Köpråd! Speldator 12-14k (Bf3 primärt)

Permalänk
Medlem

Köpråd! Speldator 12-14k (Bf3 primärt)

Tja,

Då börjar det bli dags för att köpa sig en ny burk. Kan en sisådär mkt om just datorkomponenter men har lyckats klura ut vissa saker som jag vill ha/göra
Budget 12-14k
Inget OS eller montering

1. Jag vill överklocka, fattat att det är i5 2500k som gäller då.

2. vill ha ett moderkort som är bra o smidigt med överklockning samt framtidsäkert, dvs stöd för bulldozer, sandy bridge-e

3. grafiken vill jag egentligen ha mest prestanda för pengarna, fattat som att det pendlar mellan 9650/70 CF och 570 SLi, eller har jag fel?
Såg i några trådar att om man kör Sli/CF ska man ha referenskylning. hur vet man om korten har det?

4. SSD vet jag inte riktigt, är det en sån stor prestandaökning att det är värt pengarna?

5. Nätagget vill gärna ha kvalite och lite mer än vad som behövs så det håller tillsammans med moderkortet

Nu skriver jag bara massa vill ha o vill ha, haha. jag hoppas det går få ihop en sånhär dator, känns så iaf

skulle uppskatta om någon kunde komma med en bra kundvagn då jag är osäker på vissa delar

tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Skulle inte lagt mer än 10 k om jag vore du. Tror det räcker för att klara battlefield 3 galant. Men alla är olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Skulle inte lagt mer än 10 k om jag vore du. Tror det räcker för att klara battlefield 3 galant. Men alla är olika.

Jo deklart, är mer att jag skulle vilja maxa, har aldrig haft en dator som kan maxa de nyaste spelen, men kanske räcker med 10k ändå?

Permalänk
Medlem

Tror du kan räkna med 60 fps i 1080P upplösning för billigare penning utan problem. Jag hade stora planer på speldator för 20 K innan, men som vanligt åldras ens komponenter otacksamt snabbt. Utifrån vad jag har sett så verkar BF3 bli grymt bra optimerat för PC. Så lär nog inte kräva ett monsterkort för att få stadiga fps.

Jag skulle satsa på ett överklockat 560 Ti, kommer räcka långt. En grym combo med 2500K cpu:n. Du kan ju alltid köpa ett till, sen om du nu inte skulle bli nöjd.

Permalänk
Medlem

Gjorde en setup precis nu. http://www.inet.se/kundvagn/visa/813399/2011-09-01

Skulle nog kört på något i den stilen, om man vill hålla sig runt 10 K gränsen.

Permalänk
Medlem

Jo deklart, det är ju ett alternativ, ser bra ut endå, men får se tack iaf!

Permalänk
Medlem

Jag hade skippat kylaren och kört på en större och nyare SSD med Sata 6,0 Gbit/s... Då man kan överklocka till 4Ghz utan problem med kylaren som kommer med, inte sant?

Permalänk
Medlem

vad jag har läst så rekommenderar alla att byta ut stock-kylaren för en tystare o kallare dator.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag plockat ihop ett nästan komplett datorpaket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/817915/draft1

Moderkortet valde jag mest för att det verkar vara bra och har väldigt lätta överklockningsmöjligheter ( OCgenie 2 ). kan det finnas något annat runt den prisklassen som är bättre? ( ser helst att överklockning går smidigt och lätt till då det är min första gång ).

SSD disken är den billigaste 120GB som fanns på inet, kan inget om SSD så om det finns någon bättre för samma peng/mindre peng vore det najs

PSU'n är jag lite osäker på, kan inte så mkt om de heller, vet att man ska ha modulärt dock men kvalite osv är jag inte superhaj på. finns det mer prisvärda?

Chassit Verkar vara bra, iaf efter kundrecensionerna, något tips på ett vettigare under tusenlappen? prio är helt klart kylning men gärna lite tystare

Kylaren fattade dom att den var väldigt prisvärd och bra, sammma sak där, tips på någon mer prisvärd? ( har tänkt o överklocka )

Sen kommer vi till det som jag har mest beslutsångest över...Grafikkortet nästan helt säker på att jag vill köra CF/SLI antingen 6970 eller 570 men sen finns det ju så otroligt många olika märken, vilka ska man ha? läste någonstans att det är en fördel med referenskylda när man kör CF/SLI men samtidigt säger folk att dom låter mer och faktiskt blir varmare, enda fördelen är då att luften inte åker in i chassit. men är det ett så stort problem om man har ett bra ventilerat chassi med bra kylning i övrigt? Minne, hur viktigt är det med minne på Grafik? är det bara nödvändigt med 2GB om man ska köra eyefinity?(vilket jag troligen inte kommer göra). Sen har ju alla olika märken olika hastigheter med, man vill ha det snabbaste antar jag?

slutligen. jag vill ha så mkt prestanda i mitt grafikkort för pengarna. vad föreslår ni?

