Nybygge, allt verkar funka förutom CPU fläkten.

Permalänk

Nybygge, allt verkar funka förutom CPU fläkten.

Nu har jag byggt ihop min nya burk (Coolermaster HAF 912 plus)

Gigabyte Z68XP-UD3P B3
i5 2500k
4gb DOMINATOR 1600mhz
500gb WD Black
FSP Aurum 700W 80+ Gold

Allting startar upp fint, kommer in i bios osv. Men cpu fläkten vill inte starta. Var kan bekymret ligga?

Mvh
Robin

Permalänk
Medlem

Glömt sätta i cpu fan sladden ?

Permalänk

Nej, den sitter i. Kan man sätta cpu fan sladden i t.ex SYS_FAN slotten? För att se om fläkten funkar eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Nej, den sitter i. Kan man sätta cpu fan sladden i t.ex SYS_FAN slotten? För att se om fläkten funkar eller inte?

Självklart kan du testa det för att se om det är fläkten eller om det är utaget på moderkortet.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Funkar den inte så funkar ju kylaren helt klart inte, istället för att skicka in den kan du endå köpa någon bättre.
Men orginalkylaren funkar

Permalänk
Skrivet av Cubebenq:

Funkar den inte så funkar ju kylaren helt klart inte, istället för att skicka in den kan du endå köpa någon bättre.
Men orginalkylaren funkar

Haha, det var jag som hade spänt kabeln för hårt så att den höll fast en bit av fläkten, det var därför den inte snurrade. Nu går den fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Haha, det var jag som hade spänt kabeln för hårt så att den höll fast en bit av fläkten, det var därför den inte snurrade. Nu går den fint

Hahahaha!

Jaja alla gör man misstag