Klarade du körningen/teorin på första försöket? (B-körkort)

Permalänk
Medlem

Jag är väll i mitten av mitt körkortstagande. Hoppas att ja får körkort innan sommaren(lovet)

Men till min fråga, va ska man plugga mkt på i teorin? Som kan komma extra på?

Permalänk
Medlem

klarade teorin på första (63/65) men klarade uppkörningen andra gången.

Permalänk
Medlem

Imorgon gäller det! Berättar imorgon eftermiddag
Jag tror på mig själv iaf!
Peace!

EEEEEEEEEY !!1
Japp jag klarade det
Fan vad nervös jag var men det gick bra
Fick en medelålders sur gubbe och blev förvånad av hans svar som jag fick efter frasen "klarade jag det"
Nu blir det mindre dator och mer köra
TUT TUT

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Klarade båda på första försöket. 65/65 på teorin dessutom.

Höll dock på att bli kuggad på halkkörningen

varför ? trodde inte att man kunde bli kuggad på halkan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VictoriNox
varför ? trodde inte att man kunde bli kuggad på halkan

Jo det kan man, fast då måste man ligga i för att bli kuggad där :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Körde upp 3 gånger i Stockholm, gick inte. La ner det och övningskörde 2 år senare i Norrland, klarade det på första försöket.

Så fjärde försöket alltså.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Klarde uppkörningen för B-kort idag på första försöket Fan vad skönt o ha det ur världen.

Permalänk
Medlem

55 på första försöket.
Godkänt men hade nog vart bättre utan störningar... Det vart nämligen världens liv mitt i provet när de kom på att en av killarna där fuskade. Polis, vakter, larmet och hela tivolit drog igång, och efter det var ju inte koncentration och fokus alltför lätt ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Allt på första försöket. Inga problem alls. (stockholm)

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

50 på första, 58 på andra.. uppkörningen på första.. fråntaget körkort blev resultatet andra gången dom stannade mig.. sög fetpung!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Klarade teorin direkt (61/65) och därefter uppkörningen, också på första försöket. Tog några körlektioner men körde inte upp via körskolan utan på egen hand (i Göteborg för övrigt).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
50 på första, 58 på andra.. uppkörningen på första.. fråntaget körkort blev resultatet andra gången dom stannade mig.. sög fetpung!

...så du måste ta om ditt?

Om 11 dagar går min prövotid ut, btw.

Permalänk
Medlem

63\65 på teorin och ingenting att klaga på på uppkörningen. Båda på första försöket. Körde endast på körskola då mor inte har körkort. Dyrt? Ja! Men jag har körkortet nu iaf.

Funderar på att börja med motorcykelkort nu till vintern.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Teorin på första, och klantig som jag är så fixade jag uppkörningen på 3:de =(

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
...så du måste ta om ditt?

Om 11 dagar går min prövotid ut, btw.

Yupp "/
Min prövotid går ut 10e nov
Vill du berätta vad gjorde du för ngt och hur länge blev det indraget?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Klarade bägge på första. ca en månads prövotid kvar

Permalänk

B: Teori och Körning på första försöket.
C: Teori och Körning på första försöket.
A: Teori och Körning på första försöket.

Bara hålla sig lugn och sansad på båda delarna så går det gallant.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

En bekant hade superplan när han körde upp, röka gräs ca 4h innan, så han skulle bli sådär "skön".
Han klarade det såklart, fick beröm t.o.m.

Själv klarat man med marginal, men så lurade de mig på onödigt många lektioner också, för kanske 2kkr extra.. >:(
Jvla kapitalistwannabes.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Japp, både B och A

Visa signatur

Mac Mini Intel Core Duo 1,66GHz, 1GB ram | Powermac G4 (sawtooth) 1Ghz, 512MB ram | Mac Mini G4 1,25GHz@1,42GHz

Permalänk
Medlem

2 teori prov och två uppkörningar, klarade alla 4 proven på första försöket

Permalänk
Medlem

Jag klarade, skamligt nog, teoriprovet på tredje försöket. Första gången missade jag bussen och kom inte dit överhuvudtaget. Andra gången fick jag två poäng under godkänt och tredje gången klarade jag mig med fem-sex poäng över godkänt.
Körningen tog jag på första försöket.

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Inaktiv

Klarade teorin på första fick 53.

Däremot inte uppkörningen, kuggade igår pga att jag missa döda vinkeln ngn gång >.<

Permalänk

Klarade teorin på första försöket, fick 57 poäng.

Imorgon har jag uppkörning, är nervös som faen

Kan ni ge några tips på hur jag ska agera i bilen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlaysterN^
Klarade teorin på första försöket, fick 57 poäng.

Imorgon har jag uppkörning, är nervös som faen

Kan ni ge några tips på hur jag ska agera i bilen?

Smöra med eco-driving. Jag var nära att krocka på min uppkörning, men inte tusan hindrade det mig från att hugga körkortet på första försöket. Troligen tack vare min otroliga personliga utstrålning och min eco-driving.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlaysterN^
Klarade teorin på första försöket, fick 57 poäng.

Imorgon har jag uppkörning, är nervös som faen

Kan ni ge några tips på hur jag ska agera i bilen?

Ta det lugnt och kolla speglarna mycket, oavsett vad folk säger. Om du kan snacka med uppkörningsnissen (jag snackade oavbrutet), och ändå inte missa speglarna en endaste gång(fick beröm för detta efter uppkörningen) visar du att du är säker i trafiken. Det enda de kollar är om du är mogen nog att lära dig köra på egen hand. Du lär dig inte köra bil föräns efter du tagit kortet, de ser bara till att du är säker nog i trafiken för att få göra det

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Yupp "/
Min prövotid går ut 10e nov
Vill du berätta vad gjorde du för ngt och hur länge blev det indraget?

Läs om, läs rätt, jag har inte blivit haffad för något.

Permalänk
Medlem

Jag fixade teorin på första försöket. Men misslyckades på första uppkörningen, skyller detta på att det var stadens regnigaste dag sedan de började mäta nederbörd, man såg typ 10 meter framförsig. Tog inte några lektioner efter det och fick körkortet i Helsingborg någon vecka senare, lätt som en plätt

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tog teorin på första, 59/65. Hade nog legat runt 63, men smart som jag är går jag tillbaks och läser igenom hela provet igen eftersom jag blev klar på 10 minuter och således ändrar en del svar. Illa illa.

Jag förväntade mig att jag skulle vara skitnervös på uppkörningen, men det var jag inte över huvud taget. Han hade heller ingenting att anmärka på.

Permalänk

Tog körkortet för någon månad sen. Kuggade teoriprovet på första gången med 49/65. Klarade uppkörningen två dagar efteråt utan anmärkningar. Gjorde heller inga tabbar förutom att köra över en spärrlinje när jag körde ut på motorvägen typ 500m framför ett vägbygge.

Sedan klarade jag teoriprovet veckan efter med 58/65. Allt gick på typ 4740kr.