Permalänk
Medlem

Sista Kollen speldator ~14k

http://www.inet.se/kundvagn/visa/818565/final-

Sådär ser den ut just nu.

tyck till och ge gärna kritik! är rätt så osäker på Grafikkorten, tyckte det var värt o ge en hundralapp extra för OC, finns det mer prisvärda grejjer o köpa för samma prestanda?

moderkortet, stöder det pci 3.0 o de nya som kommer?

tänkte överklocka, räcker den kylningen?

någon som har erfarenhet av det chassit jag valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/818565/final-

Sådär ser den ut just nu.

tyck till och ge gärna kritik! är rätt så osäker på Grafikkorten, tyckte det var värt o ge en hundralapp extra för OC, finns det mer prisvärda grejjer o köpa för samma prestanda?

moderkortet, stöder det pci 3.0 o de nya som kommer?

tänkte överklocka, räcker den kylningen?

någon som har erfarenhet av det chassit jag valt?

Står inget på ASRock´s hemsida om PCI 3.0 men du kanse kan se själv - http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P67 Extreme6&cat=Specifications
Annars ser det bra ut. Grafikmäsigt närmast är GTX 570 i SLi, se prestanda index - http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990...
Kylningsmäsigt så är det br att instalera en extra fläkt i chassit golv för extra insug. Annars kommer det att funka bra.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

tänkte på de..med grafikkort, referenskylning är att föredra med CF va? och om jag fattade det rätt så är det de på dom korten, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

tänkte på de..med grafikkort, referenskylning är att föredra med CF va? och om jag fattade det rätt så är det de på dom korten, eller?

Det är korrekt man får offra ljudnivå för att få svalare inne i chassit. Enda jag kan tänka på är att Nexus där inte har nån möjlighet att fästa en fläkt i på sidopanelen för att mata korten med sval luft att kyla med, detta har tex FD Arc chassit. Där kan man välja mellan 140mm eller 180mm tom har jag för mig vilket alltid är en fördel.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

tänkte på de..med grafikkort, referenskylning är att föredra med CF va? och om jag fattade det rätt så är det de på dom korten, eller?

Skall du köra SLI eller CF så är det absolut bättre med stockkylaren som puttar ut värmen ur chassit än med grafikort som har eftermarknaskylare då dessa tenderar att vispa runt värmen i chassit istället. Väljer man sådana kort får man lägga ner lite mer energi på att få en så bra ventilation i chassit som möjligt eller välja den typen av chassi som är mer perforerade.. Den största naktdelen med stock kylarna är att dom väsnars mycket mer än eftermarknads kylarna vilket flera personer påpekar i sina resentioner av grafikorten.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Skall du köra SLI eller CF så är det absolut bättre med stockkylaren som puttar ut värmen ur chassit än med grafikort som har eftermarknaskylare då dessa tenderar att vispa runt värmen i chassit istället. Väljer man sådana kort får man lägga ner lite mer energi på att få en så bra ventilation i chassit som möjligt eller välja den typen av chassi som är mer perforerade.. Den största naktdelen med stock kylarna är att dom väsnars mycket mer än eftermarknads kylarna vilket flera personer påpekar i sina resentioner av grafikorten.

jo jag förstod det, men vad jag läste så verkade den inte låta så himla mycket men kanske borde välja ett ljudisolerat chassi? då tappar man ju iofs lite ventilation men om jag har stockkylare så går de kanske jämt ut emot om man gör tvärtom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Det är korrekt man får offra ljudnivå för att få svalare inne i chassit. Enda jag kan tänka på är att Nexus där inte har nån möjlighet att fästa en fläkt i på sidopanelen för att mata korten med sval luft att kyla med, detta har tex FD Arc chassit. Där kan man välja mellan 140mm eller 180mm tom har jag för mig vilket alltid är en fördel.

jo tittade på det chassit en del, verkar vara väldigt populärt men är inte så tyst? har tittat lite på det här chassit också : http://www.inet.se/artikel/6900452/nexus-prominent-5-svart

ljudisolerat men folk säger att det kyler bra ändå, är dock ingen sidofläkt där heller men kanske man klarar sig utan när man har stockkylare?

Permalänk
Medlem

upptäckte precis att det står obekräftat på grafikkorten jag valt, någon som vet hur lång tid sånt kan ta, några erfarenheter?

räcker det med 750W om jag ska driva 6970 CF samt klocka CPU? eller borde man ta 850 för att vara på säkra sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

upptäckte precis att det står obekräftat på grafikkorten jag valt, någon som vet hur lång tid sånt kan ta, några erfarenheter?

räcker det med 750W om jag ska driva 6970 CF samt klocka CPU? eller borde man ta 850 för att vara på säkra sidan?

