Permalänk
Avstängd
Skrivet av roosterx:

Forsök å öppna samma program på båda, och också webläsaren och samma sida.

Jo nu vet jag inte vad du vill bevisa med det....?

Eftersom vi nu är i Sweclockers och inte noobarnas forum så är då en Sensation en "3000 lur" med Quadrant....

Sen kan jag oxå erkänna att SGS2 då har mer att ge men vem vill ha en "plastleksak" till lur ?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Sen kan jag oxå erkänna att SGS2 då har mer att ge men vem vill ha en "plastleksak" till lur ?

Jag kan inte påstå att jag märker av plastigheten då jag använder ett skal, däremot är jag glad att mobilen väger lite då den inte märks av direkt i fickan.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, försök åka till någon butik och känn på telefonerna. Tittar man på de recensioner som finns så vinner SII:an de flesta deltester med liten marginal. Enligt testarna är den snäppet bättre än HTC:n. Det som framhålls som HTC:s fördel är skärmupplösningen. Personligen kan jag tycka att trots upplösningen så har SII:an en mycket bättre skärm. Båda två är mycket kompetenta telefoner men jag valde SII:an för bland annat filmstödet som är något bättre. För att nämna något om plastigheten så kan jag tycka att SII:an är jäkligt smäcker, den är kompakt och ingen plast som glappar någonstanns eller liknande. För många verkar kvalitetskänsla vara lika med tyngd och metalldelar.

Permalänk
Avstängd

Jo jag känner att jag har något i fickan.... något med hög kvalite...

-------------------------------
Angående hörlurar som OP funderade på, nån som provat dessa ??

http://www.24.se/plantronics-bluetooth-headset-backbeat-903-p...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=507898

--

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av plunn:

Jo jag känner att jag har något i fickan.... något med hög kvalite...

-------------------------------
Angående hörlurar som OP funderade på, nån som provat dessa ??

http://www.24.se/plantronics-bluetooth-headset-backbeat-903-p...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=507898

--

Hoppas inte du lurar någon till att köpa en sensation då de tror att S2 är plastig, vilket den verkligen inte är. Väldigt robust telefon, trots plasten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livinlegend:

Hoppas inte du lurar någon till att köpa en sensation då de tror att S2 är plastig, vilket den verkligen inte är. Väldigt robust telefon, trots plasten.

Dessvärre går det i princip inte att använda telefonen utan skal då plasten gör att den blir hal som en blöt tvål. Hade jag köpt en Sensation så hade jag också haft skal men jag tycker att möjligheten till ett vettigt grepp bör finnas oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Typ för att jämföra prestanda?

Nej, va för att du sku få en känsla av hur det är med högre upplösning på Android mobil.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Nej, va för att du sku få en känsla av hur det är med högre upplösning på Android mobil.

Ok, thx.

Permalänk
Medlem

Självklart är mor inte färdig med det hon skulle och kan inte köra in mig idag, och jag orkar fan inte ta bussen in. Så på onsdag blir det mobil. Kul!

Permalänk
Medlem

Jag tror du blir nöjd oavsätt vad du väljer.

Båda är mycket bra telefoner.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av HMB:

Dessvärre går det i princip inte att använda telefonen utan skal då plasten gör att den blir hal som en blöt tvål. Hade jag köpt en Sensation så hade jag också haft skal men jag tycker att möjligheten till ett vettigt grepp bör finnas oavsett.

Kör med ett casemate barley there på min, luren blir inte direkt större då det är väldigt slimmat. Har man problem med att luren känns plastig(plast är plast) så blir ju känslan med ett cm barley there på en helt annan, grymt grepp och "rock solid" på nåt sätt.

Fö. har jag inte mycket till övers för HTC's krypterade bootloaders och deras svårigheter att följa GPL rent generellt.

Permalänk
Medlem

keys?

måste man använda Samsung Keys för att synka SGS2 med datorn ?

Ifall det är så så tror jag nog att det är Samsungens enskillt största nackdel.

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga HTC Sensation.. hade en Galaxy S2 men sålde den då jag inte tyckte att den var så bra.. men det är vad jag tycker men dra ner till typ mediamarkt elr tele2 elr andra butiker och känn.. Jag tyckte inte heller Galaxy S2 gav så bra ljud tbh.

Permalänk
Medlem

Enligt ALLA tester jag läst så vinner SGS2 med HÄSTLÄNGDER. Visst, Htc har högre öpplösning men S2:ans skärm är så mycket skarpare så detta tycker jag inte spelar någon roll. Dessutom med mindre öpplösning så blir det mindre lagg + att man ser liten text tydligare.
Det här med kvalitetsfrågan är lite löjlig... HTC kanske har mer fastare och tyngre känsla men om man har en mobil i fickan så vill i alla fall jag att den inte ska göra så att man tappar brallorna. Dessutom... MER TYNGD = HÅRDARE SMÄLL om man tappar mobilen i backen!

