Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Vad är det för processer ni snackar om?

När man startar Origin och den vill uppdatera så efter den laddat ner och ska installera säger den att du måste stänga av EAInstallProxy.exe eller något liknande innan man kan fortsätta. Är på jobbet nu men antar det är något som är igång när man kör Origin och att den inte stänger den rätt när man uppdaterar programmet.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jäkla dålig timing det blev med betan, åker till Tyskland på oktoberfest en vecka den 29'e, typiskt...

Skrivet av MiLeS:

När man startar Origin och den vill uppdatera så efter den laddat ner och ska installera säger den att du måste stänga av EAInstallProxy.exe eller något liknande innan man kan fortsätta. Är på jobbet nu men antar det är något som är igång när man kör Origin och att den inte stänger den rätt när man uppdaterar programmet.

Jag uppdaterade mitt Origin idag helt utan komplikationer. tog bara ett par minuter så var det klart.

Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Samma här, btw slender har du fått en beta klient i ditt origin ??

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

Visst att man har ganska hög ping i BC2, jag brukar väl ligga runt 100. Men tycker ju inte det känns som 100 direkt. Skulle man ha 100 i gamla QW eller CS var det ju hemskt att lira. I BC2 har jag inga problem med 100 i ping.

Det är latency, inte ping.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Server Browser = Ping

In-Game = Latency

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Trodde det var välkänt att battlefield netcodes är ett skämt, är man vad vid cs/quake/cod4 så känner man delay utan problem oavsett server i BC2. Hoppas verkligen de förbättrat detta enormt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Samma här, btw slender har du fått en beta klient i ditt origin ??

Mitt Origin är ju beta men inget angående BF3.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Hmm okok, ja tänkte på bf3.. inte jag heller.. hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Hmm okok, ja tänkte på bf3.. inte jag heller.. hmm

Ingen som fått det än. Det kommer nog under dagen, eller på tisdag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Battlelog är online igen nu, dock går det inte att logga in för mig i alla fall.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/gate/?returnUrl=|bf3|

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Battlelog är online igen nu, dock går det inte att logga in för mig i alla fall.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/gate/?returnUrl=|bf3|

Det har varit online i flera dagar nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Your account is not allowed to login

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det har varit online i flera dagar nu

in med tungan.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

in med tungan.

Nja..

Nu är jag less på att vänta på betan, gief naow.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kan ju inte annat än säga att man väntar på att betan ska dra igång och att Realesen av spelet ska komma fortare än nånsin!

Har Börja spela lite smått BF 2 för några veckor sedan för att lära mig hantera helikopter och flygplan samt tanks inför BF 3, kan väl säga att det gått hyfsat bra ändå

Har inte tidigare spelat vidare mycket spel på Pc, utom bara testat hos vänner m.m

Så känner mig sjuk peppad inför Bf 3 och kan ju bara säga att spelet verkar vara Grymt bra och ljudet verkar vara EXTREMT MÄKTIGT!, av vad jag sett på youtube.

Några tips ni kanske kan dela med er av till hantering av Helikopter och flygplan?

Kör just nu på 6.00 sens/känslighet och 5 vinkel-/sidledsfaktor med helikopter om jag minns rätt, funkar väl hyfsat.. går jag högre till tex 8-9.00 sens så går det VÄLDIGT ostabilt
kommer dock inte ihåg vad jag har på flygplan och tanks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nja..

Nu är jag less på att vänta på betan, gief naow.

Nu är det lite som dagen innan jul afton när man var en liten unge!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kommer kunna binda knappar, ändra mouse sensitivity med mera i Betan? Alphan var ju inte direkt känd för detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Någon som vet om man kommer kunna binda knappar, ändra mouse sensitivity med mera i Betan? Alphan var ju inte direkt känd för detta

Skickades från m.sweclockers.com

återstår att se imon!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MiLeS:

Någon som vet om man kommer kunna binda knappar, ändra mouse sensitivity med mera i Betan? Alphan var ju inte direkt känd för detta

Skickades från m.sweclockers.com

Om man inte kan det så kommer jag gå i taket i alla fall! Jag tycker fortfarande det är vansinnigt att den möjligheten inte fanns i alphan. En så grundläggande funktion bör finnas i alla publika test-versioner.

