Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Haha det vetetusan

Mja inte direkt svårlagat men man får ju passa grillen i 8-12 timmar beroende på vikt vilket inte är så roligt
Får försöka på dagen istället!

Önskar dig lycka till då! Lägg gärna upp bilder på resultatet. Vad har du för grill förresten?

Skrivet av Lasse.L:

Skulle precis skriva samma sak. Blir också lite glad, för när man kommer upp i vår ålder så är det typ praxis att ligga runt så mycket man bara kan, i alla fall i min umgängeskrets. Vilket jag aldrig riktigt har förstått. Då tycker jag att det är bättre att vänta tills man hittar en tjej som man faktiskt tycker om, än ett random ligg på krogen. För det blir faktiskt mycket bättre, i alla fall för mig.

Håller med! Många ser det som "credigt" att ligga med så många tjejer som möjligt. Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 5 1/2 år, och jag hoppas och vill att det är livslångt!

svar på inlägg
Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Önskar dig lycka till då! Lägg gärna upp bilder på resultatet. Vad har du för grill förresten?

Tack tack, har en Weber One-Touch® Premium 57

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Håller med! Många ser det som "credigt" att ligga med så många tjejer som möjligt. Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 5 1/2 år, och jag hoppas och vill att det är livslångt!

Skrivet av Lasse.L:

Skulle precis skriva samma sak. Blir också lite glad, för när man kommer upp i vår ålder så är det typ praxis att ligga runt så mycket man bara kan, i alla fall i min umgängeskrets. Vilket jag aldrig riktigt har förstått. Då tycker jag att det är bättre att vänta tills man hittar en tjej som man faktiskt tycker om, än ett random ligg på krogen. För det blir faktiskt mycket bättre, i alla fall för mig.

Det är "credit" i mina ungängeskretsar också, men jag tycker kvalitet ska gå före kvantitet.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Åhå! Weber är väl ett bra märke? Vad kostar den grillen du har? Har du testat att röka något på grillen någon gång?

Skrivet av Markthegreat:

Det är "credit" i mina ungängeskretsar också, men jag tycker kvalitet ska gå före kvantitet.

Absolut, alla dagar i veckan!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Har man sex med någon som är under 15 år och denne sedan hävdar att det skedde under tvång kan det innebära stora problem.

Man får väl skriva ett kontrakt då, att båda parterna är med på det

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Man får väl skriva ett kontrakt då, att båda parterna är med på det

Ledsen, men man kan inte kontraktera bort något som är lagstadgat. Det finns förvisso en kompletterande regel i Sverige, som reglerar om någon som är strax över 15 har sex med någon som är strax under 15. Dock krävs det en helhetsbedömning etc., och som Basilisken skrev ovanför så gäller denna långt i från alltid. Det är bättre att utgå ifrån så som är lagstadgat; är man över 15 år ska man inte ha sex med någon som är under 15 år.

EDIT: I värsta fall kan man bli dömd för våldtäkt mot barn/sexuellt utnyttjande av barn. Är man 15 är man också straffmyndig, och kan dömas för ett sådant brott. Dock blir ju påföljden inte densamma som om personen i fråga skulle varit över 18 eller 21 (olika straff beroende på ålder), men en dom kommer ändå troligen att kungöras, och straffet lär bli samhällstjänst/ungdomsvård/böter eller liknande.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Ledsen, men man kan inte kontraktera bort något som är lagstadgat. Det finns förvisso en kompletterande regel i Sverige, som reglerar om någon som är strax över 15 har sex med någon som är strax under 15. Dock krävs det en helhetsbedömning etc., och som Basilisken skrev ovanför så gäller denna långt i från alltid. Det är bättre att utgå ifrån så som är lagstadgat; är man över 15 år ska man inte ha sex med någon som är under 15 år.

Du missade nog ironin

Men för övrigt så håller jag med er.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Du missade nog ironin

Men för övrigt så håller jag med er.

Aj fan, ber om ursäkt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Arbetslös som man är (eller mitt i mellan 2 jobb ska de väl heta), så har man fått se avigsidan på svensk arbetsmarknad.
De roliga i de hela, nyss genomgått test hos arbetspsykolog som har lagt stämpel på stark 7´a (2 delgrupper, ena svag 7´a å andra stark 8´a) i stanine skalan.

Är man lat (brister på å söka jobb) eller är verkligen arbetsgivare så fruktansvärt tillbaka dragna att dom vågar inte anställa en som saknar pappers kompetens?

Söker i snitt 12 jobb i månaden å en del ggr så tappar man en bit tilltro till sig själv eller omvärld pga ständiga bakslag.
Att gå pappers utbildning för å få jobb känns inte motiverat, men ser snart inte annan utväg för att inom nån framtid säkra sig en säker inkomst.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Uppmana folk till olagligheter är olagligt i alla åldrar
(Tog bort ett svar på inlägget och redigerade ett inlägg)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

*Tråd rensad*
Uppmana folk till olagligheter är olagligt i alla åldrar

jag kan inte skicka pm genom mobilversionen, dåligt nog, så jag skriver här. Jag uppmanade inte till ett brott, jag upplyste om att det var ett brott. Varför ta bort mitt inlägg då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var ute och cykla idag med Cyklat varje dag sedan i söndags eller om det var måndags minns inte! Minst 1 mil om dagen brukar det bli.. Så jädrans tråkigt bara att cykla här i Motala då det känns som man måste cykla precis samma jäkla väg varje gång för att det ska bli en bit.. usch

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Basilisken:

jag kan inte skicka pm genom mobilversionen, dåligt nog, så jag skriver här. Jag uppmanade inte till ett brott, jag upplyste om att det var ett brott. Varför ta bort mitt inlägg då?

