Desktop Streaming 720/1080p

Permalänk
Medlem

Desktop Streaming 720/1080p

Hej, vet inte riktigt vilken del av forumet detta passar in på, men det är ju spel relaterat. Det jag undrar över är om det är någon som känner till en gratis livestream tjänst som klarar av 720/1080p då jag skulle vilja testa på att streama mitt spelande. Dom jag har hittat hitills har vart med så extremt dålig upplösning att det knappt går att tyda vad som händer. Så om ni känner till något som är vart att prova skulle det uppskattas.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

det ska vi ta o testa, tackar så mycket

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Entusiast

xsplit är dock inte gratis så mycket längre, går ur betan snart och kostar 40$ att förboka (120$ när förbokningserbjudandet är över).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Gillar upplägget på xsplit, synd att det ska börja kosta då jag inte direkt har någon lust att lägga ut pengar på streamingen då jag inte har några större planer än att stream för polare o liknande. Om någon känner till något liknande xsplit eller annat desktop streaming program skulle det vara dunder.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Entusiast
Skrivet av knaz:

Gillar upplägget på xsplit, synd att det ska börja kosta då jag inte direkt har någon lust att lägga ut pengar på streamingen då jag inte har några större planer än att stream för polare o liknande. Om någon känner till något liknande xsplit eller annat desktop streaming program skulle det vara dunder.

Det enda vettiga gratis alternativet jag känner till är flash media live encoder + vhscrcap. Denna lösning är ganska mycket mer komplicerad dock än vad Xsplit är. Här har du en guide iaf: http://root-destiny.com/newbies-guide-to-streaming/

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

hur är det med Own3d.tv, vet inte om det är gratis men där är det bra kvalité!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yagel:

hur är det med Own3d.tv, vet inte om det är gratis men där är det bra kvalité!

Skulle gissa att de flesta som streamar där kör med Xsplit precis som på twitch.tv/justin.tv

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det enda vettiga gratis alternativet jag känner till är flash media live encoder + vhscrcap. Denna lösning är ganska mycket mer komplicerad dock än vad Xsplit är. Här har du en guide iaf: http://root-destiny.com/newbies-guide-to-streaming/

Testade det alternativet men fick extremt dålig fps ingame jämfört med tex xplit.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //