Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Bilder från Gamescom http://www.judgehype.com/index.php?page=gimages&g=7721

Samt http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27830522796&page...

Skrivet av Bashiok:

That's weird, they originally had the exact quote in their Inferno article and then pulled it out and only quoted "When it's ready." in that new mini-blip thing. I think his original quote on Kotaku was "by the end of September" but I didn't copy it down.

Anyway, to set expectations straight, beta in August is unlikely. But it shouldn't be too long after.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

jag kan väl tro den lilla ragen som finns om mods/addons är väl för att en väldigt stor del av wow's styrka är ju att du kan tweaka ui't väldigt mycket med diverse addons så att spelet blir precis som du vill ha det, så folk antog väl att något liknande skulle komma till d3.
fast det är klart, om Auctioneer hade funnits i d3 hade man ju kunnat försörja sig på att "daytrade'a" för riktiga pengar på ah

Det kan man ändå... Jag gjorde sanslöst mycket guld i WoW genom att köpa och sälja Runecloth när lvl60 fortfarande var lvlcap. Köpte all Runecloth som las upp och sålde det dyrare. Hade monopol och behövde inga addons att hjälpa mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leierman:

Det kan man ändå... Jag gjorde sanslöst mycket guld i WoW genom att köpa och sälja Runecloth när lvl60 fortfarande var lvlcap. Köpte all Runecloth som las upp och sålde det dyrare. Hade monopol och behövde inga addons att hjälpa mig

Det beror dock på för liten marknad (eftersom du bara har max ca 1000 aktiva maxlvl spelare per fraktion och server i WoW). Ännu färre om det är en glest befolkad eller nyöppnad server.

Ju mindre marknad, destu lättare för en enskild individ att kontrollera (och missbruka) den.

Nu har Blizzard dock spenderat de senaste 4 åren i WoW med att utveckla cross-server interaktion i allt ifrån chatt, friendslist, pvp, random pve och nu till sist även ditt party.

Alltså är det mycket troligt att ditt typiska AH i Diablo 3 inte kommer ha 1000 användare (varav kanske 5 åt gången behöver köpa runecloth) utan 100000+ användare.

LYCKA till att göra om ditt trick där, du kommer behöva det

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Det är väl inte överdrivet stort och endast för singleplayer(givetvis). Meridian XL är den enda modden jag känner till så här på rak arm, tror ju inte att det är så mycket rage över den delen om jag ska vara ärlig.

Eastern Sun och en del andra fanns innan Meridian dök upp men det var ju fortfarande flera år efter att D2:LoD var sönderspelat så D2 var ju inte så väldigt modd-vänligt. Jag misstänker att Blizzard kommer att släppa minst ett DLC per år till D3 så suget efter nya och omarbetade skills inte kommer att bli alltför stort. Personligen så är jag inte riktigt sugen på MMO aspekten av D3, då kan man väl spela ett riktigt MMORPG istället.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Eastern Sun och en del andra fanns innan Meridian dök upp men det var ju fortfarande flera år efter att D2:LoD var sönderspelat så D2 var ju inte så väldigt modd-vänligt. Jag misstänker att Blizzard kommer att släppa minst ett DLC per år till D3 så suget efter nya och omarbetade skills inte kommer att bli alltför stort. Personligen så är jag inte riktigt sugen på MMO aspekten av D3, då kan man väl spela ett riktigt MMORPG istället.

Tror inte på blizzard DLC, de har kört med expansioner i en massa år och det känns som att de kommer fortsätta med den inriktningen i många år till.(Men två exp blir det nog). Vilken är MMO-aspekten du tänker på? AH? Instanserna är ju nu mindre än tidigare så det är ju ingen MMOkänsla på själva spelandet.

Permalänk
Medlem

Den nya officiella Diablo 3-communityn är uppe

http://eu.battle.net/d3/en/

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Tror inte på blizzard DLC, de har kört med expansioner i en massa år och det känns som att de kommer fortsätta med den inriktningen i många år till.(Men två exp blir det nog). Vilken är MMO-aspekten du tänker på? AH? Instanserna är ju nu mindre än tidigare så det är ju ingen MMOkänsla på själva spelandet.

Nja, det var mera med tanken på hur de kommer att balansera skills och items i patchar osv.
Om skill X + ultra-rare artefakt H blir för bra så nerfas skill X. Spelare utan artefakt H blir plötsligt tvingad att skaffa H för att kunna använda skill X. Efter något halvår så introduceras artefakt J&K eftersom alla som använder skill X har artefakt H och det börjar se konstigt ut.

Exempelvis bow-amazon och Buriza i D2.

Dessutom så har de ju tagit bort single-player helt i D3. Om servrarna går dåligt eller kraschar så blir det inget spelande alls.
Jag gillade att kunna grotta ner mig ensam i Akt 3 (D2) med mina 20+ minions utan att störa eller störas av andra spelare.
Med moddar så kunde man ju dessutom ändra en del av Blizzard's design-beslut utan störa andra spelare.
Gillade man inte skill nerfsen i patch 1.yy så använde man bara patch 1.yx istället.
Ville man kunna spara undan lite fler än 3 items utan att skapa gubbar som "Weapons", "MuleArmor" eller "Stash23" så
installerade man en modd som utökade kistutrymmet.
När man hade tröttnat helt på spelet efter något år så kunde man installera någon modd som gjorde om skillsen helt och hållet.

När D3 blir servers-only så spelar man på det vis som Blizzard har bestämt(!!!) eller så är man en fuskare.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Kollat runt på Twitter lite, och det verkar som att Beta keys börjat delas ut. Om det bara är rykten eller inte är dock svårt att veta.

Edit:
https://twitter.com/#!/richbcnet/status/106926368108974080

Edit2:
http://www.youtube.com/watch?v=LtlkB_R-0d4
Ingen beta än, men det verkar vara på gång!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Confirmed

Skrivet av Bashiok:

We have begun early media and fansite outreach in preparation for the upcoming Diablo III beta test. The email they are receiving clearly states that we do not have a date to announce for the start of the beta test.

While we appreciate the interest in the beta test, we’d like to take this opportunity to caution everyone of potential phishing attempts or scams. Emails from Blizzard Entertainment will NEVER ask you for your password, and if you are selected for participation in the beta test, you won’t need to click any links in any corresponding email that you’d receive from us. When the time comes, players accepted into the beta test will be able to sign in to their account at www.Battle.net and see a Diablo III Beta license as one of their game licenses, as well as the ability to download the beta.

In order to be eligible to participate in the Diablo III beta test, you should set up a Beta Profile on your Battle.net account, by following these instructions: http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&artic...

You'll want to stay tuned to the front page blogs of this community site for future announcements regarding the Diablo III beta test.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Någon som vet något mera om betan?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

http://diablo.incgamers.com/gallery/showgallery.php/cat/633

Det börjar ta sig

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Bilderna kommer dock från en före detta blizzard anställd, eller det är i alla fall vad folk säger. Mike Morhaime sa på Activision Blizzard Analyst Day meeting att betan kommer senare denna månaden. Så det är bara att hoppas man får invite nu!

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Det är confirmed att friends&family-betan är i full gång, så det är med största sannolikhet därifrån.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Den där snubbens fps är väldigt konstig, den hoppar mellan 12 och 56 i spelbilderna när han står i stan utan någon "action". Menybilderna som ligger på 0/1 får man anta beror på tung laddning. Eller så är det något krupp med hans Fraps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Den där snubbens fps är väldigt konstig, den hoppar mellan 12 och 56 i spelbilderna när han står i stan utan någon "action". Menybilderna som ligger på 0/1 får man anta beror på tung laddning. Eller så är det något krupp med hans Fraps.

Det beror på Fraps och vad du ser samma sekund som du tycker på knappen, inget att oroa sig för.

Personligen gillar jag skarpt att man kan starta ett spel så att ens Real-ID-polare kan joina utan att behöva fråga.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av Bashiok:

Beta invites will not go out today, or this weekend (keep in mind it’s a three day weekend) and beyond that we truthfully do not know when they will. We want to start it ASAP, so it’s just a matter of ironing out kinks and bugs to get it out there.

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/no-beta-invites-thi...

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Det beror på Fraps och vad du ser samma sekund som du tycker på knappen, inget att oroa sig för.

Såg inte att det var några intensiva scener (dvs combat med mycket mobs eller ännu hellre multiplayer). Har förstås ingen koll på hans spec heller. Om jag inte minns fel så var SC2 rätt så CPU-intensivt, får se hur prestandan i D3 blir. Blizzard gör förstås sina spel så de ska passa så många som möjligt, så kraven lär inte vara så höga.

Men kul att betan början närma sig. Håller tummarna, fast chansen är liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Blizzard gör förstås sina spel så de ska passa så många som möjligt, så kraven lär inte vara så höga.

Läste någon stans att det är DX9 D3 använder så man lär ju inte behöva ha monsterdatorn för att kunna köra det. Kanske lite mer kräm om man vill köra 2k upplösning med allt på max men återstår att se när de ger ut de slutgiltiga speccen.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Läste någon stans att det är DX9 D3 använder så man lär ju inte behöva ha monsterdatorn för att kunna köra det. Kanske lite mer kräm om man vill köra 2k upplösning med allt på max men återstår att se när de ger ut de slutgiltiga speccen.

Instämmer. Blizzard är bra på att hålla nere minimikraven men ge lite reglage för att dra upp grafiken och däremot kraven en hel del. Det finns någonting för alla helt enkelt.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Läste någon stans att det är DX9 D3 använder så man lär ju inte behöva ha monsterdatorn för att kunna köra det. Kanske lite mer kräm om man vill köra 2k upplösning med allt på max men återstår att se när de ger ut de slutgiltiga speccen.

DX9? Det var lågt Hoppas spelet ser någolunda bra ut iaf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

DX9? Det var lågt Hoppas spelet ser någolunda bra ut iaf.

Hittade blåposten om det nu och det var skrivit någon gång under 2009 så kan ju ha ändrats. Personligen tycker jag inte grafiken, av det lilla man sett, ser så himla superduper krävande ut så är säkerligen något DX9 kan klara av. Och som FX9 sa, det öppnar ju portarna för de som inte har det senaste i datorväg också att spela. Sen att fps:en säkerligen droppar när det är en hel hög med mobs som pucklar på en hör ju bara till, t.o.m på min rigg så kan gamla härliga Diablo 2 (vilket jag och arbetskollegerna förnuvarande sitter och lanar i väntan på d3) lagga till när skärmen är full av mobs, spells and whatnot

Näh det ska bli riktigt kul att spela Diablo 3, varit WoW-fri i trekvarts år nu så har saknat något att spela där man får springa runt och buttonmasha och loota saker som inte tar upp hela ens tid med raider m.m. Fast känner jag mig själv rätt blir man väl sittandes lika mycket med D3 då man tydligen kan sälja loot för riktiga pengar nu...

Update: Hittade precis tre (nya?) bilder som jag inte sett förut. Borde väl ändå indikera på att F&F Betan startat och att vanliga Betan för alla andra inte är många dagar bort. Bara att hålla tummarna för en invite!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag var hypad över detta spel, för 4 år sedan när jag såg gameplay footage i en speltidning.

Tror inte det blir ett köp, hade de släppt detta för 1-2 år sedan så hade jag nog huggit till men just nu ser det ut som ett spel som borde ha släppts runt 2005 och inte 2015.

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Borde väl ändå indikera på att F&F Betan startat och att vanliga Betan för alla andra inte är många dagar bort. Bara att hålla tummarna för en invite

Den hade inte börjat för två dagar sen i alla fall, enligt Bashiok. Jag hörde att det var en intern testare som läckte bilderna.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jag var hypad över detta spel, för 4 år sedan när jag såg gameplay footage i en speltidning.

Tror inte det blir ett köp, hade de släppt detta för 1-2 år sedan så hade jag nog huggit till men just nu ser det ut som ett spel som borde ha släppts runt 2005 och inte 2015.

Grafiken är verkligen inte tilltalande men själv har jag speltorka. Finns så få spel med kvalitet och balans så jag ser trotts den efterblivna grafiken fram emot detta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Den hade inte börjat för två dagar sen i alla fall, enligt Bashiok. Jag hörde att det var en intern testare som läckte bilderna.

Yeah också läst det, fast de tre bilder jag postade dök nyligen upp och hintar ju om att det är nån kines/korean som har tillgång. I vilket fall så lär vi snart märka/läsa om när Betan startar.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Yeah också läst det, fast de tre bilder jag postade dök nyligen upp och hintar ju om att det är nån kines/korean som har tillgång. I vilket fall så lär vi snart märka/läsa om när Betan startar.

Bilderna dök upp för mer än två dagar sen, alltså innan Bashiok skrev att de inte börjat inbjudningarna till F&F-betan. Så det verkar ju troligt att bilderna kommer innifrån Blizzard.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Tjena! Hur är diablo 3? Typ 30h Sp? Kan man lira coop på sp? Kan man köra mot varandra på något mer sätt än pvp? Något mer man kan köra? (diablo-noob)

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Bilderna dök upp för mer än två dagar sen, alltså innan Bashiok skrev att de inte börjat inbjudningarna till F&F-betan. Så det verkar ju troligt att bilderna kommer innifrån Blizzard.

Inte de tre jag postade men säger du det så.

Sen har vi ju även:

http://www.diablofans.com/topic/27964-leaked-sound-files-from...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av RaxXeZ:

Hur är diablo 3? Typ 30h Sp? Kan man lira coop på sp? Kan man köra mot varandra på något mer sätt än pvp? Något mer man kan köra? (diablo-noob)

Spelet har ju inte släppts än, så det går väl inte att veta säkert på allt, men jag försöker i alla fall.

1) Asgrymt, förhoppningsvis. Allt pekar på det.
2) 30h vet jag inte, men storyn är förhoppningsvis lång, och kan dessutom spelas på fyra olika svårighetsgrader, som vad jag vet måste spelas i ordning. Dessutom är det slumpmässiga dungeons och fem olika klasser, så det går att spela om massvis med gånger och ändå kännas fräscht.
3) Yep, fyra personer.
4) Det beror på om Blizz tar med hostile. Det senaste jag hörde var att det inte kommer vara med pga. griefing, alltså: nej.
5) Inte vad jag är medveten om, men (co-op) story och PvP räcker gott för att hålla en underhållen länge!

Någon får gärna rätta mig och jag har sagt något felaktigt.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Inte de tre jag postade men säger du det så.

De var väl ändå med i de som kom bland första vågen? Nåja, det var ju mest menyer ändå, så strunt samma.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |