en svart runa minskar arean men ökar slow down till 60%. Helt olika användningsområden med samma färdighet.

Så att säga att motivationen tar slut vid nivå 30, att det bara är en transportsträcka till max nivå stämmer inte enligt mig. Det är när du fått alla förmågor och börjar jaga bättre och bättre runor som spelet kommer bli roligt, och du kan leka runt med olika taktiker.

Permalänk
Medlem

Du kommer ju fortfarande att ha alla valmöjligheter vid 30. Både den röda runan (som gissningsvis bara ger 20% mer skada på lvl 1) och den svarta runan (som gissningsvis påverkar slow 1/7 så mkt på lvl 1)

Inte för att jag har något emot det, men att jaga skillrunor av högre level ger dig egentligen bara fler gearslot att uppgradera, ingen helt ny funktionalitet eller ny skill.

Permalänk
Medlem

Hur många spelar (namn på valfritt mmo), och kör upp sin karaktär till max level och sedan inte spelar nått mer på grund av att man då har alla skills och det inte finns någon mening att fortsätta lira?
Vist jag skulle tycka att det vore bättre med ett skill system som ger en nya skills med jämna mellanrum hela vägen till max level, men det är absolut inte något som jag stör mig på.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Låter bra, samma som D2 och 90%~ av alla andra spel. (Man har ju så att säga klarat ut spelet när man är klar med normal, logiskt att man har alla skills då.)

Medan vi d2 lirare säger att spelet inte ens börjar före Hell (inferno nu?)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

och 90%~ av alla andra spel.

Knappast 90% av alla andra spel. Snarare så att de flesta spel där man levlar i någon form har en mer jämn fördelning, även om det finns några få andra spel som ger ut allt innan hälften av alla levels och sen ingenting nytt.

Sen vad man tycker om det är en annan sak. Inget som spelar någon roll när man väl nått lvl 60, men jag tycker om de ändra på så mycket annat hade de kunnat gjort det lite mer linjärt med skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Knappast 90% av alla andra spel. Snarare så att de flesta spel där man levlar i någon form har en mer jämn fördelning, även om det finns några få andra spel som ger ut allt innan hälften av alla levels och sen ingenting nytt.

Sen vad man tycker om det är en annan sak. Inget som spelar någon roll när man väl nått lvl 60, men jag tycker om de ändra på så mycket annat hade de kunnat gjort det lite mer linjärt med skills.

I alla spel jag har spelat så får man sina mainskills jävligt fort, sen (med updateringar oftast) så kommer det lite till på högre levels.
Men den där ena skillen du kommer spamma hela spelet ut lär man sig alltid fort. (wow mage?, vad som i lineage2/d2/runes of magic)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

I alla spel jag har spelat så får man sina mainskills jävligt fort

Jo, men det är inte en fråga om mainskills, utan karaktärsutveckling över alla levels. Då kan man ju kolla på D3 och kanske säga att den builden man gör har fått sina mainskills redan på level 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Hur många spelar (namn på valfritt mmo), och kör upp sin karaktär till max level och sedan inte spelar nått mer på grund av att man då har alla skills och det inte finns någon mening att fortsätta lira?

Fler än man kan tro.

För att ställa en motfråga. Hur många som spelar WoW har endast en enda karaktär (eftersom de tycker det är roligare att spela endgame än att utforska en ny karaktär med nya skills)?

I princip ingen, eller hur?

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt med maxlevel 60. Var ju lite tjusning i D2 ändå med lvl 99.
Det var ju inte något nödvändigt att komma upp i, utan räckte oftast med lvl ~85 för att ha nog med skillpoints.
Men möjligheten fanns alltid där.

Att alla kommer springa omkring i maxlevel känns ju lite som WoW. Är det så det kommer bli med D3 också ?
Att spelet är meningslöst fram tills du uppnått maxlvl (nu har jag inte spelat senaste wowexpen, men antar att det är samma som tidigare).

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Lite tråkigt med maxlevel 60. Var ju lite tjusning i D2 ändå med lvl 99.
Det var ju inte något nödvändigt att komma upp i, utan räckte oftast med lvl ~85 för att ha nog med skillpoints.
Men möjligheten fanns alltid där.

Att alla kommer springa omkring i maxlevel känns ju lite som WoW. Är det så det kommer bli med D3 också ?
Att spelet är meningslöst fram tills du uppnått maxlvl (nu har jag inte spelat senaste wowexpen, men antar att det är samma som tidigare).

Max level kommer nog vara 99 när blizzard släppt alla expansioner de vill. Angående max level tror jag det sagts att man är level 60 när man klarat av hell så det beror lite på vad man satsar på. Men jag misstänker att det är inferno alla kommer spela och då är väl allt annat än max tyvärr helt meningslöst.

Permalänk
Medlem

Det nya skill/rune/crafting systemet verkar riktigt intressant. Dock så vill jag att dom fyller ut det med ett bra passivt talent träd.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7