Permalänk
Medlem
Skrivet av sköldpadda:

Det är ju sån vedervärdig design på allt MSI gör, det här går ju bara bra om man är 15 har tandsställning och gejmar på ventrilo.

Allvarligt? på dom gamla modellerna kan jag förstå dig men inte på denna?

Vad tänker du på egentligen? tangentbordet? du kan ha enbart vitt ljus i tbordet om du vill så som macbook, asus och andra

Men tycker det är bra att dom varit så innovativa att man kan få välja sin egen favoritfärg, eller flera

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Allvarligt? på dom gamla modellerna kan jag förstå dig men inte på denna?

Vad tänker du på egentligen? tangentbordet? du kan ha enbart vitt ljus i tbordet om du vill så som macbook, asus och andra

Men tycker det är bra att dom varit så innovativa att man kan få välja sin egen favoritfärg, eller flera

Tycker det också. Jag hade aldrig kunnat köpt någon av dom gamla modellerna, men dom här nya... Jag sitter och undrar på om jag ska köpa en eller inte : P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mojave:

... Jag sitter och undrar på om jag ska köpa en eller inte : P

Samma här, ska man vänta till oktober eller slå till. Grymt sugen på i5 med SSD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av locktail:

Samma här, ska man vänta till oktober eller slå till. Grymt sugen på i5 med SSD.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis. Tänkte först på GT780R, men det blev faktisk lite för dyrt, och man fick inte mycket mera för pengarna, tycker jag.

Men vad är det som kommer i oktober? O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mojave:

Men vad är det som kommer i oktober? O.o

Vet inte exakt, tänkte bara om man skulle vänta och se om det kommer något fint runt realesse av BF3. Om det gör så kanske man ska satsa på det, annars har säkert MSI GT780 gått ner lite i pris till dess.

Men det suger som fasen i tarmen efter en GT780 med SSD och ett par Logitech G35 Lurar

Permalänk
Medlem

beställde mig en msi gt780r och ett par tritton pc51u lurar ! längtar som satan tills dom kommer!! http://www.webhallen.com/hardvara/136066-tritton_pc51u_5.1_he...
blir väll ssd nästa månad kanske

Permalänk

Kommit underfund med att säkerhet är viktigast, så jag undrar om det går att ställa in datorn på att köra Raid 1 istället för det förinstallerade Raid 0?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Kommit underfund med att säkerhet är viktigast, så jag undrar om det går att ställa in datorn på att köra Raid 1 istället för det förinstallerade Raid 0?

Jag är nästan 100 på att det går, men vågar inte testa eftersom man måste ta bort den gamla raidvolymen först för att skapa en ny

Se om du kan googla fram nåt.. Den äldre modellen GT680R har samma RAID-krets så kanske är lättare att googla om den.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Jag är nästan 100 på att det går, men vågar inte testa eftersom man måste ta bort den gamla raidvolymen först för att skapa en ny

Se om du kan googla fram nåt.. Den äldre modellen GT680R har samma RAID-krets så kanske är lättare att googla om den.

Googlat lite och fick fram en review på den gamla gt680r som du föreslog - längre ner på sidan står det "Screen shot showing Raid 0, Raid 1 options" i anslutning till en bild, så jag gissar att det funkar

http://cgi.ebay.it/MSI-GT683R-i7-2630QM-Laptop-Nvidia-GTX-560...

Tja, moderkortet stödjer ju det, så det borde väl gått att anta, men man vet ju aldrig hur tillverkare gimpar sina produkter...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Lite halvt off-topic men är det lätt att installera en SSD-hårddisk i datorn? kommer förmodligen inte lyckas fixa det själv så jag undrar om det finns något företag (typ Inet?) eller någon man kan betala för att få det gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Lite halvt off-topic men är det lätt att installera en SSD-hårddisk i datorn? kommer förmodligen inte lyckas fixa det själv så jag undrar om det finns något företag (typ Inet?) eller någon man kan betala för att få det gjort?

