Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hum, googlade lite, http://www.youtube.com/watch?v=SZnB95Pkg8A&feature=player_emb...

Där säger de att det är en åldersrekomendation.

Permalänk
Skrivet av Narien:

Hum, googlade lite, http://www.youtube.com/watch?v=SZnB95Pkg8A&feature=player_emb...

Där säger de att det är en åldersrekomendation.

Kan ju vara nåt speciellt med 18...

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

Kan ju vara nåt speciellt med 18...

Är det inte då man får dricka på krogen men inte köpa på systemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Är det inte då man får dricka på krogen men inte köpa på systemet?

jopp, och ta b körkort mm.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

spelet kommer ju ha 18-årsrating, då kanske de hellre begränsar demot så de slipper få skit från anti-spelare

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

spelet kommer ju ha 18-årsrating, då kanske de hellre begränsar demot så de slipper få skit från anti-spelare

Hur många går efter ratingen? Både försäljare och kunder...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

"You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously" - Du kommer garanterat vara säker med 2st 580 i SLI, såklart.
Nja nu tror jag dom tog sig vatten över huvudet, 2st 580 orkar knappt med BFBC2 med ALLT på max.
Framförallt då mer godis kommer till BF3 som inte fanns tillgodo under alpha.

hahaha, say what?
Jag kunde köra det med alla grafiska inställningar på max med 1920 x 1080 upplösning på mitt enda gtx470... (på mitt 260 med innan dess för övrigt, men då låg jag väl kring 45-65 fps).

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

hahaha, say what?
Jag kunde köra det med alla grafiska inställningar på max med 1920 x 1080 upplösning på mitt enda gtx470... (på mitt 260 med innan dess för övrigt, men då låg jag väl kring 45-65 fps).

Var inte alphan låst till lägre grafiik?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

det var den, där var dessutom ingen destruction.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

visst vad den låst till en upplösning. MEN jag har för mig att jag läst här ngnstans på forumet att man kunde ändra rakt i .INI filen.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

*suck* Med ordet MAX så menas det som det skrivs å inte EN enda fps under 60.
Om ni anser att ni kör med max då ni bromsat nån inställning eller får 58fps nånstans så är det upp till er!

I singelskärms läge

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

*suck* Med ordet MAX så menas det som det skrivs å inte EN enda fps under 60.
Om ni anser att ni kör med max då ni bromsat nån inställning eller får 58fps nånstans så är det upp till er!

I singelskärms läge

Så med 58 fps blir spelet helt plötsligt ospelbart, eller vad är det du försöker säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Var inte alphan låst till lägre grafiik?

Det gick att ändra ingame, men det var mest gräset som påverkades.
Men i allmänhet så var den nog låst till lägre, än vad som kommer vara i det färdiga spelet.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

*suck* Med ordet MAX så menas det som det skrivs å inte EN enda fps under 60.
Om ni anser att ni kör med max då ni bromsat nån inställning eller får 58fps nånstans så är det upp till er!

I singelskärms läge

Jag visste inte att 60fps var den universella standarden för var gränsen för spelbart ligger. Ursäkta mig mitt majestät. Var gränsen för spelbar fps ligger är högst personlig och att säga annat är högst fallerad logik. Min FPS i BFBC2 ligger från 50-60 som lägst upp till 200 sträcken med max inställningar, jag tycker att allt över 30fps är fullt spelbart.

EDIT: Var ett tag sen jag lirade, testade nu med nya drivrutiner osv. FPS gick aldrig under 100 och gick upp till 200 som mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

*suck* Med ordet MAX så menas det som det skrivs å inte EN enda fps under 60.
Om ni anser att ni kör med max då ni bromsat nån inställning eller får 58fps nånstans så är det upp till er!

I singelskärms läge

Tyvärr så har du fel, varför denna magiska 60? Dom som har 65,70,72 eller 120hz skärmar har dom ochså den magiska 60?
Att maxa ett spel handlar bara om att kunna maxa det så du har spelbar fps.
I vissa spel så är tom 30fps spelbart så det finns INGEN fast siffra att gå på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

*suck* Med ordet MAX så menas det som det skrivs å inte EN enda fps under 60.
Om ni anser att ni kör med max då ni bromsat nån inställning eller får 58fps nånstans så är det upp till er!