CF på stock HD 6970 = 620-570w beroende på vilket testpogram du kör enligt sweclockers egna undersökning. Sen beror du hur mycket du skall överklocka?? 750W tyckerjag borde räcka men det beror på vad du du skall ha i datorn och din överklocknings potensial. Bättre att lägga pengarna på ett 80+ Guld certifierad nätdel så kommer du ha en bra nätdel..
Se tabell - http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990...

Personligen hade valt ett ljudisolerat chassi som R3 eller liknande (NZXT H2 Svart). Viktiga är då att ha bra insug från fronten (2x120mm) på chassit och från golvet (1x120mm) och utventilation i taket (1x140mm) och på baksidan av chassit (1x120mm). Fördelen med R3 är att du får en fläktkontroller med för tre fläktar. Sen tycker många att det är ett tråkigt chassi för alla har ett men man får vad man betalar för..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåten. Läs våra regler, specifikt §3.3.

Eftersom jag var på gott humör slog jag samman trådarna, men tänk på detta i fortsättningen om du vill undvika att alla trådar låses.

Trevlig helg!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

Chassit Verkar vara bra, iaf efter kundrecensionerna, något tips på ett vettigare under tusenlappen? prio är helt klart kylning men gärna lite tystare

http://www.inet.se/artikel/6900995/nzxt-h2-svart

Fick hem min dator byggd i denna lådan (iof vit) igår och det är knäpptyst även när flläktarna går på max.

Verkar vara riktigt bra om man vill få ner ljudet. Även kylningen verkar helt ok men har inte hunnit testa så mycket än.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Korspostning är inte tillåten. Läs våra regler, specifikt §3.3.

Eftersom jag var på gott humör slog jag samman trådarna, men tänk på detta i fortsättningen om du vill undvika att alla trådar låses.

Trevlig helg!

oj! okej, ber om ursäkt snällt av dig iaf

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

http://www.inet.se/artikel/6900995/nzxt-h2-svart

Fick hem min dator byggd i denna lådan (iof vit) igår och det är knäpptyst även när flläktarna går på max.

Verkar vara riktigt bra om man vill få ner ljudet. Även kylningen verkar helt ok men har inte hunnit testa så mycket än.

låter ju som det verkar vara ett bra chassi, blir nog ett sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

CF på stock HD 6970 = 620-570w beroende på vilket testpogram du kör enligt sweclockers egna undersökning. Sen beror du hur mycket du skall överklocka?? 750W tyckerjag borde räcka men det beror på vad du du skall ha i datorn och din överklocknings potensial. Bättre att lägga pengarna på ett 80+ Guld certifierad nätdel så kommer du ha en bra nätdel..
Se tabell - http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990...

Personligen hade valt ett ljudisolerat chassi som R3 eller liknande (NZXT H2 Svart). Viktiga är då att ha bra insug från fronten (2x120mm) på chassit och från golvet (1x120mm) och utventilation i taket (1x140mm) och på baksidan av chassit (1x120mm). Fördelen med R3 är att du får en fläktkontroller med för tre fläktar. Sen tycker många att det är ett tråkigt chassi för alla har ett men man får vad man betalar för..

Det blir ett Nzxt chassi! något förslag på vilka fläktar man ska köpa, fanns så mkt olika Rpm osv, jag har ingen koll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

Det blir ett Nzxt chassi! något förslag på vilka fläktar man ska köpa, fanns så mkt olika Rpm osv, jag har ingen koll

Det sitter redan 3 st fläktar i NZXT H2 chassit och finns tomma platser för 2 till. En i toppen och en i botten.

Frågan är om du behöver fler... kan ju lägga till senare om du får värmebekymmer kanske?
Dom medföljande kan du iaf reglera hastigheten på med en knapp på toppen av datorn. tror det var 40% av rpm, 70% av rpm och 100%av rpm.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

Det blir ett Nzxt chassi! något förslag på vilka fläktar man ska köpa, fanns så mkt olika Rpm osv, jag har ingen koll

Skrivet av TheGiant:

Det sitter redan 3 st fläktar i NZXT H2 chassit och finns tomma platser för 2 till. En i toppen och en i botten.

Frågan är om du behöver fler... kan ju lägga till senare om du får värmebekymmer kanske?
Dom medföljande kan du iaf reglera hastigheten på med en knapp på toppen av datorn. tror det var 40% av rpm, 70% av rpm och 100%av rpm.