Något som är lite kul är att sensation filmar i 1080p men inte kan spela upp filmer i detta format (mkv.) Tråkigt tycker jag!

DO YOU WANT THE BEST? Buy THIS!

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem

Har haft både SGS1 och SGS2 och aldrig känt att de är hala. Nära att tappa någon av lurarna har jag då aldrig varit. Har man inte stora mängder fett på händerna eller patologisk handsvett förstår jag inte problemet. De flesta vanliga telefonerna är ju gjorda av plast - inte har tappade telefoner varit ett problem de senaste 60 åren för det?

Permalänk
Medlem

Har lånat hem en HTC Sensation från jobbet(arbetar på htc-verkstad) över helgen och kan säga att t ex "dödsgreppet" är obefintligt, ja du får sämre mottagning om du kramar om hela telefonen med båda händerna men vad jag vet så använder dom flesta tre fingrar när man pratar i den
Batteritiden är inga problem om man nöjer sig med att den håller en dag. Äger själv en Desire HD och kan säga att jag röstar på Sensation

Permalänk
Medlem

Å, bör uppdatera tråden. Blev en Htc Sensation. Kändes rent igenom som en mer gedigen mobil med ett snyggare utseende och har alltid gillat det klassiska Htc-temat. Fick känna på båda på The Phone House och jag tyckte även att Sgs2 var alltför lik jagTelefon 4. Fick mycket bra hjälp på The Phone House och hon som hjälpte mig hade haft en Sgs2 men körde nu på Sensation.

Tycker även att dem skötte det hela på ett underbart sätt. Inga "-då kan du ringa och fixa detta med Telenor på måndag.". Utan dem lade helt enkelt upp flera förslag på priskostnader och abonnemang och vi diskuterade fördelar hit och dit. Sen när jag hade bestämt mig så gick det hela på en halvtimme så man kunde komma och hämta telefonen lite senare. Nu väntar jag bara på att Sim-kortet ska aktiveras, (15:de). Hehe, mitt förra ligger och skräpar någonstans, vet inte vart.

Permalänk
Medlem

Bensin på lågorna

Såg just denna nya tråd efter att precis ha postat i Sensation-tråden här

Hursomhelst, min åsikt är, efter att ha lekt runt med min kompis Sensation samt pillat på Samsung Galaxy II i butik, att Sensations skärm är grymt bra för att surfa med eftersom det är så hög upplösning. Däremot är Samsungens skärm klart bättre färger på och Sensation känns lite "dassig" om man jämför dem två ihop. Däremot så märker man inte detta så mycket om man bara använder Sensation ensam. Lite som öl, antar jag. Ingen större skillnad kan tyckas om man inte smakar två olika öl direkt efter varandra

Läste en recension som jämför de båda: Bästa Mobilen

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Å, bör uppdatera tråden. Blev en Htc Sensation. Kändes rent igenom som en mer gedigen mobil med ett snyggare utseende och har alltid gillat det klassiska Htc-temat. Fick känna på båda på The Phone House och jag tyckte även att Sgs2 var alltför lik jagTelefon 4. Fick mycket bra hjälp på The Phone House och hon som hjälpte mig hade haft en Sgs2 men körde nu på Sensation.

Tycker även att dem skötte det hela på ett underbart sätt. Inga "-då kan du ringa och fixa detta med Telenor på måndag.". Utan dem lade helt enkelt upp flera förslag på priskostnader och abonnemang och vi diskuterade fördelar hit och dit. Sen när jag hade bestämt mig så gick det hela på en halvtimme så man kunde komma och hämta telefonen lite senare. Nu väntar jag bara på att Sim-kortet ska aktiveras, (15:de). Hehe, mitt förra ligger och skräpar någonstans, vet inte vart.

http://prylzonen.se/wp-content/uploads/2011/04/htc-sensation3...

Gillar man sense så är ju HTC the way to go. Även om jag kört sense 2.1 med 3.0 låsskärmen på min Galaxy S, funkade fint och va helt ok men tröttnade ganska direkt då det är mer flashiga animationer än vad det är funktionellt. Vill ju bestämma själv hur det ska se ut

Permalänk
Medlem

Så här i efterhand är det väl ganska tydligt att Samsung Galaxy II vann slaget mot HTC Sensation. Framförallt är det skärmen som har fällt avgörandet. Såg också att det idag kom siffror som visade att HTC tappat i försäljning med 30% i november jämfört med förra året.

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W