Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Nja det där klistermärket under som står "Void warranty" ska inte gälla i sverige iallfall.. pratade med elgiganten om detta tidigare och dom sa att det bara är att öppna, garantin gäller så länge det inte går sönder pga egen åverkan

Tack för svar!

Satt faktiskt precis och kollade igenom manualen, i den engelska står det om uppgradering, men inget alls i den svenska manualen.

Additional memory module may be installed, by the authorized dealer or service center, to increase the performance of this notebook, depending on the specification limitation.

To learn more about upgrade limitation, please refer to the specification in the User’s Manual provided. For any further information about the product users purchased, please contact the local dealer.

Do not attempt to upgrade or replace any component of the product, if you are not an authorized dealer or service center, since it may cause the warranty void. It is strongly recommended to contact the authorized dealer or service center for any upgrade or replace service.

Blir att beställa nu för mig!

Permalänk

Fick min idag valde i5an och ska ploppa i en ssd så fort jag hinner, har dock bara hunnit starta den innan jag stack till jobbet... Kan denna dagen ta slut??? Dessutom slutar man 20 å börjar jobba 7 igen så blir nog inte förens imorgon eftermiddag men postar resultat osv här när jag trixat lite med den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Fick min idag valde i5an och ska ploppa i en ssd så fort jag hinner, har dock bara hunnit starta den innan jag stack till jobbet... Kan denna dagen ta slut??? Dessutom slutar man 20 å börjar jobba 7 igen så blir nog inte förens imorgon eftermiddag men postar resultat osv här när jag trixat lite med den!

Skickades från m.sweclockers.com

Gör det!
och kan du kolla om ljuset på tangentbordet är samma på hela? på mitt (och en review kille på youtube) lyser alt gr, windows knappen och ctrl (högersida) starkare än de andra. och om jag väljer vitt ljus lyser de mer åt det lila hållet (de knappar jag sa)

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Det lät väldigt tokigt, är det så på alla knappar? st1nkf1st kanske kan testa som också köpt en

Märker inte alls av något med A knappen, tangentbordet är gudomligt.
Är hur nöjd som helst än så länge, testat lite crysis 2 med högsta upplösning och flyter på mkt bättre än jag vågat hoppas

Är RIKTIGT jävla nöjd. SSD ska köpas men det blir en senare historia. Nu ska jag bara njuta
Ljudet är asbra, blev för första gången positivt överraskad för ljudet

/R

Permalänk
Skrivet av Nascend:

Gör det!
och kan du kolla om ljuset på tangentbordet är samma på hela? på mitt (och en review kille på youtube) lyser alt gr, windows knappen och ctrl (högersida) starkare än de andra. och om jag väljer vitt ljus lyser de mer åt det lila hållet (de knappar jag sa)

Verkar vara lite desamma på mitt fast inte exakt samma knappar dock inget man stör sig på

Nu har jag ijallafall installationen av ssdn igång och kör på den slöa varianten med recoverycds.. Dock ett hett tips innan ni börjar. Ta ur sen gamla disken och sätt ssdn i dess plats, annars kommer den bara formatera om din gamla disk men men nu ska man bara vänta... Gått 17min av 111... Hoppas den ljuger för mig och att det går snabbare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Ni som har datorn nu, kan ni kolla hur många processer ni har igång när ni startar datorn?

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem

Jag hade ungefär 80 när den var nyinstallerad.
Imo lite mycket.

Men det "värsta" med datorn är helt klart tangentbordet. Knapparna sitter på VÄLDIGT funky ställen, saknar verkligen vänstra windowsknappen som fan, och att "rull-list" knappen inte är kvar är jobbigt också om man vill navigera med tangentbordet istället för musplattan.

Allt som allt är jag nöjd med datorn, den går tyst i vanliga fall (för att ha en fläkt igång hela tiden), den blir inte alls varm när man surfar med den i knät, ljudet i högtalarna är bra (för att vara laptop), ljusstyrkan och hur snett man kan sitta med skärmen är jättebra, anti-glare är skitbra med.
Det största minuset är verkligen tangentbordet, skulle vilja modda om layouten och få den layouten som har varit på laptops innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Jag hade ungefär 80 när den var nyinstallerad.
Imo lite mycket.