Hade satt en 140mm chassi fläkt i taket på chassit för bättre utsug när det redan sitter två fläktar i frånten och en i bakdelen på chassit. Sen får man ta det därifrån. 140mm går långsammare och är tystare men flyttar ändå mycket luft skulle gå för en - http://www.inet.se/artikel/5321471/noctua-nf-p14-flx-140mm-12... Dyr men absolut en vinnare..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Hade satt en 140mm chassi fläkt i taket på chassit för bättre utsug när det redan sitter två fläktar i frånten och en i bakdelen på chassit. Sen får man ta det därifrån. 140mm går långsammare och är tystare men flyttar ändå mycket luft skulle gå för en - http://www.inet.se/artikel/5321471/noctua-nf-p14-flx-140mm-12... Dyr men absolut en vinnare..

Ok, jo jag kör nog på en sån, verkar som en bra fläkt helt klart.

har egentligen bara en sista grej..det är om man verkligen ska köra på 6970 eller 6950 är prestandaökningen verkligen värd pengarna?

fattat det som att vissa märken av 6950 går att "flasha" "låsa upp" till ett 6970 typ som att klocka..hade nog tänkt o klocka 6970 lite också och den verkar vara lite snällare att klocka...

Permalänk
Medlem

Ne nu har jag nog bestämt mig.

verkar bli denna setupen : http://www.inet.se/kundvagn/visa/820683/6970final

moderkortet stöder Gen3 så det är framtidsäkert.

kylningen borde räcka om jag ska överklocka ca 1,2ghz?

tog ett lite dyrare nätagg ifall jag byter upp mig med grafikkort osv i framtiden.

chassit verkar vara ett bra chassi.

tack nightfred och ni andra för all hjälp, säg gärna till om det är något som kanske borde ändras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

Ok, jo jag kör nog på en sån, verkar som en bra fläkt helt klart.

har egentligen bara en sista grej..det är om man verkligen ska köra på 6970 eller 6950 är prestandaökningen verkligen värd pengarna?

fattat det som att vissa märken av 6950 går att "flasha" "låsa upp" till ett 6970 typ som att klocka..hade nog tänkt o klocka 6970 lite också och den verkar vara lite snällare att klocka...

Skrivet av Skudd:

Ne nu har jag nog bestämt mig.

verkar bli denna setupen : http://www.inet.se/kundvagn/visa/820683/6970final

moderkortet stöder Gen3 så det är framtidsäkert.

kylningen borde räcka om jag ska överklocka ca 1,2ghz?

tog ett lite dyrare nätagg ifall jag byter upp mig med grafikkort osv i framtiden.

chassit verkar vara ett bra chassi.

tack nightfred och ni andra för all hjälp, säg gärna till om det är något som kanske borde ändras

Ibörjan fanns det modeler som kunde låsas upp från HD 6950 till HD 6970 men så är ej fallet längre. Man har från tillverkarens sida stoppat detta genom olika saker. Den tiden är förbi. Visst är det prestanda vinster med ett 6970 vs 6950 men man skall inte glöma att dom flesta som siter där ute har ett GTX 560 Ti eller ett HD 6950 och dom har en mycket bra prestanda på sin speldator.. Har man pengarna så varför inte..

kan just nu inte se länken då den ej fungerarer men återkommer imorgon.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Ibörjan fanns det modeler som kunde låsas upp från HD 6950 till HD 6970 men så är ej fallet längre. Man har från tillverkarens sida stoppat detta genom olika saker. Den tiden är förbi. Visst är det prestanda vinster med ett 6970 vs 6950 men man skall inte glöma att dom flesta som siter där ute har ett GTX 560 Ti eller ett HD 6950 och dom har en mycket bra prestanda på sin speldator.. Har man pengarna så varför inte..

kan just nu inte se länken då den ej fungerarer men återkommer imorgon.

sådär, har nog bestämt mig nu

http://www.inet.se/kundvagn/visa/823289/final

tänkte på en sak, när man kör vattenkylning då tar den upp en av fläktplatserna i chassit va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

sådär, har nog bestämt mig nu

http://www.inet.se/kundvagn/visa/823289/final

tänkte på en sak, när man kör vattenkylning då tar den upp en av fläktplatserna i chassit va?

Ja, vanligast är att man monterar den mot den 120mm platsen som sitter i bakdelen på chassit men har sett en massa olika varianter på platser men det är sladdarna mellan blocket och CPU´n som avgör platsen. Vanligt är också att folk sätter två fläktar, en på varje sida om blocket för att få så bra genomströmning som möjligt. Vissa har desutom satt http://www.inet.se/artikel/5321444/scythe-120mm-gentle-typhoo... dessa fläktar på för bästa preformenc. Se test - http://www.sweclockers.com/recension/13538-antec-kuhler-h2o-6... dock inte nödvändigt med 1850 RPM då dessa är lite mer högljuda än 1450 fläktarna..

I övrigt är det inget att tilläga.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]