Permalänk

2 datorer 1 mus

Jag skaffade nyss ny dator och jag vill köra med båda två i någon månad innan jag överger den gamla helt. Däremot tänker jag inte köpa en till mus eller tangentbord. Jag vill nu kunna styra båda två med en och samma mus och tangentbord. Jag vill även kunna spela ljud ur båda två genom samma stereo (bara en ljudingång) utan att behöva köpa några extra sladdar.

Jag har provat med Synergy för att dela mus och tangentbord, men det var en aning buggigt. Finns det andra alternativ som någon provat? För ljudet provade jag Virtual Audio Cable som jag dock inte kunde få att fungera. Jag gör ett till försök med det ikväll, men om någon känner till ett alternativ så säg gärna tilll.

Permalänk

Halloj. Om du kör med 2 skärmar kan jag rekommendera InputDirector. Det tycker jag är smidigt.
Det kanske finns bättre alternativ, men det har fungerat utmärkt för mig.

Permalänk
Skrivet av hogberg1982:

Halloj. Om du kör med 2 skärmar kan jag rekommendera InputDirector. Det tycker jag är smidigt.
Det kanske finns bättre alternativ, men det har fungerat utmärkt för mig.

Jo det är två skärmar jag har, så jag provar det när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

du kan ju testa Mouse without Borders fungerar hur bra som för mig

http://blogs.technet.com/b/next/archive/2011/09/09/microsoft-...

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem

KVM switch?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av formerself:

Jo det är två skärmar jag har, så jag provar det när jag kommer hem.

Fungerar det som du hade tänkt dig eller?

Permalänk
Skrivet av hogberg1982:

Fungerar det som du hade tänkt dig eller?

Än så länge fungerar det finfint.

Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av formerself:

Än så länge fungerar det finfint.

Tack för tipset!

Kul att höra