Uppfräschning av min gamla hemsida

Permalänk

Uppfräschning av min gamla hemsida

Ja då är det på tiden att uppdatera min gamla sida utstrand.se
Eller uppdatera, ska radera nästan allt. Men jag är rätt så nöjd med formen. Kommer kanske även behålla menysystemet dock på ett annat sätt.

Men jag skulle vilja ha den mer rundad, alltså kanter och sidor, lite 3D effekt. Tyvärr så verkar jag vara värdelös på att söka då säkert frågan varit uppe ett antal gånger både här och på google.

Någon stans såg jag att man kunde göra det med bilder, men förstår inte riktigt hur. Förstod det som att man gjorde små hörnbitar och fick dom att uppdateras, men hur?
Idag är hörnen uppbyggda med css och resten av sidan med divar.

Kan man bygga upp rundningen av boxar? Blir dock väldigt många boxar i olika färger. färgen går väl att ställa in med php kanske, men klurigt antar jag.
Problemet är dock att jag inte bestämt färger än, sånt som jag brukar tänka på sist, testa mig fram.

Permalänk
Inaktiv

Kolla på CSS 3 propertien border-radius.

Permalänk

Hittar inte det jag sökte.
Ska försöka lägga ut ett exempel på den effekt jag är ute efter.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/09/16/Skarmavbi...

Här ser man som en gråaktig böjning av alla kanter så det inte ser så hårt och kantigt ut. Någon som har en ide om hur dom gjort?
Kanske är css3 bara att jag inte hittar något som ser ut så..

Permalänk
Medlem

Som havsmonstret sa så får du använda border till att få det "mjuka" 3d aktiga samt border-radius för rundade hörn i css3. Bara till att använda google för att få reda på hur man gör...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC