Klarade du körningen/teorin på första försöket? (B-körkort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mintboll:

Skulle bara kört ihjäl mig

Hehe, om tjejen min kan ta A kort så kan nog du också

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Teorin gick galant, men då hade jag redan gjort i princip samma prov när jag tog A1-kort
När jag körde upp var jag så sjuk att jag knappt kunde gå (Hade inte ätit på 4-5 dagar), trodde inte ens att de skulle låta mig köra, men jag klarade den

Permalänk
Medlem

Fan, har teoriprovet idag och uppkörningen imorgon. Känns lite smått nervöst men vi får se hur det blir, återkommer senare.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag klarade både teori och uppkörning på första försöket. Teorin var det inga konstigheter med men uppkörningen var grymt enkel. Kan ha berott på att jag var den sista han hade för dagen och det var en fredag, så han tyckte att 10 min dög. Det roligaste var nog att han kryssade i parkering när det enda jag gjorde var att ställa mig någonstans i närheten av hans bil på den gigantiska (och då nästintill tomma) parkering vid trafikverket. Man klagar inte.

Permalänk
Medlem

Fick 58/65 på teoriprovet och idag klarade jag uppkörningen utan några fel!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Fick 58/65 på teoriprovet och idag klarade jag uppkörningen utan några fel!

Grattis! Det var inte så hemskt som alla pratar om eller hur?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Grattis! Det var inte så hemskt som alla pratar om eller hur?

Tack! Näe, provet var inte så jättesvårt men det beror väl på vilka frågor man får. Uppkörningen gick bra, fick kolla så att alla lampor fungerade och fick köra runt i 20 minuter och gjorde tydligen inga fel. Man klarar sig så länge man är lugn och har liksom bra koll på vad man gör.

Landade runt 8000-9000 kronor har jag för mig.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Tack! Näe, provet var inte så jättesvårt men det beror väl på vilka frågor man får. Uppkörningen gick bra, fick kolla så att alla lampor fungerade och fick köra runt i 20 minuter och gjorde tydligen inga fel. Man klarar sig så länge man är lugn och har liksom bra koll på vad man gör.

Landade runt 8000-9000 kronor har jag för mig.

Vad billigt Mitt kostade ca 13k med alla summor inräknade.
Bor du i en håla eller storstad?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Vad billigt Mitt kostade ca 13k med alla summor inräknade.
Bor du i en håla eller storstad?

Håla.. Blev 5 körlektioner, 5 teorilektioner + böcker osv. , riskettan, halkan, prov och uppkörning på det.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Körningen första försöket, teorin tredje försöket.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av H3Nc3:

Håla.. Blev 5 körlektioner, 5 teorilektioner + böcker osv. , riskettan, halkan, prov och uppkörning på det.

Det låter dyrt, jag tog 5 körlektioner (inga teori) och mitt körkort landade på 4900, visserligen för fem år sedan - har det verkligen blivit såpass mycket dyrare?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag blir 21 nästa vecka och har inte direkt behövt körkort fram tills nu. Gjorde teoriprovet förra veckan och fick 58p samt uppkörningen idag helt felfri.
Så det känns gött att ha detta ur världen iaf!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Teorin: Japps. Ett fel.
Uppkörning: Nej. Missade titta över axeln när jag startade bilen i en backe

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Teorin: Japps. Ett fel.
Uppkörning: Nej. Missade titta över axeln när jag startade bilen i en backe

Måste känts gött surt med en sån jävla miss :/

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Haha, jo var riktigt irriterad efteråt eftersom jag hade varit ute och kört i 5o minuter när det hände. Snubben jag körde upp för sa bara direkt när det hade hänt, "Jahapp, då kan du köra tillbaka, hittar du?".

Sedan när vi kom tillbaka och skulle boka ny tid så fanns det inga fler tider före semester (Juli) så jag fick vänta hela sommaren innan jag fick köra upp igen.

Andra gången fick jag samma snubbe, då var han råskön. Kollade i pappren och sa "Dig har jag tydligen haft förut, ja, ja då tar vi en start i backe då." Jag gjorde den sedan sa han bara då kör vi tillbaka också fick jag kortet total uppkörningstid 7 minuter

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Tog inte körkort förrän jag blev 26 och fick knopa in det samtidigt som jag arbetade.
Tog en intensivkurs på 10 dagar, gick på runt 11000kr.
Klarade teorin på första, har för mig att jag hade 3 fel, polarn gjorde samtidigt och hade 1 fel.
Uppkörningen gick också bra, hade vråltur då snubben godkände mig och skrev på papprena innan vi klev ur bilen och såg att jag hade dubbelparkerat.

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Haha, jo var riktigt irriterad efteråt eftersom jag hade varit ute och kört i 5o minuter när det hände. Snubben jag körde upp för sa bara direkt när det hade hänt, "Jahapp, då kan du köra tillbaka, hittar du?".

Sedan när vi kom tillbaka och skulle boka ny tid så fanns det inga fler tider före semester (Juli) så jag fick vänta hela sommaren innan jag fick köra upp igen.

Andra gången fick jag samma snubbe, då var han råskön. Kollade i pappren och sa "Dig har jag tydligen haft förut, ja, ja då tar vi en start i backe då." Jag gjorde den sedan sa han bara då kör vi tillbaka också fick jag kortet total uppkörningstid 7 minuter

Haha, jo för hade jag missat min idag så hade jag också fått vänta, fast bara 3v pga semester. Så tur man klara det iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Inte tagit kortet än men börjar snart ta körlektioner och så är det bara två månader kvar.
Läste lite högre upp om dyra körkort, bhaha jag slår er alla med mitt; ~1600 € dvs 16k kronor.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Nu var det iofs nästan 15 år sedan jag tog körkortet, men jag körde upp som "helprivatist" så jag betalade bara ca 2500kr för mitt körkort.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

BECEDE på första försöket. Har lagt ca 8000 på mitt körkort. Resten av summan har Skattebetalarna gett mig

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Klarade BECE på första försöket, + yrkeskompetensbevis för yrkeschaufförer inom godstrafik.

Permalänk
Medlem

B
Teori på första.
Körning på andra pga lite klantiga saker:) Vilket var jobbigt då försök ett var i början utav juni och försök två i slutet av augusti pga semester

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

B
Teori: 65/65 samt 5/5 provfrågor, fullpott
Uppkörning: Privatist Farsta stockholm... 20min efter start hade jag "lappen", ingen anmärkning.

Tog kortet för minsta möjliga summa.. va väll 2560kr eller nått.

Otroligt nog har jag fortfarande kvar det

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

B
Teori: 65/65 samt 5/5 provfrågor, fullpott
Uppkörning: Privatist Farsta stockholm... 20min efter start hade jag "lappen", ingen anmärkning.

Tog kortet för minsta möjliga summa.. va väll 2560kr eller nått.

Otroligt nog har jag fortfarande kvar det

Haha inte illa alltså, speciellt då du körde privat!
Grymt länge sen jag såg dig på forumet btw, säkerligen flera år sen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

B
Teori: 65/65 samt 5/5 provfrågor, fullpott
Uppkörning: Privatist Farsta stockholm... 20min efter start hade jag "lappen", ingen anmärkning.

Tog kortet för minsta möjliga summa.. va väll 2560kr eller nått.

Otroligt nog har jag fortfarande kvar det

Jag ligger väldigt nära, jag fick väl 63+ någonting, något slarvfel eller så.
Sen ingen betalad körlektion utan fick 5 från skolan och uppkörningen varade bara i en kvart-20minuter innan han frågade om jag var nöjd och gav mig lappen

Men jag har för mig att det kostade runt 3000 ändå, men då räknar jag med alla småkostnader, typ synundersökning, körkortstillstånd och kostnad för tillverkning av körkortet.

Tror faktiskt inte att man kan komma under 3000 idag? Men som tur va slapp jag ta extra handledar kurs osv iom att jag gjorde det för 3 år sen

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Haha inte illa alltså, speciellt då du körde privat!
Grymt länge sen jag såg dig på forumet btw, säkerligen flera år sen.

Iof fick jag 20 körlektioner av plugget gratis, kanske borde nämnt det

Hehe jo det va några år sen man hängde mycket på sweclockers

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Hade turen att ha en äldre kompis som jag kunde övningsköra med. Slapp ta några lektioner, blev billigt som tur var då jag var student på den tiden. Pluggade teorin på nån internetsida som var gratis också.