Skickades från m.sweclockers.com

Du citerade inlägget som var uppmaning till brott. Vi tar oftast bort svaren på inlägg som bryter mot reglerna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Du citerade inlägget som var uppmaning till brott. Vi tar oftast bort svaren på inlägg som bryter mot reglerna.

Jag förstår.

ON: Jag känner mig misär, jag har kylen full av spännande stouts och Ale-öl, men kan inte röra dem idag. Sedan pågår det en festival med ingång i närheten av min lägenhet, men här sitter man nykter, utan tv och utan dator.

Jävla nygräddade munkar vars underbart goda doft tränger sig in i lägenheten samtidigt som folket utanför går förbi fulla och glada. Men jag får gå nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basilisken:

Jag förstår.

ON: Jag känner mig misär, jag har kylen full av spännande stouts och Ale-öl, men kan inte röra dem idag. Sedan pågår det en festival med ingång i närheten av min lägenhet, men här sitter man nykter, utan tv och utan dator.

Jävla nygräddade munkar vars underbart goda doft tränger sig in i lägenheten samtidigt som folket utanför går förbi fulla och glada. Men jag får gå nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför får du inte röra dem, och varför har du inte TV eller dator?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

nmenb ndet vartf en jäölvlas dåolkig kväöllk
godenterett

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

nmenb ndet vartf en jäölvlas dåolkig kväöllk
godenterett

Fejkad fylla?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Basilisken:

Dubbelpost. Ta bort moderator.

Du kan ta bort inlägg själv genom att gå in på "Redigera".

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Fejkad fylla?

Antar att du ville citera Mark. Isåfall ställer jag exakt samma fråga

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Antar att du ville citera Mark. Isåfall ställer jag exakt samma fråga

Haha, lyckat att citera mig själv.

Basilisken; tog du bort båda dina inlägg?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Kikat runt lite på nätet ang. möjligheterna i att köpa investeringsguld som ett stabilt långtidssparande.
Men när jag sedan skulle kolla upp vad som gällde ang. skatteplikt så blev jag helt knäpp i huvudet. Jag har nog aldrig blivit så förvirrad i hela mitt liv.

Blir till att ringa Skatteverket innan man tar nästa steg. Men det är ju fan att allt måste vara så omständigt hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Kikat runt lite på nätet ang. möjligheterna i att köpa investeringsguld som ett stabilt långtidssparande.
Men när jag sedan skulle kolla upp vad som gällde ang. skatteplikt så blev jag helt knäpp i huvudet. Jag har nog aldrig blivit så förvirrad i hela mitt liv.

Blir till att ringa Skatteverket innan man tar nästa steg. Men det är ju fan att allt måste vara så omständigt hela tiden.

Är det speciella regler för just guld?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Huvudstadenvärk
Tåg med en massa scooter
Segt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Är det speciella regler för just guld?

Skickades från m.sweclockers.com

Investeringsguld är ej momsbelagt. Men det är säkert reavinstskatt vid försäljning. Och då vill man ju veta om det finns ett maxbelopp/år som är skattefritt eller om det är från 1:a kronan. Samma vad som gäller vid försäljning till privatperson eller företag.
Jag vet ju inte heller om man själv är skyldig att anmäla investeringar till skatteverket. Sista man vill är ju att åka på en utredning med skattesmäll som straff bara för att man försökte vara lite smart i livet :).

Permalänk
Medlem

Nu är det då vara slut på all skräpmat och godis. Vågen pekar åt helsike åt fel håll.
Inte för att jag direkt lider utav det. Men någon måtta får det ändå vara.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Helvete vad det ska blåsa ut. Sommaren är garanterat bort blåst. Lika bra att spika 4.4ghz på min klena i7 950 ( som jag inte alls är nöjd med överhuvudtaget)

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Helvete vad det ska blåsa ut. Sommaren är garanterat bort blåst. Lika bra att spika 4.4ghz på min klena i7 950 ( som jag inte alls är nöjd med överhuvudtaget)

Här spöregnar det för fulla muggar. Men det skulle visst bli fint väder igen tills imorgon tyckte jag såg något om.
Men jag gillar när det regnar ute. Gillar ljudet utav regn som slår mot fönsterbläcken.

Sen har det varit rätt så saftigt varmt dom under veckan som har varit, så det här med lite regn är välkommet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Här spöregnar det för fulla muggar. Men det skulle visst bli fint väder igen tills imorgon tyckte jag såg något om.
Men jag gillar när det regnar ute. Gillar ljudet utav regn som slår mot fönsterbläcken.

Sen har det varit rätt så saftigt varmt dom under veckan som har varit, så det här med lite regn är välkommet.

Regn gillar jag också. Men inte orkan vindar på 25646 mk/h ( jag kanske överdrev lite ,men ni fattar )
Nu har det börjat falla lite löv från träden också. Man kan tro att dom har gula febern.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Hur bred är en fullvuxen jämthund? Tacksam för svar!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Regn gillar jag också. Men inte orkan vindar på 25646 mk/h ( jag kanske överdrev lite ,men ni fattar )
Nu har det börjat falla lite löv från träden också. Man kan tro att dom har gula febern.

Hösten är väl inget vidare, om jag får säga det. Inte heller vintern. Så igentligen så bor man väl på fel sida utav ekvatorn för att det ska passa en.
Men, tja.. man har väl inte så mycket att säga till om, känns det som. Är bara att flyta med så gott det går.

Ala_95: Här kanske du kan hitta det du söker:
http://www.alltomhundar.com/hundforum/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10