Permalänk
Medlem

Bygga chassi i trä

Bestämde mig för att bygga ett chassi i trä pga jag har elevens val i undefär 4 timmar per vecka och undrar, går det att bygga ett chassi i trä utan att behöva använda ett annat chassi i det chassit? eller räcker en moderkorts plåt ifrån ett M-ATX chassi? Hur lösser man problemet med HDD? (värme)

Permalänk

Har aldrig gjort det själv, så ta inga riskfulla beslut som utgår från mitt svar.

Jag antar att du kan bygga chassit i trä direkt, vad skulle kunna förhindra din dator från att fungera bara för att chassit är i trä?
Däremot är det viktigt att se till så inget kortsluter något annat samt att se till så ditt luftflöde fungerar bra. Sätt i några fläktar som får luften att röra sig konstant och se till att du får bra flöde i hela lådan.
Hoppas någon med erfarenhet kan hjälpa dig mer, lycka till!

Permalänk
Medlem

Kommer ju upp flera sådana här trådar i veckan använd sök innan du skapar en tråd för det du frågar om har besvarats tusengånger

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Kommer ju upp flera sådana här trådar i veckan använd sök innan du skapar en tråd för det du frågar om har besvarats tusengånger

Ge mig en sök funktion via ipod så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Ge mig en sök funktion via ipod så

Skickades från m.sweclockers.com

Faktiskt hade du inte behövt söka ens. Om du bara tittat på förstasidan av mod forumet så hade du hittat den här tråden http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Sedan bara en fråga. Varför är inte din orginalpost skickad från m.sweclockers.com om du nu postade den via en ipod medans ditt svar är postat från m.sweclockers.com ?

sedan gäller reglerna även om du postar från en mobilenhet

§ 2
Innan du skriver
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:

§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Du behöver bestämma dig för en standard, dvs ATX, m-ATX eller ITX som chassit ska uppfylla. Därefter letar du upp dokument med t.ex. moderkorts-specifikationer på formfactors.
Därefter är det bara att börja skissa och gör detta noggrant för utan noggranna ritningar blir det inget chassi.

Measure twice cut once och gör det så få gånger som möjligt i trä.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.