Det är inga svårigheter egentligen om du inte har tummen mitt i handen och en stjärnmejsel av mindre modell

Annars kan nog dom flesta hjälpa dig med det.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Ser att Webhallen har fått in Gt780 nu, via postorder iaf. Men har jag börjat få ögonen på Asus G74 som kommer snart. Vilken ska man ta? Asus G74 har gtx560, i7, 6gig ram, blu-ray, SSD+500 mekanisk hdd. Denna G74 kostar ca 13995 och Gt780 med i5 cpu och man köper till en 120 SSD landar den på typ samma pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=902550,928465

Adfi här på forumet köpte nyligen en G74SX och kompleterade med en SSD. Han verkar väldigt nöjd med sitt köp.
Är dick osäker på vilken av ovan modeller han beställde.

Permalänk
Skrivet av locktail:

Ser att Webhallen har fått in Gt780 nu, via postorder iaf. Men har jag börjat få ögonen på Asus G74 som kommer snart. Vilken ska man ta? Asus G74 har gtx560, i7, 6gig ram, blu-ray, SSD+500 mekanisk hdd. Denna G74 kostar ca 13995 och Gt780 med i5 cpu och man köper till en 120 SSD landar den på typ samma pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan inte jämföra en liten 4Gb hybrid disk i G74 mot en riktig SSD. Kolla en jämförelse test här. http://www.sweclockers.com/recension/12745-seagate-momentus-x...

I övrigt så är det mest smaksak mellan G74 vs GT780.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Min tanke var att han skulle kunna köpa den billigare G74:an som jag länkade till och köpa till en SSD och kompletera med.
Dock har den 2gig mindre RAM, men RAM är ju billigt och enkelt att lägga till senare om han ser behovet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otukt:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=902550,928465

Adfi här på forumet köpte nyligen en G74SX och kompleterade med en SSD. Han verkar väldigt nöjd med sitt köp.
Är dick osäker på vilken av ovan modeller han beställde.

¨

Beställde 13000kr versionen från komplett.

Och ja, jag är nöjd med laptopen :).
Skönt tagentbord osv:). Känns som att jag fick vad jag betalade för, inget skräp inte.

Permalänk
Medlem

Efter mycket tittande så får det nog bli denna:

Asus G74 med SSD
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=644707

Om jag skulle köpa MSI GT780 + 120g SSD + Logitech G35 lurar så skulle det kosta 13.800 på Webhallen.

Så tar enkelt Asus´en och köper lurar i ett senare skede. (mina Creative Fatal1ty får räcka ett tag till)

Kännde på en Asus G73 på Inet i helgen och den kändes skön, och G73 och G74 har ju samma chassi och allt, bara innehållet som är bättre.

Permalänk
Skrivet av locktail:

Efter mycket tittande så får det nog bli denna:

Asus G74 med SSD
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=644707

Om jag skulle köpa MSI GT780 + 120g SSD + Logitech G35 lurar så skulle det kosta 13.800 på Webhallen.

Så tar enkelt Asus´en och köper lurar i ett senare skede. (mina Creative Fatal1ty får räcka ett tag till)

Kännde på en Asus G73 på Inet i helgen och den kändes skön, och G73 och G74 har ju samma chassi och allt, bara innehållet som är bättre.

Komplett har lite luriga tekniska spec, så HDDn är en 500GB hybrid disk, 4GB SSD-cache + mekanisk så du inte tror det är en ren 500GB SSD.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Komplett har lite luriga tekniska spec, så HDDn är en 500GB hybrid disk, 4GB SSD-cache + mekanisk så du inte tror det är en ren 500GB SSD.

ok?

Jag tolkade det som en SSD på 60, 80 eller 120 +en 500gigs mekanisk.

Kanske ska vänta tills mer Specifik spec syns på sidan

Permalänk
Skrivet av locktail:

ok?

Jag tolkade det som en SSD på 60, 80 eller 120 +en 500gigs mekanisk.

Kanske ska vänta tills mer Specifik spec syns på sidan

Du kan kolla spec här. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=928465

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Ok.

Lika bra att köra på med MSI och köpa till en SSD isåfall. sedan tycker jag prisjakt spec är knepiga. står mycket olika kontra butikens spec. med sedan är det ju så, speciellt med lapptops. Kan skilja sig mellan en bokstav här och där mellan butikerna och vara en enstaka komponent som skiljer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av locktail:

Ok.