Men det "värsta" med datorn är helt klart tangentbordet. Knapparna sitter på VÄLDIGT funky ställen, saknar verkligen vänstra windowsknappen som fan, och att "rull-list" knappen inte är kvar är jobbigt också om man vill navigera med tangentbordet istället för musplattan.

Allt som allt är jag nöjd med datorn, den går tyst i vanliga fall (för att ha en fläkt igång hela tiden), den blir inte alls varm när man surfar med den i knät, ljudet i högtalarna är bra (för att vara laptop), ljusstyrkan och hur snett man kan sitta med skärmen är jättebra, anti-glare är skitbra med.
Det största minuset är verkligen tangentbordet, skulle vilja modda om layouten och få den layouten som har varit på laptops innan.

Jag håller med dig faktiskt.. saknade windowsknappen som fan Speciellt i win7 där man kan köra win+tab för att växla mellan program.

Kändes som en bättre lösning på dom äldre datorerna då dom hade en knapp där man kunde spärra windowsknappen istället för att ta bort helt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jag håller med dig faktiskt.. saknade windowsknappen som fan Speciellt i win7 där man kan köra win+tab för att växla mellan program.

Kändes som en bättre lösning på dom äldre datorerna då dom hade en knapp där man kunde spärra windowsknappen istället för att ta bort helt

Tycker också tangentbordet är det värsta, dock är det fortfarande grymt bra. ljuset är lite weird på vissa ställen (inte bara mitt, alla jag sett) så det är lite konstigt, dock inte så allvarligt då man inte märkar det så jättemycket. windows knappen saknar jag inte, då jag aldrig trycker på den iallafall. och jag har också märkt att på vissa knapper måste jag trycka i mitten (inte på kanten osv.) för att den ska registrera. dock är det här det värsta, och jag bryr mig nästan inte om det

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem

windows knappen är väl inte borta? sitter inte den längre åt höger bara??

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

windows knappen är väl inte borta? sitter inte den längre åt höger bara??

Den sitter bredvid den högra Alt-tangenten har jag för mig. Alltså på andra sidan Space-tangenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

windows knappen är väl inte borta? sitter inte den längre åt höger bara??

Skrivet av aijou:

Den sitter bredvid den högra Alt-tangenten har jag för mig. Alltså på andra sidan Space-tangenten.

Japp, exakt

Men windows7 funktionen Win+tab blir lite jobbig att använda då Nåja det finns ju alt+tab

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

hur ser svenska tangenbord layouten ut?

Hej,

Hade varit riktigt trevligt om någon vänlig själ kan lägga upp en bild på hur svenska tangentbordet ser ut på GT780'n.

Har touchpadden scroll funktion?

Kan det bli problem med att man inte har en knapp för bluerayen när man lägger in Ubuntu tex?

Tack

Permalänk
Skrivet av PL123:

Hej,

Hade varit riktigt trevligt om någon vänlig själ kan lägga upp en bild på hur svenska tangentbordet ser ut på GT780'n.

Har touchpadden scroll funktion?

Kan det bli problem med att man inte har en knapp för bluerayen när man lägger in Ubuntu tex?

Tack

Menar du knappen för att öppna cdläsaren? För om du inte får touch knappen att fungera finns det ett litet hål där du kan tricka i typ en liten skruvmejsel så poppar den ut men varför inte köra i windows 7 å slippa krångel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC master race!

Permalänk

Vad är det för optisk enhet i den eg? Läste på prisjakt för några dagar sedan att den även skrev blueray, men tittar man nu så står det inte så. Läser den bara Blueray?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PL123:

Hej,

Hade varit riktigt trevligt om någon vänlig själ kan lägga upp en bild på hur svenska tangentbordet ser ut på GT780'n.

Har touchpadden scroll funktion?

Kan det bli problem med att man inte har en knapp för bluerayen när man lägger in Ubuntu tex?

Tack

Du har ju layouten i recensionen i början

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Hihi din dator är också smutsig :).

Min g74sx ser likadan ut. sitter och försöker få bort all damm hela tiden, men är omöjligt.

Permalänk
Medlem

tänkte köpa en sådan här. Var är det billiga/mest pålitliga stället att beställa ifrån?

Permalänk
Avstängd

Har kollat på den i några veckor nu. Ska köpa den 2012.

Permalänk
Medlem

Lär ju säkerligen gå att re-mappa knapparna på något sätt.

Har siktat in mig på GT780-236NE + SSD ett tag nu. Kommer garanterat re-mappa fn-knappen till en win-key.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan MSI GT780R-233NE och MSI GT780R-082NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockmex:

Vad är skillnaden mellan MSI GT780R-233NE och MSI GT780R-082NE

Ingen.
GT780R-233NE är bara det nya produktnumret.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

[QUOTE="MasteraCe;11315410"]Du har ju layouten i recensionen i början

Jag får skylla på min telefon som var seg att ladda ner bilderna. Jag gick igenom alla sidorna, helt säkert.

Tack!

Permalänk
Medlem

Beställde denna igår, för priset 19.990:-

Idag när jag kollar ligger den ute för ca 6k mer....

Gjorde jag en bra deal eller? :S

http://www.inet.se/artikel/1969347/msi-gt780dx-231-geforce-gtx-570m

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELONCE:

Beställde denna igår, för priset 19.990:-

Idag när jag kollar ligger den ute för ca 6k mer....

Gjorde jag en bra deal eller? :S

http://www.inet.se/artikel/1969347/msi-gt780dx-231-geforce-gtx-570m

Måste varit nåt fel isåfall.. den står då för 19,990 just nu

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Mm, såg att det var tillbaka på samma pris nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockmex:

tänkte köpa en sådan här. Var är det billiga/mest pålitliga stället att beställa ifrån?

Jag beställde min från webhallen i alla fall. Snabb leverans och jag har inte sett den billigare någon annan stans.

Permalänk
Medlem

Någon av er ägare som testat bf3 alphan med den här datorn?

Permalänk
Medlem

hmm, funderar på den här datorn men hittar ingen passande väska :/ Inte hittat någon 17" väska som denna passar i och väskorna börjar stiga i pris, runt nästan 1k för 18" som ser decent ut i alla fall :/ Då innermåtten på en 17" väska brukar vara 420mm höjd så får ju inte den 428mm breda laptopen plats :/

Då man tydligen inte får med en väska längre så undrar jag om någon kan föreslå en bra väska? skulle helst se att det var en ryggsäck då det känns mer säkert pga vikten av laptopen? Ska använda den mycket i skolan så en bra väska är ju allt ett måste

Visa signatur

Fractal Design R6 | ASUS ROG STRIX z390-F | Intel i7 9700K | 32GB 3000Mhz Corsair CL15 | GeForce RTX 2080 TI OC | Asus PG278QR | Logitech G Pro X Superlight | Q-Pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twyzz:

hmm, funderar på den här datorn men hittar ingen passande väska :/ Inte hittat någon 17" väska som denna passar i och väskorna börjar stiga i pris, runt nästan 1k för 18" som ser decent ut i alla fall :/ Då innermåtten på en 17" väska brukar vara 420mm höjd så får ju inte den 428mm breda laptopen plats :/

Då man tydligen inte får med en väska längre så undrar jag om någon kan föreslå en bra väska? skulle helst se att det var en ryggsäck då det känns mer säkert pga vikten av laptopen? Ska använda den mycket i skolan så en bra väska är ju allt ett måste

I Targus 17" XL så ryms då G73SW.. kan inte tänka mig att den är mindre än GT780R

Jag hade den vanliga väskan, finns även som ryggsäck tror jag

Denna jag hade: http://www.webhallen.com/hardvara/63309-targus_notebookvaska_...

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!