I singelskärms läge

"Maxxa spelet" betyder väl att använda sig av skärmens högsta upplösning samt de högsta möjliga grafikinställningarna tillgängliga i spelet? Dock är frågan hur maxxa förhåller sig till Anti-Aliasing eftersom det finns flera olika AA metoder där SS är mer krävande än ML osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Moderator

Fokusera. BF3.

Inte ytterligare en tröttsam diskussion om tycke och smak visavi spelbarhet i FPS frågor. Det är många som bevakar denna tråden. Nog OT.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Såg just en tweet av zh1nt0, hur gör jag för att länka den + svaren?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Såg just en tweet av zh1nt0, hur gör jag för att länka den + svaren?

du trycker på "x minutes ago" så får du en länk för just den tweeten, tror jag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Är det inte då man får dricka på krogen men inte köpa på systemet?

OT: det är 20 år på systemet.
OnT: Önskar verkligen att de släpper mod tools till spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

du trycker på "x minutes ago" så får du en länk för just den tweeten, tror jag.

Tack.

Fick inte med alla svar, så postar 2 länkar.

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/108781499867869185
Forts. http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/108782077826179072

Om betan Inte är då, varför skriver han inte bara rakt av att den inte är då? Det som gör mig lite fundersam

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

I denna interview säger de att man behöver x2 580 för att vara säker på att "maxa" spelet, kan detta verkligen stämma att jag med 1 580 inte kommer klara detta eller tror ni dom säger så för att det är just en NVIDIA snubbe som håller interviewn ?

http://www.gametrailers.com/video/pax-2011-battlefield-3/7200...

Permalänk
Skrivet av basseofc:

I denna interview säger de att man behöver x2 580 för att vara säker på att "maxa" spelet, kan detta verkligen stämma att jag med 1 580 inte kommer klara detta eller tror ni dom säger så för att det är just en NVIDIA snubbe som håller interviewn ?

http://www.gametrailers.com/video/pax-2011-battlefield-3/7200...

De säger nog det bara för att de inte vill berätta vad som egentligen är rekommenderat. Med x2 580 så kan du ju i princip maxa alla spel på marknaden idag. Han skulle lika gärna kunna ha sagt att man behövde en superdator i storlek med cern för att maxa och det hade sagt mig lika mycket som x2 580.

Permalänk
Skrivet av basseofc:

I denna interview säger de att man behöver x2 580 för att vara säker på att "maxa" spelet, kan detta verkligen stämma att jag med 1 580 inte kommer klara detta eller tror ni dom säger så för att det är just en NVIDIA snubbe som håller interviewn ?

http://www.gametrailers.com/video/pax-2011-battlefield-3/7200...

Parafrasera inte deras uttalanden. Som säger att du definitivt kan maxa spelet med två 580 kort, inte att du behöver det "för att vara säker". Jag tror garanterat att det maxa med två 6870 kort eller klenare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Var inte alphan låst till lägre grafiik?

Jo den var låst, den hadde inge DX11 godis aktiverat, samt låst till 720p om jag inte minns fel.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

De säger nog det bara för att de inte vill berätta vad som egentligen är rekommenderat. Med x2 580 så kan du ju i princip maxa alla spel på marknaden idag. Han skulle lika gärna kunna ha sagt att man behövde en superdator i storlek med cern för att maxa och det hade sagt mig lika mycket som x2 580.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Parafrasera inte deras uttalanden. Som säger att du definitivt kan maxa spelet med två 580 kort, inte att du behöver det "för att vara säker". Jag tror garanterat att det maxa med två 6870 kort eller klenare.

okej, tack. Bra att veta.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från 2 offtopic inlägg*

Andra ggn jag varnar på mindre än tio inlägg, skärpning. Fokusera på BF3 relaterat, strunta i allmänna diskussioner om 30/60/1 miljon FPS. Det finns många som bevakar denna tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Håller med moderatorn håll er mer till topic.

Här är en extended trailer på Caspian Border från PAX 2011
http://www.youtube.com/watch?=1&v=WTYY20PS6VI

Permalänk
Skrivet av Emil92:

Håller med moderatorn håll er mer till topic.

Här är en extended trailer på Caspian Border från PAX 2011
http://www.youtube.com/watch?=1&v=WTYY20PS6VI

Lugnet före stormen.. ( Fram tillochmed 57 Sekunder . =D )

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14