Lika bra att köra på med MSI och köpa till en SSD isåfall. sedan tycker jag prisjakt spec är knepiga. står mycket olika kontra butikens spec. med sedan är det ju så, speciellt med lapptops. Kan skilja sig mellan en bokstav här och där mellan butikerna och vara en enstaka komponent som skiljer sig.

Du kan som sagt annars köpa G74:an för 12.995:- och sedan kompletera med en SSD. I denna modell sitter en 750gigs mekanisk HDD.

Permalänk
Skrivet av Otukt:

Du kan som sagt annars köpa G74:an för 12.995:- och sedan kompletera med en SSD. I denna modell sitter en 750gigs mekanisk HDD.

Det finns ingen Blu-Ray combo i den billigare G74 bara för att informera.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Det finns ingen Blu-Ray combo i den billigare G74 bara för att informera.

Helt korrekt! Även 2gig mindre RAM!
Kanske jag borde sagt tidigare

Permalänk

Har även jag yrat mellan dessa två länge, men verkar som MSI vinner i slutändan. Mer passande skärm för mig, mer ram, bättre ljud, väger lite mindre med tror jag. Tänkte slänga in en SSD o installera operativ på , kommer den där raid-0 grejen strula till det om man vill byta en disk till ssd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av st1nkf1st:

Har även jag yrat mellan dessa två länge, men verkar som MSI vinner i slutändan. Mer passande skärm för mig, mer ram, bättre ljud, väger lite mindre med tror jag. Tänkte slänga in en SSD o installera operativ på , kommer den där raid-0 grejen strula till det om man vill byta en disk till ssd?

Är ingen höjdare på RAID 0 configs, men i mina tankar så när man bytter från 2st 750gig till SSD+mekanisk så förlorar man RAID. Så det funkar i mina tankar iaf, jag kan ha fel.

Syftar främst på att du tänkt skaffa MSI GT 780R?

Personligen skulle jag ta MSI GT 780 och peta in en SSD (SSD+500) istället för SSD+750 (1st 750giggare som blir liggandes i byrå lådan) som det blir om du skaffar "R" modellen.

Om du bara ska spela så är det som det tidigare nämnts i tråden att skillnaden mellan i5 och i7 CPU är +/- 1fps i spel. Utan i7 CPUn är bättre vid arbete i tyngre program (Adobe Photoshop, Adobe Premier, CAD och 3D modulering)

Permalänk

Ops, nu har jag redan köpt den. So far, loving it. Underbar design, trodde det skulle va mer blinkblink..

Permalänk

Någon som vet om det är Sata2 eller Sata 3 internt?

Permalänk
Medlem

Tangentfel?

Jag köpte en 780r igår men är inte helt nöjd. Tycker knapparna glappar. Då jag trycker på kanten på en knapp, speciellt A, händer inget. Ska detvara så eller är det ett fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av st1nkf1st:

Ops, nu har jag redan köpt den. So far, loving it. Underbar design, trodde det skulle va mer blinkblink..

Jao bland dom första gamingdatorerna MSI släpper som inte är för blingad

Skrivet av Adam_ph:

Jag köpte en 780r igår men är inte helt nöjd. Tycker knapparna glappar. Då jag trycker på kanten på en knapp, speciellt A, händer inget. Ska detvara så eller är det ett fel?

Det lät väldigt tokigt, är det så på alla knappar? st1nkf1st kanske kan testa som också köpt en

Skrivet av st1nkf1st:

Har även jag yrat mellan dessa två länge, men verkar som MSI vinner i slutändan. Mer passande skärm för mig, mer ram, bättre ljud, väger lite mindre med tror jag. Tänkte slänga in en SSD o installera operativ på , kommer den där raid-0 grejen strula till det om man vill byta en disk till ssd?

Troligtvis måste du stänga av RAID innan du sätter i den nya disken, jag är inte 100 men tror att datan kommer bli korrupt när du tar bort ena disken eftersom datan delas mellan dom två diskarna. Kanske finns något verktyg för att föra över allt till en singeldisk.. bäst att göra backup på allt först ändå

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!