Permalänk
Medlem

Någon som fått beta key än ? ^^

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TNordmark:

Några tips ni kanske kan dela med er av till hantering av Helikopter och flygplan?

Kör just nu på 6.00 sens/känslighet och 5 vinkel-/sidledsfaktor med helikopter om jag minns rätt, funkar väl hyfsat.. går jag högre till tex 8-9.00 sens så går det VÄLDIGT ostabilt
kommer dock inte ihåg vad jag har på flygplan och tanks.

Ingen har prövat BF3 fordon annat än LAV och det lär vi inte göra i betan heller då det är samma bana. Vi vet inget hur flyget kommer att bete sig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Har också märkt av detta, då det är väldigt dåligt utav de som utvecklar Origin så tar det ju inte mer än 10 sekunder att fixa om man har någon kunskap om hur Windows fungerar.

På tal om förbeställning och Betan så under Alphan fick man nycklar utskickade som inte var bundna per konto utan redeemable av vem som helst så frågan är då jag både har MoH limited samt förbokat BF3 på Origin ifall jag får två nycklar utskickade eller om de bara flaggar ens konto. Ifall det är det förstnämnda så kommer jag ha en extra nyckel om någon som inte har 48 timmars tidigare access vill ha, kommer skriva upp den i denna tråden så först till kvarn

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tar hemskt gärna en nyckel! Vill ju köpa från Webhallen så man får en fysisk kopia. Men om du har en över är jag extremt glad om jag kan få den!:)

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av TNordmark:

Kan ju inte annat än säga att man väntar på att betan ska dra igång och att Realesen av spelet ska komma fortare än nånsin!

Har Börja spela lite smått BF 2 för några veckor sedan för att lära mig hantera helikopter och flygplan samt tanks inför BF 3, kan väl säga att det gått hyfsat bra ändå

Har inte tidigare spelat vidare mycket spel på Pc, utom bara testat hos vänner m.m

Så känner mig sjuk peppad inför Bf 3 och kan ju bara säga att spelet verkar vara Grymt bra och ljudet verkar vara EXTREMT MÄKTIGT!, av vad jag sett på youtube.

Några tips ni kanske kan dela med er av till hantering av Helikopter och flygplan?

Kör just nu på 6.00 sens/känslighet och 5 vinkel-/sidledsfaktor med helikopter om jag minns rätt, funkar väl hyfsat.. går jag högre till tex 8-9.00 sens så går det VÄLDIGT ostabilt
kommer dock inte ihåg vad jag har på flygplan och tanks.

du kommer se att det inte är lika med styrningen i bf3 som i tvåan..så du kommer få lära om på nytt sen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Trodde det var välkänt att battlefield netcodes är ett skämt, är man vad vid cs/quake/cod4 så känner man delay utan problem oavsett server i BC2. Hoppas verkligen de förbättrat detta enormt mycket.

De har gjort en komplett rewrite av nätkoden. Nätkod+hitbox var det som funkade bäst i alpha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

1 dag kvar and counting

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

in med tungan.

Fick mig direkt att tänka på denna bilden

http://i.imgur.com/ERruh.jpg

Permalänk
Medlem

Imorn kommer betan!!!

Om någon får/redan har fått mail angående betan invite så får ni gärna posta så fort ni kan så alla ser att mailen börjat gå ut...
Så gör jag detsamma

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av feesk:

Imorn kommer betan!!!

Om någon får/redan har fått mail angående betan invite så får ni gärna posta så fort ni kan så alla ser att mailen börjat gå ut...
Så gör jag detsamma

Enligt zh1nt0s Twitter kommer nycklarna mailas ut på morgonen i morgon.

Edit: Nu säger han att han inte vet tiden. Förra var en retweet. Men det är i morgon som gäller!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av widL:

Enligt zh1nt0s Twitter kommer nycklarna mailas ut på morgonen i morgon.

Edit: Nu säger han att han inte vet tiden. Förra var en retweet. Men det är i morgon som gäller!

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte man ska lita på någonting han säger.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi