Köpråd! Speldator 12-14k (Bf3 primärt)

Permalänk
Medlem

Define R3 har allt du söker!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Define R3 har allt du söker!

mjo verkar helt klart bra, men gillar H2 lite mer tror jag, visst det har ingen plats för sidofläkt men H2 har HDD buren vänt åt annat håll samt att jag ha ref.kylning på korten så borde nog bli bra ändå

Permalänk
Medlem

Beställer nästa vecka!

Dags o väcka liv i min gamal tråd igen!

datorn har inte blivit beställd än har fortfarande ett par frågor som jag skulle vilja ha hjälp att besvara.

min budget ligger nu runt 16k

jag har tänkt att övercklocka. kylningen borde räcka med dom två GT i PnP ?

är chassit dugligt för SLI/CF? kommer det kyla tillräckligt. gillar verkligen designen och alla "features" med det, men kylningen kommer i första hand.

Jag står i valet mellan 6950/6970 eller någon annan SLI/CF kombo, den som är mest prisvärd helt enkelt. känns kanske inte värt att lägga massa pengar på dubbla 6970 när det om inte alltför länge kommer ny serie med kort. då man kanske kör 6950 och sen köper ett helt nytt av nya generationen. sen kanske 6970 håller sig längre än 6950 också så dom är prisvärda på det sättet eller vad tycker ni? (jag vill ändå få toppprestanda).

några andra synpunkter, något som ni tycker bör ändras?

6970 ( grafikort kommer beställas från annan sida då inet har höjt priset väldigt mkt på dessa kort)

6950 ( hamnar då på 15k är villig att lägga 1000kr till, vad skulle ni lagt det på? är grafiken det bästa, om jag beställer från t.ex komplett så får jag 6970 för en tusenlapp mer. är den prestandan värd det? )

jösses...blev lite rörigt. men hoppas ni förstår. uppskattar allt hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

Dags o väcka liv i min gamal tråd igen!

datorn har inte blivit beställd än har fortfarande ett par frågor som jag skulle vilja ha hjälp att besvara.

min budget ligger nu runt 16k

jag har tänkt att övercklocka. kylningen borde räcka med dom två GT i PnP ?

är chassit dugligt för SLI/CF? kommer det kyla tillräckligt. gillar verkligen designen och alla "features" med det, men kylningen kommer i första hand.

Jag står i valet mellan 6950/6970 eller någon annan SLI/CF kombo, den som är mest prisvärd helt enkelt. känns kanske inte värt att lägga massa pengar på dubbla 6970 när det om inte alltför länge kommer ny serie med kort. då man kanske kör 6950 och sen köper ett helt nytt av nya generationen. sen kanske 6970 håller sig längre än 6950 också så dom är prisvärda på det sättet eller vad tycker ni? (jag vill ändå få toppprestanda).

några andra synpunkter, något som ni tycker bör ändras?

6970 ( grafikort kommer beställas från annan sida då inet har höjt priset väldigt mkt på dessa kort)

6950 ( hamnar då på 15k är villig att lägga 1000kr till, vad skulle ni lagt det på? är grafiken det bästa, om jag beställer från t.ex komplett så får jag 6970 för en tusenlapp mer. är den prestandan värd det? )

jösses...blev lite rörigt. men hoppas ni förstår. uppskattar allt hjälp!

Helt klart är CF på HD 6950 en bra prestanda och långt över medel vad dom flesta sitter med. Men är du villig att lägga till en peng för HD 6970 så behöver du inte bry dig om prestanda topen för den är nåd med råge och det kommer mer att handla om rätt drivrutiner än om du kan spela just det spelet på högsta instälningar. Eller vad du än väljer så har du en ordentlig prestanda. Nätdelsmäsigt så är 6950 i CF = 650W nätdel och CF med HD 6970 = 750W nätdel och då inkluderat överklokade frabrikskort. Samt att du kockar dinna minnen och din CPU.
Chassit är det inget fel på och du sätter en 140mm i toppen på chassit och GT i PnP så blir det inga problem. Du kan även sätta en extra fläkt i chassit´s botten (120mm) för insug och då tillföra extra luft.. I övrigt är det inget att orda om..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Helt klart är CF på HD 6950 en bra prestanda och långt över medel vad dom flesta sitter med. Men är du villig att lägga till en peng för HD 6970 så behöver du inte bry dig om prestanda topen för den är nåd med råge och det kommer mer att handla om rätt drivrutiner än om du kan spela just det spelet på högsta instälningar. Eller vad du än väljer så har du en ordentlig prestanda. Nätdelsmäsigt så är 6950 i CF = 650W nätdel och CF med HD 6970 = 750W nätdel och då inkluderat överklokade frabrikskort. Samt att du kockar dinna minnen och din CPU.
Chassit är det inget fel på och du sätter en 140mm i toppen på chassit och GT i PnP så blir det inga problem. Du kan även sätta en extra fläkt i chassit´s botten (120mm) för insug och då tillföra extra luft.. I övrigt är det inget att orda om..

så då ska 850W räcka med andra ord?

mm, tänkte ta fläkten som sitter i bak och sätta i botten då radiatorn sitter i bakkant. men bra, då känner jag mig riktigt nöjd. blir till att beställa i nästa vecka

tack återigen för all hjälp! enormt uppskattat