Totalt kostade nog alla tillstånd, halkbana och prov samt tryck av kortet ändå några tusenlappar.

Klarade på första, även om det var en liten omställning att sätta sig i en modern bil jämfört med min gamla Lada som jag övningskörde i

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Jag fixade båda på första försöket. Minns inte vilka poäng jag hade, men det var iaf inte full pott minns jag. 2 år tidigare hade jag tagit traktorkort så jag kunde köra min A-traktor. Den missade jag dock teorin första gången. Andra gången gick det bättre. Det var ju i stort sett samma frågor när man tog vanliga körkortet oxå så.

Uppkörningen var dock lite speciell. Var ganska så säker på att jag inte klarade det då det första jag gjorde var att få tidernas bredsladd genom första korsningen från trafikskolan. Sen skulle vi backa runt en gathörn. Då säger instruktörn: "Backa tills jag säger till." Sen satt han och skrev en massa i sitt block. Jag backade på och såg en soptunna komma närmare och närmare.. Tillslut tittar han upp och skriker "STOPP FÖR HELVETE!!" Jag fick stopp på bilen och sa ju att jag fick instruktion av han att backa tills han sa stopp.. Så han muttrade lite då och sa att vi kunde åka vidare.
Nästa steg var att vi skulle svänga in på en skogsväg på vänster sida. Just som jag skulle slå på blinkers kommer det 2 bilar och kör om mig. Så han säger då att vi kan vända på nån busshållplats längre fram. Jag körde vidare och plötsligt åkte vi förbi första hållplatsen. Såg den i ögonvrån just som vi passerade.. Då siktade vi in oss på nästa istället. Missade även den. Tillslut hade jag kört nästan en mil för långt och missat alla hållplatser. Till mitt försvar så hade det snöat nästan 2 dm den natten så det var rejält med nysnö ute.. När vi väl vände tillbaka så åkte vi direkt till hotellet där han hyrt ett rum istället. (var ju en representat från Vägverket) Satt där i bilen, nervös nåt fruktansvärt. Sen säger han: "Gick ju bra det där. Kör tillbaka bilen nu till körskolan." Sen hoppade han ur och jag körde tillbaka bilen. (var så glad vid det tillfället att jag inte märkte att jag låg i 75 genom centrum där det var 50 bara...)

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor_ZyX:

Uppkörningen var dock lite speciell. Var ganska så säker på att jag inte klarade det då det första jag gjorde var att få tidernas bredsladd genom första korsningen från trafikskolan. Sen skulle vi backa runt en gathörn. Då säger instruktörn: "Backa tills jag säger till." Sen satt han och skrev en massa i sitt block. Jag backade på och såg en soptunna komma närmare och närmare.. Tillslut tittar han upp och skriker "STOPP FÖR HELVETE!!" Jag fick stopp på bilen och sa ju att jag fick instruktion av han att backa tills han sa stopp.. Så han muttrade lite då och sa att vi kunde åka vidare.
Nästa steg var att vi skulle svänga in på en skogsväg på vänster sida. Just som jag skulle slå på blinkers kommer det 2 bilar och kör om mig. Så han säger då att vi kan vända på nån busshållplats längre fram. Jag körde vidare och plötsligt åkte vi förbi första hållplatsen. Såg den i ögonvrån just som vi passerade.. Då siktade vi in oss på nästa istället. Missade även den. Tillslut hade jag kört nästan en mil för långt och missat alla hållplatser. Till mitt försvar så hade det snöat nästan 2 dm den natten så det var rejält med nysnö ute.. När vi väl vände tillbaka så åkte vi direkt till hotellet där han hyrt ett rum istället. (var ju en representat från Vägverket) Satt där i bilen, nervös nåt fruktansvärt. Sen säger han: "Gick ju bra det där. Kör tillbaka bilen nu till körskolan." Sen hoppade han ur och jag körde tillbaka bilen. (var så glad vid det tillfället att jag inte märkte att jag låg i 75 genom centrum där det var 50 bara...)

Du fick det nog bara för att han inte orkade åka med tillbaka

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

jupp, klarade A1, B, BE, C, och CE på första försäket