Windows 8 task manager

Permalänk
Medlem

Windows 8 task manager

Hittade ett par bilder på nya aktivitetshanteraren (lånade från mdl-forumet)

Sen finns det en förenklad programhanterare, som är mest tänkt för användares vanliga bruk (dvs att stänga en applikation som hängt sig). Hittade inte bilden nu, men det är enbart en enkel lista på program som man kan avsluta och inga andra flikar.

Edit: En bild på "lilla" task manager

Permalänk
Medlem

Gillar hur dem har förbättrat designen och hur man ser informationen

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och mycket info på ett bra sätt, vill bara hem från jobbet och installera

Permalänk

underbart

Permalänk
Medlem

Det ser faktiskt ut som att man inte kommer att kunna sitta kvar med windows 7.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Rent, snyggt och överskådligt, ser kanon ut!

Permalänk
Medlem

om man laddar ner testversionen får blir det själva windows 8 eller är det bara vissa saker man får ned?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Skitbra att processerna är uppdelade sådär! Nu kan man lätt hitta den process man vill avsluta
Antar att det också är lättare att hitta virus?

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Encho5:

Skitbra att processerna är uppdelade sådär! Nu kan man lätt hitta den process man vill avsluta
Antar att det också är lättare att hitta virus?

Tror att det kommer landa i applications eller background processes. Det vill säga att det kommer bli samma sak som nu, vet du inte vad du har installerat, vet du inte vilken process som är ett virus. Tror inte att det kommer finnas en grupp som kallas "virus" precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Tror att det kommer landa i applications eller background processes. Det vill säga att det kommer bli samma sak som nu, vet du inte vad du har installerat, vet du inte vilken process som är ett virus. Tror inte att det kommer finnas en grupp som kallas "virus" precis.

Läs mitt inlägg igen, jag sa aldrig att det skulle finnas en grupp som hetter "virus". Virus kan injektera sig i vanliga processer som explorer.exe och därmed starta med datorn helt tyst utan att ett antivirusprogram märker något. Fast dom flesta trojaner/keyloggers är programmerade i C# eller VB och kodaren orkar oftast inte lägga 3+ timmar på att få den att injektera sig i något. SÅ därför så kommer den finnas i background processes eller w/e.

Och det går självklart att ta reda på vilken process som är ett virus.(dom virus utan injektion syftar jag på då)

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Encho5:

Läs mitt inlägg igen, jag sa aldrig att det skulle finnas en grupp som hetter "virus". Virus kan injektera sig i vanliga processer som explorer.exe och därmed starta med datorn helt tyst utan att ett antivirusprogram märker något. Fast dom flesta trojaner/keyloggers är programmerade i C# eller VB och kodaren orkar oftast inte lägga 3+ timmar på att få den att injektera sig i något. SÅ därför så kommer den finnas i background processes eller w/e.

Och det går självklart att ta reda på vilken process som är ett virus.(dom virus utan injektion syftar jag på då)

Det där med en grupp som kallades virus var mer pålagt som ett skämt från mig, tror nog man borde börja använda ironitecken( ؟ ).
Självklart så går det att ta reda på vilken process som är ett virus - Den process som du inte känner igen och som du är 100% säker på att du inte installerat själv, är du inte helt säker, sök då efter processnamnet på google eller liknande. Efter år av erfarenhet med att ta bort virus från familjemedlemmarnas datorer(De lyckas jämt få virus på något sätt) så kommer det nog inte bli mycket svårare eller lättare än det redan är att ta bort virus.

Permalänk
Medlem

Om man stänger av Metro genom att döpa om shsxs-filerna så blir allting väldigt likt Windows 7, och Task Managern får sitt gamla utseende. Hoppas inte de bygger in förbättringar i så att de bara finns när man kör Metro. Däremot finns Ribbon fortfarande kvar i Utforskaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Om man stänger av Metro genom att döpa om shsxs-filerna så blir allting väldigt likt Windows 7, och Task Managern får sitt gamla utseende. Hoppas inte de bygger in förbättringar i så att de bara finns när man kör Metro. Däremot finns Ribbon fortfarande kvar i Utforskaren.

Vilket är bäst då, Win7 eller Win8 med shsxs-filerna omdöpta? ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Vilket är bäst då, Win7 eller Win8 med shsxs-filerna omdöpta? ;D

Hehe, bra fråga. Jag har svårt att svara på det eftersom jag kör i VM och prestandan inte är superbra. Jag tror dock en del av de andra finesserna som kommer med Windows 8 kan vara intressanta, som t.ex. snabb boot (detaljerat i en nyhet på Swec) och inbyggd VM i 64-bit versionen (Microsofts egna Hyper-V). Det är lång utveckling kvar av Win 8 också.